20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3915 på: 10. Jan. 2012, 14:43 »
Vi trenger en leder som er litt mer forutsigbar enn Ashley, som bryr seg litt mer om klubben enn Ashley, og som er i stand til å kommunisere med omverdenen. Vedkommende trenger ikke være vesentlig rikere enn Ashley, trenger ikke være geordie, ikke nødvendigvis britisk heller.

Som boris sier, det holder lenge med en som er bittebittebittelitt bedre enn Ashley.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3916 på: 10. Jan. 2012, 17:40 »
Jeg forventer ikke at Mike Ashley skal bruke mange 100 millioner på overganger.
Det er strålende at han kjøper unge gode spillere til lav pris (ikke hans fortjeneste).

Men av en eier forventer jeg at han helle bruker litt ekstra penger på å beholde de stjernene vi har og får.

men det er jo helt mot hans logikk desverre, han skal tjene penger.

Newcastle kommer aldri til å bli et topplag så lenge vi har MA som eier

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3917 på: 10. Jan. 2012, 17:57 »
Blir jo helt feil når en klubb som er elsket av millioner, blir eid av en fyr som BARE tenker på egen økonomisk gevinst.
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3918 på: 18. Jan. 2012, 12:39 »
Så hva synes vi om MA nå? Klarer han å beholde våre beste spillere dette vinduet, samt at Colo signerer ny langtidskontrakt er han tilgitt for min del.'

Ny poll  :frenetisk:
« Siste redigering: 18. Jan. 2012, 12:47 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3919 på: 18. Jan. 2012, 13:09 »
Fortsatt et totalt usmakelig rasshøl som kun tenker profitt i mine øyne, selv om han virkelig glimter til i gode øyeblikk. Sports Direct Arena-fadesen skal det mye til før jeg tilgir.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3920 på: 18. Jan. 2012, 13:41 »
Jeg synes fortsatt at flere avgjørelser og opptredener har vært svært svake. De fleste grepene han har tatt har vært nødvendige og gode, men en del av prosessene og slik man har fremstått har vært heller elendige.

Kommer det en ny eier med like eller bedre økonomiske premisser og filosofier, men som skaper mindre støy så sier jeg selvsagt ja takk. Egentlig er jeg ganske fornøyd med tingenes tilstand (even before the coming of Demba the 2nd), siden jeg forsøker å ikke forskuttere med katastrofene som kan ramme klubben. Men etter en del episoder med regimet så setter paranoiaen litt frykt i meg for hva det er som nå skal skje. :frenetisk:

Sportscastle Direct United?  ::)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3921 på: 18. Jan. 2012, 15:12 »
Fortsatt et totalt usmakelig rasshøl som kun tenker profitt i mine øyne, selv om han virkelig glimter til i gode øyeblikk. Sports Direct Arena-fadesen skal det mye til før jeg tilgir.

:toon:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3922 på: 18. Jan. 2012, 15:19 »
Jeg synes fortsatt at flere avgjørelser og opptredener har vært svært svake. De fleste grepene han har tatt har vært nødvendige og gode, men en del av prosessene og slik man har fremstått har vært heller elendige.

Kommer det en ny eier med like eller bedre økonomiske premisser og filosofier, men som skaper mindre støy så sier jeg selvsagt ja takk. Egentlig er jeg ganske fornøyd med tingenes tilstand (even before the coming of Demba the 2nd), siden jeg forsøker å ikke forskuttere med katastrofene som kan ramme klubben. Men etter en del episoder med regimet så setter paranoiaen litt frykt i meg for hva det er som nå skal skje. :frenetisk:

Sportscastle Direct United?  ::)

:toon:

Enig i dette!

Skal også mye til før jeg tilgir stadionnavn-tullet, men det gleder meg at det har slått akkurat så bra an som man kunne forvente.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3923 på: 18. Jan. 2012, 15:51 »
Tror MYE er avhengig av hvordan dette vinduet ender. Som jeg nevnte tidligere, sukess på fotballbanen er det som gjelder. Om St James omtales som Virgin Arena i media vil folk flest drite i så lenge penga gjør at vi beholder våre beste spillere, samt at vi er i stand til å hente inn spillere ala Cisse. Folk omtaler stadion som St. James likevel.  Kjøpet av Cisse har jo endret noen av NO-folkenes holdning til MA, selv om  de alltid klarer å slenge inn noen herlige adjektiv i tillegg..som ala "well done, you fat c***" :ler: .

