20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680674 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3225 på: 06. Okt. 2009, 08:47 »
Tipper han gambler på å beholde klubben og rykke opp >:(
sunt pueri pueri puerilia tractant

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3226 på: 06. Okt. 2009, 10:45 »
Da var jeg tilbake ifra Libanon.
Å det ser ut til at det ikke er skjedd allverdens ang salg. Men kom vel ikke som en bombe da.
Uansett, for håpe det iallefall skjer noe snart.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3227 på: 06. Okt. 2009, 13:37 »
For å nevne en annen medlemsstyrt klubb, Rosenborg. Da er i alle fall alle argumenter om innbyggertall borte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3228 på: 06. Okt. 2009, 14:29 »
Det er bare tøv dette med innbyggertall. Poenget er om de klarer mekke sammen nok gryn eller ei. De har allerede fiksa £20 mill, og den virkelig store offentlige kampanjen er nettopp starta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3229 på: 06. Okt. 2009, 14:35 »
Som sagt ikke fått med meg alt, men er det startet en kampanje? Spennende lesning kansje, send gjerne en link.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3230 på: 07. Okt. 2009, 12:21 »
Five different consortia are competing to complete a takeover at Newcastle, Press Association Sport understands.
http://theworldgame.sbs.com.au/five-in-running-for-newcastle-united-242976
Ja, skal si de formerer seg de som vil kjøpe klubben. Bare tull hele greia.

http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/4668364.Ashley_will_not_sell_Newcastle_for_less_than___100m/?ref=rss
Å Ashley selger ikke for under 100 mill pund. Ja, blir spennende å følge denne sagaen.

http://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/numerous-consortia-in-newcastle-takeover-talks-1798948.html
Ser ut til at 4 stk er kommet på banen etter at Keegan\Ashley feiden er ferdig. Regner med avisene kansje hadde litt lite å skrive om idag.
« Siste redigering: 07. Okt. 2009, 12:23 av Lars Arild Stordal »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3231 på: 07. Okt. 2009, 21:41 »
Mike Ashley er nummer 13 på rikinglisten i britisk fotball. Ulykkestall.  :o
http://fourfourtwo.com/lists/richlist200910thefull100.aspx

13. Mike Ashley £900m
Newcastle United Age 44, last year £800m (14th)
Mike Ashley used to be a squash coach. Wisely, he jacked that in to open a small chain of sport and ski shops in and around London. When he floated Sports Direct on the stock market in February 2007 it was valued at £2.2 billion; he pocketed £929m in one day while retaining control of the business.
But since then, it has been a difficult ride for investors and the shares fell sharply in September after the Serious Fraud Office announced it was investigating allegations of price fixing. The company is now worth £628m with Ashley sitting on a £454m stake.
With his Newcastle holding ? he paid £134m to gain control of the Magpies in the summer of 2007, but is now actively seeking to be bought out ? plus past property deals, dividends and salaries and any remaining cash, Ashley should be worth £1100m after-tax. But we knock that back by the £200m he is reported to have lost recently betting on the share price of the HBOS bank.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3232 på: 09. Okt. 2009, 11:41 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1219129/Saudi-sweep-Middle-Eastern-billionaires-line-buy-10-English-clubs.html
Her er det snakk om mennesker som har noen kr til rådighet.
Jeg er ikke glad for det, da blir det for mye penger, å det blir et løp om hvem som bruker mest penger, å en kamp om hvem av disse som blir best. Dette er ikke bra for fotballen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3233 på: 10. Okt. 2009, 10:05 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1219129/Saudi-sweep-Middle-Eastern-billionaires-line-buy-10-English-clubs.html
Her er det snakk om mennesker som har noen kr til rådighet.
Jeg er ikke glad for det, da blir det for mye penger, å det blir et løp om hvem som bruker mest penger, å en kamp om hvem av disse som blir best. Dette er ikke bra for fotballen.

Dette er bare en trend som er "in" for rikinger pr dags dato. De tilfører heller ikke klubbene særlig med penger, men gir dem en gigantisk gjeld som det til syvende og sist er supporterne som må betale.
Det er sikkert morro så lenge disse forretningsfolka ikke blir lei av "leketøyet sitt", men når den dagen kommer står vel mest sannsynlig klubben(e) i dyp gjeld og med store betalingsproblemer.

PS! Skulle ikke Ashley ta en avgjørelse angående salg før helgen?
« Siste redigering: 10. Okt. 2009, 10:44 av Frode »

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3234 på: 10. Okt. 2009, 13:01 »
PS! Skulle ikke Ashley ta en avgjørelse angående salg før helgen?
Kor mange gong har vi ikkje hørt den?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3235 på: 10. Okt. 2009, 22:04 »
Det var få som trodde at castle ville gjøre det så bra i wanker, med så mye uroligheter og usikkert eierskap ved nedrykk. Hvis Ashley hadde hatt tro på at castle ville klare opprykk på første forsøk, hadde han sannsynligvis satt en stopper for salget.

