20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 398451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1455 på: 04. Jan. 2011, 18:06 »
Det er sant. Var ingenting ondsinna over taklinga, men den var drøy og farefull - det står jeg fast ved. Du lar deg selvfølgelig også påvirke når hele verden forøvrig skriker høyt fordi det er Joey som gjør det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1456 på: 04. Jan. 2011, 18:10 »
Takling på ball bør ikke medføre utvisning.

Så lenge du ikke kvester en motspiller i samme slengen så. F.eks Hodeløse tofotstaklinger som tar ballen, og beina på en spiller. Taklinger med altfor høy fart. Det er ikke sånn at man skal være frikjent uansett, bare man er først på ball.

Det er der folk misforstår regelen. Farefull spill = rødt kort. Om man treffer ballen er i så henseende likegyldig. Hvis man skal følge Jokkes logikk var ikke taklingen på HBA rødt fordi han tok ballen med den ene foten og HBA med den andre. Mao, det hjelper ikke å ta ballen først så lenge man gjør det med to strake føtter, knottene synlige og fortsetter gjennom motstanderen.

Dessverre er det ikke mange engelske journalister som ser denne differeansen. Enkelte syntes taklingen Cattermole tok på Modric var en god,røff men rettferdig takling, typisk for PL. Det de fullstendig ignorerer er de ørsmå marginene tilstede. Hadde han  vært ett hundredels sekund senere inn i duellen, ville Modric sannsynligvis vært fotballinvalid i dag. En spiller litt raskere enn Modric ville ha touchet ballen først, akkurat dette skjedde med HBA mot the c*** himself

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1457 på: 04. Jan. 2011, 19:52 »
Herlig å høyra Andy Townsend støtta Joey Barton for taklingen mot Wigan.

Dei snakka om kor dumt det var av Lee Bowyer å stempla Sagna når han låg nede, og at om han ville at Sagna sko kjenna at han hadde møtt han burde han gjera som Barton å gå hardt inn i ein takling. Hardt og lovlig som i gamledagar  ;D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1458 på: 04. Jan. 2011, 20:22 »
Herlig å høyra Andy Townsend støtta Joey Barton for taklingen mot Wigan.

Dei snakka om kor dumt det var av Lee Bowyer å stempla Sagna når han låg nede, og at om han ville at Sagna sko kjenna at han hadde møtt han burde han gjera som Barton å gå hardt inn i ein takling. Hardt og lovlig som i gamledagar  ;D

Han støtta taklinga til De Jong på HBA også..

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1459 på: 05. Jan. 2011, 00:04 »

Så lenge du ikke kvester en motspiller i samme slengen så. F.eks Hodeløse tofotstaklinger som tar ballen, og beina på en spiller. Taklinger med altfor høy fart. Det er ikke sånn at man skal være frikjent uansett, bare man er først på ball.

Det er der folk misforstår regelen. Farefull spill = rødt kort. Om man treffer ballen er i så henseende likegyldig. Hvis man skal følge Jokkes logikk var ikke taklingen på HBA rødt fordi han tok ballen med den ene foten og HBA med den andre. Mao, det hjelper ikke å ta ballen først så lenge man gjør det med to strake føtter, knottene synlige og fortsetter gjennom motstanderen.

Dessverre er det ikke mange engelske journalister som ser denne differeansen. Enkelte syntes taklingen Cattermole tok på Modric var en god,røff men rettferdig takling, typisk for PL. Det de fullstendig ignorerer er de ørsmå marginene tilstede. Hadde han  vært ett hundredels sekund senere inn i duellen, ville Modric sannsynligvis vært fotballinvalid i dag. En spiller litt raskere enn Modric ville ha touchet ballen først, akkurat dette skjedde med HBA mot the c*** himself

Kunne ikke vært mer enig!! Taklinger som er karrieretruende, slike som beskrevet over, skal alltid belønnes med rødt kort. Til og med, bare for forsøket.

