20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 682655 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3060 på: 31. Aug. 2009, 17:03 »
Har heller ingen tro det jeg heller. Først og fremst fordi jeg ikke tror noe særlig på han fyren som fronter dette.. Hvem i all verden vil satse 10.000 pund av sin pensjon på en klubb som går i dundrende underskudd hvert år?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3061 på: 31. Aug. 2009, 17:17 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5527907,00.html

Dette blir garantert alt for inviklet og avansert for denne klubben til å få til å fungere i praksis. Veldig fine ord, men det kommer garantert til å føre til kaos og nye skandaler.

Fantastisk om dette går i orden. Veldig positiv til en slik ordning som i praksis vil gi klubben mer penger å bruke.

Det eneste jeg ikke likte var: "We're not sure how much they would have to invest, maybe between £10,000 and £20,000."

Hadde håpet at prisen på å være med på "kjøpelaget" hadde ligget på mellom 50 000 kr og 100 000 kr. Det hadde gjort det mye enklere å blitt med for min egen del. Skal uansett gjøre mitt for å bli med på et slikt "spleiselag"!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3062 på: 31. Aug. 2009, 19:50 »
David Craig has had call from 'American Investment Group'.

- They're in talks with Ashley directly.
- Landed in England today
- To have talks with Ashley/DL in the next 48 hours

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3063 på: 31. Aug. 2009, 20:15 »
David Craig has had call from 'American Investment Group'.

- They're in talks with Ashley directly.
- Landed in England today
- To have talks with Ashley/DL in the next 48 hours

Og Llambias benekter det 5 minutter etterpå. Sitter han og ser på SSN?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3064 på: 01. Sep. 2009, 12:39 »
Hvis castle fortsetter i den formen de er i nå, er det ikke sikkert Ashley vil selge. Verdien på klubben vil jo igjen stige vesentlig hvis vi rykker opp. Og akkurat nå ser det ikke så verst ut. Kanskje han prøver å trenere opplegget og heller se an om den sportslige utviklingen fortsetter, før han evnt velger å selge. Og han kan jo ikke gå ut en gang til å si at han ikke vil selge klubben, da mister han all kredibilitet. Derfor er han avhengig av å holde prosessen "gående." Ikke vet jeg,.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3065 på: 01. Sep. 2009, 13:37 »
Hvis han vil sørge for at vi rykker opp, så frigjør han 5-6 millioner pund den neste timen, slik at vi kan hente inn 2 vinger og en spiss.
Hvis ikke er jeg redd denne stallen blir for tynn, og da stiger jo ikke akkurat verdien når vi også neste år må spille i CC
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3066 på: 01. Sep. 2009, 17:42 »
Hvis castle fortsetter i den formen de er i nå, er det ikke sikkert Ashley vil selge. Verdien på klubben vil jo igjen stige vesentlig hvis vi rykker opp. Og akkurat nå ser det ikke så verst ut. Kanskje han prøver å trenere opplegget og heller se an om den sportslige utviklingen fortsetter, før han evnt velger å selge. Og han kan jo ikke gå ut en gang til å si at han ikke vil selge klubben, da mister han all kredibilitet. Derfor er han avhengig av å holde prosessen "gående." Ikke vet jeg,.

Ja, han er vertfall dum nok til å gjera akkurat dette.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3067 på: 01. Sep. 2009, 20:54 »
Just watched KH on Sky News, Said if he had to guess we would definitely be sold by Christmas. To a mixture of local and foreign money.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3068 på: 01. Sep. 2009, 21:00 »
Just watched KH on Sky News, Said if he had to guess we would definitely be sold by Christmas. To a mixture of local and foreign money.

I morgen, over helgen, neste uke, i løpet av august og no til jul !  :) Kor lang blir neste utsettelse ?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3069 på: 01. Sep. 2009, 22:38 »
Føler at Barcelona-løsningen (og Real for den del) er like vanvittig som i USA, hvor man (kandidatene) kappes om å overgå hverandre med svindyrt valgflesk. Det er synd, men jeg tror ikke engelske klubber ville greid å være medlemsstyrt. Jeg tror ikke det ligger for engelske fotballklubber, rett og slett. Det er synd, for det finnes ikke en mer demokratisk måte å styre en fotballklubb på.

Og er det noe denne klubben ikke trenger, så er det at geordiene får bestemme for mye. Fansen (oss selv inkludert) tror vi kan fotball, og mener oss dermed berettiget til å bestemme hvem som skal være manager. Det er desverre sånn i samfunnet, at det er sjelden at flertallet står for det geniale valget, de stemmer ofte på det åpenbare valget, og det er ikke alltid det samme... Hvor mange av oss hadde feks stemt på Wenger for 10 år siden?

