20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Sv: Mike Ashley
« Svar #4215 på: 18. Mars 2014, 12:06 »
Er vel ingen som tror at vi ikke har råd til å bruke mer på å få klubben opp og frem når selv Norwich og Soton fremstår som Liverpool og City i forhold til oss.

MA har det som plommen i egget han nå.

Før bråket med Keegan, ble det nevnt fra Ashley at han ville spytte inn penger. Hvis jeg ikke husker feil, nevnte Ashley selv +/- 20 mill pund i året. Etter tumultene med Keegan +++, ble han jo potte sur og skulle selge, og siden har klubben vært "gratis" reklameplakat for Sports Direct. Å tapetsere en klubb med logoen slik SD gjør, vil jeg vel anslå ville kostet 4-6 mill pund i året hos en annen, tilsvarende klubb.

Så lenge klubben klarer seg sjøl uten penger fra Ashley, og han kan skuffe inn promotering for SD verden rundt i årene som kommer, har han relativt kjapt sopt inn igjen mye av utlegget han har hatt på NUFC.

Han selger nok ikke før eierbegrensninger tvinger han til å selge Newcastle til fordel for eierskapet i Rangers. (Er vel noen begrensninger på hvor mye kan kan eie i en klubb om man er hovedeier i en annen?) Rangers er en gylden investering nå, som kommer til å øke kraftig i verdi etter hevrt som de rykker oppover, og om +/- 5 år kjemper om CL-plasser igjen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4216 på: 25. Mars 2014, 13:32 »
"Gaining Category One status is another example of owner Mike Ashley's commitment to the future of the Club,..."

Kjenner jeg  blir litt kvalm av å lese slikt på vår offisielle hjemmeside. Dette var ikke et sitat eller noe, bare sto rett ut! Skal Ashley ha skryt for at Newcastle United (!) har et ungdomsakademi med status category one. Bør ikke det bare si seg slev at vi skal ha det? Greit nok om vi hadde vært Brighton eller Watford, men vi er en av de største klubbene i England. Blir jo bare direkte propganda i George Orwell stil dette...

PS: Her er artikkelen som forsåvidt er en gledelig en sådan  :) http://www.nufc.co.uk/articles/20140325/trio-sign-professional-contracts_2281670_3730608

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4217 på: 25. Mars 2014, 14:42 »
Vi har jo hatt et elendig akademi, hvor vi ikke klarer å få frem noen egen spillere. Armstrong og Campbell nå kanskje, men Ashley har vel lagt ned noe tid, energi og penger i akademiet.
Forventet? Joa, men jævlig viktig for fremtiden!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4218 på: 25. Mars 2014, 18:23 »
Vi har jo hatt et elendig akademi, hvor vi ikke klarer å få frem noen egen spillere. Armstrong og Campbell nå kanskje, men Ashley har vel lagt ned noe tid, energi og penger i akademiet.

Synes vi er litt vel kritiske til akkurat det der. Hvis vi sammenligner oss med andre lag i PL så er det få som kan skimte med å ha fått frem en spiller av Andy Carrols kaliber de siste årene (da han var hos oss vel og merke. Vi kan ikke forvente å få frem spillere hver sesong heller. Ranger kunne også blitt veldig bra om han ikke hadde sviktet seg selv. I tillegg har vi Tim Krul som er en spiller av internasjonal klasse!

Vi må være litt mer realistsike med tanke på hvor mange talenter vi kan forvente at tar steget fra u-21 til PREMIER LEAGUE, for det er ytterst få. Enda færre kan styrke XI og sånn kommer det alltid til å være. Hvis du ser på PL så er det kanskje i snitt 10-15 engelskmenn på banen i en kamp og disse komemr fra et tosifter antall årskull. Enkel matte det at vi må slutte å hyle over at vi gjør det så dårlig når faktum er det kun er plass til så sp mange og at vi gjør det helt greit. Eneste laget under oss som gjør det bedre er vel Southampton, men så er jo de i en klasse for seg selv. Ikke at vi ikke skal slutte å jobbe for å komme på lik linje, men at vi har et elendig akademi er bare tull synes jeg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4219 på: 18. April 2014, 00:39 »
http://www.transferleague.co.uk/league-tables/transfer-league-table-last-five-seasons.html

Dette er en tabell som viser hvor mye Premier League klubbene har kjøpt og solgt spillere for de siste 5 sesongene. Der har NUFC solgt spillere for 45 mill pund mer enn de har kjøpt for, og da vet jeg ikke om Cabaye sitt salg til PSG er medregnet.

