20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676151 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3750 på: 24. Aug. 2011, 14:41 »
Jokke: Enrique har ikke gitt beskjed ETTERTRYKKELIG før nå nylig..Klubben ønsket selvsagt å vente lengst mulig i tilfelle han ombestemte seg..De ville heller ikke transferliste ham siden x prosent av salgssummen vil tilfalle Enrique..Da havner man midt i mellom. Dvs vente lengst mulig, men ikke for lenge ifht transfervinduet..

Kva veit vel du om det? Han har jo ikkje ville sagt ein drit sidan nyttår. Kanskje ein skal ta hintet? Sjølvsagt kunne mi hatt ein erstattar klar rett etter at Enrique reiste. Mi kunne vertfall ha gjort ferdig alt av research med tanke på spelar OG overgangsum. Det vart jo sagt i vår at ein skulle vera tidleg ute og gjera seg tidleg ferdig med overgangar. Føler du at mi har vore tidleg ute, med 2 av dei viktigaste overgangane som gjenstår? Og kva med tiden som er att? Dess nærmare mi kjem fristen dess meir kjem andre klubbar til å pressa opp prisen, og ein ting mi veit er vel at Ashley ikkje gir etter. Noko som kan føre til at mi ikkje får inn noko som helst.
Eg er nøgd viss mi får inn ein venstreback og spiss som Pardew og Carr vil ha og ikkje noko plan b eller c...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3751 på: 24. Aug. 2011, 15:39 »
Det er forståelig at man har ventet på at Enrique skal bestemme seg. Det å ta et hint er ikke alltid det beste valget. Om Enrique satt på gjerdet, så ville han lett bestemt seg for å dra hvis avisene var fulle av artikler om at vi jakter venstrebacker for å erstatte han.

Likevel så burde man ha jaktet en (talentfull) venstreback til backup uavhengig av Enrique ganske lenge nå. Uansett om han hadde blitt eller ikke så måtte klubben forstå/innse at vi trengte dybde i posisjonen og det burde absolutt vært på plass en venstreback lenge før Enrique ble solgt. Og når vi kom til det steget at Enrique skulle selges, så burde vi holdt igjen overgangen inntil vi var litt nærmere en erstatning enn det vi er nå for å si det mildt.

Katastrofe å gå inn i en vanskelig PL-sesong uten en eneste ren venstreback i førstelaget. Det er greit å ville holde på pengene for å få de beste avtalevilkårene, men her er vel rett og slett et glimrende eksempel på et unntak som bekrefter den handlingsregelen.

Hvis noen vil selge deg en liter vann i Sahara og du er timer fra å stryke med så betaler du en 100-lapp uten å tenke deg særlig om. Og jeg vil si at vi i aller høyeste grad tørster etter en venstreback nå!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3752 på: 24. Aug. 2011, 16:19 »
Greit nok det, men likevel sitter vi her uten en eneste venstreback.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3753 på: 24. Aug. 2011, 16:25 »
Likevel så burde man ha jaktet en (talentfull) venstreback til backup uavhengig av Enrique ganske lenge nå. Uansett om han hadde blitt eller ikke så måtte klubben forstå/innse at vi trengte dybde i posisjonen og det burde absolutt vært på plass en venstreback lenge før Enrique ble solgt. Og når vi kom til det steget at Enrique skulle selges, så burde vi holdt igjen overgangen inntil vi var litt nærmere en erstatning enn det vi er nå for å si det mildt.
Me jakta N.Taylor som backup for Enrique i starten.

