20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676892 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4245 på: 04. Juni 2014, 21:59 »

Vi er ingen fotballklubb lenger.

Exactly!!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4246 på: 04. Juni 2014, 22:50 »
 :gp:

Veldig enig med pane her.

Så lenge Newcastle ligger å vaker mellom 10-15 plass kommer aldri Ashley til å selge klubben. Inntektene blir jo bare høyere og høyere virker det som.

Eneste måten å få ha vekk på må være et skikkelig "krakk" med tanke på tv avtaler og rettigheter alla det som skjedde i Tyskland da Kirch gikk konkurs i 2002 eller et nedrykk. (nedrykk er vel i skrivende stund mest sannsynlig)

Klubben ble denne sesongen reddet av flere gode enkeltprestasjoner av spillere som Cabaye og Remy. Nå er disse vekke og jeg kan ikke se at vi har noen pr. i dag som kan redde oss om det ikke brukes MYE penger.

Om fasiten er nedrykk denne sesongen og Ashley selger så tar jeg det. Det styrker nok Newcastle på sikt enn 5-10 år til med denne suppa her.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4247 på: 29. Juni 2014, 07:48 »
Jeg har et veldig vesentlig spørsmål om han driver denne klubben til helvete eller driver den meget godt for oss supportere...

Han er 700 millioner overskudd netto... Etter 3 år eller noe.. Uten å ha svekket laget etter opprykket men heller faktisk gjort det mer spennende med talentfullespillere, spillre med potensial. Bare et par mangler som en Cabaye erstatning som får det til å se så svart ut...

Så spørsmålet er.. Kan han la oss si selge unna alt av gode spillere? (Da vil vel klubben bli solgt unna tilsvarende billigere til en eventuell ny eier).. Og klubben sitter igjen med null og niks av disse 700 millonene(pluss pluss).... Eller får faktisk klubben noe ut av dette overskuddet,,, altså penger som skal brukes på nye spillere, etc. Normalt når man selger en penger dyrt ser man pengene blir investert i nye spillere, og når vi har så stort overskudd, skulle jo det være glimrende. Men om Arshley velger å ikke forsterke laget og putte penga i lomma(om mulig?). Får vi jo ingenting ut av at klubben tjener penger...

Så enkelt spørsmål. Går alle disse pengene til Ashley? Eller er noe penger som går til klubben slik at jeg kan føle klubben får noe når de faktisk selger en spiller... Ikke bare penger Ashley kan fritt velge å putte i lomma som han har klart til de grader... For om vi har tjent 700 millioner, er jo det genialt... Om Ashley har tjent 700 millioner, er jo det ingenting i verden å juble for... Så hva er reglene, og hvordan fungerer dette?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4248 på: 01. Juli 2014, 09:47 »
Fantastisk post og 110 % enig....

Svulsten Mike må vekk!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4249 på: 01. Juli 2014, 13:31 »
Newcastle har vel rundt 1,5 milliarder i gjeld til Ashley.

- Tipper han ønsker overskudd frem til dette er nedbetalt.

Når dette er ferdig nedbetalt så kan vel klubben bli selvdrivende. Ashley med gratis reklame, og han øker sin anerkjennelse i gjennom klubben.

- Mike Ahsley har økt sin papirformue fra rundt 15 milliarder kroner da han kjøpte klubben til nå 40 milliarder.
- Mike Ashley sparket nære familie medlemmer etter at han overtok familieselskapet for mange år siden.  Sier litt om han som person.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4250 på: 02. Juli 2014, 00:43 »
Mener jeg leste noe om at Ashley aldri har tatt ut penger fra klubben i egen lomme, men klubben betaler vel en god del ned på lånet nå som den går i pluss.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4251 på: 02. Juli 2014, 08:47 »
Det er nok sant offe, både det med at han ikke har tatt noe ut av klubben direkte og at han nok tilbakebetaler sitt eget lån. Når fet er sagt har han vanæret en av Englands beste tribuner med et banner som på godværsdager kan leses fra Mir. Han skiftet navnet på stadion til sitt eget firma før wonga kjøpte det tilbake. Dette er vel så direkte melking som det kan få blitt uten å være det...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Tremblem

• Gjest
« Svar #4252 på: 02. Juli 2014, 10:43 »
Mener jeg leste noe om at Ashley aldri har tatt ut penger fra klubben i egen lomme, men klubben betaler vel en god del ned på lånet nå som den går i pluss.