Dette viser igrunn at vi har en eier som ikke er villig til å bruke det vi får inn på salg av spillere til å hente nye, og når NUFC først henter inn noen spillere så er det gjerne på billigsalg og særdeles variable når det kommer til kvalitet. Skal man ha kvalitet så må man også betale for det og det er jo også den sikreste investeringen å gjøre.

Jeg synes egentlig omtrent alt er galt slik klubben drives pr dags dato. Fra eieren og ned til manager virker absolutt alt som har med ambisjoner å gjøre å være totalt fraværende. Det er ikke snakk om å bli bedre for hver sesong. Den sesongen klubben endte på 5. plass hadde vi alle tiders mulighet til å endelig være med i toppen. Den sommeren gjorde vi en eneste signering (Anita), mens konkurrentene signerte den ene klassespilleren etter den andre. Vi skulle da tro at eieren/styret hadde lært, men hva skjer så, sesongen etter er NUFC den eneste klubben i PL som ikke signerer en spiller på permanent avtale (kun Remy på lån). Når eieren/styret i tillegg så inderlig godt vet at Cabaye kommer til å forsvinne og de ikke makter å hente inn en erstatter er de rett og slett evneveike. Det er bare ikke godt nok!

En annen ting jeg vil kritisere er at klubben er altfor dårlig til å få frem gode nok unge spillere. Nå har riktignok NUFC de siste 4-5 årene samarbeidet med Coerver Coaching på akkurat dette området og man kan ikke forvente at det skal gi umiddelbar effekt, men jeg synes det er rart at det ikke er gjort noe med tidligere, både av Ashley og tidligere eiere og managere. Jeg er heller ikke sikker på at dette er måten å få frem flere gode unge spillere på. Det bør vi jo om ikke så altfor lenge se resultatene av eller få svar på.

Har lest litt bøker i det siste og kom over Barca: For the love of the ball skrevet av Albert Folch. Der står det om Johan Cruyff sin største bragd innen fotballen, både som spiller og trener, i mine øyne. Det var når han moderniserte Barcelonas ungdoms akademi La Masia etter KNVB (det Nederlandske fotballforbundet) og spesielt Ajax sin modell, der metodene til trenernomaden Bert van Lingen var mye brukt. Han har jo også gitt ut bok som er blitt den offisielle trenerboka/"manualen" til det Nederlandske fotballforbundet. Coaching Soccer heter boka for de som er interessert.

Tilbake til La Masia og Barcelona, foran fjorårssesongen var 17 av 25 spillere i stallen egenproduserte, og de er verdens beste klubb og stor bidragsyter til at Spania har vunnet de siste 3 mesterskapene i fotball. Tidligere i uka vant også Barcelonas U19 lag den første utgaven av UEFA Youth League (Champions League for U lagene) da de slo Benfica 3-0 i finalen. Så det gror fortsatt veldig godt i rekkene der.

Barcelona er ikke eneste klubb som er gode på talentutvikling, langt derifra, men er vel kanskje sammen med Ajax en klubb å strekke seg etter. Spesielt Ajax er jo en klubb man kan bruke som godt eksempel også når det kommer til moral og etikk.
Så hvorfor klarer ikke NUFC det samme. Mulighetene og området i nordøst England har jo ikke veldig mange gode klubber så å ha et samarbeid med andre klubber i området og et solid akademi for NUFC burde så avgjort vært mulig. NUFC har jo også ved flere anledninger hentet såkalte gode og spennende unge spillere fra diverse land. Felles for dem alle er vel at ikke en eneste har slått til. Hva er galt?

Det blir et lite, eller stort om du vil, generasjonskifte i klubben til sommeren. Mange kan komme til å forsvinne. Noen har kontrakter som går ut, noen vil åpenbart vekk mens andre mest sannsynlig blir hentet av bedre og mer ambisiøse klubber. Noen har falt ut med trenerne mens andre igjen ikke trivdes i nord øst England.
Så, om Ashley ikke er villig til å la klubben bruke det de har fått inn i form av salg av spillere de siste årene og som de mest sannsynlig får inn i løpet av sommeren frykter jeg vi går en meget tøff sesong imøte. Vi har bortimot ingen talenter som er gode nok til å ta steget opp, ikke engang spillere på benken som er gode nok. Klubben viser alltid massevis av interesse i spillere, men avventer alltid for lenge til at en handel kan gjennomføres. De er nødt til å være mer handlekraftige!
De siste ukers uttalelse fra den nyansatte direktøren Lee Charnley, samt innsettelsen av Mike Ashley selv i styret og uten forandringer på manager og trenersiden frykter jeg en meget hard og tung sesong for oss supportere. Men for all del, kan jo hende det slår positivt ut, enten i form av flere signeringer eller managerbytte eller begge deler, men det er vel strengt tatt noe som kreves også, aller helst begge deler...........