Ma har kjørt inn en del kapital i klubben, men nå vil han at den skal stå på egne ben. For meg personlig, vil det være verre å se Tiote  i den ufyselige scumdrakta, eller at Colo brillierer for LFC,  enn at St James omtales som Sports Direct Arena. I bunn og grunn er vi alle trophybitches. Vi alle sulter etter suksess. Om MA klarer å få Colo til å signere en ny kontrakt, samt at han ber ManU ryke til helvete hvis de prøver seg på et £20 millioners bud i løpet av dette vinduet, så tror jeg omdøpingen er en saga blott. For vi er faktisk bare en back unna å ha et lag som ser forpult godt ut, på papiret. :toon:

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3924 på: 18. Jan. 2012, 16:20 »
Du skriver som om du tror alle er enige med deg, men vær for guds skyld så snill at du stryker meg fra den lista, for jeg er så uenig at jeg ikke engang får sagt det.

Som jeg nevnte tidligere, sukess på fotballbanen er det som gjelder. Om St James omtales som Virgin Arena i media vil folk flest drite i så lenge penga gjør at vi beholder våre beste spillere, samt at vi er i stand til å hente inn spillere ala Cisse. Folk omtaler stadion som St. James likevel.

Nei. Newcastle United har ikke mye å vise til i form av resultater, og den eneste grunnen jeg kan gå med hevet hode blant manu og liverpoolfans, er fordi vi har tradisjoner - store tradisjoner, blant annet i forhold til å ha landets beste fanskare. Tradisjonene rives nå vekk én etter én, og fansen har de siste årene vist klubben ryggen. Sesongkortholdere over flere tiår gidder ikke å fornye sine medlemskap, og det er pokker meg ikke fordi vi ikke vinner ligaen - det er fordi de er dritt lei enn viss bleikfeit hore, som har gjort såpass mye grunnleggende feil med denne klubben. Hvis jeg kunne velge mellom å støtte Newcastle United, spillende på St.James' Park, inn til en 6.-7.plass i ligaen, hadde jeg mye heller gjort det enn å støtte Sports Direct United med hjemmebane på TorshovSportogFritid Arena.

For meg personlig, vil det være verre å se Tiote  i den ufyselige scumdrakta, eller at Colo brillierer for LFC,  enn at St James omtales som Sports Direct Arena.

Du sier med andre ord at det finnes spillere som er større enn klubben, og det gjør det ikke! Cheik Tiote har vært her i to år, og du mener fortsatt at å se han i rødt er verre enn å døpe om St.James'Park? Eier du fitte skjæra meg ikke skam i livet? Ikke engang med Shearer hadde dette vært tilfelle.

I bunn og grunn er vi alle trophybitches. Vi alle sulter etter suksess. Om MA klarer å få Colo til å signere en ny kontrakt, samt at han ber ManU ryke til helvete hvis de prøver seg på et £20 millioners bud i løpet av dette vinduet, så tror jeg omdøpingen er en saga blott.

Nei, vi er ikke trophybitches. Ihvertfall ikke jeg. Jeg har verken et håp eller mål om at Newcastle skal vinne ligaen i min levetid. Det jeg håper og forventer er at vi er en klubb med ambisjoner og mål. Mål om å hele tiden være i kampen om europacupplass, og at vi satser inn i fremtiden. Jeg er relativt sikker på at jeg setter større pris på en 4.plass enn noen manusupporter gjør på et ligagull.

Og en ting: Kommer det et bud på Colo på 20mp så stikker han. Hvis vi skal ta i bruk en bitteliten form for fornuft og objektivitet så vet vi nok det alle sammen. Og hvis, mot all formodning, Ashley skulle sagt nei til et slikt bud, så har han fremdeles et solår igjen før han har gjort opp for seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3925 på: 18. Jan. 2012, 16:33 »
Thomas: Jeg tror ikke omødpingen vil bli "en saga blått". Navnet St. James' Park betyr veldig, veldig mye for fansen. Det har tross alt vært vår hjemmebane helt siden starten i 1892, og gressplena eksisterte som fotballbane selv før den tid. Fansen kommer aldri til å "glemme" navneendringen, selv om man vel gradvis venner seg til det og "aksepterer det". Men en saga blått er å ta vel hardt i. Newcastle-fansen tilgir lett, men de glemmer aldri.

