20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397637 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #405 på: 21. Mai 2008, 14:22 »

[/quote]

Grunnen til at jeg uttaler meg er at jeg selvfølgelig aldri ser Newcastle spille....jeg leser aviser, leser på nettforumer og danner meg et bilde av hvem som er best. :-\

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare deg, men siden jeg garantert ser mer fotball enn deg så kan jeg godt gjøre det likevel. Ja jeg har selvsagt sett Barton i det siste, og han har vært god, spesielt kampen mot Fulham og i kampen mot Spurs synes jeg han var bra. Han slår gode pasninger og løper upåklagelig, er også uheldig som ikke har scoret et spillermål enda, han har vært veldig nære nå i vår. Men det er likevel noe som mangler med Barton, han har ingen ekstremferdigheter, han er på en måte "komplett", ingen store svakheter, men heller ingen store styrker! Jeg sammenlignet med Emre, og hvis vi skal sette de to opp mot hverandre så mener jeg at det ikke er tvil om hvem av de som er best. Greit de er litt forskjellige siden Barton er mer boks til boks spiller og Emre mer en ren servitør, men Emre har blikket og de geniale pasningene som Barton mangler. Emre er en spiller med ekstremferdigheter, og han har på sine gode dager nivået inne til å prege kamper på topp europeisk nivå og der har ALDRI Barton vært.....

Og jeg skal vise deg vår beste midtbane:

--------------Butt-------------
N'zogbia---------------Emre

Ikke sjans at jeg ville byttet ut noen av de med Barton....ikke faen..

At du tror du ser mere fotball enn meg, for du bare tro. Og akkurat det gidder ikke jeg og diskutere med deg om. Fordi det blir som barna i barnehagen når de diskuterer om hvem som har sterkest pappa.

Men den midtbanen din har jeg ingen tro på.
Hvordan i alle dager kan du sette N`zogbia på høyrekanten, når han er en spiller som overhodt ikke passer der. Han er en venstrekant. Og venstrekanter på høyre side og omvendt blir vell feil.
Men siden du ser utrolig mye fotball, så har du da selvfølglig rett.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 21. Mai 2008, 14:45 »
Er ikke interressert i å diskutere hvem som ser mest fotball, men du påsto at jeg ikke hadde sett Newcastle så da måtte jeg jo svare for meg..

Hvis du tror at jeg har satt opp Zog om høyrekant, så skorter det litt på dine evner...mildt sagt! Trodde jeg slapp å skrive at dette er en sentral midtbane trio, altså har jeg satt opp Zog som indreløper, en posisjon han visstnok trives best i selv, og hvor han kan få utnyttet gjennombruddskfraften sin, drivet sitt...Hvorfor skal ikke Zog kunne funke der da? Fordi han er bedre med venstre enn med høyre? Greit at indreløperen skal holde litt bredde, men når vi har en så fantastisk bra offensiv back som Beye som er med hver bidige gang på overlapp, er det slettes ingen ulempe at Zog er venstrebent...da gir det mer rom for at Zog kan trekke seg inn og skyte eller han kan vende seg innover i banen og slå innoverskrudde innlegg.

Få høre da! Hvorfor du ikke har tro på denne midtbanen?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 21. Mai 2008, 14:48 »
Sitat
Emre mer en ren servitør, men Emre har blikket og de geniale pasningene som Barton mangler. Emre er en spiller med ekstremferdigheter, og han har på sine gode dager nivået inne til å prege kamper på topp europeisk nivå og der har ALDRI Barton vært.....

Når har han vist deg dette i Newcastle? Når har han gjort dette stabilt og samenhengjande i den tida han har vore her? Svaret på siste er: aldri.

Når Barton vart teke ut på landslaget då var han i ein form og viste ferdigheitar som viser at han kan prege kampar på topp europeisk nivå.

Midtbana di ser veldig bra ut den. Eg meinar Barton skulle vert der eg. Men då får vi håpa begge to at både Emre og Barton får mulegheit til å visa at dei er gode nok neste sesong. Svaret er vel at begge er det, men Emre treng holda seg skadefri og Barton treng holda seg utanfor murane.

