20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Scott Parker klar for West Ham  (Lest 15246 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Scott Parker klar for West Ham
« Svar #45 på: 01. Juni 2007, 16:35 »
Fin start av Allardyce, selge den beste sentrale midtbanesspelaren... Ska bli gøy å sjå korleis han erstatter tapet!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #46 på: 01. Juni 2007, 18:26 »
Synst dette salget er heilt greit. Parker er aldeles ikkje  verdt 8 millionar pund. I denne sesongen så har han LANGT ifrå framstått som  vår beste spelar. Vi har faktisk tapt MEST kampar når han har spelt!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 01. Juni 2007, 18:30 »
selge scott parker og hente ivan campo, ser det for meg!
lt;3 Newcastle <3

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #48 på: 02. Juni 2007, 22:59 »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 02. Juni 2007, 23:03 »
Kanskje vi fikk mange penger for Parker, men dette er en mann vi simpelthen ikke KAN få erstattet. En av verdens beste spillere når det kommer til takling, pasning og kjemping.

Hent Reo-Choker, hent Joey Barton og hent Sissoko. Reo Choker og Sissoko kan ikke måle seg med Parker selv om de er gode, imens Joey Barton vil bli vår nye Bellamy. Barton er jo verre enn Savage. Jeg driter i hvem vi erstatter Parker med, han kan bare ikke bli erstattet.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #50 på: 03. Juni 2007, 00:37 »
Olav. Ikke ta det personlig, men nå overdriver du ganske mye. Hvordan kan du si at Parker er uerstattelig? I mine øyne har Parker vært langt under pari gjennom hele sesongen. Vi har spilt mye bedre med Butt og Emre på midten enn Parker/Emre eller Parker/Butt. Grunnen til dette er at Parker ikke har markert seg som verken offensiv eller defensiv i år. I forrige sesong var Parker en mer defensiv spiller som fungerte som et anker på midten. Med sin glødende innsats og susende taklinger var han en perfekt makker for spillere som Emre og Dyer. I år har han derimot ligget mer oppover i banen. Han har vist flott moral og flotte taklinger denne sesongen også, men han har gjort det vanskeligere for makkeren sentralt på midtbanen (Emre og Butt).

Jeg mener det er svært viktig å ha to forskjellige spillertyper på midtbanen, et anker og en kreativ og skapende playmaker. En Emre i form er et klassisk eksempel på en slik playmaker. Hadde Parker holdt seg til å være dette ankeret, ville hans sesong vært mye bedre enn den var i år.

Nå som Parker forsvinner, må vi se oss om etter en spiller som kan ta denne ankerrollen. Sissoko er perfekt i denne rollen. En trygg og arbeidssom spiller som gir alt i hver kamp. Mange av forsvarsproblemene for Newcastle i år har oppstått på grunn av at Parker ikke har vært god nok som anker. Ankerrollen er nesten like viktig som stopperrollen når det kommer til det å forsvare seg. Parker hadde blitt meget god hvis han hadde funnet tilbake den rollen han er best i (noe han sikkert ville gjort under Big Sam), men når han selv vil bort er det ikke så mye vits i å holde han på Tyneside.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 03. Juni 2007, 00:51 »
Kanskje vi fikk mange penger for Parker, men dette er en mann vi simpelthen ikke KAN få erstattet. En av verdens beste spillere når det kommer til takling, pasning og kjemping.

Hent Reo-Choker, hent Joey Barton og hent Sissoko. Reo Choker og Sissoko kan ikke måle seg med Parker selv om de er gode, imens Joey Barton vil bli vår nye Bellamy. Barton er jo verre enn Savage. Jeg driter i hvem vi erstatter Parker med, han kan bare ikke bli erstattet.

What!?

Parker kan jo knapt slå en pasning! Pasningsspillet hans er grusomheten selv, og som det ikke var ille nok så går alle pasningen bakover på banen. Ja, han takler, han takler mye. Men bare halvparten av taklingene er effektive og resten er livsfarlige da han tar altfor store sjanser i farlige posisjoner.

Parker er god, men han er på ingen måte uerstattelig. For å være ærlig så hadde jeg heller ville spilt med Butt - Emre/Dyer SELVOM Parker hadde blitt på St.James.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #52 på: 03. Juni 2007, 00:57 »
Helt enig med braegg og kesse her.Parker er langt langt ifra uerstattelig.Faktisk så er han veldig mulig å få erstatta.Finnes MANGE i samma rollen som Newcastle kan hente som er minst like god å bedre så jeg ser ikke på detta som et "tap" for Newcastle da vi får litt kroner for han plus at han er fullt fullt mulig å få erstatta med en minst like god eller bedre spiller.

