20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672780 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3930 på: 18. Jan. 2012, 17:09 »
Jeg har faktisk troa på CL i løpet av de neste årene, om vi fortsetter med de smarte kjøpene vi har gjort (f.eks. Tiote, Ben Arfa, Ba, Cabaye, Santon, og tiden vil vise om Cissé også er et veldig bra kjøp). Det som er bra er at når Ma først selger en spiller, selger han dyrt, og det kommer ofte en billigere og tilnærmet like god spiller inn med mindre lønn. Da blir det også masse penger igjen til andre forsterkninger og smarte kjøp. Men, som sagt, litt leit at han skal drive å "klovne" så mye med stadionet vårt, det er ikke på noen måte akseptabelt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3931 på: 18. Jan. 2012, 17:12 »
For min del er det ikkje så masse å tilgi i grunn. Han kludra det bra til i Wise/Keegan tida, men bortsett fra det, så har han igrunn gjort det bra synest eg. Selvfølgelig har han gjort masse kontroversielt, som å sparke Hughton, selge Carroll og selge stadionnavnet. Men dette tror eg uansett vi har og vil tjene på, og det er ei retning fotballen tar i dag, i ei tid med trange økonimiske kår osv.

Det med salget av stadionnavnet og bytte av draktsponsor mitt i sesongen ka sammenlignes med ei mor som tvinga i ungen grønnsaker og oppfordrer til trening - ungen hater både grønsakene og mora, men til slutt vil det vere for ungens beste :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3932 på: 18. Jan. 2012, 17:19 »
Det er i mine øyne stor forskjell på å endre navnet på en stadion som har stått på nøyaktig samme plass i godt over 100 år, og en stadion som har stått på samme plass i knappe 50.
St. James' Park har vært hjemmebane for et fotballag fra Newcastle helt siden 1880, og er en veldig, veldig, veldig sentral del av byen Newcastle.

Og jeg kan garantere at St. James' Park alltid vil hete St. James' Park på folkemunne. Navneendringen vil ikke bli glemt, så lenge de som opplevde det, og var så sterkt imot det er i live.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3933 på: 18. Jan. 2012, 17:27 »
Det er i mine øyne stor forskjell på å endre navnet på en stadion som har stått på nøyaktig samme plass i godt over 100 år, og en stadion som har stått på samme plass i knappe 50.
St. James' Park har vært hjemmebane for et fotballag fra Newcastle helt siden 1880, og er en veldig, veldig, veldig sentral del av byen Newcastle.

Og jeg kan garantere at St. James' Park alltid vil hete St. James' Park på folkemunne. Navneendringen vil ikke bli glemt, så lenge de som opplevde det, og var så sterkt imot det er i live.

Dette.

Så syns egentlig ikke det er noen diskusjon å ha. Om MA, investorer osv vil kalle stadion for sports******* *****, so be it. Folk som elsker klubben og har sjela si i klubben, sier fortsatt St. James' Park! Og det er det som betyr noe.
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3934 på: 18. Jan. 2012, 17:29 »
Enig Sebastian. Selv om folk hater MA, må jo han gjøre noe riktig. Vi har en talentfull stall og et sterkt 1. lag, og ligger a poeng med arsenal og foran LFC. Hvem hadde trodd det ved sesongstart? Hvis Cisse slår til, og HBA blomstrer på høyre kant, har vi i realiteten bare et svakt ledd igjen, Simpson.  Dekningen må det selvsagt gjøres noe med.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3935 på: 18. Jan. 2012, 17:39 »
Simpson er ikke noe svakt ledd. Eller sagt på en annen måte, han er ikke så svak at det er avgjørende hvis alle de andre 11 er meget bra. Og av de beste 11 som er tilgjengelige per dags dato (dvs. uten Steven Taylor) så ser jeg på Mike Williamson som et mye svakere kort enn Danny, selv om han har gjort det bra i 3 av 4 kamper etter comebacket.

Christian

• Gjest
« Svar #3936 på: 18. Jan. 2012, 17:46 »
Mike Ashley sa følgende i 2008:

?We are looking for young players, for players in foreign leagues who everyone does not know about. We try and stay ahead of the competition.?

?We search high and low looking for value, for potential that we can bring on and for players who will allow Newcastle to compete at the very highest level but who don?t cost the earth.?

https://www.nufcblog.com/2012/01/18/mike-ashley-transfer-policy-starting-to-work-well-on-tyneside/

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3937 på: 18. Jan. 2012, 17:48 »
Kommer ikke på mange kamper der jeg har tenkt "Fader Simpson, skjerp deg". Presterer alltid etter forventningene, og har i tillegg reddet noen poeng for oss.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3938 på: 18. Jan. 2012, 17:53 »
Excactly. Og ser man på lagene rundt oss og over oss på tabellen, så er det vel kun Kyle Walker og Micah Richards jeg virkelig synes er klart bedre høyrebacker enn Danny.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3939 på: 18. Jan. 2012, 18:03 »
Sagna når han er skadefri også.
Men ja - det er ikke slik at det bugner over av fantastiske høyrebacker i PL, og det syns jeg heller aldri det har gjort. Simpson er ikke noe verre enn Hughes, Griffin for å nevne noen vi har hatt tidligere år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3940 på: 18. Jan. 2012, 19:51 »
Excactly. Og ser man på lagene rundt oss og over oss på tabellen, så er det vel kun Kyle Walker og Micah Richards jeg virkelig synes er klart bedre høyrebacker enn Danny.