Ut fra regnskapene som leveres til FA/PL, tar ikke Mike noe utbytte såvidt jeg har fått med meg. Men, han betaler niks og nada for å tapetsere St. James' med SD-logoen.

Til sammenlikning betaler Warrior Sports, hvor Liverpool-eier John Henry er på eiersiden, 250 mill i året til Liverpool for draktavtalen.

Vil tro Ashley's tapetsering av St. James' ville hatt en markedsverdi på +-/ 100 mill i året? Dette er tapte sponsorinntekter for Newcastle, men føyer seg inn i planen til Ashley, som er en klubb som ikke trenger å subsidieres og kan brukes til gratis reklame for SD. 

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4253 på: 04. Aug. 2014, 04:11 »
Hei igjen, det er noen år siden sist jeg var innom her.

Men om jeg forstår dette rett, så har NUFC som klubb gått med 700 millioner i overskudd gjennom spillersalg o.l? Og Cashley tar ikke utbytte av dette?

Da har jo Ashley gjort noe fryktelig rett, om dette er penger som kan styrke spillerstallen i årene fremover. Driftes klubben nå på en ansvarlig måte?

Dette kommer også litt i kjøevannet av hvilke spillere som har kommet inn den siste tiden. Personlig er jeg svært imponert (og selvagt overrasket) over hvor flinke vi har vært på den fronten. Janmaat, Ferreyra og Cabella er klare forsterkninger som går rett inn på laget. Det samme gjelder forhåpentligvi Siem de Jong. Videre har vi skaffet oss et skikkelig talent i Perez. Dette lover bra, og om dette er forsiktig bruk av dette overskuddet (som Ashley virkelig ikke tar utbytte av) er jo det fantastisk.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4254 på: 04. Aug. 2014, 22:04 »
Hei igjen, det er noen år siden sist jeg var innom her.

Men om jeg forstår dette rett, så har NUFC som klubb gått med 700 millioner i overskudd gjennom spillersalg o.l? Og Cashley tar ikke utbytte av dette?

Da har jo Ashley gjort noe fryktelig rett, om dette er penger som kan styrke spillerstallen i årene fremover. Driftes klubben nå på en ansvarlig måte?

Dette kommer også litt i kjøevannet av hvilke spillere som har kommet inn den siste tiden. Personlig er jeg svært imponert (og selvagt overrasket) over hvor flinke vi har vært på den fronten. Janmaat, Ferreyra og Cabella er klare forsterkninger som går rett inn på laget. Det samme gjelder forhåpentligvi Siem de Jong. Videre har vi skaffet oss et skikkelig talent i Perez. Dette lover bra, og om dette er forsiktig bruk av dette overskuddet (som Ashley virkelig ikke tar utbytte av) er jo det fantastisk.

Lever du under en stein? :)

Vi bruker som regel kun penger som vi får på salg av andre spillere til å kjøpe nye :)

Hva Mike gjør med pengene som han har fått inn på tv-inntekter osv vet jeg ikke. Men det er snakk om utallige millioner.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4255 på: 04. Aug. 2014, 22:27 »
Det han gjør er vel å drifte en Premier League-klubb, noe som ikke er gratis. Han spytter ikke lengre inn cash til driften selv, og det er vel det som skiller han fra de fleste andre eiere. Men å tro at alle disse pengene forsvinner i et sluk på mystisk vis vil jeg si er uhyre ignorant.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4256 på: 04. Aug. 2014, 22:35 »
Pengene blir brukt (snakker om alt av inntekt). Sannsynligvis går en god del til oppgradering av treningsanlegg og lignende. Ting ikke synlig for vår del. Og en god del av pengene går nok til nedbetaling av lånet vi har fra Ashley's lommebok. Så hvis han tar ut penger av klubben for å nedbetale lånet sitt, er det helt ok for min del. Det er ikke lenge siden vi begynte å gå i pluss totalt sett.

