20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 396337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1920 på: 03. Juli 2011, 08:55 »
http://www.nufcblog.com/2011/07/02/joey-barton-put-up-for-sale-for-4m/?

Å selge Barton og Nolan for £8,5m blir for dumt....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1921 på: 03. Juli 2011, 10:33 »
Hvorfor det?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1922 på: 03. Juli 2011, 11:17 »
Hvorfor det?

For det første er £8,5 mill ganske lite for to så gode spillere, og for det andre var de veldig viktige spillere for oss på flere måter!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1923 på: 03. Juli 2011, 12:15 »
Putt deg i MAs posisjon thomas: Ville du solgt Barton for 40 millioner eller latt ham gå gratis om ett år? Det er lett å glemme at MA eier klubben 100%. Jeg tror flesteparten i samme situasjon ville solgt ham for den summen.  Få takker nei til 40 mill. Det er fryktelig mye penger, spesielt når man er eneier og ikke kan fordele tapet på flere aksjonærer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1924 på: 03. Juli 2011, 12:36 »
Det er jo ikke akkurat sånn at han mister 40mill ut av lommeboka si da...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1925 på: 03. Juli 2011, 13:50 »
Det er fortsatt et potensielt tap på 40 mill i stedet for 40 mill tjent :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1926 på: 03. Juli 2011, 15:13 »
Hvorfor det?

For det første er £8,5 mill ganske lite for to så gode spillere, og for det andre var de veldig viktige spillere for oss på flere måter!

Jeg syns faktisk det er en høyst brukbar sum, isolert sett. Uansett hvor viktig Nolan var for Newcastle så hadde man aldri klart å skvise noe særlig mye mer enn £4,5 mil. ut av en eventuell kjøper uansett. Og £4 mil. for Barton som nå går inn i sitt siste kontraktsår er også helt greitt. Legg også til det faktum at både Barton og Nolan kom bedre til sin rett med Carroll i laget, og at Nolan neppe var tiltenkt en sentral rolle uansett neste sesong. Selvfølgelig litt antagelser fra min side, men isolert sett så er £8,5mil. for Barton og Nolan brukbart. Spørsmålet blir heller om Newcastle da hadde vært bedre tjent med å beholde dem. Jeg er usikker.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1927 på: 03. Juli 2011, 16:20 »
God innlegg kyllingmann. Som sagt. Så lenge vi vinner kamper tror jeg ikke tapet av Nolan vil være et problem. Samtidig er det ikke sikkert Nolan hadde orket å gå foran neste sesong hvis han måtte tilbringe deler av sesongen på benken.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1928 på: 03. Juli 2011, 17:25 »
God innlegg kyllingmann. Som sagt. Så lenge vi vinner kamper tror jeg ikke tapet av Nolan vil være et problem. Samtidig er det ikke sikkert Nolan hadde orket å gå foran neste sesong hvis han måtte tilbringe deler av sesongen på benken.

1. Men gjer mi ein dårleg sesong so ville du hatt han likevel? Bestem deg.

2. Du og denna synsinga di. For ein tullete påstand.

3. Uansett, mi treng folk som kan erstatta Nolan, Barton og Enrique.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1929 på: 03. Juli 2011, 17:43 »
Å herregud så bokstavelig du tar alt lgrinde. I en argumentasjon finnes det pro og contra. Det eksisterer sjeldent klare svar. Det kom frem både i mitt innlegg, og kyllingens. Omtrent alt vi gjør på dette forumet innebærer synsing siden klubbene generelt deler lite med sine supportere infomessig. Prestasjonene på banen er kanskje den eneste plassen hvor det faktisk  er mulig å oppnå "objektiv kompetanse gjennom lesing av diverse taktikkfora osv. Men til og med der kommer det subjektivitet inn i bildet pga meningsbrytninger ifht. f.eks spillestil. 

Men nesten alt som blir sagt om hvordan Nolan, Smith og Barton oppfører seg utenfor banen med tanke på kontrakter, generell oppførsel innenfor klubbens fire vegger med videre, er og blir basert på synsing. Til og med britisk presse fomler i mørket fordi klubbene er så opptatte av å kontrollere hvilke informasjon som skal lekkes ut til media.  Resultatet er at media forer oss supportere med SINE TOLKNINGER av transfers, hendelser etc og kan i mindre grad vise til objektive fakta før en heldelse faktisk har skjedd eller kommer til å skje i nærmeste fremtid: som ny spiller observert på vei inn til klubbens treningssenter.

Konklusjonen er at hvis vi skal unngå synsing er det bare å legge ned hele forumet fordi da har vi lite å snakke om. Eller hvis du synes denne synsinga blir plagsom, kan du slutte å frekventere forumet..Your choice.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1930 på: 03. Juli 2011, 20:42 »

1. Men gjer mi ein dårleg sesong so ville du hatt han likevel? Bestem deg.

2. Du og denna synsinga di. For ein tullete påstand.

3. Uansett, mi treng folk som kan erstatta Nolan, Barton og Enrique.

Jeg svarer på dine punkter i omvendt rekkefølge

3: selvfølgelig trenger vi erstattere for de som forsvinner, eller iallfall de fleste. Perch og Smith er vel unntakene som bekrefter regelen her.

2: det var ikke en tullete påstand av inspektøren. Jeg sliter veldig med å se at Nolan ville vært lederfiguren som hadde gått foran og manet troppene til kamp neste sesong, fra et sete på benken. Det er faktisk mye av grunnen til at jeg har godtatt og innfunnet meg med Nolan-salget selv om jeg var forvirret av det til å begynne med. Ikke samme rollen neste sesong, ikke samme Nolan. Det er nok av eksempler i fotballhistorien som dokumenterer at dette er mer enn bare vill synsing.

