20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1695 på: 25. Mai 2011, 21:25 »
Nope, med Ben Arfa inn i laget og at Pardew jakter en ny vingspiller, så føler jeg meg rimelig sikker på at Barton ikke vil være noe førstevalg neste sesong. Egentlig støtter jeg dette litt, for jeg føler at laget trenger to kanter med fart og evne til å utfordre motstanderen. Dette gir laget mye mer balanse også.

+1. Tror ikke dette blir et helt enormt tap uansett. Men personligheten og spillestilen til mannen var herlig, og fansen ble forelska i ham. Det som gjør at det svir så.

@CaulkinTheTimes
McKay (Barton's agent) on BBC Newcastle. ?Only way Joey will stay at #Nufc (beyond present contract), I think, is if there are new
owners."

Twitter.
« Siste redigering: 25. Mai 2011, 21:49 av thomashaer »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1696 på: 25. Mai 2011, 21:47 »
Ja, jeg elsker Barton selv, og håper egentlig av hele mitt hjerte at han skriver ny kontrakt. Men sett fra klubben sitt syn, så skjønner jeg at de ikke ønsker å gi han en 4-års kontrakt nå.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1697 på: 25. Mai 2011, 21:57 »
Det som er det kjipe (hvis vi mister ham)  er at Barton sannsynligvis vil holde standarden til han er godt over 30. Han er ikke rask eller spesielt teknisk, men han er arbeidssom og har en perverst god pasningsfot. Og det  er vel først og fremst spillerne som er avhengig av fart som taper seg når de passerer de gyldne 30. Det idelle ville vært å beholde både Nolan og Barton og rotert dem etter hvilke motstandere vi er oppe mot. Det vil også lønne seg for dem også, kroppslig sett..

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1698 på: 25. Mai 2011, 21:57 »
Utrolig hvor lett folk tar på et eventuelt tap av en av våre absolutt beste spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1699 på: 25. Mai 2011, 22:05 »
Jeg syns også det er merkverdig. Han har tross alt vært vår soleklare offensive skaperkraft gjennom hele sesongen - vår klart beste offensive spiller, og i mine øyne er det kun Coloccini som kan konkurrere hva sesongens beste spiller angår. Jeg ser vel ikke på det som enkelt å erstatte ham, og ja - jeg foretrekker han i startelleveren fremfor Nolan. Forøvrig - Guthrie og Raylor er heller ikke i nærheten av samme klasse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1700 på: 25. Mai 2011, 22:13 »
For meg blir det egentlig en prinsippsak. Klubben holdt ut med ham, til tross for hans eskapader. .  Etter rapportene er det heller ikke en dårlig kontrakt han har fått lagt på bordet. Men agenten prøver likevel å få mer ut av klubben.  Jeg synes Barton selv burde ha grepet inn og ikke latt en agent med tvilsomt rykte herse med klubben som har holdt ut med ham i tykt og tynt.Ett sted må derimot grensa gå. Klubben må vurdere penger opp mot verdi og alder. Saken hadde vært en annen om Barton over mange år hadde vært lojal og outstanding, til tross for at klubben ikke levde opp til hans ambisjoner. Det er derimot ikke tilfellet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1701 på: 25. Mai 2011, 22:14 »
Prinsipper er vel og bra, men det blir dårlig med poeng av det...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1702 på: 25. Mai 2011, 22:19 »
Han bør skjønne at økonomien til fotballklubbene er verre nå enn da han signerte. Kan ikke forvente å få 70.000 i uka, så regner med han har fått tilbud lavere enn det. Da har sikkert agenten kommet med motkrav som da har vært en fireårs-kontrakt.

Han har vel sett Tiotè og Ben-Arfa har fått like kontrakter, og da krever han det samme.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1703 på: 25. Mai 2011, 22:28 »
Han bør skjønne at økonomien til fotballklubbene er verre nå enn da han signerte. Kan ikke forvente å få 70.000 i uka, så regner med han har fått tilbud lavere enn det. Da har sikkert agenten kommet med motkrav som da har vært en fireårs-kontrakt.

Han har vel sett Tiotè og Ben-Arfa har fått like kontrakter, og da krever han det samme.