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4220 på: 18. April 2014, 19:26 »
http://www.transferleague.co.uk/league-tables/transfer-league-table-last-five-seasons.html

Dette er en tabell som viser hvor mye Premier League klubbene har kjøpt og solgt spillere for de siste 5 sesongene. Der har NUFC solgt spillere for 45 mill pund mer enn de har kjøpt for, og da vet jeg ikke om Cabaye sitt salg til PSG er medregnet.

Dette viser igrunn at vi har en eier som ikke er villig til å bruke det vi får inn på salg av spillere til å hente nye, og når NUFC først henter inn noen spillere så er det gjerne på billigsalg og særdeles variable når det kommer til kvalitet. Skal man ha kvalitet så må man også betale for det og det er jo også den sikreste investeringen å gjøre.

Jeg synes egentlig omtrent alt er galt slik klubben drives pr dags dato. Fra eieren og ned til manager virker absolutt alt som har med ambisjoner å gjøre å være totalt fraværende. Det er ikke snakk om å bli bedre for hver sesong. Den sesongen klubben endte på 5. plass hadde vi alle tiders mulighet til å endelig være med i toppen. Den sommeren gjorde vi en eneste signering (Anita), mens konkurrentene signerte den ene klassespilleren etter den andre. Vi skulle da tro at eieren/styret hadde lært, men hva skjer så, sesongen etter er NUFC den eneste klubben i PL som ikke signerer en spiller på permanent avtale (kun Remy på lån). Når eieren/styret i tillegg så inderlig godt vet at Cabaye kommer til å forsvinne og de ikke makter å hente inn en erstatter er de rett og slett evneveike. Det er bare ikke godt nok!

En annen ting jeg vil kritisere er at klubben er altfor dårlig til å få frem gode nok unge spillere. Nå har riktignok NUFC de siste 4-5 årene samarbeidet med Coerver Coaching på akkurat dette området og man kan ikke forvente at det skal gi umiddelbar effekt, men jeg synes det er rart at det ikke er gjort noe med tidligere, både av Ashley og tidligere eiere og managere. Jeg er heller ikke sikker på at dette er måten å få frem flere gode unge spillere på. Det bør vi jo om ikke så altfor lenge se resultatene av eller få svar på.

Har lest litt bøker i det siste og kom over Barca: For the love of the ball skrevet av Albert Folch. Der står det om Johan Cruyff sin største bragd innen fotballen, både som spiller og trener, i mine øyne. Det var når han moderniserte Barcelonas ungdoms akademi La Masia etter KNVB (det Nederlandske fotballforbundet) og spesielt Ajax sin modell, der metodene til trenernomaden Bert van Lingen var mye brukt. Han har jo også gitt ut bok som er blitt den offisielle trenerboka/"manualen" til det Nederlandske fotballforbundet. Coaching Soccer heter boka for de som er interessert.

Tilbake til La Masia og Barcelona, foran fjorårssesongen var 17 av 25 spillere i stallen egenproduserte, og de er verdens beste klubb og stor bidragsyter til at Spania har vunnet de siste 3 mesterskapene i fotball. Tidligere i uka vant også Barcelonas U19 lag den første utgaven av UEFA Youth League (Champions League for U lagene) da de slo Benfica 3-0 i finalen. Så det gror fortsatt veldig godt i rekkene der.

Barcelona er ikke eneste klubb som er gode på talentutvikling, langt derifra, men er vel kanskje sammen med Ajax en klubb å strekke seg etter. Spesielt Ajax er jo en klubb man kan bruke som godt eksempel også når det kommer til moral og etikk.
Så hvorfor klarer ikke NUFC det samme. Mulighetene og området i nordøst England har jo ikke veldig mange gode klubber så å ha et samarbeid med andre klubber i området og et solid akademi for NUFC burde så avgjort vært mulig. NUFC har jo også ved flere anledninger hentet såkalte gode og spennende unge spillere fra diverse land. Felles for dem alle er vel at ikke en eneste har slått til. Hva er galt?

