20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 396888 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1905 på: 22. Juni 2011, 11:40 »
Hva slags kompromiss er det du mener hadde gagnet begge parter da?
Tja, for eksempel en avtale der klubb og spiller møtes på en forlengelse med to år, på en kontrakt med to år igjen.
Ashley sto bom fast på ett år. Nolan på tre. Kan ikke skjønne hva klubb og spiller hadde hatt å tape på et kompromiss om to år.

Og kanskje med en opsjon på et ekstra år, hvisomatsåfremtifall at sånn og sånn og sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1906 på: 22. Juni 2011, 11:57 »
Feil tråd Jokke?  :) Var gjerne Barton sin situasjon jeg pratet om.

Nolan ble tilbudt 5 år pluss lønnsøking av West-Ham. Ser ikke helt hvorfor Nolan skulle valgt en kontrakt på 4 år med dårligere lønnsbetingelser. Newcastle måtte ha matchet West-Ham tilbudet for at han skulle ha blitt. Kompromissforslaget ditt hadde nok gått like mye i dass som kontraktsforslaget fra Ashley.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1907 på: 22. Juni 2011, 12:03 »
Var forsåvidt ikke feil tråd, men jeg husket ikke at vi snakket om Barton, mer enn Nolan.
Ja, tilbudet fra West Ham var mye bedre, men jeg tror Nolan ønsket såpass sterkt å bli at han kunne godtatt noe i nærheten av det jeg foreslo.

Men også i Bartons tilfelle handler det om å kunne møtes på midten, at begge sider gir og tar.
Har ikke hørt at Barton har mast om så mye mer penger, akkurat. Så jeg ser ikke helt problemet der heller.

Når spillerne i utgangspunktet er villig til å gå ned i lønn, hvorfor klarer vi ikke å resignere dem da?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1908 på: 22. Juni 2011, 14:57 »
Hadde vi bare hatt en eier som var villig til å inngå kompromisser, så hadde det sikkert gått bra. Men han har mange ganger ettertrykkelig vist at i hans øyne er kompromisser for pyser.

Hadde vi bare hatt en eier som var villig til å spytte inn masse av sine egne penger i klubben slik at man ikke hadde trengt å tenke på lønninger og kontraktslengder, så hadde det sikkert gått bra. Bare se på Chelsea og Man City! Det hadde vært noe det!

Ashley betalte 130 mill når han kjøpte klubben, men spytta i tillegg inn over 100 mill ekstra for å betale ned lån slik at klubben skulle sleppe å betale renter på ein skakkjørt økonomi (pga shepperd heiv ut penger etter spillere owen, luque, kluivert osv.) så å sei at han ikkje har lagt inn mykje av sine eigne penger er rett og slett tøv. Ashley har ikkje i nææærheten dei økonomiske resurrsane som abramovich eller eigarane til mancs har så vi får heller leve med ei smart økonomisk drift, smarte spillerkjøpe og smarte kontrakts forhandlinger som går til klubbens beste. Tenker du tilbake fra spillere som geremi, smith, nicky butt osv. som var\er gammle avdanka spillera på skyhøge kontrakter som klubben ikkje blir kvitt er det en genistrek å heller satse dei pengane på spillera som kan gi oss ei framtid istaden for å halde oss på eit midtnivå i ligaen. Barton er muligens unntaket, men han er så ustabil og har vist tidligare at det er ein veeeeldig stor sjangse å ta. Men for all del eg setter veldig pris på det barton og nolan har gjort for klubben, men skal klubben nå eit nytt nivå så er dette høgst nødvendig.
- carry on!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1909 på: 24. Juni 2011, 00:59 »

Nolan ble tilbudt 5 år pluss lønnsøking av West-Ham. Ser ikke helt hvorfor Nolan skulle valgt en kontrakt på 4 år med dårligere lønnsbetingelser. Newcastle måtte ha matchet West-Ham tilbudet for at han skulle ha blitt. Kompromissforslaget ditt hadde nok gått like mye i dass som kontraktsforslaget fra Ashley.
Poenget er at det ofte kan "unsetle" en spiller hvis man starter reforhandlinger. Det skal derfor tungtveiende grunner til for å reforhandle før det er nødvendig. Jeg kan ikke skjønne at det var nødvendig å åpne samtaler med Nolan nå hvis man ikke hadde en spesifikk agenda...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #1910 på: 24. Juni 2011, 01:08 »

Poenget er at det ofte kan "unsetle" en spiller hvis man starter reforhandlinger. Det skal derfor tungtveiende grunner til for å reforhandle før det er nødvendig. Jeg kan ikke skjønne at det var nødvendig å åpne samtaler med Nolan nå hvis man ikke hadde en spesifikk agenda...

