20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 398014 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1440 på: 04. Jan. 2011, 16:55 »
Joey burde nok kanskje fått rødt i helga, men det Poll vrenger ut av seg der er fortsatt helt patetisk. Barton har ikke hatt noen slike taklinger tidligere denne sesongen, og ærlig talt var ikke tanken bak denne heller ondsinna, selv om den ble farlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1441 på: 04. Jan. 2011, 17:06 »
Barton burde fått rødt i helga? Det er kanskje det dummeste jeg har lest i hele dag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1442 på: 04. Jan. 2011, 17:12 »
Joey burde nok kanskje fått rødt i helga, men det Poll vrenger ut av seg der er fortsatt helt patetisk. Barton har ikke hatt noen slike taklinger tidligere denne sesongen, og ærlig talt var ikke tanken bak denne heller ondsinna, selv om den ble farlig.

Eg meinar faktisk at det var gult sidan han var på ball, men kom med knottane først. Dessutan var det Howard Webb, ein av verdas beste dommarar, som dømte :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1443 på: 04. Jan. 2011, 17:23 »
No skal det seiast at Kristoffer sa "kanskje", dvs at det KAN diskuterast om at han kunne ha blitt utvist. Spesielt med tanke på at det er ein takling med strak fot og med knottene først. Eg personleg synst det var ein farleg takling, og at gult kort var greit.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1444 på: 04. Jan. 2011, 17:25 »

Neinei. Det er jeg helt uenig i. En tøff takling, og heldigvis var det en rutinert dommer som kan ha en fair samtale med spillere som dømte. Webb løste situasjonen bra! Gult kort for farefullt spill var helt greit, men ikke noe mer!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1445 på: 04. Jan. 2011, 17:25 »
Skrev kanskje. Har sett langt mer sjokkerende røde kort enn dette - men det var som sagt med strake bein og knotta rett i. Nolan fikk rødt i nedrykkssesongen for en takling jeg mener var mindre farlig enn denne. Dog mener jeg at taklinga overhodet ikke var ondsinna, det var i utgangspunktet en fair kamp om ballen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1446 på: 04. Jan. 2011, 17:27 »
Hvilken Nolan-takling tenker du på?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1447 på: 04. Jan. 2011, 17:30 »
Skrev kanskje. Har sett langt mer sjokkerende røde kort enn dette - men det var som sagt med strake bein og knotta rett i. Nolan fikk rødt i nedrykkssesongen for en takling jeg mener var mindre farlig enn denne. Dog mener jeg at taklinga overhodet ikke var ondsinna, det var i utgangspunktet en fair kamp om ballen.

Snakker du om da Nolan satte inn en av tidenes værste tofotstaklinger på Anichebe?? Planta begge beina oppå leggen til Anichebe...

Det må være den du mener, for jeg tror ikke Nolan fikk mer enn det ene røde kortet den våren. Den var soleklar, Kristoffer.....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1448 på: 04. Jan. 2011, 17:31 »
Ja, var den jeg tenkte på også Kyrre. Det er faktisk en av de styggere taklingene jeg har sett på lang, lang tid. To strake bein med full tyngde på beinet til Anichebe. Den var grisestygg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1449 på: 04. Jan. 2011, 17:34 »
Beklager - sett youtube-videoen nå, og trekker ydmykt tilbake den påstanden :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1450 på: 04. Jan. 2011, 17:37 »

Beklager - sett youtube-videoen nå, og trekker ydmykt tilbake den påstanden :P

Hehe...det der er ganske ufint ja :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1451 på: 04. Jan. 2011, 17:44 »
Kristoffer: Du vet like godt som meg at det alltid forekommer at spillere blir utvist for å stå helt rolig. Alt kommer an på hvem som dømmer, hvilken posisjon han har, hva han ser og hva han oppfatter. Howard Webb er uten tvil i en helt annen klasse enn sine kolleger. Han dømte VM-finalen til godkjent, selv om han glemte å vise ut De Jong. Men han dømmer som alle andre etter hva han ser og oppfatter. Jeg er ganske sikker på at han så og oppfattet det samme som meg. Taklingen er stygg, men Bartons intensjon er å ta ballen, hvilket han også gjør. Ergo helt korrekt med gult, men rødt hadde vært i strengeste laget.

Vi har sett mange spillere blitt utvist for langt mindre enn dette. Men vi har også sett mange spillere bli frikjent for langt, langt verre forseelser enn dette. Dermed blir det feil å sammenligne med hva andre har blitt utvist for. De Jong sparket Alonso(?) bevisst i brystet i VM-finalen, men fikk bare gult. Av samme dommer som dømte denne kampen.

Mange dommere ville helt sikkert gitt Barton rødt, men det gjør det ikke mer riktig. Farlig takling, men jeg har sett spillere slippe unna med langt, langt verre. Barton volder ingen skade. Han tar ballen, og har en tydelig intensjon om det også. Hendelsen kan diskuteres, den er litt i en gråsone. Men jeg vil insistere på at rødt er for strengt i akkurat denne situasjonen. Takling på ball bør ikke medføre utvisning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1452 på: 04. Jan. 2011, 17:59 »
Takling på ball bør ikke medføre utvisning.

Så lenge du ikke kvester en motspiller i samme slengen så. F.eks Hodeløse tofotstaklinger som tar ballen, og beina på en spiller. Taklinger med altfor høy fart. Det er ikke sånn at man skal være frikjent uansett, bare man er først på ball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1453 på: 04. Jan. 2011, 18:01 »
Jeg var relativt sikker på at ettersom det var Joey Barton var det derre røde kortet sikkert uansett. Så jeg må innrømme jeg ble overraska da Webb dro frem det gule der. For jeg kan vedde på at de fleste av ligaens øvrige dommere ville gitt marsordre der. Bare å lese Poll sin holdning - tipper der fins flere av de blant PL-dommere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1454 på: 04. Jan. 2011, 18:04 »
Det er alltid unntak som bekrefter regelen. Man kan selvfølgelig kappe beina av en motspiller, selv om man også tar ballen. Men de mest hodeløse taklingene er vanligvis flere timer for sene, uten noen ball i nærheten, annet enn dem Roy Keane siktet på, eller Robert Huth trampet i stykker.

Og ja - Poll er nok neppe alene om den oppfatningen. Men Webb har en tendens til å tenke seg om før han blar opp kortene. Det gjorde aldri Graham "tre gule kort" Poll i sin tid.
« Siste redigering: 04. Jan. 2011, 18:07 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon