20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676173 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3690 på: 12. Aug. 2011, 21:24 »
Her er ALLE spelarar me har kjøpt for meir enn 7mill pund(utan om Shearer):

Duncan Ferguson - Everton - 8mill pund - Gullit
Laurent Robert - PSG - 9.5mill pund - Robson
Jonathan Woodgate - Leeds - 9mill pund - Robson
Carl Cort - Wimbledon - 7mill pund - Robson
Hugo Miguel Viana - Sporting - 8.5mill pund - Robson
Albert Luque - Deportivo - 9.5mill pund - Souness
Jean Alain Boumsong - Rangers - 8mill pund - Souness
Michael Owen - Real Madrid - 17mill pund - Souness
Obafemi Martins - Inter - 10 mill pund - Roeder
Fabricio Coloccini - Deportivo - 9.1mill pund - Keegan
Xisco - Deportivo - 7mill pund - Wise

Må sei mange som har slått til her Flatline.... Og da er ikkje Elena Marcelino for 5.8mill pund inkl i lista.

Overgangsummane er henta frå nufc.com

Hva er poenget ditt? At vi har kjøpt særdeles dårlige spillere, eller at de vi har brukt penger på ikke har slått til?

Det er fullstendig uinteressant om vi har kjøpt ræv spillere før, det som er interessant er om hvorvidt vi investerer i laget eller ikke. Dritt lei av at du trekker frem Luque, Owen, Bassong osv. So fucking what?

Det å kjøpe spillere er alltid et sjansespill,  og man kan naturligvis ikke kjøpe seg til suksess.
Det er derimot ikke ET LAG I HISTORIEN som har lykkes UTEN å bruke penger.

Du fremstiller det som om våre spending days var så forferdelige, det jeg derimot kan garantere deg er at hvis vi IKKE bruker penger, blir det mye verre i verste fall.

Vi har et lag blottet for spillere som har bevist at de innehar kvaliteter i den engelske ligaen, og de få vi har får vi be til gud om at ikke blir skadet.

Jeg er bare så drita lei av at Luque Owen Kluivert blir brukt som argumenter for at vi ikke skal gå på en spending spree igjen. Tror omtrent 95% av de innfødte i Newcastle ønsker at vi skal investere i laget, det er bare du som sitter i norge med Excel-arkene dine og runker til transfer-overskuddene.

FOR ALL DEL CHRISTIAN - VI BURDE IKKE HANDLE SPILLERE OVER 3 MILLIONER PUND. DET ER JO SOM EN PENGEKARUSELL Å REGNE, DA ENDER VI OPP SOM CITY!!one1
If it has tits or wheels, count on problems!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3691 på: 12. Aug. 2011, 21:39 »
Eg håper ikke at Newcastle hadde blitt som Chelsea eller ManC.

Eneste jeg håper på er at en kan forvente at spillere som blir solgt blir erstattet og at det er en overordnet plan over det hele!

Greit nok at Carroll ble solgt for 35 mill pund, noe som er sjukt sjukt mye!

Da må en forvente at det blir brukt penger på en god erstatter samt styrker andre posisjoner som trenger forbedringer.

Planen må være at en risikerer å få nei fra flere spillere (Gameiro) Er 7 mnd. siden Carroll ble solgt og det virker som jakten på ny spiss starter på 0 hver dag.

Hvorfor gidder Ashley å eie Newcastle? Kommer neppe noen statue av han i byen og han kan neppe gå alene i mørket i Newcastle heller.

Ikke er han vokst opp i nord heller!

Eneste motivet er å tjene penger på klubben på å drive den på sparebluss.

Skjønner at innlegget bunner i at du vil ha suksess, men jeg er uenig.

Du har null grunnlag til å si at det ikke er overordnet plan over transfers. Den er derimot forutsigbar og enkel.  Vi henter ungt fra en divisjon hvor england har hentet mange gode spillere. Alle spillere som er kjøpt er på tur opp samtidig som de har bevist sin verdi i forrige klubb.

Vi blir sikkert ikke enig, men nå kommer det jeg søker svar på: :)

Hvis du driver en klubb i underskudd som kjemper for å balansere regnskapet. De har behov for å forbedre treningsfeltet da fjordåret ga en periode der spillerne ikke fikk ideell trening. Klubben trenger forsterkninger før den kommende sesongen.

Hvordan prioritere i en slik situasjon?

Tar du det 100% nå og går på en ny smell? Eller benytter du sjangsen til å satse langsiktig i pluss, mens du sikrer det nødvendige?

En klubb er mer en 22mann. Hvis vi hadde hatt en as men stallen og et as med resten av klubben hadde et øye for et øye på transfer markedet kanskje fungert?
Han kom, ble mett og dett var dett....

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3692 på: 12. Aug. 2011, 21:41 »
Diskusjonen har blitt tåpelig. Folk er mer opptatt av å misforstå hverandre enn å diskutere saklig

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3693 på: 12. Aug. 2011, 21:41 »
Trenger ikke å se lengre en til everton. Tror de angrer på rooney pengene. De kan kun gå nedover med dagens situasjon. Vi motsatt vei.
Han kom, ble mett og dett var dett....

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3694 på: 12. Aug. 2011, 21:53 »
Ikke til deg. Mer en forargelse over ytterpunktsdebattanter. Din hovedmotstander bør nok heller føle seg truffet ;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3695 på: 12. Aug. 2011, 23:20 »
Siden vi skal satse ungt å billig. Hvorfor er ikke klubben med i kampen om en spiller som Long f.eks?
Det er også helt idiotisk å selge den eneste venstrebacken som duger. Siden det er MA som styrer alt. Hvorfor ingen plan? Det burde jo stått en erstatter klar? Det er dårlig. Virkelig dårlig og viser bare hvor dumt dette styret er til tider. Snakker ikke om å komme til CL med å bruke masse penger. Økonomisk er det helt greit. Men hva med å ha en erstatter klar før du selger. Dette gjelder Carroll og Enrique salget.
« Siste redigering: 12. Aug. 2011, 23:23 av Fluffy »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3696 på: 12. Aug. 2011, 23:21 »
Det var da ikke idiotisk å selge Enrique. Det er synd at vi mister ham ja, og vi trenger en erstatter, men vi fikk penger for en spiller med bare ett år igjen av kontrakten som ikke engang vil spille for oss.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3697 på: 12. Aug. 2011, 23:25 »
Det var da ikke idiotisk å selge Enrique. Det er synd at vi mister ham ja, og vi trenger en erstatter, men vi fikk penger for en spiller med bare ett år igjen av kontrakten som ikke engang vil spille for oss.

Ja men det er heller ikke poenget. Hva med å ha en plan før du selger. Ikke bare slenge ut spillerne også står det tomt der. Skal vi spille helt fram til 1. Sep uten VB? Mange poeng som kan gå tapt der. Helt greit at vi solgte Enrique og fikk peng. Toppers, men da må man også ha en plan på den neste spilleren man får inn før en kvitter seg med alt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3698 på: 12. Aug. 2011, 23:27 »
Jeg er helt enig i at vi trenger en ny venstreback, men jeg er ikke med på at det var idiotisk å selge Enrique.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3699 på: 12. Aug. 2011, 23:31 »
Jeg er helt enig i at vi trenger en ny venstreback, men jeg er ikke med på at det var idiotisk å selge Enrique.
Nei det var ikke idiotisk å selge Enrique. Det er heller ikke det jeg mener. Det jeg mener er at det er idiotisk å selge den eneste gode spilleren en har i den posisjonen før en har en annen til å steppe inn to dager før kampstart. Det håper jeg du er med på?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3700 på: 12. Aug. 2011, 23:32 »
Ja, vi burde absolutt hatt en erstatter på plass. Det er ikke godt nok at vi ikke har det enda, men jeg overlever om han kommer før neste kamp.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3701 på: 12. Aug. 2011, 23:36 »
Ja men da må han også vere klar. Til neste kamp.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3702 på: 13. Aug. 2011, 00:01 »
Anbefaler alle her til å holde en saklig tone.

Hold dere unna Caps Locken, ro ned utropstegna og slutt med latterlige metaforer som går over grensen.

Sånn til innkjøpspolitikken. Liker den linja vi kjører, forhåpentligvis får de store klubbene merke pengebruken og vi står igjen som vinnere. Håper Ashley har en plan, en plan som går utover at han skal få gevinst og som vil gagne fotballklubben. Men ingen kan se i spåkula. Tipper disse spådommene blir dratt opp igjen om noen år og der vil noen bli latterliggjort. Vanskelig å si nå hvem dette blir.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3703 på: 13. Aug. 2011, 00:43 »
Det tippa litt over for min del, beklager det.
Grunnen til min frustrasjon er hovedsaklig at enkelte her inne tror at man får like gode spillere for 3 millioner som 12 millioner. Det kan jo skje iblandt, men det er vel heller unntaket som bekrefter regelen. Man får som regel hva man betaler for, med de hederlige floppene som unntak som bekrefter regelen.

Jeg ser ikke helt hva som er galt med å kjøpe en spiller til 12 millioner, eller 9 for den saks skyld.. det er en grunn til at de priset slik de er. Skal man handle kvalitet, så koster det. Og til syvende og sist er ambisjonsnivået målt på hvordan en klubb er kommet ut av et transfervindu. Vi har solgt for 52 millioner pund hittil i år, og kjøpt for 12 millioner. Det signaliserer ikke akkurat satsing.  Slik det er nå fremstår vi som mindre og mindre attraktive for hver dag som går, det er ikke rart folk ikke vil til oss.

Se på Paris St. Germain,  hadde noen trodd at Pastore ville gå dit? En spiller halve europa har ligget langflate etter. PSG har vist ambisjoner i sommer, brukt mye penger og slått ned en påle og erklært at de er å regne med neste sesong. Signaleffekten her tiltrekker nye spillere, og så får du en gunstig sirkeleffekt der kjøp motiverer spillere som ser at det blir investert og satset.

I motsatt ende av skalaen har du oss, som selger unna det vi kan, trekker oss når lønninger og prisnivå bikker 5 millioner - samt rasker til oss noen gratis spillere.  Det lukter litt Hødd IF av hele greia, og det er tydelig at det rigges for enda en ligaplassering i ingenmannsland.  Llambas sier selv at 10ende plass er målet, da er lista lagt.

At vi er gått solid i pluss i sommervinduet er rett og slett en skandale.
« Siste redigering: 13. Aug. 2011, 00:49 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3704 på: 13. Aug. 2011, 02:09 »
Bra du beklager, ikke fall tilbake til gamle synder.

Skjønner frustrasjonen, men hvis vi hadde sett litt på sign-on-fees har vi brukt langt mer en du antyder. Spørsmålet jeg stiller er om vi har mulighet til å betale mye for en spiller, hjelper ikke at klubben aksepterer så lenge spilleren ikke vil. Hvis spilleren først kommer tilsvarer vårt høye bud en like stor lønning og sign-on-fee. Da kan en spiller som kostet 130 mill koste nesten det dobbelte i løpet av et år.

Vi må komme oss ut i Europa, så vi får høyere inntekt som igjen kan brukes på dyrere spillere. Dermed bør cupen i år være en høy prioritet.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/