Mi er gode på å jakta. Men for meg er det totalt uvesentleg kor mange og kven mi har jakta på, viss ikkje det kjem inn erstattarar for dei som går ut. Og med erstattar so meinar eg ein som har samme kvalitet eller betre.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3754 på: 24. Aug. 2011, 21:40 »
Til alle som hater Ashley akkurat nå, dere har en veldig god grunn til det for han er definitivt ingen engel. Men Jeg tror nok ikke vi trenger å leve med Ashley så alt for mye lenger. Jeg er overbevist om at alle grepene Ashley gjør i klubben om dagen er for å gjøre klubben mer verdifull. Han ønsker garantert fortsatt å selge klubben, og med det i tankene er det forståelig nok at han ikke ønsker å pøse ut en masse penger på spilleroverganger o.l
Ashley prøver nok å senke lønningene i klubben, hente yngre spillere som har mer langsiktig verdi enn eks. Barton og Nolan. Alt dette gjør han for å gjøre klubben mer salgbar, og slik at han kan tjene mest mulig på klubben. Han er nok ikke interesert i å investere de nødvendige summene til å ta oss til Europa, men han kommer neppe til å la oss rykke ned, det medfører et ALT for stort økonomisk tap.

Jeg tror klubben kommer til å bli solgt i løpet av 1-2 år, og forhåpentligvis får vi ta en eier som ønsker å ta klubben til nye høyder og ikke en som ser på klubben som en god investeringsmulighet. Men så lenge vi har Ashley bak roret er det ikke noe poeng i å tenke på suksess og tabellplasseringer. Vi kommer til å holde oss, men ikke noe mer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3755 på: 24. Aug. 2011, 22:02 »
Jeg vet ikke helt jeg tveit, vi snakket jo litt om dette når vi var hos deg.
Hvis man skal legge ditt scenario til grunn, ser jeg ikke helt hvorfor han kvitter seg med de største stjernene all den tid nettopp disse bidrar til total-verdien av klubben.

Jeg tror han kvitter seg med overbetalte spillere helt uten hensyn til hvor gode de er eller om hvorvidt de gjør seg fortjent til lønnen, fordi han tar sikte på å holde en stall som er god nok til å holde seg i premier league med lavest mulige lønninger, dette som et ledd i å gjøre Newcastle til et overskuddsprosjekt der han kan ta ut 20-25 millioner pund hvert år. Dette med å signere unge gratis-spillere med potensiell høy gjensalgsverdi gir støtte til denne teorien.

Tror Mike gir totalt faen i om vi ender på 7ende eller 15ende plass, så lenge vi holder oss i ligaen og kan heve revenues og PL-penger hvert år.
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3756 på: 24. Aug. 2011, 22:09 »
Å ta ut £20m-25m i året er ikke noe realistisk overhodet, noe vi har presentert her inne opp og ned i mente. Om Ashley skal tjene penger så er det salg som gjelder. Hvor mange PL klubber vet du om som ligger på 7. til 15. plass og som tjener nok penger til å ta ut et årlig utbytte på en femtedels milliard?

Jeg føler vel at dagens situasjon og retning gir mer støtte for teorien til tveit.
« Siste redigering: 24. Aug. 2011, 22:11 av Hughie »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3757 på: 24. Aug. 2011, 22:19 »

Hvis man skal legge ditt scenario til grunn, ser jeg ikke helt hvorfor han kvitter seg med de største stjernene all den tid nettopp disse bidrar til total-verdien av klubben.

Nolan og Barton har jo ikke den store gjennsalgsverdien mtp alderen deres og i tillegg har de høy lønn. Enrique måtte vi jo selge denne sesongen hvis vi skulle få noen penger for han. I tillegg har vi kjøpt og prøvd å kjøpe spillere for under deres markedsverdi ved hjelp av klausuler og free transfers så man kan absolutt spekulere i om vi prøver å øke verdien av klubben.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3758 på: 24. Aug. 2011, 22:21 »
Å ta ut £20m-25m i året er ikke noe realistisk overhodet, noe vi har presentert her inne opp og ned i mente. Om Ashley skal tjene penger så er det salg som gjelder. Hvor mange PL klubber vet du om som ligger på 7. til 15. plass og som tjener nok penger til å ta ut et årlig utbytte på en femtedels milliard?

