20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677345 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3615 på: 15. Mars 2011, 10:41 »
Sitat
et profesjonelt og fornuftig forhold til den daglige driften.
Der sa du det. Det er dette det handler om, og derfor vil jeg gjerne ha ut Mike Ashley og hans kompanjonger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3616 på: 15. Mars 2011, 11:43 »
Jeg tror Newcastle klarer seg best uten et oppkjøp.
Jada, hvis vi ønsker å være et lag som ligger å vaker fra 12-17 plass så klarer vi oss fint. Ønsker vi derimot å se mot Europa-cup, så trenger vi en ny eier.

12-17. plass er fantastisk for et nyopprykket lag. Det handler om å gradvis øke forventningene og så leve opp til de. Å få £100M til å kjøpe spillere som ikke bryr seg ser jeg ikke poenget med.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3617 på: 15. Mars 2011, 11:56 »
Newcastle United chief scout Graham Carr has no doubts about the passion for the club of owner Mike Ashley.

He points to regular meetings with Ashley, managing director Derek Llambias and club secretary Lee Charnley as evidence that scouting and recruitment are near the top of the owner?s agenda.

?The owner and the senior staff are very much interested,? he told the Sunday Sun.

?I work very closely with Derek Llambias, Lee Charnley as well as the manager and Mike Ashley.

?I have regular meetings with the owner ? I have met him on loads of occasions. It is good for me that there is interest in bringing players in.

?I know what the perception is outside of the club but he strikes me as a passionate man who is very committed to Newcastle United.

?They are knowledgeable. It?s amazing how interested they are really.?

Viktig med bra samarbeid på denne fronten.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3618 på: 15. Mars 2011, 13:15 »
Jada, hvis vi ønsker å være et lag som ligger å vaker fra 12-17 plass så klarer vi oss fint. Ønsker vi derimot å se mot Europa-cup, så trenger vi en ny eier.

12-17. plass er fantastisk for et nyopprykket lag. Det handler om å gradvis øke forventningene og så leve opp til de. Å få £100M til å kjøpe spillere som ikke bryr seg ser jeg ikke poenget med.

Stort overgangsbudsjett gir spillere som ikke bryr seg, mens lite overgangsbudsjett gir oss spillere som bryr seg?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3619 på: 15. Mars 2011, 16:41 »

Stort overgangsbudsjett gir spillere som ikke bryr seg, mens lite overgangsbudsjett gir oss spillere som bryr seg?

Det han mener er vel at masse peng gir oss muligheten til å overtale spillere som ikke har noe spesielt ønske om å spille for NUFC, til å signere, for pengene.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3620 på: 15. Mars 2011, 16:49 »
Tiote og HBA viser jo at det nødvendigvis ikke er noe sammenheng mellom kvalitet og pris. Man må bare lete godt nok og gjøre grundig forarbeid, noe vi ikke gjorde tidligere. Forøvrig enig med MortenM. Jeg ser helst at vi modererer oss det kommende vinduet. Kjøp smart, billig og ikke minst den rette typen spillere som passer inn i spillergruppen. Som nevnt tidligere:  gjør vi to spillerkjøp på 7,5 mill hver og gir dem en ukeslønn på 50 000, så er alle carrollpengene borte etter ca 4 år. Marginene er mao små. Da er det bedre at vi gjør som vi gjorde med Tiote: kjøp litt billigere, gi dem en grei kontrakt og så får klubben heller være villig til å etterforhandle hvis spilleren gjør det godt.  Tiotes nye  kontrakt har i så måte en god signaleffekt overfor omverdenen, hvilket kanskje gjør at spillere er villige til å akseptere dårligere kontrakter i begynnelsen fordi de vet at  klubben reforhandler hvis de leverer varene.
« Siste redigering: 15. Mars 2011, 16:51 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3621 på: 15. Mars 2011, 17:53 »
Ben Arfa vet vi ingenting om enda, for alt vi vet kan han bli en flopp. Og prisen hans gjenspeiler jo at han ikke har prestert på en stund, samtidig som han var på skikkelig kollisjonskurs med Marseille.

Kjøp som Tiote vil vi kanskje treffe på hvert 10ende år. Så å tro at det skal dukke opp en ny Tiote hvert eneste overgangsvindu er vel værre enn å tro på julenissen.

