20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3645 på: 27. Juni 2011, 08:51 »
Vil faktisk ha Ashley kontra ein rik og kjøpeglad eiger. Eg synst måten vi driv klubben på per dags dato er smart. Money spending og skyhøye lønninger har ikkje vore ein særleg suksess tidlegare for Newcastle og kunne hatt store konsekvenser for klubben (Fat Fred).
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3646 på: 27. Juni 2011, 09:18 »
jeg kommer nok til å miste litt forkjærligheten for klubben hvis vi blir en Quatar klubb.

nedrykk har ingen effekt, men når vi slutter å være fotballklubb og heller blir noens sandkasse... da blir jeg dritlei.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3647 på: 27. Juni 2011, 11:40 »
Helt enig.. Er ikke morsomt å vinne pokaler slik City har gjort. City har - uten å ha gjort noe som helst selv for å bli en bedre klubb - fått alle pengene i verden til å kjøpe de spillerne man trenger. De har kjøpt seg til suksess, bokstavelig talt. Jeg hadde som city-supporter mistet store deler av gleden av å endelig vinne noe. Jeg vil at pokaler skal være et resultat av noe klubben har skapt selv. Så jeg ser gjerne at MA blir værende i klubben.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3648 på: 27. Juni 2011, 12:35 »
Ashley > Qatar

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3649 på: 27. Juni 2011, 13:03 »
Jeg vil ikke ha Ashley. Han gjør mye bra, men så for å gjøre noe VELDIG dumt som ødelegger for alt det gode han har gjort. Er veldig lei av å leve med den usikkerheten rundt Ashley, og jeg klarer ikke ordentlig å nyte det når ting går bra, fordi jeg VET at Ashley kommer til å finne på en genial plan for ødelegge alt igjen.

Jeg vil ha en eier som er fotballkunskaplig god, og som er villig til å investere det som trengs for å drive klubben på en god måte. Han skal ikke kaste penger etter spillere, men drive klubben på en bærekraftig måte.

Men dersom valget står mellom Ashley og en styrtrik sjeik som bare ønsker seg penisforlenger, faller valget helt klart på Ashley.
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 13:06 av tveit »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3650 på: 27. Juni 2011, 13:22 »
For å seie det med Mozza sine ord:

You're the one for me, fatty.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3651 på: 27. Juni 2011, 13:47 »

Vil heller at laget blir bygd opp med unge talenter og ein sunn økonomisk politikk. Framtidens fotball vil bli endra der me vil sjå fleire likhetstrekk med amerikansk idrett, der du har lønnstak osv.

Vil aldri se noe lønnstak i PL slik man har i USA, men lønningene til en del klubber må ned hvis de nye reglene virker slik de skal. I tillegg er det visst noe med at kontrakter som er inngått før reglene trer i kraft ikke vil ha påvirkning så det er nok på lengre sikt vi vil se de store konsekvensene av disse reglene.

Min oppfatning av Mike Ashley er noe todelt. De økonomiske grepene som er tatt og strategien med å kjøpe unge sultne spillere er positiv. Dessverre har det etter min mening vært en del sportslige avgjørelser som vitner om mangelende innsikt (sagaen med KK, gi Big Sam et halvt år (selv om jeg er glad han er borte nå) og sparkingen av CH blant annet) og informasjonen til fansen er svak. F.eks. fikk vi en setning om hvorfor CH ble sparket. Men det er som flere har sagt mange andre eiere som jeg ikke ville byttet han bort mot og slik denne sommeren har startet er jeg optimistisk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3652 på: 27. Juni 2011, 14:52 »
De fleste klubbene begrunner ikke utad sparkingen av managere. Som oftest er tabellsituasjonen nok.  Slik av det ikke for oss: manglende erfaring var vel årsaken etter det jeg har lest. Men MA kan ikke gå ut offentlig med at sparkingen var et resultat av resultat av dette. Ikke vil det ta seg ut for klubben og det vil heller ikke se bra ut for Chris CV-messig. Nå er de fleste av den oppfatning at Chris ble urettmessig behandlet. Dette er selvsagt bra for han. Chris kunne gå ut døren med hodet hevet, samtidig som MA fikk det som han ville: Ny manager med litt mer pondus. MA fikk kanskje en liten ripe i lakken. Men ripen er liten ifht den han ville ha fått om han hadde lagt ut i det vide og brede hvorfor han mente Chris ikke var skikket i jobben. Så sånn sett var fremgangsmåten valgt fornuftig. MA ble fremstilt som den store stygge ulven, hvilket jeg tror MA ga blaffen i. Han vil det han tror er best for klubben. Og akkurat nå ser det ut som at den feite mannen ler sist og best.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3653 på: 27. Juni 2011, 14:53 »
The fatty one er en OK eier så lenge han holder seg til sine planer. Problemet er når han har vært på "pai og pils" helg med DL. Da sliter vi skikkelig...