Folk seie vi treng erstatning for Butt, einig. Men det er ikkje lett. Folk vil ha inn erstatning for Emre, einig, men langt i frå lett. Du vil ha inn erstatning for Barton,einig, men langt i frå lett det og! Og det seie seg sjølv at vi ikkje får inn 3 midtbanespelarar til å erstatta alle desse 3 i sommar.

for å sett det litt på kanten..
Når vart barton tatt ut for landslaget under newcastle og når har han prega en newcastle kamp i dei gradene som gjor at vi vant kampen? aldri......

Veit veldig godt at Barton ikkje har vore teke ut på landslaget under Newcastle, men det viser at han har eit toppnivå som er veldig høgt. Får vi han med som i form av ein heile sesongoppkøyring og eit år uten fengsel så er han ein mann som er meir enn god nok for Newcastle. Og det er derfor dumt å la han gå. Vi må og sjå litt realistisk på saker og ting, foreksempel kor gode vi er og kven vi evt kan lokke til oss. Derfor vil eg ikkje mista fleire spelarar no. Spesielt ikkje ein eg meinar kan vera med ta oss opp blandt topp 5 i løpet av ein 3 års periode.
Barton var ein av fleire som på slutten av sesongen hindra oss i frå å rykke ned. Vi gjekk vel 7 kampar uten tap og før det var det ingen her som trudde vi kom til å vinne mot Derby ein gang så ikkje kom her med at vi kun møtte dårleg motstand!!! I mange av desse kampane var Barton veldig god, prega kampane slik at vi vant dei. Så det du seier der verte feil. Kor var Emre då fleirtalet her inne trudde vi rykka ned?

kø1:
Sitat
Barton har aldri blitt tatt ut som landslagspiller som Newcastle spiller, så da er vi kanskje like langt når vi prater om tidl. prestasjoner?
Teinkte at det minste eg kunne gjera var å nemna tidlegare prestasjonar (langt tilbake i tid) sidan det er kun det ein har å vise til når det kjem til Emre. MEN for all del, eg vil ha ein skadefri Emre eg! Men skjer ikkje dette neste sesong så SKAL han selgjast, dessuten kan vi ikkje gambla med dette og må UANSETT få inn ein ny. Derfor treng vi 2 midtbanespelarar som går rett inn på laget og STYRKAR oss betraktleg.

Eg ville prøvd Barton og Emre. Men sidan Emre med stor sannsynlegheit hadde vore skada så kunne Zoggy spelt. ;)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #408 på: 21. Mai 2008, 14:59 »
Er ikke interressert i å diskutere hvem som ser mest fotball, men du påsto at jeg ikke hadde sett Newcastle så da måtte jeg jo svare for meg..

Hvis du tror at jeg har satt opp Zog om høyrekant, så skorter det litt på dine evner...mildt sagt! Trodde jeg slapp å skrive at dette er en sentral midtbane trio, altså har jeg satt opp Zog som indreløper, en posisjon han visstnok trives best i selv, og hvor han kan få utnyttet gjennombruddskfraften sin, drivet sitt...Hvorfor skal ikke Zog kunne funke der da? Fordi han er bedre med venstre enn med høyre? Greit at indreløperen skal holde litt bredde, men når vi har en så fantastisk bra offensiv back som Beye som er med hver bidige gang på overlapp, er det slettes ingen ulempe at Zog er venstrebent...da gir det mer rom for at Zog kan trekke seg inn og skyte eller han kan vende seg innover i banen og slå innoverskrudde innlegg.

Få høre da! Hvorfor du ikke har tro på denne midtbanen?

Du er pinadø meg en skrue. Har selvfølgelig aldrig påstått at du ikke har sett Newcastle. Da har du misfårstått.

Slik som jeg ser ditt lag, så setter du opp Butt som defensiv midtbane, Emre som venstre indreløper og Zoggy som Høyre indrløper.
Det er mulig Zoggy har sagt han passer best som indreløper, men tviler på at det var som høyre indreløper. Jeg tror nok han mente venstre indreløper.
Zoggy blir med din midtbane løpenes ute på høyresida, mens han egentlig burde løpt ute på venstresida. Der han har sine kvaliteter.
Zoggy blir feilvendt på høyresida.