Sannheten er at vi må bruke penger hvis vi skal kunne kjempe om europacup-plasser. Bare se på Villa, Tottenham og City. I City har det selvfølgelig vært helt på tryne, mens i de to andre klubbene er det eiere som ønsker å satse uten at det skal ta helt av. En slik eier er også vi avhengig av.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3622 på: 15. Mars 2011, 17:57 »
Tiote og HBA viser jo at det nødvendigvis ikke er noe sammenheng mellom kvalitet og pris. Man må bare lete godt nok og gjøre grundig forarbeid, noe vi ikke gjorde tidligere. Forøvrig enig med MortenM. Jeg ser helst at vi modererer oss det kommende vinduet. Kjøp smart, billig og ikke minst den rette typen spillere som passer inn i spillergruppen. Som nevnt tidligere:  gjør vi to spillerkjøp på 7,5 mill hver og gir dem en ukeslønn på 50 000, så er alle carrollpengene borte etter ca 4 år. Marginene er mao små. Da er det bedre at vi gjør som vi gjorde med Tiote: kjøp litt billigere, gi dem en grei kontrakt og så får klubben heller være villig til å etterforhandle hvis spilleren gjør det godt.  Tiotes nye  kontrakt har i så måte en god signaleffekt overfor omverdenen, hvilket kanskje gjør at spillere er villige til å akseptere dårligere kontrakter i begynnelsen fordi de vet at  klubben reforhandler hvis de leverer varene.

Du kan heller begynne med å skille mellom overgangsbudsjett og lønnsbudsjett. Carroll ville hevet sin lønn han også, og nå har lønnsregninga for dette halvåret vært litt mindre etter Carroll dro. Klubben skal ha totalbildet i bakhodet, men vi kan ikke bruke 15 av de 35 millionene(pund) vi fikk for Carroll salget i sommer, fordi klubben tenker på lønningene til de spillerene noen år frem i tid. Det er en helt latterlig tankegang isåfall, for da kommer vi definitivt ingen vei.  Nå til sommeren forventer jeg at vi bruker godt over 200 millioner norske kroner. Vi trenger 4-5 spillere, og evt. erstattere i tillegg hvis noen i første elleveren drar.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3623 på: 15. Mars 2011, 18:05 »
Veldig gode poenger, Daniel og kø1.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3624 på: 15. Mars 2011, 18:31 »

Du kan heller begynne med å skille mellom overgangsbudsjett og lønnsbudsjett. Carroll ville hevet sin lønn han også, og nå har lønnsregninga for dette halvåret vært litt mindre etter Carroll dro. Klubben skal ha totalbildet i bakhodet, men vi kan ikke bruke 15 av de 35 millionene(pund) vi fikk for Carroll salget i sommer, fordi klubben tenker på lønningene til de spillerene noen år frem i tid. Det er en helt latterlig tankegang isåfall, for da kommer vi definitivt ingen vei.  Nå til sommeren forventer jeg at vi bruker godt over 200 millioner norske kroner. Vi trenger 4-5 spillere, og evt. erstattere i tillegg hvis noen i første elleveren drar.

Det er vel nettopp det MA ikke gjør. Hvis jeg ikke husker feil skal carrollpengene sikre lønn og innkjøp.   Jeg er overbevist om at det er mulig å gjøre gode kjøp så lenge man gjør godt nok forarbeid. Bredden på stallen vår er nå alt for liten, så vi må ha inn flere spillere ja.. Noen må holde brukbar kvalitet, mens andre kan tilhøre ung og lovende kategorien. I så måte så er faktisk det aller beste at Ferguson nå griper sjansen og storspiller. Da kan vi selge Enrique for en del millioner samtidig som at vi blir kvitt en solid lønnspost.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3625 på: 15. Mars 2011, 18:34 »
I så måte så er faktisk det aller beste at Ferguson nå griper sjansen og storspiller. Da kan vi selge Enrique for en del millioner samtidig som at vi blir kvitt en solid lønnspost.
Selvfølgelig, men hva er sjansen for at dette skjer? Hvis vi skal kjempe om en europacup-plass så er Ferguson langt, langt unna det nivået vi må ha. Skal vi kjempe om europacup må vi ha kvalitet på hver eneste posisjon, og da må spillere som Ferguson være backup og heller få sjansene sine i cuper osv.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3626 på: 15. Mars 2011, 18:43 »
I så måte så er faktisk det aller beste at Ferguson nå griper sjansen og storspiller. Da kan vi selge Enrique for en del millioner samtidig som at vi blir kvitt en solid lønnspost.
Selvfølgelig, men hva er sjansen for at dette skjer? Hvis vi skal kjempe om en europacup-plass så er Ferguson langt, langt unna det nivået vi må ha. Skal vi kjempe om europacup må vi ha kvalitet på hver eneste posisjon, og da må spillere som Ferguson være backup og heller få sjansene sine i cuper osv.

Sannsynligheten er liten ja :) Men likevel sitter jeg med en godfølelse når det gjelder denne gutten. Han har vært god de få gangene jeg har sett ham og vi har vært dyktige og heldige med utviklingen av andre spillere i det siste. Har dermed vært litt typisk oss at at Carroll flopper og at vi får opp en ny lokal stjerne i Ferguson..

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3627 på: 17. Mars 2011, 12:54 »
Hvorfor 2 tråder om denne mannen?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3628 på: 17. Mars 2011, 12:55 »
Hvorfor 2 tråder om denne mannen?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3629 på: 17. Mars 2011, 12:59 »
Fordi denne tidligere hette "Mike Ashley ønsker (ikke) å selge", mens den andre som du dro opp var det 2 år siden noen postet i sist.