20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676843 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3735 på: 18. Aug. 2011, 17:11 »
Om ikke vi trenger bruke 15-20 mill på én spiller, så bør vi i hvertfall bruke det på TO spillere.
Det er flott med nøkternhet og realisme, og den voldsomme pengegaloppen under Shepherd hadde vi virkelig ikke godt av. Men vi må fortsatt bruke såpass med penger at vi ikke står der 1. september uten en rendyrket venstreback og uten den spissen vi alle har ventet på siden vi solgte Carroll.

Jeg forlanger ikke at vi skal konkurrere med ManU, Chelsea, Arsenal, Liverpool, City og Spurs. Jeg forventer ikke et lag med stjernespillere, og som Newcastle-fans har jeg alltid levd under mottoet "you win some, you lose some". Men jeg forventer likevel at vi skal kunne klare å kjøpe en venstreback, og jeg synes egentlig ikke jeg er storforlangende når jeg ikke forventer at vi selger vår eneste venstreback uten å ha en ny klar. Og jeg synes ikke jeg er storforlangende når jeg forventer at vi skal klare å signere en ny spiss for en del penger når vi har et halvt år å forberede oss på. Ikke at jeg forventer noen superduperklassespiss ala Alan Shearer, men jeg forventer en viss kvalitet og et visst rennomé.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3736 på: 18. Aug. 2011, 17:26 »
Er enig med Joakim her. Hva spiss angår blir det for min del stor nedtur uansett dersom Ba er eneste spissen inn og Shola Ameobi er selvsagt førstevalg med alle spillere skadefri. Beklager - men slik er det.
Hva venstreback angår - så syns jeg også det var skuffende å la Jose Enrique gå så tidlig - uten å tilsynelatende være veldig nær noen erstatter. Kan liksom ikke se at vi var så veldig presset til å la ham gå før Arsenal-kampen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3737 på: 18. Aug. 2011, 18:37 »
Om ikke vi trenger bruke 15-20 mill på én spiller, så bør vi i hvertfall bruke det på TO spillere.
Det er flott med nøkternhet og realisme, og den voldsomme pengegaloppen under Shepherd hadde vi virkelig ikke godt av. Men vi må fortsatt bruke såpass med penger at vi ikke står der 1. september uten en rendyrket venstreback og uten den spissen vi alle har ventet på siden vi solgte Carroll.

Jeg forlanger ikke at vi skal konkurrere med ManU, Chelsea, Arsenal, Liverpool, City og Spurs. Jeg forventer ikke et lag med stjernespillere, og som Newcastle-fans har jeg alltid levd under mottoet "you win some, you lose some". Men jeg forventer likevel at vi skal kunne klare å kjøpe en venstreback, og jeg synes egentlig ikke jeg er storforlangende når jeg ikke forventer at vi selger vår eneste venstreback uten å ha en ny klar. Og jeg synes ikke jeg er storforlangende når jeg forventer at vi skal klare å signere en ny spiss for en del penger når vi har et halvt år å forberede oss på. Ikke at jeg forventer noen superduperklassespiss ala Alan Shearer, men jeg forventer en viss kvalitet og et visst rennomé.

Enig i alt dette, bortsett fra at jeg driter lang marsj i hvor mye penger som blir brukt, bare spillerne er gode.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3738 på: 18. Aug. 2011, 21:38 »
Er enig med Joakim her. Hva spiss angår blir det for min del stor nedtur uansett dersom Ba er eneste spissen inn og Shola Ameobi er selvsagt førstevalg med alle spillere skadefri. Beklager - men slik er det.
Hva venstreback angår - så syns jeg også det var skuffende å la Jose Enrique gå så tidlig - uten å tilsynelatende være veldig nær noen erstatter. Kan liksom ikke se at vi var så veldig presset til å la ham gå før Arsenal-kampen?

Det kan jo hende at Liverpool hadde satt en tidsfrist på budet og gitt ettertrykkelig beskjed om at dette var siste tilbud..De ville jo etter all sannsynlighet ikke holde på med enrique i evigheter og ville kanskje derfor gått etter andre spillere om ma takket nei..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3739 på: 19. Aug. 2011, 09:36 »
Liverpool har jo flørtet med Enrique i evigheter, så akkurat den finner jeg litt tvilsom. Og om Liverpool ga en tidsfrist og sa nå eller aldri, så skjønner jeg at vi solgte, men da burde vi også allerede ha kommet mye, mye, mye lenger i jakten på en erstatter. Det er fremdeles en direkte uforsvarlig måte å drive klubben på.