Det er vel der det ligger tror jeg også. Han ser det som urimelig at han nå skal være mindre betalt enn Tiote. Tough luck sier jeg. Dette er første sesongen han virkelig har gitt oss valuta for pengene. Tiote er kanskje kanskje den beste DM i PL, og HBA har et talent som ikke ligner grisen. Ergo er det rett og rimelig at han ikke tilhører samme lønnsadel, mener jeg. 

Det er ikke sikkert klubben taper så mye på dette heller. Vi kommer til å forsterke laget, så Bartons plass er ikke bankers. I tillegg kan det hende han blir skadet (igjen) eller ikke leverer like godt som i år.  Spiller han godt kommende sesong, vil det forhåpentligvis bare medføre at vi kommer enda høyere opp på tabellen. Det kan bety at vi lettere får inn erstattere, eller at Barton tar til fornuften og signerer. Det farligste er hvis klubben gir ham £60 i uka over 4 år, men at Barton blir lantidsskadet eller rett og slett blir dårlig på sine eldre dager. Det vil medføre at klubben binder opp verdifull kapital som kunne vært brukt på å hente inn yngre og bedre spillere.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1704 på: 25. Mai 2011, 22:31 »
målfarlig ja.. Men så er Barton mye bedre foran "vårt mål" også !

No er Nolan ekstremt god i vår eigen boks og. Det er mange gonger denne sesongen han ordnar opp defansivt og har gode blokkeringar osv.

Eg tykkjer det er bekymringsfullt at den eine etter den andre av dei beste spelarane våre er på veg ut. Eg stolar ikkje på at Ashley og Pardew skal greie erstatta desse og i tilegg få inn nokre nye. Eg og trur agentar har mykje av skulda, det er synd det er slik.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1705 på: 25. Mai 2011, 22:47 »
Synd om vi skulle miste Barton, har vært vår klart beste spiller i år sammen med Colo og Tiote. Tror også han er viktig også på treninger, i garderoben også videre... Han er en skikkelig leder. Håper vi får beholde han, men skjønner klubbens synspunkt også og hvis det å droppe han gjør at vi kan få inn en eller to nye før 12/13 sesongen så må vel det være en Ok grunn. Vi har han hvertfall nestesesong ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1706 på: 25. Mai 2011, 22:49 »
Barton er et stort tap om vi mister han. Ingen tvil om det, uerstattelig er han ikke, men vi skal slite en god del for å få inn noe som holder likt eller bedre nivå. Der er det ingen garantier ute å går. Det virker også som om Barton er en viktig brikke i spillergruppens mentalitet og atmosfære.

Prinsipper gir kanskje ikke poeng i det korte løp, men i det lange løp så er det sunt å drifte etter noen grunnleggende premisser. Topplønninger på 4-årskontrakter som er låst til man fyller 33 år er et av dem synes jeg. Skal bare gis helt unntaksvis og da til litt andre kaliber enn Barton, for tilfeller som Alan Shearer, Steven Gerrard osv.

Ingen av oss har helt forutsetninger for hvordan denne fadesen av en kontraktsforhandling har foregått. Det eneste vi vet er at spiller og agent gjerne snakker åpent i media om hva de vil, og hva de ikke får. Jeg trekker mine konklusjoner av det, og så får andre trekke sine.

Barton skal ikke holde klubben gissel med at han skal få det som han vil fordi han nå er en nøkkelspiller. Klart at det gir han gode kort på hånden ved forhandlingsbordet, men litt gangsyn må forventes. Omvendt så skal ikke klubben holde Barton som gissel fordi vi valgte å støtte han og gi han en sjanse når han egentlig ikke hadde fortjent det.

Tipper at begge spiller litt for hardt på hvert sitt kort og da er det lite rom for kompromiss. Er avstanden for stor mellom spillerens lyst, og klubbens kompensasjonsvilje så er det få utveier igjen. Desverre.

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #1707 på: 25. Mai 2011, 23:41 »
kå  i helvette  e detta her??? barton ikkje kontrakt... e de skade skutt???????????  møkka styre altså... kå fann skjer i den klubben får tie

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #1708 på: 25. Mai 2011, 23:44 »
ut me guthrie isteden får barton!!! hvorfår barton?? han er jo en av de som har minst lønn... koster jo oss ingenting

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1709 på: 26. Mai 2011, 00:08 »
Minst lønn? Billig øl på byen i dag, eller?