1: hvorfor er det rart at folk vil være kritiske til salget av Nolan hvis neste sesong går til helvete? Selvfølgelig ser man da etter hva som gikk galt, og den jævla irriterende etterpåklokskapen er det altfor mange som er altfor flinke til. Et salg av kapteinen og toppscoreren fra forrige sesong vil være noe av det første det vil være naturlig å se på.

Som inspektøren sier, det er fordeler og bakdeler med alt. Og hvordan dette salget vil slå ut i lengden, det vet vi først om ca ett års tid. Jeg _velger_ å håpe og tro at det var et riktig valg. Delvis fordi jeg vil at klubben jeg heier på, skal gjøre det best mulig, og delvis fordi jeg liker den dreiningen mot en annen type spillestil som Pardew tydlig signaliserer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1931 på: 03. Juli 2011, 21:11 »
Glimta til med et brukbart innlegg der chickenman. Vanskelig å si seg uenig, selv om jeg også var (er?) sterkt imot salget av Kevin.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1932 på: 03. Juli 2011, 21:33 »
Konklusjonen er at hvis vi skal unngå synsing er det bare å legge ned hele forumet fordi da har vi lite å snakke om. Eller hvis du synes denne synsinga blir plagsom, kan du slutte å frekventere forumet..Your choice.

Fortsett med synsinga du, Inspector. Men kva slags person Nolan er og kva han står for, på og utanfor bana, tykkjer eg har komma klart fram i den tida han har vore her. Uansett, mi verte aldri einige om denne Nolan-saka. Punktum.

Jeg sliter veldig med å se at Nolan ville vært lederfiguren som hadde gått foran og manet troppene til kamp neste sesong, fra et sete på benken.

hvorfor er det rart at folk vil være kritiske til salget av Nolan hvis neste sesong går til helvete? Selvfølgelig ser man da etter hva som gikk galt, og den jævla irriterende etterpåklokskapen er det altfor mange som er altfor flinke til. Et salg av kapteinen og toppscoreren fra forrige sesong vil være noe av det første det vil være naturlig å se på.

Eg trur ikkje Nolan hadde vorte sitjande på benken heile sesongen, og når han hadde spelt kampar so hadde han skåra mål for oss. Og han hadde orka gått i krigen for laget uansett. Det er viktig med breidde i laget. Men sjølvsagt, om han ville spela kvar kamp neste sesong so skjønnar eg at han reiste til WH, grunna at ingen har reservert plass på laget. Samme som at det ikkje nødvendigvis hadde vorte Nolan som hadde sete på benken, viss han hadde prestert betre enn ein av dei andre. Det får mi aldri vita.

Eg tykkjer det er rart at ein kan meina at Nolan ikkje er god nok for oss no og sei at han hadde sete heile sesongen på benken. Og samtidig komma etter neste sesong, viss det gjekk dårleg, og sei at det var feil å kvitta seg med han. Det kan henda det kunn er eg som er rar.

« Siste redigering: 03. Juli 2011, 22:27 av lgrinde »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1933 på: 03. Juli 2011, 22:51 »
For å svare på det siste referatet ditt der igrinde. Det baserer seg hovedsaklig på antagelser om at Nolan ikke ville passet godt nok inn i måten jeg antar at Pardew vil spille neste sesong, ut ifra de kjøpene han har gjort.

Samtidig er det uvitenheten. Du er litt sånn enten eller i denne diskusjonen, mens jeg innser at salget av Nolan kan slå begge begge veier, samtidig som jeg håper på det beste.

Jeg var også skeptisk til at Nolan ble solgt, og kan bare håpe det var en riktig avgjørelse. Det påberoper jeg meg lov til å gjøre.  ;)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1934 på: 04. Juli 2011, 02:36 »

Fortsett med synsinga du, Inspector. Men kva slags person Nolan er og kva han står for, på og utanfor bana, tykkjer eg har komma klart fram i den tida han har vore her. Uansett, mi verte aldri einige om denne Nolan-saka. Punktum.

Jeg sliter veldig med å se at Nolan ville vært lederfiguren som hadde gått foran og manet troppene til kamp neste sesong, fra et sete på benken.

hvorfor er det rart at folk vil være kritiske til salget av Nolan hvis neste sesong går til helvete? Selvfølgelig ser man da etter hva som gikk galt, og den jævla irriterende etterpåklokskapen er det altfor mange som er altfor flinke til. Et salg av kapteinen og toppscoreren fra forrige sesong vil være noe av det første det vil være naturlig å se på.

Eg trur ikkje Nolan hadde vorte sitjande på benken heile sesongen, og når han hadde spelt kampar so hadde han skåra mål for oss. Og han hadde orka gått i krigen for laget uansett. Det er viktig med breidde i laget. Men sjølvsagt, om han ville spela kvar kamp neste sesong so skjønnar eg at han reiste til WH, grunna at ingen har reservert plass på laget. Samme som at det ikkje nødvendigvis hadde vorte Nolan som hadde sete på benken, viss han hadde prestert betre enn ein av dei andre. Det får mi aldri vita.

Eg tykkjer det er rart at ein kan meina at Nolan ikkje er god nok for oss no og sei at han hadde sete heile sesongen på benken. Og samtidig komma etter neste sesong, viss det gjekk dårleg, og sei at det var feil å kvitta seg med han. Det kan henda det kunn er eg som er rar.

2 mot Villa
1 mot Stoke (straffe)
2 mot West Ham (over to kamper)
4 mot Sunderland (over to kamper)
1 mot Liverpool
1 mot Bolton
1 mot Wolves

Han scoret altså i 9 av 30 kamper, og kun fire mål etter at Carroll forsvant.
« Siste redigering: 04. Juli 2011, 14:42 av Tim Buch »