Scenarioet du skisserer opp er ulogisk, hvilket leder meg til å tro at det var andre veien - nemlig Nolan som presset på for en forlengelse.
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1911 på: 24. Juni 2011, 03:14 »
Det var Nolan som ville reforhandle. Å nekte det ville vel også ha "unsetlet"  han ???

Uansett, så tilbydde ledelsen å forlenge kontrakten, i tillegg til å øke lønnen. Hva kan være så forstyrrende med det?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1912 på: 24. Juni 2011, 03:22 »
Hva er ulogisk flatline?

Mulig Nolan ba om reforhandling av avtalen, men husk at Pards gikk ut i media tidlig og sa at han skulle forlenge nøkkelspillerne, der Nolan var en av dem...

Uansett så tror jeg at man hadde lyktes med å si at man ikke ville reforhandle før neste sesong. Jeg har følelsen av at man prøvde å bruke Nolan til å sikre seg at Enrique signet. Det blir spekulasjoner som så mye annet her på forumet...

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #1913 på: 24. Juni 2011, 19:19 »
Artig sak om Morrisey og Barton.

" Two outspoken and divisive northerners with reputations that don't reflect reality, they occupy similar roles in music and football respectively; cherished and dismissed in equal measure, always flirting with outrage, but never bland."

http://inbedwithmaradona.com/journal/2011/6/23/he-knows-id-love-to-see-him-morrissey-and-football.html
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1914 på: 25. Juni 2011, 05:42 »
Hva er ulogisk flatline?

Mulig Nolan ba om reforhandling av avtalen, men husk at Pards gikk ut i media tidlig og sa at han skulle forlenge nøkkelspillerne, der Nolan var en av dem...

Uansett så tror jeg at man hadde lyktes med å si at man ikke ville reforhandle før neste sesong. Jeg har følelsen av at man prøvde å bruke Nolan til å sikre seg at Enrique signet. Det blir spekulasjoner som så mye annet her på forumet...

Barton: "If Nolan signs a new deal, I will as well." 07/04/11

Så tett som de to er, tror du ikke Nolan kanskje kan ha en finger eller to med i spillet i samarbeid med Barton for å sikre seg en ny lukrativ og lang kontrakt?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1915 på: 25. Juni 2011, 23:24 »
Seriøst?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1916 på: 26. Juni 2011, 21:04 »
Twittringa til Barton trur eg har vore eit genitrekk for han. I steden for å heile tida få den konstant negative vinklede synet frå pressen, så får vi eit heilt annerledes bilete i hans egentlege liv. Kjenner eg blir glad der han poserer som ein guttunge saman med helten Morrissey.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1917 på: 26. Juni 2011, 23:19 »
Twittringa til Barton trur eg har vore eit genitrekk for han. I steden for å heile tida få den konstant negative vinklede synet frå pressen, så får vi eit heilt annerledes bilete i hans egentlege liv. Kjenner eg blir glad der han poserer som ein guttunge saman med helten Morrissey.

Enig. Jeg syns også, ulikt endel andre, at han har vært relativt "snill" på twitter - og føler ikke han har gått over streken. Dessuten beviser han at han har endel mellom øra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1918 på: 27. Juni 2011, 12:28 »
Skal ikke se bort i fra at han ble rådet til å være aktiv på twitter av han der rådgiveren som skulle rette opp imaget hans. Morsomt å følge uansett!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1919 på: 03. Juli 2011, 08:50 »
Det er virkelig noe galt om vi skal ha mer for Rout enn for Barton.