Det blir et lite, eller stort om du vil, generasjonskifte i klubben til sommeren. Mange kan komme til å forsvinne. Noen har kontrakter som går ut, noen vil åpenbart vekk mens andre mest sannsynlig blir hentet av bedre og mer ambisiøse klubber. Noen har falt ut med trenerne mens andre igjen ikke trivdes i nord øst England.
Så, om Ashley ikke er villig til å la klubben bruke det de har fått inn i form av salg av spillere de siste årene og som de mest sannsynlig får inn i løpet av sommeren frykter jeg vi går en meget tøff sesong imøte. Vi har bortimot ingen talenter som er gode nok til å ta steget opp, ikke engang spillere på benken som er gode nok. Klubben viser alltid massevis av interesse i spillere, men avventer alltid for lenge til at en handel kan gjennomføres. De er nødt til å være mer handlekraftige!
De siste ukers uttalelse fra den nyansatte direktøren Lee Charnley, samt innsettelsen av Mike Ashley selv i styret og uten forandringer på manager og trenersiden frykter jeg en meget hard og tung sesong for oss supportere. Men for all del, kan jo hende det slår positivt ut, enten i form av flere signeringer eller managerbytte eller begge deler, men det er vel strengt tatt noe som kreves også, aller helst begge deler...........

Godt innlegg :thumbu: Helt enig i poengene dine.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4221 på: 20. April 2014, 13:16 »

Virker ikke som om det blir satsa på Campbell, sitter jo bare på benken i St. mirren, og de spiller ofte med 2 spisser...

Tremblem

• Gjest
« Svar #4222 på: 23. April 2014, 21:18 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-plot-70million-transfer-spree-3443941

Tenk å kunne hatt en ledelse som uttalte seg slik i stedet for den søpla på toppen i Newcastle!  :help:

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4223 på: 29. April 2014, 22:55 »
Under Mike Ashleys regjeringstid har vi gått 370 millioner i pluss på kjøp og salg av spillere.
149 spillere kjøpt - 149 spillere solgt.

Pengemaskinen!

http://www.transfermarkt.co.uk/en/transfers/einnahmen-ausgaben/transfers_2014_2007_default_default_alle_a_a_a.html

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4224 på: 01. Mai 2014, 15:09 »
Litt merkelig at de regner Jonas, Amalfitano og Abeid som arrivals til neste sesong da. Og Luuk de Jong som departure. Så de tallene gjelder langt ifra bare spillere kjøpt og solgt. Også utlån, og spillere tilbake fra lån.
« Siste redigering: 01. Mai 2014, 15:26 av Eriksen »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4225 på: 15. Mai 2014, 09:24 »
Æsj jeg føler avsky...
Da klubben rykket ned kjøpte jeg min første drakt siden begynnelsen av 2000-tallet. Da vi kjempet om cl kjøpte jeg min siste drakt, sannsynligvis på en god stund. Jeg er både medgangssupporter og motgangssupporter. Jeg er ikke en midtpåtabellensupporter. Det å rykke ned vekker følelser. Det å kjempe til siste slutt vekker like store følelser.
Det å være supporter for et engelsk fotballag i Norge er, i alle fall for min del, en forpliktelse til klubb og by. Kjenne byen og ha kunnskap om byen og klubben er viktig. Historie for fotball og byen synes jeg er interessant. Og jeg opplever Newcastle som en fantastisk by som kjenner sin kultur og sitt fotballag.
Det merker vi hver gang vi reiser over alle sammen.

Mitt poeng er at likegyldighet og tabellposisjon mellom 12 og 8 i mange år vil være ekstremt skadelig, spesielt for fanbasen utenfor GB. Også økonomisk for klubben. Tanken til tjukkebollafeiten er korttenkt og skadelig for en hel region. Her skal en av Europas rikeste melke en by og region for de siste slantene ei en trang økonomisk hverdag uten å gi noe annet igjen enn en grusom logo som ikke engang er klubbfargene på taket av tribunen der industriarbeiderne og industriarbeidernes sønner og sønnesønner i generasjoner har svidd av pengene sine i håp om at i år er året.