Det ble også i fjor sommer sagt at vi skulle vente til vi faktisk hadde fått pengene fra tv-avtalen, før vi skulle bruke de. Forsåvidt greit nok det også, hadde vi bare ikke solgt Cabaye i januar.

Men nå viser vi tegn til å bruke penger. Og jeg er meget fornøyd med Mike Ashley, Lee Charnley og Alan Pardew denne sommmeren (slenger på Graham Carr også)! 9 spillere, hvorav noen bør gå rett inn på laget, noen bør få litt tid på å utvikle seg, og to lovende talenter som kommer til å spille fast i Championship! Strålende fornøyd så langt :D
Med det sagt, er jeg langt ifra fornøyd med Ashley (& co's) historie i klubben. Altfor mange feil har blitt gjort, og vi har lidd. Men akkurat nå, pr i dag, ser det ut til å snu. Alle vet det kan snu igjen, til det forferdelige, men akkurat i dag er jeg fornøyd med hvordan fremtiden ser ut. Så får vi se om Mike Ashley har lært etter utallige ganger, eller om vi går på en smell om 2 uker, 6 mnd, eller 3 år....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4257 på: 04. Aug. 2014, 22:48 »
Det han gjør er vel å drifte en Premier League-klubb, noe som ikke er gratis. Han spytter ikke lengre inn cash til driften selv, og det er vel det som skiller han fra de fleste andre eiere. Men å tro at alle disse pengene forsvinner i et sluk på mystisk vis vil jeg si er uhyre ignorant.

Godt innlegg Torfinn. MA har gjort en del feil, men jeg tror ikke vi kan anklage ham for å tappe eller tilføre klubben penger.  Når vi betaler alt på forhånd og i tillegg inkluderer spillerlønnen i regnskapet får vi et trangere budsjett enn mange andre klubber. Da forsvinner pengene fort.  Samtidig er vi en av få klubber i PL som nå klarer seg godt økonomisk. Årsaken til at vi har fått inn flere spillere tror jeg kommer av gode videresalg og at vi har begynt å få kontroll på økonomien.

Vi supportere blir litt subjektive av og til fordi det er så mye følelser involvert. På den ene siden skriker vi etter
ambisjoner og investeringer. Samtidig blir vi like forbanna når vi finner ut at satsningen har gått utover klubbens økonomiske fundament. Så det blir litt Catch 22.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4258 på: 04. Aug. 2014, 23:13 »
Som endel har vært inne på andre plasser jeg har sett på nett - så er det ikke slik at jeg først og fremst vil hylle Mike Ashley så ekstremt mye for hans innsats i sommer. Mer enn noe annet vil jeg vel fremheve Lee Charnley som har vært effektiv og tilsynelatende veldig god ved forhandlingsbordet. En hel del bedre enn den forrige udugeligheten Mike Ashley maktet ansette i klubben for andre gang (!!).
Dette skulle bare egentlig mangle - noe annet enn en massiv styrking av stallen hadde vært uhørt etter de foregående vinduene og alle pengene vi har tjent uten å investere i laget. Samlet sett har vi jo ikke brukt voldsomt med penger heller. Men ja - jeg er fornøyd med at det faktisk skjer, for det var overhodet ikke noe en helt uten videre kunne være sikker på.

Ellers vil jeg alltid være skeptisk til Mike Ashley og hva han kan finne på. Historien har så mange ganger vist at han ikke har noen problemer med å fucke ting til når alt ser pent ut. Elendig sportslig planlegging når nøkkelspillere selges, ansettelser av udugelige kompiser, flerfoldige millioner tapte kommersielle inntekter for å reklamere for egen møkkakjede og helt pinlige begrunnelser for hvorfor ikke klubben har ambisjoner om å hevde seg i de turneringene vi faktisk har mulighet til å vinne.

Akkurat nå ser ting bra ut - men er aldri trygg på hva han faktisk kan finne på å gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4259 på: 04. Aug. 2014, 23:21 »
God oppsumering Kristoffer. Lett å begynne å dra frem Ashley når penger blir brukt, men det er tross alt Charnley som sitter bak alle overgangene. Er selvfølgelig bra å se at Ashley gir Charnely tillit. Journal hadde forøvrig en bra artikkel om personen Charnley en tid tilbake.