20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 398100 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #435 på: 22. Mai 2008, 21:22 »
Kan ikke se for meg at 6 måneders ubetinget fengsel er den normale strafferammen for slike grove voldsepisoder i England. Det er det neppe i Norge heller.
Hvis du slår ned en type med en strak høyre på et utested ganske sånn tilfeldig kan du vel få rundt 6 måneders fengsel. Men hvis du gjør noe så grovt som det Englands mest seriøse avis skriver, så kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at retten må ha lagt det faktum at Barton erkjente straffeskyld og muligens også hans fotballkarriere til grunn som svært så formildende omstendigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 22. Mai 2008, 21:39 »
Jeg har da vært innom ganske grove overfall der det ikke har blitt 6 mnd i Norge. Så jeg syns ikke det er noen sjokkerende lav straff.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 22. Mai 2008, 21:50 »
Jeg har da vært innom ganske grove overfall der det ikke har blitt 6 mnd i Norge. Så jeg syns ikke det er noen sjokkerende lav straff.

Har disse tidligere hatt problemer med kriminelle handlinger? Det gjør jo ikke saken bedre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 22. Mai 2008, 21:51 »
Jaja, straffenivået i Norge er jo generelt ganske lavt da, så det er kanskje ingen overraskelse.
Personlig synes jeg 6 måneder er alt, alt for lite hvis du slår til en person over et titalls ganger, for så å terrorisere vedkommende etterpå, og først seks måneder senere fremstå som en angrende synder. Og når du i tillegg er en profesjonell fotballspiller burde det være skjerpende omstendigheter.

Når det er sagt vil jeg gjerne se Barton tilbake som Newcastle-spiller ved nyttår.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 22. Mai 2008, 21:58 »
Overhodet ikke, jeg vil som sagt på ingen måte forsvare det han har gjort. Men jeg ble ikke sjokkert over dommen, selv om jeg selvfølgelig ikke kan spesielt mye om britisk rettspraksis.
Til sammenligning har Pennant en dom på 3 mnd for fyllekjøring. Tony Adams fikk i 1990 9 månedersdom for farlig kjøring og fyllekjøring. Alle veit hvordan det gikk videre.
Det er ihvertfall håp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 22. Mai 2008, 22:09 »
Fyllekjøring er en ting, men slossing og grov vold er noe helt annet....ikke at jeg ikke tror du vet det, men det skal bli tøft for Barton å komme tilbake etter dette..det blir nok en tung byrde for han å bære med seg videre. Ikke er han den mest populære spilleren hos fansen heller.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 22. Mai 2008, 22:10 »
Etter at han langet ut mot fansen i høst, så har han overhodet ikke noen stor status oppe på läktarna. MEN jeg håper Barton kommer tilbake og overbeviser verden om at han er en god fotballspiller.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #442 på: 22. Mai 2008, 23:21 »
Det beste som kan skje nå er at han får ro rundt seg som person. At media lar han være. Det er også viktig i mine øyne at klubben går ut og støtter han, men gir klare signaler om at dette er absolutt siste sjanse.
Men jeg tror heller ikke han får det lett bak murerne, noen innsatte kommer garantert til og prøve og trekke han opp

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #443 på: 23. Mai 2008, 00:16 »
At han for ro rundt seg etter at han kommer ut, tviler jeg på.
Nå vet ikke jeg helt hvordan engelske aviser er, men jeg hadde ikke blitt overrasket hvis de hadde gjettet på hvor lenge det går før han havner i bråk igjen.
Jeg synes litt synd på Barton. Men synes det også er bra han må stå til ansvar for det han har gjort, og deler Joakim sin mening om det kanskje var en litt for mild dom. At han status som topp idrettsutøver har noe med saken å gjøre.

Kan denne saken ha noe innvirkning på Dabo-saken? For den er vel ikke ute av verden??
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 23. Mai 2008, 00:52 »
Leste at siden Dabo har fortlatt landet kan det faktisk hende den saken ender opp i intet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #445 på: 23. Mai 2008, 01:23 »
Stemmer det Kristoffer, hvis ikke Dabo møter i rettsaken blir saken henlagt..men nå er det ingen av oss som vet hva Dabo tenker om den incidenten heller, så..Forøvrig et veldig bra intervju med Joey, nå har jeg ikke sett ferdig hele enda, men poster den likevel :
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

RHCP14

• Gjest
« Svar #446 på: 23. Mai 2008, 02:28 »
Veldig bra intervju det der! Og må sei at grunnen til at han igjen og igjen får sjansen er at han er eit fabelaktig fotballtalent. Dei som meiner det, har mye meir peiling på fotball enn alle oss her inne. Virker som Keegan også har den innstillingen.

For alt vi veit kunne det gått den vegen for Rooney også. Berre se kor han har roa seg etter han kom til Man Utd. Ferguson er nok grunnen. Keegan er ein slik mann for Barton!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #447 på: 23. Mai 2008, 02:37 »
Nettopp..Men jeg skjønner godt at han ble provosert når han var ute på byen og fikk dritt slengt etter seg som omhandlet den økse-drapsdømte broren hans, Joey slo han ned..det som gjør saken ganske alvorlig er at han ikke ga seg med det, men satte seg på han og slo han sønder og sammen etterpå. Spør du meg vil det være helt feil hvis han får fyken i Newcastle nå.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #448 på: 23. Mai 2008, 08:13 »
Til Anders28: Dette med mentalsykehus var å sette det hele litt på spissen. Forstår du? Og en annen ting er at det er ikke meningen at DU skal vite hva som som er rett og galt, men at barn og unge skal forstå at du må følge lover og regler uansett om du er en profilert fotballspiller eller ikke.

For øvrig synes jeg det er forkastelig at du evner å forsøke å stå inne for et slikt syn i saken. "Bad boy Barton": alliterasjon og andre verbale forsøk på å formilde eller ignorere hans handlinger er for meg usmakelig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 23. Mai 2008, 17:12 »
Nettopp..Men jeg skjønner godt at han ble provosert når han var ute på byen og fikk dritt slengt etter seg som omhandlet den økse-drapsdømte broren hans, Joey slo han ned..det som gjør saken ganske alvorlig er at han ikke ga seg med det, men satte seg på han og slo han sønder og sammen etterpå. Spør du meg vil det være helt feil hvis han får fyken i Newcastle nå.
Greit nok at han ble provosert, men det er særs alvorlig at han ikke greier å styre temperamentet såpass at han ikke slår ned en person, og at han ikke bare ga seg med ett slag, hjelper lite i den sammenheng. Greit nok, hadde han nøyd seg med en strak høyre hadde han kanskje sluppet unna med en betinget dom, eller måttet nøye seg med bare to-tre måneder. Men han skal uansett ikke slå ned en person, bare fordi han blir provosert.