20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680890 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3210 på: 05. Okt. 2009, 17:14 »
Har ingen tru på Barcelona style. Fansen bør ikkje styre noke klubb det har jo bevist at dei ikkje evner noke anna enn og møte opp på stadion når det er kamp og det er der dei høyre heima.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3211 på: 05. Okt. 2009, 18:12 »
Jeg har god tru. Det vil jo ikke være slik at flere tusen fans skal sitte å krangle om hvilke avgjørelser som skal tas. I likhet med Barca-stilen gjøres dette demokratisk der flertallet vil bestemme de aktuelle avgjørelsene, hvem som skal ha de nødvendige verv osv. Hvorfor skal ikke dette gå i Newcastle? Insinueres det at geordiene står mye tilbake psykisk fra baskere eller tyskere?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3212 på: 05. Okt. 2009, 19:03 »
Med den klassiske måten mener eg en manager, en chairman og en eiger. Eg er helt enig at det i teorien høres veldig bra ut med denne såkalte Barcelona-stilen, men eg er desverre overbevist over at det ikke ville fungert i praksiss for oss.

Det er jo akkuratt samme prinsipp! Vi vil fremdeles ha en manager, en chairman og en eier. Forskjellen er bare at eieren er oss/fansen.
Manageren vil fremdeles ta ut laget og bestemme spillerkjøp. Chairman/direktøren vil være ansvarlig for klubben sportslig og driften av den. Han vil ta alle de vanlige avgjørelsene som det å f.eks. sparke og ansette managere, osv.

Forskjellen er at eierne (altså vi supportere) vil kunne bestemme hvem som vi vil ha inn som chairman og ta alle de viktige avgjørelsene på klubbens og supporternes vegne. Vi vil også kunne se hvordan klubbens økonomi ser ut og vil kunne avsette eller få inn en ny Chairman ved å stemme hvert 4. år.

Enklere kan det ikke gjøres. Alternativet er en forretningsmann/riking som selvfølgelig er interessert i å tjene penger. Da er det som vanlig oss supportere det går ut over i form av dyrere billetter, dyrere supporter artikler, osv.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3213 på: 05. Okt. 2009, 19:34 »
Med den klassiske måten mener eg en manager, en chairman og en eiger. Eg er helt enig at det i teorien høres veldig bra ut med denne såkalte Barcelona-stilen, men eg er desverre overbevist over at det ikke ville fungert i praksiss for oss.

Det er jo akkuratt samme prinsipp! Vi vil fremdeles ha en manager, en chairman og en eier. Forskjellen er bare at eieren er oss/fansen.
Manageren vil fremdeles ta ut laget og bestemme spillerkjøp. Chairman/direktøren vil være ansvarlig for klubben sportslig og driften av den. Han vil ta alle de vanlige avgjørelsene som det å f.eks. sparke og ansette managere, osv.

Forskjellen er at eierne (altså vi supportere) vil kunne bestemme hvem som vi vil ha inn som chairman og ta alle de viktige avgjørelsene på klubbens og supporternes vegne. Vi vil også kunne se hvordan klubbens økonomi ser ut og vil kunne avsette eller få inn en ny Chairman ved å stemme hvert 4. år.

Enklere kan det ikke gjøres. Alternativet er en forretningsmann/riking som selvfølgelig er interessert i å tjene penger. Da er det som vanlig oss supportere det går ut over i form av dyrere billetter, dyrere supporter artikler, osv.

Det er forskjell på en eiger, en manager og en chairman,  og på hundrevis av "eigere" og manager og chairman. Eg har ingen spesielle argument for hvorfor dette ikke skal gå for oss, men noe sier meg at dette blir for mange røster og ulike meninger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3214 på: 05. Okt. 2009, 20:50 »
Hvorfor skal det ikke gå i Newcastle når det går i en by som Barcelona?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3215 på: 05. Okt. 2009, 21:08 »
Vel det bur jo fxs ca 8 ganger meir folk i ein by som Barcelona.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3216 på: 05. Okt. 2009, 21:10 »

Ja, og på hvilken måte gjør det det LETTERE i Barcelona da mtp ulike meninger som dras frem? :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3217 på: 05. Okt. 2009, 21:15 »
Blir jo lettere og få tak nok medlemmer ialfall og sånn. kor mange av fansen er det som betaler prisen det kosteå rundt for og vere medlem etc ? Det vil jo vere eit ganske stort beløp og må vere ganske mange med for at det skal gå rundt økomomisk.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3218 på: 05. Okt. 2009, 21:17 »

Ja, og på hvilken måte gjør det det LETTERE i Barcelona da mtp ulike meninger som dras frem? :P
For meg har ikke tallet på mennesker i byen noe å si. Det som betyr noe for meg er å ungå alle løsninger som har en viss for for risiko. Ser du for deg Kristoffer at dette skal gå, uten at et eller annet går til helvette og drar oss enda lenger ned i gjørma?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3219 på: 05. Okt. 2009, 21:32 »
Ja, hva skal gå mer galt da? Så lenge NUST fortsetter å være en godt organisert gruppe, bygget opp på grunnleggende demokratiske verdier er det vel ingenting som tilsier at det ikke skal kunne funke?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3220 på: 05. Okt. 2009, 21:38 »
Legger likesågreit inn linken til Newcastle United Supporters Trust som jeg er medlem av, og anbefaler andre til å bli ;)
http://www.nust.org.uk/

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3221 på: 05. Okt. 2009, 21:53 »
jaja for og sei d sånn. Det er ialfall 100000000x 1000 ganger bedre enn sånn det er no.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3222 på: 05. Okt. 2009, 21:59 »
Ja, hva skal gå mer galt da? Så lenge NUST fortsetter å være en godt organisert gruppe, bygget opp på grunnleggende demokratiske verdier er det vel ingenting som tilsier at det ikke skal kunne funke?

Vi kan ikke sammenligne dei evt nye eierene med Ashley. Det skal ikke vere mulig å sammenligne* om vi får en noelunde oppegående eier. Og på spørsmål om ka meir som kan gå galt, jo det er at vi får inn en eier som er like idiot som Ashley. Det kan tørr eg nesten å påstå å vere kroken på døra.

Edit: * skal stå sammenligne, ikke samarbeide om noen ikke forsto det  ;)
« Siste redigering: 05. Okt. 2009, 22:11 av Sebastian »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3223 på: 05. Okt. 2009, 22:07 »
Da må vi selvsagt unngå det. Får vi inn en eier som er like idiot som Ashley er han neppe villig til å gå inn i deleierskap med NUST heller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3224 på: 06. Okt. 2009, 08:22 »
Mike Ashley, the Newcastle United owner, has finally received a substantial formal offer for the Coca-Cola Championship club.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article6862334.ece