Når han i tillegg ikke er tilstede under verken derby eller avslutningskampen, fortjener han ikke noe av noen. Ja han reddet oss fra noen andre bajaser og det er bra, men han må også ta steget videre. Folket i nordøst fortjener mer. Hvem kan betale tusenvis for å gå på kamper når eier og manager håper å ha drept spenningen allerede i midten av februar da plassen er sikret og vi har røket for klubber nedover i seriesystemet i alle cuper? Latterlig opplegg...
Og ja jeg har mer på lager, men det får komme i puljer...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4226 på: 15. Mai 2014, 21:12 »
Enig siddis.

Lokalpressen gjør forøvrig ingenting for å smiske seg tilbake til presserommet på SJP, og i følgende artikkel plukkes det latterlige oppgulpet av en redegjørelse for hvorfor klubben vår driter i cupene fra hverandre:

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/24-reasons-newcastle-uniteds-cup-7126571

Det er vanskelig å beskrive akkurat hvor avskyelig, patetisk og kvalm eieren av klubben vår er. Words fail me.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4227 på: 15. Mai 2014, 22:52 »
Alt som er sagt av ukvemsord er sjølvsagt riktig. Raseriet er på sin plass.

Om ein likevel skal vere konstruktive, så får ein prøve å sjå kva ein ideelt sett kan få til med Ashley og Pardew i førarsetet. Referansepunktet må vere våren 2012, vår beste samanhengande periode under Pardew, som mellom anna inkluderte seks strake trepoengarar. Mykje av spelet  som vart levert denne perioden var meget oppløftande. I ein 4-3-3 der vi både var solide offensivt og defensivt. Kan vi få tilbake dette, og bygge vidare på det? Kanskje. Eg trur både Pardew og Ashley var veldig dyktige denne våren, sjølvsagt supplert med at spelarane også var det. Bestenivået til begge to er etter mitt syn glitrande, men dei er ekstremt tilbøyelege til å svikte. Den symbiotiske organismen kan raskt bli ein parasittisk dødsbakterie.

Kva er det som eventuelt kan halde organismen saman, og få den til å fungere? Eg trur nøkkelen her er mellomleddet mellom Pardew og Ashley. Den nemnte suksessperioden samanfall med ein artikkel som tok føre seg relasjonen mellom spelargruppa, trenarteamet og administrasjonen. Det vart vist til eit fellesmåltid på ein restaurant, der Llambias dukka opp og betalte rekninga. Ein symbolsk gest, men desse kan vere viktige. Det veit fleire fraksjonar av Toon Army godt, som arrangerer ein aldeles patetisk - og utelukkande ekspressiv - "walk out" under Cardiff-kampen. Korleis i all verden skal dette ramme Ashley, som allereie har fått billettpengane deira? Eg skal ikkje ein gong starte med å skrive om Che Ben Arfa-banneret, som dreg ein parallell mellom ein frustrert mann utan speletid til ein frustrert mann utan hjernemasse.

Langt meir konstruktivt må det vere å bruke tida på å overbevise Ashley om at han må få inn fotballkompetanse i administrasjonen. Det er fullt mogleg å drive sunt gjennom å kjøpe spelarar som sikrar at klubben ligg i posisjon til Champions League (der vi var for berre to år sidan), og som såleis gir rom for at klubben kan sikre seg inntekter frå deltaking i CL. Ashley er ein businessmann og veit kva innverknad nedrykk og den riktige europacupen kan ha på pengestraumen. Kvifor bladde han opp for Cissé då han gjorde det? Fordi vi var i posisjon til CL. Kvifor bladde han ikkje opp for anna enn Anita den påfølgjande sommaren? Fordi vi berre fekk EL, som både dei økonomisk rasjonelle og dei idrettsemosjonelle bør gje ein god faen i. Kvifor bladde han opp for framandlegionen i januar 2013? Fordi vi var i posisjon til å rykke ned. Er vi i posisjon til noko, er det fullstendig usannsynlig at Mike Ashley seier "Nei, la det skure og gå! 10. plass er livet!". Han er ein vinnar i business, og han veit at det å vere ein vinnar i fotballen også vil gi inntekter. Hadde han solgt Cabaye om vi låg i posisjon til CL? Nei, eg tvilar sterkt. Legg merke til kva tidspunkt han har gjort noko radikalt på transferfronten. Det har alltid sett økonomisk-rasjonelt ut, så langt mine uskuldsblå kan skode.