Og om vi får inn en kvalitetsstopper (som du ser ut til å ha glemt av), og en back, så synes jeg fremdeles ikke at laget ser "forpult godt ut". Men det ser bra ut, til det jeg forventer av Newcastle.
« Siste redigering: 18. Jan. 2012, 16:40 av Joakim »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3926 på: 18. Jan. 2012, 16:44 »
Sterke ord Eivind, men jeg er helt enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3927 på: 18. Jan. 2012, 16:56 »
Jeg er enig i alt, bortsett fra at jeg har en drøm, et fjernt håp om at Newcastle en gang kan vinne Premier League på ærlig og redelig vis, med egne penger, et lag med både glinsende stjerner og grå mus. Jeg har en drøm om at det er mulig å vinne Premier League med den typen stallsammensetning vi har per i dag. Jeg håper virkelig å få oppleve det i min levetid. Men jeg forventer det ikke. Og det er på ingen måte noen krise om det ikke skjer. For som jeg har sagt tusen ganger, heller 100 nye år med middelmådighet, fremfor noen Sheikh Mansour, Roman Abramovic eller Venky's.

Heller Reodor Felgen enn Ben Redic Fy Fasan.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3928 på: 18. Jan. 2012, 16:59 »
Jeg har også en drøm om seriegull - selvfølgelig. Vi har vært nær tidligere og det er så mye som skjer i løpet av noen år i fotballen. Inntil videre ser jeg på det som et mål å kunne tenke CL en gang de neste 5-10 åra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3929 på: 18. Jan. 2012, 17:02 »
Saga blott er kanskje å ta i, men det vil lettere gå i glemmeboken. I Tyskland har flere lag døpt om sin stadion. Og det er ikke nybygg det er snakk om. F.eks hannover og dortmundt. Dette gir økte inntekter, og de har redusert billettene til brøkdelen av det som er i england. Resultatet er det høyeste tilskuersnittet i europa samt bra liv på tribunene.

Sjel handler mere om hvem som er på tribunene enn navn. At det er folk som ikke har fornyet medlemsskapet pga MA er det ikke tvil om. Men fraværet på tribunene har mest sammenheng med de økonomiske dårlige tidene england går gjennom (vi i Norge lever jo i vår egen boble, fjernt fra slike realiteter).  At mange engelskmenn ikke har råd til å gå på kamper er jo nettopp å fjerne sjelen fra fotballen. Og de høye prisene er et resultat av absurde lønninger, og eiere som pøser penger inn i klubbene uten å tenke på at den skal stå på egne ben.Det er nettopp disse to fenomene MA vil eliminere. Hadde MA senket billettprisene ytterligere, ville St James blitt fyllt opp asap uansett. Det er ikke slik at folk ikke gidder å se laget sitt på pur faem fordi de hater eieren. De drar ikke fordi de ikke har råd.  Det er jo bare å se på responsen MA fikk under billettkampanjen nå nylig.

At jeg prioriterer spillere foran stadionnavnet, er ikke det samme som at jeg sier at spillere er større enn klubben. Jeg hiver glatt spillere ut hvis de fremmer lønnskrav som setter klubbens fremtid i fare.  Men jeg ser stadionnavnet som en mulighet for å øke inntektene slik at vi kan ha råd til å beskytte våre beste spillere mot oppkjøp. Men når det er sagt, er det en utopi å tro at vi klarer å holde på noen hvis et megabud kommer inn. Det er bare Chelsea og City som har denne tryggheten i PL. Om et bud på £20 millioner kommer på Colo, blir han solgt, nettopp fordi det er et kjempetilbud for en stopper som fyller 30 i år. Og alle andre eierene i PL ville gjort akkurat det samme.
« Siste redigering: 18. Jan. 2012, 17:03 av Thomas »