Emre er en utrolig god spiller ingenting med det, men tørr du satse på at han er skadefri spiller i løpet av en hel sessong. Dessuten er Emre for ustabil når han først spiller, det trenger du ikke og kvervuere på heller. Fordi det er ikke bare meg som mener, men det mener mange i Toon Army borte i England. Og jeg tror de har sett flere Newcastlekamper enn deg.
Derfor hadde jeg villet ofre han til fordel for zoggy på den posisjonen.

Butt er god han, men hvor gammel er den mannen nå? 34 ? Det vil si at han holder muligens 1-2 sessonger til på toppplan. Hvorfor satse på en spiller som kanskje holder 1-2 sessonger til.? Og du vet vell at Barton også ved sida av Geremi kan spille en defensiv midtbane. Selv om arton da ikke får brukt sine Offensive kvaliteter.Og det er på den posisjonen vi trenger en forsterkning. Og inntill da så må vi nok kjøre med Butt der. Enig i det.

jeg har mere tro på denne midtbanen

-------------------- Butt------------
Milner                                Zoggy

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 21. Mai 2008, 15:22 »
Planen er selvsagt å bytte ut Butt i sommer med en som er bedre..

Hvis Zog skal spille høyre indreløper så skal han ikke løpe opp og ned høyresiden, en indreløper skal operere innover i banen, ellers mister vi fullstendig tyngden og trøkket sentralt. Men siden vi spiller uten kantspillere må våre indreløpere ta litt ansvar med å holde bredden, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke Zog kan løse den rollen..eneste problemet er at et venstrebein ikke kommer i riktig innleggsposisjon, MEN vi har en høyreback som kan komme rundt og slå innlegg også. OG Barton har da løst venstre indreløperrollen med sitt høyrebein, så det er ikke et argument lenger nå for at Zog ikke kan spille høyre indreløper! ;) Zog er har heller ikke innlegg som sin styrke når han spiller kant..Zog er en dribleving, og disse driblingene vil være minst like effektive på høyre som de er på venstre....dessuten vil han lettere komme i skuddposisjon hvis han spiller høyreindreløper enn om han skulle hatt den motsatte rollen. Men min mening er at Zog vil fungere like godt i begge indreløperposisjonene. Han fungerer bra som venstreving(selvsagt), men som høyreving vil jeg helst ikke ha han, selv om han er ok.

Zog uttalte en gang at han aller best trives sentralt i banen, han sa ingenting spesifikt om hvilken rolle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #410 på: 21. Mai 2008, 15:31 »
Ok. Jeg respekterer din mening, men er ikke enig. Men vi har 2 forskjellige meninger. Og takk for det. Ellers hadde det blitt kjedelig.
Men jeg har bare et lite spm.
Hvor har du tenkt og gjøre av Milner på banen?. Fordi den gutten der, er en spiller vi ikke har råd til og miste

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 21. Mai 2008, 16:00 »
Ein ting som eg trur vi alle er einige i er at vi treng forsterkningar på midten ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 21. Mai 2008, 17:17 »
Visste jo om dette når ein kjøpte han så blir litt rart og kaste han ut pga det.

Hvorfor det?

Fordi at klubben viste om at Barton ventet på rettsaken for det han gjorde mot Dabo, så valgte klubben å sikre seg muligheten til å avbryte kontratken. Da viste også Barton at bærer det i fengsel så kan Newcastle avbryte kontrakten. Vil det da være rart å gjøre det når fyren (DUM som han er) faktisk må inn?

Ka seie du her egentlig. At nufc har klasul om at d kan kicke han om han havner i fengsel ? Men uansett så er det jo teit og kjøpe ein spiller for så pass mykje når han har ein mulig fengselsdom over seg og som oppfører seg så ille at an får Bellamy til og sjå ut som ein rolig og avbalansert fyr.
Jeg sier
- Newcastle kjøpte Barton vel vitende om at han kunne risikere fengsel
- I tilfelle Barton måtte inn sikret klubben seg en klausul om at man kunne avbryte kontrakten hvis han måtte inn