Eg håpar vi kan trykke på Reset-knappen, og prøve å legge litt godvilje og håp her. Og når eg seier "vi", så inkluderer det absolutt alle med tilknytning til klubben. Eg trur ikkje 5. plassen nødvendigvis var eit blaff, men at nøkkelen er å få inn folk med fotballkompetanse i administrasjonen som kan vere bindeleddet når Ashley og Pardew brøler mot månen. Sjekk den Keegan-videoen som vart posta. Kven er det han kritiserer? Llambias, Jimenez og Wise. Han seier Ashley er "okay", og at Pardew sikkert har sitt å stri med. Han bør - i langt større grad enn oss - vite kva han snakkar om. Det frikjenner ikkje Pardew og Ashley for ansvaret, men illustrerer i alle fall for min del ein tanke om kvar skoen trykkar aller mest.
« Siste redigering: 15. Mai 2014, 23:04 av Hans J »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4228 på: 16. Mai 2014, 11:22 »
Det er selvfølgelig vanskelig å være uenig i teorien din om hvordan det skal snu. Likevel er fotball/fans osv. svart-hvitt. Det handler litt om hvordan si ifra at en klubb blir vanndrevet. Det går ikke an å synge sanger om å få inn fotballkompetanse i ledelsen. Dessuten driter Ashley i alt så lenge pengene strømmer inn. Det som trengs er korte og kontante meldinger som "Where's your f*cking money" Get out" osv. Boikott er neste virkemiddel. Kanskje komme på neste hjemmekamp i det 27 min som et symbol på siste ligagull?
Jeg vet ikke, men det handler om å få massene til å være tydelige, ikke godsnakke. Få opp temperaturen. Som sagt tidligere, likegyldighet er det verste for klubben. Det vil bli synonymt med døden...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Tremblem

• Gjest
« Svar #4229 på: 16. Mai 2014, 19:31 »

Ashley er ein businessmann og veit kva innverknad nedrykk og den riktige europacupen kan ha på pengestraumen. Kvifor bladde han opp for Cissé då han gjorde det? Fordi vi var i posisjon til CL. Kvifor bladde han ikkje opp for anna enn Anita den påfølgjande sommaren? Fordi vi berre fekk EL, som både dei økonomisk rasjonelle og dei idrettsemosjonelle bør gje ein god faen i. Kvifor bladde han opp for framandlegionen i januar 2013? Fordi vi var i posisjon til å rykke ned. Er vi i posisjon til noko, er det fullstendig usannsynlig at Mike Ashley seier "Nei, la det skure og gå! 10. plass er livet!". Han er ein vinnar i business, og han veit at det å vere ein vinnar i fotballen også vil gi inntekter. Hadde han solgt Cabaye om vi låg i posisjon til CL? Nei, eg tvilar sterkt. Legg merke til kva tidspunkt han har gjort noko radikalt på transferfronten. Det har alltid sett økonomisk-rasjonelt ut, så langt mine uskuldsblå kan skode.

Ja, Ashley er en businessmann, og lite av uttalelser og handlinger tyder på noe som helst annet enn at han er drit fornøyd så lenge klubben holder seg på trygg plass, og han kan bruke klubben som reklameplakat for Sports Direct. Det sportslige ellers, driter han langt i, noe uttalelsene om cupene langt på vei bekrefter.

Argumentet ditt rundt salget av Cabaye henger ikke på greip i det hele tatt etter mitt skjønn. 29.des lå vi 3 poeng bak Liverpool! 3!!!!! Hva gjør vi? Selger Cabaye, henter ingen erstatter!!Hadde vi hatt en eier med snev av ambisjoner, hadde vi hatt en erstatter klar FØR Cabaye ble solgt, samt hentet en spiller eller to til for å pushe på for en CL-plass! Når klubben heller selger sin beste spiller, driter i å hente erstattet OG manageren allerede på dette tidspunktet begynner å fable om at "plassen er trygg" og "heldigvis er vi ikke i Eruopa", hva gjør det med motivasjonen i en spillertropp? Jo, 3,5 måned etterpå ligger vi 35 poeng bak! No guts, no glory!

Tør også minne om at vi endte FORAN Liverpool for 2 sesonger siden. Hva har skjedd etter det? Vi har solgt spillere som Demba Ba og Cabaye uten å hente erstattere og sunket som en stein. Hva har Liverpool gjort? Støtta manageren sin med fornuftige spillerkjøp som har sørget for både bredde og kvalitet. Coutinho, Sturridge, Mignolet.....