Sorry altså Torfinn. Men se på Simpson sammenlignet med Santon. Santon tilbyr så mye mer. Der Santon spiller seg ut, poler Simpson ballen. Der Santon slår presise pasninger rett til midtbanen, slår Simpson støttepasning så fremt det åpenbart ikke er gode rom å slå i sentralt. Der Santon har null problemer med tempoet, sliter Simpson og Raylor hvis de møter en temposterk ving. Der Santon elegant er i stand til å passere en mann, velger Simpson det trygge alternativ. Simpson kommer til å bli utsatt for mye større press fremover nå fordi Santon og Jonas kommer til å stenge sin side igjen fullstendig. Ergo får vi en gjentagelse av forrige sesong hvor Simpson hadde en rekke dårlige kamper nettopp fordi motstadneren ga opp å prøve på motsatt side der Enrique og Jonas hadde full kontroll.  Simpson lever opp til forventingene fordi vi ikke har noen forventinger om at han skal gjøre noe ekstraordinært i det hele tatt. Bare fordi flere pl-lag har like svake høyrebacker betyr ikke det nødvendigvis at vi ha det samme. VI har et etablert speidernettverk, og nå i det siste funnet flere suverene spillere. Skal det plutselig ikke være mulig på høyre back? Simpson er en glimrende stallspiller, og jeg håper han signerer en langtidskontrakt. Men han er ikke god nok om vi skal beholde den tabellposisjonen vi nå besitter. Punktum.
« Siste redigering: 18. Jan. 2012, 19:52 av Thomas »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3941 på: 18. Jan. 2012, 19:57 »
Bare tull. Kom tilbake når Santon har levert stabilt over like lang tid som det Simpson har, så kanskje har du et poeng. Men jeg er enig i at Santon ser uhyre lovende ut, bare så det er sagt.

Ellers synes jeg det er jævlig modig av deg å forskuttere Simpsons fiasko på den måten, og jeg kan ikke være annet enn sterkt uenig med deg. Så får time show. Og til slutt; han har vært ever-present for oss denne sesongen, og en sterk bidragsyter til at vi ligger der vi ligger. Punktum.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3942 på: 18. Jan. 2012, 20:53 »
Det eneste som er sikkert er at jeg tror ikke det er så mange klubbeiere som kan drive en klubb så sunt økonomisk. Vil ikke ha en oljesjeik som strør penger rundt seg. En annen ting som er sikkert er at vi aldri har klart å drevet klubben med supporterne. Tror vi skal si at Ashley gjør mye rart og vi kunne sikkert funnet en som hadde vært bedre, men vi kan finne langt flere som er verre

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3943 på: 18. Jan. 2012, 21:40 »
Bare tull. Kom tilbake når Santon har levert stabilt over like lang tid som det Simpson har, så kanskje har du et poeng. Men jeg er enig i at Santon ser uhyre lovende ut, bare så det er sagt.

Ellers synes jeg det er jævlig modig av deg å forskuttere Simpsons fiasko på den måten, og jeg kan ikke være annet enn sterkt uenig med deg. Så får time show. Og til slutt; han har vært ever-present for oss denne sesongen, og en sterk bidragsyter til at vi ligger der vi ligger. Punktum.

Det er ikke sikkert Simpson har blitt så mye bedre som i fjor. Forskjellen kan være salget av Enrique. Siden Raylor er enda dårligere i forsvar enn Simpson, er det naturlig at en hver manager legger spillet sitt opp rundt den motstanderspilleren de har størst sannsynlighet for å komme i rundt.  Dette vil nå endre seg i og med at Santon har tatt over plassenI etablert forsvar er Santon så rask at vingen skal være rimelig kjapp for å slå ham. Tom C. Ronaldo hadde store problemer med Santon. Når Santon i tillegg får hjelp av Jonas, skal den siden være svært vanskelig å ta ut, noe de beviste til fulle mot Scum da de eliminerte Nani og Valencia. Bedre offensiv høyreside i PL får du knapt nok.

Så lenge Simpson er svakere enn Colo, Williamson og Santon er han per definisjon det svakeste leddet i forsvar. Ergo kommer vil en hver manager konsentrere spillet sitt rundt ham. Det er veldig enkel deduksjon. Eller mener du Simpson er like god som resten? :ler:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3944 på: 18. Jan. 2012, 21:44 »
 ::)

For det første tror jeg ikke managere i PL har blitt så vettskremt av Santon på 5 kamper at de legger opp taktikken sin utifra det. For det andre så er det, nok en gang, bare piss at motstanderne til nå ikke har utfordret på vår høyre side. For det tredje er det rimelig klart for de fleste med øynene åpne at Simpson har tatt steg siden sist sesong. For det fjerde ser jeg ikke på Simpson som noe svakere kort enn Santon foreløpig, og i alle fall ikke som noe svakere kort enn Williamson.