NÅ er tilfellet at han faktisk må inn, er det da rart å bruke denne klausulen? Nei, den klausulen var i kontrakten av en grunn, ikke for morros skyld. Enkelt og greitt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 21. Mai 2008, 17:45 »
Nope men ikkje så god butikk og bruke 6£ mill ? på ein spiller for ein sesong og så og bryte kontrakten. Da er det vel bedre og selge han ? Men rekner med han ikkje motar noke lønn mens han er i fengsel ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 21. Mai 2008, 17:49 »
Er vel ikke så mange som ønsker å kjøpe en spiller som har 6mnd i buret foran seg?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 21. Mai 2008, 18:26 »
Hadde lett bytta ut N'Zog, kan aldri huske å sett han spele spesielt bra sentralt, blir veldig anonym. Ville og bytta ut Emre sida det ikkje er verdt å satse på fordi han berre blir skada etter kort tid.

Geremi-Butt-Barton er etter mi meining den beste midbana vi kan stille, og det beviste dei i sesongavslutningen. N'Zog, Butt og Emre ser bra ut på papiret, men tvilar sterkt på at det ville vore spesielt vellykka i praksis.

Jeg får så vondt inni meg når jeg leser sånt som det der....du må jo være i slekt med Sam Allardyce!

Geremi!!!! er en ting, men at Zog pleier å bli anonym når han spiller sentral er jeg veldig uenig i...Du er ihvertfall av Emre-haterne, og jeg er jævli lei av å lese om alle som maser så jævli om de skadene..Geremi - Butt - Barton er en midtbane som hører hjemme langt utenfor topp10 i PL! Dessuten, i denne "fantastiske" sesongavslutningen vant vi ikke en kamp mot noen av topp10 laga...husk på det!!! Er ikke tilfeldig at den midtbana falt fullstendig igjennom mot Chelsea..

Hehe, det var då voldsomt. Ser berre helst at vi brukar det laget som presterar best, og vil heller sjå ei "kjedelig" midtbane som fungerar, enn ei dårlig og "morsom" midtbane som ikkje fungerar. Har rett og slett ingen tru på at N'Zogbia, Butt og Emre ville fungert i ei midtbane beståande av tre mann, det blir altfor svakt defensivt.
At midtbana falt igjennom fullstendig mot Chelsea er eg uenig i, syns det fungerte bra, men innsatsen på topp var det berre med.

Og nei, eg er ingen Emre-hatar som du så fint kallar det. Må vel gå an å ikkje ønske at han skal sitte året rundt skada/unfit og håve inn pengar uten å gje laget noko tilbake? Skulle gjerne sett Emre skadefri og i form over tid, men det skjer jo faen meg aldri, har vore samme greiene sesong etter sesong, då syns eg det blir dumt å bygge et lag rundt ein spelar som faktisk aldri er med.

Vi har ikkje noko fantom-midtbane per dags dato, men av det vi har til rådighet er Barton-Butt-Geremi vår beste midbtanekombinasjon etter mi meining, så får du berre grine so mykje du vil over at Emre ikkje er med. Håpar vi handlar inn minst to nye midtbanespelarar som kan gå rett inn og danke ut Butt og Geremi, så er spørsmålet om vi har fristelsar nok til å hente inn spelarar av det kaliberet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #416 på: 21. Mai 2008, 18:57 »

Grunnen til at jeg uttaler meg er at jeg selvfølgelig aldri ser Newcastle spille....jeg leser aviser, leser på nettforumer og danner meg et bilde av hvem som er best. :-\

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare deg, men siden jeg garantert ser mer fotball enn deg så kan jeg godt gjøre det likevel. Ja jeg har selvsagt sett Barton i det siste, og han har vært god, spesielt kampen mot Fulham og i kampen mot Spurs synes jeg han var bra. Han slår gode pasninger og løper upåklagelig, er også uheldig som ikke har scoret et spillermål enda, han har vært veldig nære nå i vår. Men det er likevel noe som mangler med Barton, han har ingen ekstremferdigheter, han er på en måte "komplett", ingen store svakheter, men heller ingen store styrker! Jeg sammenlignet med Emre, og hvis vi skal sette de to opp mot hverandre så mener jeg at det ikke er tvil om hvem av de som er best. Greit de er litt forskjellige siden Barton er mer boks til boks spiller og Emre mer en ren servitør, men Emre har blikket og de geniale pasningene som Barton mangler. Emre er en spiller med ekstremferdigheter, og han har på sine gode dager nivået inne til å prege kamper på topp europeisk nivå og der har ALDRI Barton vært.....