Hvis jeg skulle påvirket noe i klubben, skulle det være å få vekk DL og inn med Chris Mort igjen, og ellers fortsette som før.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3654 på: 27. Juni 2011, 14:55 »
Jeg vil ikke ha Ashley. Han gjør mye bra, men så for å gjøre noe VELDIG dumt som ødelegger for alt det gode han har gjort. Er veldig lei av å leve med den usikkerheten rundt Ashley, og jeg klarer ikke ordentlig å nyte det når ting går bra, fordi jeg VET at Ashley kommer til å finne på en genial plan for ødelegge alt igjen.

Jeg vil ha en eier som er fotballkunskaplig god, og som er villig til å investere det som trengs for å drive klubben på en god måte. Han skal ikke kaste penger etter spillere, men drive klubben på en bærekraftig måte.

Men dersom valget står mellom Ashley og en styrtrik sjeik som bare ønsker seg penisforlenger, faller valget helt klart på Ashley.
Liker ikke å sitere hele innlegg, men her må jeg bare. Veldig bra innlegg, tveit. Jeg er naturligvis helt enig. Med bare én bitteliten bemerkning: En ny eier trenger overhodet ikke ha fotballkunnskap. Men han må være smart nok til å omgi seg med folk som har den kunnskapen han mangler. Og han må kunne omgi seg med de beste hodene, ikke de beste vennene. Ellers er jeg helt enig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3655 på: 27. Juni 2011, 15:03 »
Jeg ser gjerne en ny eier inn, men selvfølgelig ikke for enhver pris. Problemet med Fat Mike er at du aner ikke hva han kan finne på å gjør. I tillegg til at jeg slettes ikke føler han eller de kompisene han ansetter nødvendigvis er ekstremt kompetente.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3656 på: 27. Juni 2011, 15:10 »
Hvorvidt Alan Pardew har så mye mer pondus enn Chris Hughton er jeg ikke så sikker på gitt. Basert på det jeg har sett hittil, så har ikke Alan Pardew vist at han har så mye større autoritet enn sin forgjenger. Og det aller meste tyder på at han ikke har så veldig mye mer å si i spørsmål om kjøp og salg enn sin forgjenger heller. Forskjellen er bare at Pardew klager ikke på det, han har godtatt at det er sånn, og holder kjeft.

Akkurat nå ser det lyst og flott ut, Inspector, men før du vet ordet av det, så har Ashley kødda det til igjen. Han er en tikkende bombe. Og jeg liker ikke at klubben har en "løs kanon" som eier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3657 på: 27. Juni 2011, 18:52 »
La nå det være sagt en gang for alle - selv om jeg kan leve med Ashley-regimet - Mike Ashley som person slik han har fremstått over disse årene er intet mindre enn en patetisk dritt uten verdighet og spesielt god moral. Snakker da om den patetiske medie-strategien og forholdet de har latt være å bygge med de rundt klubben, den slette behandlingen av Hughton, forsøket på å tilgrise navnet til en av de største navnene i klubbens moderne historie, samt grumsete beskyldninger mot hans øvrige forretninger. Jeg har også mange ganger lurt på akkurat hvordan han ble så rik i utgangspunktet, må jo nesten ha vært mye flaks ute å gikk. For de feilene han har gjort i Newcastle, spesielt de første årene, syns jo jeg personlig har vært ganske grove. Det er jo selvfølgelig alfa omega i en bedrift å ansette de beste, mest kompetente menneskene i viktige posisjoner - noe jeg føler ikke var noe Ashley gjorde da han satte sitt preg i administrasjonen på SJP.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3658 på: 06. Juli 2011, 22:50 »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3659 på: 06. Juli 2011, 22:54 »