However, så synes jeg at man skal kunne fortsette å spille hardt og tøft, så sant man ikke hopper inn med strake bein og knottene først, gjerne i knehøyde!! En perfekt utført sklitakling, kan være noe av det fineste som finnes i fotball, og vise versa, en dårlig timet sklitakling kan være noe av det styggeste på en fotballbane.

Synes heller ikke spillere vehøver å brekke beina for at det skal bli rødt kort!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1460 på: 05. Jan. 2011, 00:41 »

Kunne ikke vært mer enig!! Taklinger som er karrieretruende, slike som beskrevet over, skal alltid belønnes med rødt kort. Til og med, bare for forsøket.

However, så synes jeg at man skal kunne fortsette å spille hardt og tøft, så sant man ikke hopper inn med strake bein og knottene først, gjerne i knehøyde!! En perfekt utført sklitakling, kan være noe av det fineste som finnes i fotball, og vise versa, en dårlig timet sklitakling kan være noe av det styggeste på en fotballbane.

Synes heller ikke spillere vehøver å brekke beina for at det skal bli rødt kort!!

Enig med mye av dette, men mener Barton si takling var gult. Oransje, men gult.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1461 på: 05. Jan. 2011, 11:45 »
Selvfølgelig skal farefullt spill belønnes med rødt kort. Men nok en gang er dommerens skjønn avgjørende. Hva er egentlig farefullt spill? Var De Jongs takling på Ben Arfa så farefullt at det skulle vært rødt? Jeg er ikke så sikker. Det skulle naturligvis vært frispark og kort, men hvilken farge er jeg ikke så sikker på. Bartons takling var ikke så veldig forskjellig. Tøffe taklinger bør være lov, men det finnes en grense for alt, naturligvis.

Helt korrekt å gi Barton gult. Totalt feil å ignorere taklingen på Ben Arfa fullstendig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1462 på: 05. Jan. 2011, 14:25 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/39Disgusting39-Barton-abuse-must-stop.6679885.jp

Joey forsvares av Pardew. Liker at "sjefen" tar til ordet for Joey på denna saken...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1463 på: 05. Jan. 2011, 15:57 »
Noen som har et klipp at Barton si takling mot Wigan? :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1464 på: 06. Jan. 2011, 00:19 »
På tide å gi Joey ny kontrakt :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1465 på: 06. Jan. 2011, 11:42 »
På tide å gi Joey ny kontrakt :)

Word!

For en spiller! Alt han gjør er klasse, og jeg er meget imponert over hvordan han har spilt i år!
Blir lett Barton på neste drakt :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1466 på: 06. Jan. 2011, 11:48 »
Han spiller utrolig bra for tiden.
Har ikke ord, og jeg tror fortsatt han har noe og gå på..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1467 på: 06. Jan. 2011, 15:28 »
det skal ikke betviles at Joey fortjener ny kontrakt, men det er langt enklere sagt, enn det er gjort. Joey er vel klubbens best betalte spiller, og jeg tviler på at han er interessert i å gå vesentlig ned i lønn. Og jeg tviler på om Ashley er interessert i å gi han en høyere lønn. Dermed er dette en ganske hard nøtt, som jeg ikke har noe godt forslag på hvordan vi skal få knekt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1468 på: 06. Jan. 2011, 15:34 »
Tror Colo er klubbens best betalte, uansett så er Joey på en ganske heavy lønn han også. Men imotsetning til mange av de andre overbetalte spillerne så er Joey verdt hver krone så lenge han leverer slik han har gjort denne sesongen. Er spent på hva som skjer de neste 12mnd rundt kontrakta hans, da han nå kun har 18 mnd igjen!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1469 på: 06. Jan. 2011, 16:35 »
I følge FM (ja, fantastisk kilde...) så har han jo 720 000 NOK i uka. Ganske stiv pris å betale. En ting er sikkert, Joey Barton kommer ikke til å finne en annen klubb som er villig til å betale like mye som det. City er vel de eneste som kan finne på å betale noe slikt, men jeg ser ikke helt for meg at de vil ha ham.  ;)