Og jeg skal vise deg vår beste midtbane:

--------------Butt-------------
N'zogbia---------------Emre

Ikke sjans at jeg ville byttet ut noen av de med Barton....ikke faen..

At du tror du ser mere fotball enn meg, for du bare tro. Og akkurat det gidder ikke jeg og diskutere med deg om. Fordi det blir som barna i barnehagen når de diskuterer om hvem som har sterkest pappa.

Men den midtbanen din har jeg ingen tro på.
Hvordan i alle dager kan du sette N`zogbia på høyrekanten, når han er en spiller som overhodt ikke passer der. Han er en venstrekant. Og venstrekanter på høyre side og omvendt blir vell feil.
Men siden du ser utrolig mye fotball, så har du da selvfølglig rett.

[/quote]

milner er opprinnelig høgrekant, men har spelt ganske mangen gode kamper som venstrekant.. fordi han må velge å gå innover i banen istede for å legge inn og det har skapt noken syke mål for milner (bla mot manu) og det samme gjelder vel zoggy berre at han har vist at han kan skyte med begge bein etter målet mot middlesbourgh, så viss vi kan spille med milner på venstrekant så ser eg ikkje for meg at zoggy skal ha noke problem med å spele ei indreløperrolle på høgresida der han meir eller mindre trekker inn mot midt når backene dobbler.. men at eg heller ville foretrukke en indreløper med høgrefot på zoggy sitt nivå er ikkje å stikke under en stol, men faktumet er at zoggy er en bedre sentral spiller enn både geremi og milner....
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #417 på: 21. Mai 2008, 19:00 »
Sitat
Emre mer en ren servitør, men Emre har blikket og de geniale pasningene som Barton mangler. Emre er en spiller med ekstremferdigheter, og han har på sine gode dager nivået inne til å prege kamper på topp europeisk nivå og der har ALDRI Barton vært.....

Når har han vist deg dette i Newcastle? Når har han gjort dette stabilt og samenhengjande i den tida han har vore her? Svaret på siste er: aldri.

Når Barton vart teke ut på landslaget då var han i ein form og viste ferdigheitar som viser at han kan prege kampar på topp europeisk nivå.

Midtbana di ser veldig bra ut den. Eg meinar Barton skulle vert der eg. Men då får vi håpa begge to at både Emre og Barton får mulegheit til å visa at dei er gode nok neste sesong. Svaret er vel at begge er det, men Emre treng holda seg skadefri og Barton treng holda seg utanfor murane.

Folk seie vi treng erstatning for Butt, einig. Men det er ikkje lett. Folk vil ha inn erstatning for Emre, einig, men langt i frå lett. Du vil ha inn erstatning for Barton,einig, men langt i frå lett det og! Og det seie seg sjølv at vi ikkje får inn 3 midtbanespelarar til å erstatta alle desse 3 i sommar.

for å sett det litt på kanten..
Når vart barton tatt ut for landslaget under newcastle og når har han prega en newcastle kamp i dei gradene som gjor at vi vant kampen? aldri......

Veit veldig godt at Barton ikkje har vore teke ut på landslaget under Newcastle, men det viser at han har eit toppnivå som er veldig høgt. Får vi han med som i form av ein heile sesongoppkøyring og eit år uten fengsel så er han ein mann som er meir enn god nok for Newcastle. Og det er derfor dumt å la han gå. Vi må og sjå litt realistisk på saker og ting, foreksempel kor gode vi er og kven vi evt kan lokke til oss. Derfor vil eg ikkje mista fleire spelarar no. Spesielt ikkje ein eg meinar kan vera med ta oss opp blandt topp 5 i løpet av ein 3 års periode.
Barton var ein av fleire som på slutten av sesongen hindra oss i frå å rykke ned. Vi gjekk vel 7 kampar uten tap og før det var det ingen her som trudde vi kom til å vinne mot Derby ein gang så ikkje kom her med at vi kun møtte dårleg motstand!!! I mange av desse kampane var Barton veldig god, prega kampane slik at vi vant dei. Så det du seier der verte feil. Kor var Emre då fleirtalet her inne trudde vi rykka ned?