Vi har lenge visst at Jose med stor grad av sannsynlighet kom til å dra. Og Liverpool har etter alle solemerker diskutert pris med oss i en god stund, før det endelige budet kom. Men fremdeles har vi ikke intensivert jakten på en erstatter, fordi vi ikke kunne være 100% sikre på at han kom til å dra?

Galskap!

Amatørmessig!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3740 på: 21. Aug. 2011, 10:50 »

DETTE!

Liverpool har jo flørtet med Enrique i evigheter, så akkurat den finner jeg litt tvilsom. Og om Liverpool ga en tidsfrist og sa nå eller aldri, så skjønner jeg at vi solgte, men da burde vi også allerede ha kommet mye, mye, mye lenger i jakten på en erstatter. Det er fremdeles en direkte uforsvarlig måte å drive klubben på.

Vi har lenge visst at Jose med stor grad av sannsynlighet kom til å dra. Og Liverpool har etter alle solemerker diskutert pris med oss i en god stund, før det endelige budet kom. Men fremdeles har vi ikke intensivert jakten på en erstatter, fordi vi ikke kunne være 100% sikre på at han kom til å dra?

Galskap!

Amatørmessig!

OG DETTE!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3741 på: 21. Aug. 2011, 11:53 »
Mykje godt skreve av godaste Joakim, eg er heilt einig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3742 på: 21. Aug. 2011, 12:17 »
Tror vi kan ta det som sikkert at NUFC har jobbet med å finne en ny venstreback i mange måneder..Men det er ikke enkelt, som jeg har nevnt tidligere. Det er ikke bare å finne en back og kjøpe ham. Det er ikke sikkert han vil, kontraktsvilkår pluss mange andre eventualiterer..Joakims innlegg er basert på at alt lar seg løse asap bare man kaster seg rundt..At klubben ikke har fått inn en spiller vil ikke si det samme som at den IKKE PRØVER..Alt stod på Enrique, og han ga ikke ettertrykkelig beskjed før langt ute i transfervinduet..Hadde Pards på den annen side fått beskjeden før vinduet begynte, kunne de slengt inn bud tidligere..Men som sagt, det er vanskelig når Enrique ikke ga ettertrykkelig beskjed om hva han ønsket..Det er gjensidig utelukkende å få inn en GOD venstreback og beholde Enrique..Enriques lønn og transfersum er nødvendig for å finansiere erstatteren fordi klubben ikke har råd hvis ikke..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3743 på: 21. Aug. 2011, 13:28 »
Det er ikke det at jeg tror de ikke prøver, for det tror jeg helt sikkert at de gjør. Og det er ikke det at jeg tror alt lar seg løse asap. Men her har man lenge hatt forholdsvis klare signaler fra Enrique om at han ville bort. Og Liverpool har flørtet med spilleren lenge, og klubbene må åpenbart ha forhandlet en stund. Det jeg finner merkelig er at vi ikke intensiverte jakten på en venstreback tidligere, at vi ikke hadde klart for oss hvilken spiller vi ville ha og hva han kostet innen Enrique ble solgt. Det er gått to uker siden vi solgte vår eneste venstreback, og vi ser fremdeles ut til å delvis famle i mørket. Akkurat i dag er det lite som tyder på at vi skal ha en venstreback klar i GOD TID før neste kamp. Hvis vi nå har bestemt oss for Cissokho og står klar til å møte Lyons prisforlangende, så kan det kanskje hende at han tidligst er klar onsdag eller torsdag. Men det virker lite trolig akkurat her og nå. Jeg er forholdsvis trygg på at vi får inn en back før 1. september, men det vil være tre og en halv uke for sent.

Selv om Ryan Taylor nå har sikret seg evig heltestatus med å senke Sunderland på SoS, så er han fremdeles ikke god nok til å spille venstreback mot de beste lagene i Premier League. Den situasjonen vi er i nå er uholdbar. Og det tror jeg du er enig i.

Og mitt poeng er at salget av Enrique på ingen måte kom helt ut av det blå.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3744 på: 21. Aug. 2011, 13:44 »
http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/tmnw/47m_in__75m_out__and_still_ashley_keeps_his_cash_696212/index.shtml

£47m In - £7.5m Out - And Still Ashley Keeps His Cash!