Sissoko kan vi nok bare glømme da det ser ut som han er klar for Juventus til en sum av 10 mp.
« Siste redigering: 03. Juni 2007, 00:59 av BallaJazz »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 03. Juni 2007, 02:09 »

Du MÅ jo kødde. Å si at Parker er uerstattelig er fantastisk!

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #54 på: 03. Juni 2007, 10:59 »
Parker er ikke uerstattelig! Men jeg er enig med Olav at han er en av verdens beste taklingsmann. Han kjemper jo som bare det i kampene. Han avbryter mange angrep og han jobber og jobber. Så det er et stort tap, uten tvil.
Howay the Lads!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 03. Juni 2007, 11:50 »
Selvfølgelig er det bare tull at Parker ikke kan erstattes. Greitt nok at han er et arbeidsjern av dimensjoner og meget taklingssterk, men der stopper det også for å være helt ærlig. Og det er langt ifra nok for min del, og langt ifra uerstattelig. Denne sessongen har Parker langt ifra spilt like bra som i sin første sessong, og selv om Butt er "over the top" har han faktisk vært flere hakk bedre denne sessongen. Jeg vet at det er rimmelig mange statistikker som kan vise til Parkers "fabelaktige pasninger" som nesten alltid treffer, men det er ikke noen stor kunst da han stort sett stopper opp og snur og slår støttepasninger. Dette har ødelagt veldig mye av angrepsspillet vårt i sessongen som var, og som flere andre hinter til her: det er nok ikke tilfeldig at vi faktisk har vært like gode uten Parker som med Parker. Jeg innrømmer at Parker er en god spiller, og en jeg helst skulle sett at vi klarte å beholde, men la oss innse fakta: han har sine begrensninger og er langt ifra uerstattelig. Dersom han på toppen av det hele ønsker seg "hjem" til London så er det nok den beste løsningen for alle parter at Parker "drar hjem".

Når det gjelder erstattere så har jeg nevnt ham før og nevner ham igjen: Yaya Tourè. Ivorianeren har gjennomført en god sessong i Monaco og ligner på mange måter sin bror Kolo Toure i spillestilen slik jeg har oppfattet ham. I tillegg skal vistnok den godeste Yaya være interessert i en ny utfordring etter at Monaco ikke klarte å skaffe seg CL spill neste år. Det kan ikke Newcastle skilte med heller, men mulighetene er der og det vil deffinetivt være en ny utfordring for Yaya.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 03. Juni 2007, 12:01 »
Yaya Toure ville vært en fantastisk signering. Bra forslag Chickenman. Det jeg har sett av han, tilsier at han er nesten en komplett fotballspiller, veldig duellsterk og slepen.
To andre forslag jeg vil nevne, når vi snakker om Parkers erstatter er Lille spillerne Bodmer og Jean Makoun II. Synes disse to imponerer stort i CL for Lille.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 03. Juni 2007, 12:48 »
Joda, på papiret kan han erstattes. Men for et ekte fotballhjerte kan han ikke erstattes.

Og jo, han er fantastisk til å slå pasninger. Er ikke hans skyld hva slags instrukser han fikk fra Roeder om hvor han skulle legge pasningene sine (tenker da på at han har slått så mange støttepasninger)

Bruker man Parker riktig, noe jeg er sikker på at en annen manager enn Roeder ville klart (som for eksempel Sam), er jeg sikker på at han ville vært på det samme heltenivået som Shay Given. Dette kan gjelde som en respons til braegg. At Parker verken har vært defensiv eller offensiv, er jo ikke hans feil, men mannen som bestemte hvor og hvordan han skulle spille på banen. Som defensivt anker er han utvilsomt en brilliant spiller.

Og jeg er spesielt uenig med Kesse. Scott Parker har alltid ifølge statestikkene hatt de mest treffsikre pasningene, og de mest vellykkede taklingene. Selvfølgelig er det noen taklinger som iblant ikke sitter som det skal, men jeg har merket meg at Parker treffer forferdelig godt på sine taklingsforsøk.

Og kanskje uerstattelig var litt å ta i, men han er i hvert fall uerstattelig for den prisen vi solgte ham for.

Vent å se. Parker kommer til å storspille for West Ham den kommende sesongen. Det er jeg sikker på.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 03. Juni 2007, 13:29 »
Det er ikke rart statistikken viser at han slår presise pasninger når 90% av pasningene går bakover. Men jeg tror også Parker kommer til å spille bra for WH, curbs vet nok hvordan han får det beste ut av han. Men jeg tror ikke vi kommer til å savne han nevneverdig.
« Siste redigering: 03. Juni 2007, 13:31 av kesse »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 03. Juni 2007, 14:07 »
Selvsagt er han ikke uerstattelig. Det finnes et FLUST av spillere som kan komme inn i Newcastle-laget som er bedre enn Parker til samme pris eller mindre.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg