20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397462 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #705 på: 06. Nov. 2008, 12:35 »
Nei, ellers takk. Kan leve med savnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 06. Nov. 2008, 23:58 »
Sitter og venter i spenning på alle avisoppslagene og nyhetene om at bråkebøtta Cristiano Ronaldo sparket ned en Celticspiller etter ballen var ute i går... Pussig det ikke har kommet noe ennå...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 07. Nov. 2008, 00:06 »
Sitter og venter i spenning på alle avisoppslagene og nyhetene om at bråkebøtta Cristiano Ronaldo sparket ned en Celticspiller etter ballen var ute i går... Pussig det ikke har kommet noe ennå...

Tenk om det hadde vært Joey Barton!! Det hadde vært førstesider i alle aviser, sak i UEFA og karantene selvfølgelig. Men Joey Barton har med sin egen dummhet skaffet seg et dårlig rykte og må nok leve med det. Så forhåpentligvis klarer han å holde seg i skinnet, men gule kort og et rødt må vi nok regne med på en sesong, sånn er det for de fleste sentrale midtbanespillere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 07. Nov. 2008, 22:15 »
Hvis man ikke får FA med på at Barton slo til Agbonlahor, så tyr man til rasisme med en gang.
Dette skjer kun fordi det er Joey Barton. Jeg ser ikke for meg at det virkelig forekommer rasisme på fotballbanen. At det kanskje kommer noen fæle gloser i kampens hete vil jeg ikke utelukke. Jeg mener likevel at det er forskjell på om Barton i én situasjon kauker "fløtt deg, nigger", eller om han kauker verre gloser hver eneste gang han møter spilleren til duell.

Man bør ha en høyere terskel for munnbruk spillere imellom under kamper, synes jeg. Craig Bellamy går jo rundt og kjefter og smeller i 90 minutter, men er like blid og din beste venn etter kampen. Jeg ser overhodet ikke noe som helst problem med det. Men så ser jeg jo generelt svært få problemer med Craig Bellamy, men det er en annen sak.

Ronaldo skal gjøre noe alvorlig galt før han får negative presseoppslag. Det eneste som hittil har gitt ham negative presseoppslag er flørtingen med Real Madrid i sommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 08. Nov. 2008, 00:00 »
Jeg ser ikke for meg at det virkelig forekommer rasisme på fotballbanen.

Gjør du virkelig ikke det? Jeg har selv sett/hørt det forekomme blant 14-åringer i Norge og har da vært borti ganske mange eksempler i internasjonal fotball også, så å si at det ikke forekommer i Premier League er jeg ganske sikker på er feil.

Det som blir et problem er om slike saker som denne skal begynne å forbindes med rasisme for det kan i så fall ta fokus vekk fra større og viktigere episoder som faktisk trengs å bli tatt tak i.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #710 på: 08. Nov. 2008, 00:06 »
Jeg tror faktisk det er et mye større problem på tribunen enn på fotballbanen. Nå har jeg ikke opplevd noe selv mens jeg har spilt, men det betyr ikke at det ikke skjer. Er vel kanskje litt naivt å tro at det ikke skjer i det hele tatt, men jeg tror det for ofte ropes ulv, ulv. Som i denne saken.
Alle vet at Barton mister 6 kamper til hvis det skulle skje noe virkelig utenomsportslig, så ser ikke for meg at det finnes folk som utnytter dette til det fulle. Være seg aviser eller rivaler.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 08. Nov. 2008, 01:15 »
Det at det forekommer oftere på tribunen er det nok ingen tvil om. Tror også som du sier at det ofte ropes ulv, ulv når det egentlig ikke er noe. Men det er klart, forekommer det virkelig så er det svært alvorlig.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #712 på: 08. Nov. 2008, 10:17 »
http://www.straitstimes.com/Breaking%2BNews/Sport/Story/STIStory_299863.html
Barton saksøkes for å ha lagt igjen en liten skrammen på leppa til denne unggutten.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #713 på: 08. Nov. 2008, 10:26 »
Har man gått forbi Barton på gata og han kiket på deg, så er det jo bare å saksøke han for psykisk tortur.     Dømt blir han jo uansett,  er jo den nye store sporten å saksøke og få dømt Barton.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 08. Nov. 2008, 11:54 »
Nå kjenner jeg ikke til denne situasjonen godt nok og vet dermed ikke hvor sant det er. Det kommer helt sikkert til å komme en haug slike saker i tida fremover. Det vi ikke må glemme er at det faktisk er Bartons skyld at dette i det hele tatt blir til saker. Det er kun opp til ham at han har havnet i denne situasjonen i det hele tatt.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #715 på: 08. Nov. 2008, 13:09 »
Nå kjenner jeg ikke til denne situasjonen godt nok og vet dermed ikke hvor sant det er. Det kommer helt sikkert til å komme en haug slike saker i tida fremover. Det vi ikke må glemme er at det faktisk er Bartons skyld at dette i det hele tatt blir til saker. Det er kun opp til ham at han har havnet i denne situasjonen i det hele tatt.

Er enig med deg, men hele prosessen rundt Barton begynner å ligne på en heksejakt og det holder på å gå utover det som, i min verden, er OK. Igjen : Liker ikke fyren og skulle sparket han til en plass som er veldig varmt dersom jeg hadde vært manager eller i klubbens styre men nå er realiteten slik at han spiller for klubben, har sonet en del av straffen sin og sier at "han har lært og vil vise lojalitet til klubben". Siden jeg ikke har påvirkning så støtter jeg det at man må gi mannen en sjanse og et pusterom for det har vært ganske travelt for han rettmessig de siste månedene.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 08. Nov. 2008, 13:12 »
Som sagt tror jeg det kommer en del slike saker som har lite eller ingen sannhet i seg. Veldig enig med deg, jeg ville selv sparket ham ut, men i og med at han ikke er blitt det enda så må han gis en fair sjanse. Full støtte helt til det kommer en ny sak, men da bør det også være slutt.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #717 på: 08. Nov. 2008, 13:13 »
Faren er at det kommer til å komme en ny sak, men da på bakgrunn av at toleransegrensen er så lav. Skal man ført gi en person en ny sjanse så bør toleransegrensen være den samme for han som for andre spillere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 08. Nov. 2008, 13:17 »
Den er jeg enig i og det er jo det som gjør det hele så vanskelig. Det må selvfølgelig være en ordentlig sak. Jeg vet ikke helt selv akkurat hvor grensen bør være, men det er ingen tvil om at Barton må skjerpe seg kraftig. Forhåpentligvis forsvinner da også alle disse småsakene som antagelig ikke har noen bakgrunn i virkeligheten.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #719 på: 08. Nov. 2008, 13:22 »
Snakket med en kar som hadde spilt Charity Golf og gått 18 hull med Barton. Han sa det var en glede å gå med han selv om han hadde vært skeptisk etter alt bråket rundt han men han sa Barton var en meget hyggelig og veltalende mann som virket rolig og balansert.

Men det er vel flere her som har sett American Psycho og Sweeney Todd samt lest Dr.Jekyll og Mr.Hyde?