Newcastle boss Alan Pardew is STILL trying to get Mike Ashley to open his chequebook. The figures show that since January we have made £47m in transfers and paid out £7.5.

Alan Pardew: "A victory like today helps me with [managing director] Derek [Llambias] and Mike to go upstairs and say, 'Come on, let's try to get them in this week'.
"We want to get the right players and we want to get the best value we can, and we are trying to do that.
"The group I have got is sound. They are aware to balance us up, we perhaps need a left-back in the building and we need a striker in, and that's what we are going to try to do."

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3745 på: 21. Aug. 2011, 21:48 »
"Before I explain what the differences between them are, let me make it clear that there is a substantial transfer budget that has to not only cover transfer fees but wages of incoming players and contract improvements of those already here.  "

Samme policy i Arsenal også.

http://www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

Folk bør være klar over at selv om Maveraux og Ba kom gratis, så kan sign-onbeløpene være vestentlige innenfor fotball..Geremi fikk £1 mill for å signere for oss..Han var rubbish og i tillegg var det en stund siden..At vi har brukt £5-6 millioner på å signere de to tror jeg ikke er usannsynlig.Og oppå det igjen kommer agenthonorarer..

Jokke: Enrique har ikke gitt beskjed ETTERTRYKKELIG før nå nylig..Klubben ønsket selvsagt å vente lengst mulig i tilfelle han ombestemte seg..De ville heller ikke transferliste ham siden x prosent av salgssummen vil tilfalle Enrique..Da havner man midt i mellom. Dvs vente lengst mulig, men ikke for lenge ifht transfervinduet..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3746 på: 21. Aug. 2011, 22:00 »
"Before I explain what the differences between them are, let me make it clear that there is a substantial transfer budget that has to not only cover transfer fees but wages of incoming players and contract improvements of those already here.  "

Folk bør være klar over at selv om Maveraux og Ba kom gratis, så kan sign-onbeløpene være vestentlige innenfor fotball..Geremi fikk £1 mill for å signere for oss..Han var rubbish og i tillegg var det en stund siden..At vi har brukt £5-6 millioner på å signere de to tror jeg ikke er usannsynlig.Og oppå det igjen kommer agenthonorarer..

Jokke: Enrique har ikke gitt beskjed ETTERTRYKKELIG før nå nylig..Klubben ønsket selvsagt å vente lengst mulig i tilfelle han ombestemte seg..De ville heller ikke transferliste ham siden x prosent av salgssummen vil tilfalle Enrique..Da havner man midt i mellom. Dvs vente lengst mulig, men ikke for lenge ifht transfervinduet..
Nå var vel Geremi en dyr mann i drift og en tid vi ga bort penger lettere.Var vel noen rykter tilbake at Ba hadde sof på ca 2£. At vi har brukt bortimot 6m£ på sign on fee på to spillere er meget usansylig. Enrique saken var vanskelig ja, men den kunne også blitt løst mye bedre.
« Siste redigering: 21. Aug. 2011, 22:20 av Fluffy »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3747 på: 24. Aug. 2011, 11:51 »

Folk bør være klar over at selv om Maveraux og Ba kom gratis, så kan sign-onbeløpene være vestentlige innenfor fotball..Geremi fikk £1 mill for å signere for oss..Han var rubbish og i tillegg var det en stund siden..At vi har brukt £5-6 millioner på å signere de to tror jeg ikke er usannsynlig.Og oppå det igjen kommer agenthonorarer..Jokke: Enrique har ikke gitt beskjed ETTERTRYKKELIG før nå nylig..Klubben ønsket selvsagt å vente lengst mulig i tilfelle han ombestemte seg..De ville heller ikke transferliste ham siden x prosent av salgssummen vil tilfalle Enrique..Da havner man midt i mellom. Dvs vente lengst mulig, men ikke for lenge ifht transfervinduet..

Dette tror du ikke på selv engang.. :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3748 på: 24. Aug. 2011, 13:22 »
Det ble bekreftet av noen av lokaljournalistene på Twitter at på en av spillerne som Sunderland hadde signet så krevde agenten 3mp i honorarer. De endte opp med og ikke betale hele beløpet, men at det fort blir 2-3 millioner totalt til agent, spiller, mm er ganske sannsynlig.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3749 på: 24. Aug. 2011, 13:53 »

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3215139.ece