Når det er sagt, så tror jeg likevel flertallet hadde greid å velge bedre enn MA og apekatene hans...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3070 på: 01. Sep. 2009, 23:15 »
Nå er det et lite stykke fra at fansen skal bestemme hvem som skal være styreformann, til at de skal bestemme hvem som skal være manager. Jeg beundrer de supporterne som innser at de selv ikke har peiling, og at manageren er der for en grunn. Som når den Arsenal-supporteren intervjuet i Four Four Twos Season Preview sier at han ikke anser seg som kvalifisert til å snakke med Arsene Wenger, langt mindre gi ham noe som helst form for råd.

Likevel, det å kunne velge en styreformann og eventuelt kaste en som ikke gjør en god jobb, er et privilegium som jeg gjerne kunne tenkt meg også i Newcastle. Flertallet av Newcastles supportere er garantert såpass reflekterte at de skjønner når en styreformann gjør det han kan, og når han vanskjøtter klubben, som Mike Ashley gjør. De er såpass reflekterte at de skjønner at noe er galt når klubben går med Gud vet hvor mange millioner i minus. Jeg tror Newcastle-supportere flest er reflekterte nok til å ta fornuftige avgjørelser.

Men til tross for reflekterte supportere, ser jeg ikke for meg at klubben er laget for å være medlemsstyrt. Klubben har jo omtrent aldri hatt egne penger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3071 på: 01. Sep. 2009, 23:36 »
men nå er det jo sånn da Jokke, at styreformannen velges ut fra hvilke luftslott han legger for dagen, og manageren er jo en viktig del av dette. Toon-fansen har jo allerede i dag hatt stor innvirkning på hvem som ble manager (under Ashley), og selv om både KK og AS er gode valg, er jeg ikke 100% overbevist om at de er det optimale valget. Årsaken til at AS hele tiden blir nevnt er jo nettopp fansen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3072 på: 01. Sep. 2009, 23:58 »
Nei, det er et problem. Kunne ha nevnt det. De som har hatt ansvaret for å ansette managere har ikke akkurat vist en veldig imponerende teft. Og Mike Ashley på sin side gikk jo for populisme da han ansatte Kevin Keegan, kun fordi fansen var en tanke pissed etter en dårlig start på sesongen, og toppet med at Allardyce ble sparket på verdens mest idiotiske tidspunkt. Mindretallet var uenig i at Allardyce var feil mann (jeg tilhører mindretallet), poenget er at timingen på sparkingen var direkte idiotisk. Og etter at Kinnear hadde trynet og Hughton ikke fikk noe til, så plukket han ut Shearer, og slo klart fast at det var det smarteste han hadde gjort i sin tid som eier av Newcastle (noe jeg tror det var også).

Og på det tidspunktet Ashley kom inn i bildet, ble vi forespeilet gull og grønne skoger. Nøyaktig det fansen ønsker å høre.
Og mannen ble tatt imot med stor jubel. Inntil det viste seg at han er en kjeltring og hemmelig agent for Sunderland.

Men fansen er voksne nok til å ta reflekterte avgjørelser. Men problemet er de valgløftene som ville kommet fra en mann som Mike Ashley, som ville gitt oss nøyaktig samme kaos som er nå. Men altså, det er den personen som skal velges og de luftslottene han presenterer, som er problemet. Ikke at fansen er i posisjon. Fansen ser jo nå at Ashley er en spion for Sunderland, og de ville nok ha kastet ham på båten etter forrige sesong. Sånn som systemet er nå, hjelper det lite hvor mye fansen klager, all den tid Mike Ashley gjør nøyaktig som han selv vil.

Presidenten i Real Madrid lovte Ronaldo da han ble valgt. Hvis han i stedet hadde kommet opp med gamle Ronaldo, og Real hadde stupt nedover på tabellen i stedet for å suse oppover, så hadde ikke mannen fått fortsette spesielt lenge som president. Han ville blitt kastet ved første og beste mulighet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3073 på: 02. Sep. 2009, 00:17 »
Er bare håpløst fortvilet over at Barclays ikke ville låne penger til Moat. Alt klart, men Barclays fø**a opp.. For Moat også. Meg har de bare fø**a opp 160.000,- kroner, men det virker som Barclays i et nøtteskall  ::)

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3074 på: 02. Sep. 2009, 00:50 »
Den er ganske lei ja! Hvordan blir ryktene om amerikanerene tatt imot i byen da? Noen rike amerikanere hadde ikkje vært meg imot. Med fokus på sportslig suksess og om å gjøre oss til eit "world bran" igjen ;)
Venter i spenning...