Men  Ashley er en forretningsmann, og så lenge castle ligger på toppen av wanker med en tilsynelatende stø kurs mot PL, sier det seg selv at han ikke vil selge. Klubben raste i verdi da nedrykket var et faktum, men vil stige mye ved et nytt opprykk. Å  selge mens klubben er på toppen er rene idioti, han kommer til tape en skokk med gryn. Samtidig kan han heller ikke stoppe salgsprosessen: Da vil han fremstå som en kynisk forretningsmann som nå plutselig vil beholde klubben fordi den gjør det så bra. 

Konklusjon: Så lenge castle ligger an til direkte opprykk, kommer Ashley og co til å lekke ut salgshistorier i media for å gi et inntrykk av at den prosessen fortsatt foregår. Realiteten er derimot at de ikke er interessert i å selge så lenge den sportslige suksessen fortsetter. Derfor stoler jeg overhodet ikke på noen av historiene som nå kommer ut.

Ashley er kynisk, men samtidg tror jeg mange ville ha gjort det samme når gevinsten sannsynligvis består av et tresifret antall millioner.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3236 på: 10. Okt. 2009, 23:33 »
Du har nok sannsynligvis rett, men jeg er ikke sikker på at verdien øker så fryktelig mye. Et par titals millioner kanskje, men vi har et lag bestående av:
-en for gammel/ikke god nok keeper (Harper)
-to ok midtstoppere (S. Taylor, Colo)
-en venstreback (Enrique)
-ingen ren høyreback
-en potet (R. Taylor)
-en ung og lovende, men veldig uferdig ving (Lua Lua), og de "vingene" vi har, er ikke en utpreget ving (Jonas), og den andre er utdatert for 20 år siden (Geremi)
-en ok sentral midtbane, som har sine gode og dårlige dager (Barton, Smith, Butt (forsvinner nok garantert til sommeren), Guthrie)
-En spiss som ikke er god nok (Ameobi), en spiss som er ok i PL-målestokk (Løvenkrands), to veldig gode talenter på spissplass (Ranger & Carroll).
-og en hel haug med lovende talenter, som ikke er gode nok for fast spill i PL 10/11.
-vi har ikke trenere!!

Dvs at vi må kjøpe inn en hel del nye spillere, noe som absolutt ikke er optimalt! Dessuten vet vi at et salg av klubben drar langt ut i evigheten, og vi derfor kommer til å slite med å skaffe manager, som da resulterer i at spillerne kommer veldig sent, eller vi risikerer at det kommer "feil" spillere. Jeg tror at enhver smart kjøper av klubben vil se at det må investeres MASSE i spillere, og at han/de da må ut masser av millioner.

Klart at klubbens verdi øker, men ny eier må inn med masse penger. Noe som bør minske verdien til klubben!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3237 på: 11. Okt. 2009, 18:47 »
Du har nok noen poeng der Anders. Samtidig er det en del positive ting å ta med seg.  Wankership har gitt oss muligheten til å slanke stallen vesentlig, og da tenker jeg spesielt på underpresterende, ekstremt overbetalte spillere. Vi har satset mer på talenter. Hvis vi nå er i stand til å få i gang talentutviklingen skikkelig, og benytte disse unge spillerne i wankership, har vi muligheten til å f.eks spille Ranger god, og selge  ham for en stor bunke gryn senere. Et par slike salg vil gjøre under for økonomien. Samtidig har vi da forhåpentligvis fått inn lovende erstattere. 

Klubben har dessuten fantastiske supportere. En stor stadion, hvilket er spesielt imponerende med tanke på at vi ikke har vunnet noe siden 60-tallet. Ingen andre klubber kan skilte med noe lignende. Jeg er så frekk å si at det er nesten ingen andre klubber i verden som har så stort potensiale. Klarer vi å kjempe i toppen igjen, vil vi fylle 60' glatt. Og med suksess kommer flere utenlandske supportere.

Men den meget store utfordringen som nå ligger foran oss, er å få skikk på speidinga. Vi må kjøpe klokt og billig. Vi har ikke råd til å gjøre flere dritdyre bomkjøp.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3238 på: 11. Okt. 2009, 18:50 »
Vi er nok enig om det meste ;)
Men jeg tror klubben blir solgt innen april/mai.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3239 på: 12. Okt. 2009, 12:50 »
Tviler veldig sterkt på at klubben blir solgt Innen april/mai. Jeg tror Ashley venter til vi har rykka opp, og etter det setter han en ny pris, og nye forhandlinger starter. Jeg tipper klubben blir solgt rundt juli/august neste år.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.