Jeg føler vel at dagens situasjon og retning gir mer støtte for teorien til tveit.

Vi har solgt spillere for 50 millioner bare i år, så jeg tror nok det å ta ut et overskudd ink. spillersalg er meget mulig med ashley sin modell - på sikt :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3759 på: 24. Aug. 2011, 22:22 »
Kan lime inn det golfmag, som var vedlig idlig ute med Pardew, har skrevet på N-O;

May 26, 2011, 10:48:26 AM
Part of Pardew's remuneration is based on how much the club's operating expenses (wge costs for him) are reduced. I think that this fact will influence much of this summer's decisions - ones that seem logical to us and ones that don't.

February 06, 2011, 10:03:44 PM
A very specific part of Pardew's written remit is to reduce costs and the debt, to make it easier for MA to sell the club. Look at everything he says in this context..

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3760 på: 24. Aug. 2011, 22:22 »

Nolan og Barton har jo ikke den store gjennsalgsverdien mtp alderen deres og i tillegg har de høy lønn. Enrique måtte vi jo selge denne sesongen hvis vi skulle få noen penger for han. I tillegg har vi kjøpt og prøvd å kjøpe spillere for under deres markedsverdi ved hjelp av klausuler og free transfers så man kan absolutt spekulere i om vi prøver å øke verdien av klubben.

Uten å bruke penger ja, hvem vil vel ikke øke verdien gratis :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3761 på: 24. Aug. 2011, 22:25 »
Kan lime inn det golfmag, som var vedlig idlig ute med Pardew, har skrevet på N-O;

May 26, 2011, 10:48:26 AM
Part of Pardew's remuneration is based on how much the club's operating expenses (wge costs for him) are reduced. I think that this fact will influence much of this summer's decisions - ones that seem logical to us and ones that don't.

February 06, 2011, 10:03:44 PM
A very specific part of Pardew's written remit is to reduce costs and the debt, to make it easier for MA to sell the club. Look at everything he says in this context..

Tror nok også Pardew kunne tenke seg nye eiere, så er ikke usannsynlig i det hele tatt at alle drar i den retningen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3762 på: 24. Aug. 2011, 22:29 »
Vi har solgt spillere for 50 millioner bare i år, så jeg tror nok det å ta ut et overskudd ink. spillersalg er meget mulig med ashley sin modell - på sikt :)

Og hvor ofte ser du for deg et enkeltsalg på £35m? Som jeg fortalte deg sist gang du kom med dette. Om vi, som du sier på sikt, selger spillere årlig for £50m så snakker vi om en helt ekstrem grad av suksess i forhold til spillerutvikling og da har virkelig Ashley prestert noe rent sportslig i alle fall. Jeg vil gå så langt som å si at vi da driver en verdiskapning i Newcastle uten sidestykke i fotballhistorien noensinne!

For å gjenta meg selv igjen, hvor mange klubber vet du om som uten sportslig suksess tjener nok til å hente ut et årlig utbytte på £20m-£25m?

Dette bærer enten mot salg eller bærekraftig drift tror jeg. Verste fall (og det er ikke utenkelig) slakting av klubbens totale verdier som fører til nedrykk og administrasjon. At Newcastle uten sportslig suksess skal gi en årlig driftsinntekt til eier på oppimot en kvart milliard er vel omtrent uhørt i fotballsammenheng meg bekjent.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3763 på: 24. Aug. 2011, 22:39 »
Tja, de siste 5 årene har vi i gjennomsnitt solgt spillere for 100 millioner i året.
Kombinèr dette med et moderat overskudd på 5-10 millioner pund, så er man ikke så veldig langt unna?
Virker som vi klarer å rote frem noen salgsobjekter hvert år ihvertfall :P

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3764 på: 24. Aug. 2011, 22:48 »
Månelandingen skjedde aldri, og USA sto for 911 selv, eller hva Flatline?  :P