kø1:
Sitat
Barton har aldri blitt tatt ut som landslagspiller som Newcastle spiller, så da er vi kanskje like langt når vi prater om tidl. prestasjoner?
Teinkte at det minste eg kunne gjera var å nemna tidlegare prestasjonar (langt tilbake i tid) sidan det er kun det ein har å vise til når det kjem til Emre. MEN for all del, eg vil ha ein skadefri Emre eg! Men skjer ikkje dette neste sesong så SKAL han selgjast, dessuten kan vi ikkje gambla med dette og må UANSETT få inn ein ny. Derfor treng vi 2 midtbanespelarar som går rett inn på laget og STYRKAR oss betraktleg.

Eg ville prøvd Barton og Emre. Men sidan Emre med stor sannsynlegheit hadde vore skada så kunne Zoggy spelt. ;)

at du bruker toppnivået til barton (1 kamp for england) som døme på at han er bedre enn emre så burde du sjekke ut litt meir.. emre har 3 plass i em med tyrkia samtidig som han vunne uefacup og supercup med galatasaray noke som viser at han har ei toppnivå som barton _aldri_ har vert i nærheten av..
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 21. Mai 2008, 19:07 »
Nå vet vi vel ikke med sikkerhet at Bartons klausul faktisk eksisterer?
Jeg tror klubben venter til det er falt dom i Dabo-saken. Blir han dømt der også, så venter det seks nye måneder i fengsel. Kanskje enda mer. Da blir han kastet ut. Garantert.

Inntil videre tror jeg klubben venter og ser.

Jeg har litt vanskelig for å se at Geremi er bedre enn Zog og Emre i en treermidtbane. Jeg tror faktisk både Zog og Emre kan fungere utmerket som indreløpere.
Jeg har mange ganger snakket frempå om en treermidtbane med Emre. Indreløperrollen er en god blanding av kant og sentral midtbane. Zog er omtrent like god som kant som han er sentralt. Burde ikke da en indreløperrolle passe Zog perfekt? Problemet er at han neppe går godt sammen med Emre i en treermidtbane. Vi har en dribler og en playmaker. Begge arbeider forsåvidt hardt, men ingen er noen typiske løpere. I en treermidtbane trenger vi relasjonelle ferdigheter, og ved siden av en teknisk god dribleving eller en hardtarbeidende playmaker-type, så trenger vi en type som Barton eller Milner. Som løper til de stuper, samtidig som de har evnen til å gjøre noe kunstruktivt med ball.

Jeg vil vel si at vår beste midtbane per dags dato er:
Barton/Milner - Butt - Emre/Zog
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #419 på: 21. Mai 2008, 19:23 »
Nå vet vi vel ikke med sikkerhet at Bartons klausul faktisk eksisterer?
Jeg tror klubben venter til det er falt dom i Dabo-saken. Blir han dømt der også, så venter det seks nye måneder i fengsel. Kanskje enda mer. Da blir han kastet ut. Garantert.

Om klubben hadde vist ansvar så hadde han allerede blitt kastet ut. Fotballspillere er store idoler for ungdommen i England. Jeg var klar over det da jeg bodde i Norge også men etter å ha bodd her en stund så betyr fotballspillerne enormt for ungdom. En fotballspiller er derfor et forbilde for ungdommen, og ved at Barton har fått gjøre det han gjør uten at det har fått konsekvenser, synlig for alle, gjennom klubben synes jeg er forkastelig. At KK står på barrikadene for at han skal få komme tilbake etter det han har gjort er i mine øyne noe smakløst siden han da sender ut et signal til ungdommen om at dersom du er god i fotball så kan du få gjøre så mye drit du vil. Og uansett hvor god han er.....jeg ville blitt kvitt han så fort som mulig.

Det var en lang reportasje om han i dag på Metro Radio. Det var mange som ble intervjuet på gaten og jeg hørte ikke én eneste person som hadde sympati for Barton. det var et ganske enstemmig "få han vekk!" Selvfølgelig kan reportasjen ha vært redigert etter intervjuerens mening, men likevel så sender det ut et lite signal om hva folk i byen mener om han.