20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 683077 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #2940 på: 24. Aug. 2009, 15:14 »
Jeg kan ikke helt skjønne at Moat prøver å få med seg Barclays fordi han ikke har penger selv. Han er kanskje ikke like rik som Ashley. Men jeg tror nok han føler at 100 millioner tærer litt for mye på egen lommebok, derfor trenger han støtte fra Barclays.

Jeg velger å tro at disse ryktene om at banken krever ytterligere spillersalg er rent tøv, og jeg velger å være optimistisk med tanke på Moats kapital. Og jeg velger å tro at han "sparer" penger for å ha penger til spillerkjøp i tillegg. 100 millioner er jo vanvittig overpris på klubben per dags dato. Så da er det kanskje fornuftig å søke ekstern hjelp.

Jeg mener uansett at det er EKSTREMT vikig å bli kvitt Mike Ashley. Og jeg nekter å tro at Moat har til hensikt å selge Steven Taylor. Det tror jeg derimot Ashley fort kan finne på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2941 på: 24. Aug. 2009, 15:26 »
Vel da tror du jo feil. Alle rapporter sier jo det motsatte, hva baserer du egentlig dine antagelser på ?

Seymore Pierce har sagt det er flere som har penger nok til å kjøpe klubben, det er derimot ikke så mange som har råd til å drive den mtp de høye lønningene. Derfor vil det selvsagt være et krav fra Barclays om å redusere lønningene. Moat har sikker penger nok til å drive klubben i et år eller to med egne kroner, men ingen forretningsmann vil bruke sin egen lommebok til å dekke spillerelønningene.

Jeg tror nok ikke Moat ønsker å selge Taylor, men for å få inn mer kapital i klubben kan det være et krav fra Barclays.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2942 på: 24. Aug. 2009, 17:13 »
Postet på hjemmesiden for 1 minutt siden.

"NEWCASTLE United Football Club confirms that it has extended its deadline to Barry Moat to table an offer for the Club.

The extension has been granted in order to allow Barry Moat and his advisors to conclude funding arrangements with Barclays, current bankers, for the continuation of last season's £39m facility.

This would allow a formal offer to be tabled"

Pinlig! Har gått i flere dager nå å ventet på denne annonserte uttalelsen og alt de kommer med er at de bare har utsatt fristen litt. For noe tøv!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2943 på: 24. Aug. 2009, 18:26 »
Hadde du ventet noe annet?

Overrasker meg at folk vente på noe stort..

Ventet på at klubben skulle bli tatt av markedet, eller talks still ongoing..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2944 på: 24. Aug. 2009, 18:48 »
Det er Ashley det er snakk om! Sjølvsagt er alt tøv og bullshit! Siste dråpen for meg er viss S Taylor forsvinn...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2945 på: 24. Aug. 2009, 19:41 »
Hadde du ventet noe annet?

Overrasker meg at folk vente på noe stort..

Ventet på at klubben skulle bli tatt av markedet, eller talks still ongoing..

Ja, faktisk. Hadde ventet at han annonserte at klubben nå var solgt, eller at han hadde bestemt seg for å ta klubben av markedet.

Hva er vitsen med å annonsere at klubben vil komme med en uttalelese flere dager i forveien bare for å fortelle at fristen for å kjøpe klubben er utvidet?

PS! Med dette får Ashley enda en uke til å kvitte seg med spillere før han tar klubben av salgsmarkedet med den unnskyldningen at han ikke fant noen kjøpere som det var til klubbens beste å selge til.
« Siste redigering: 24. Aug. 2009, 19:45 av Frode »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2946 på: 24. Aug. 2009, 20:22 »
Det jeg ikke forstår i denne saken, er hvordan cashley noen kan tenke seg å investere i en klubb som snart har bare puddelen Colo i forsvar, 3 gode men "billige" keepere, tre OK men billige spisser, en delvis OK men overbetalt midtbane, som ikke vil bringe store penger inn på salg.
Slik jeg ser det nå, så er det bare Tayls, Enrique og Jonas som kan skaffe penger i kassa, men de to førstnevnte er slik jeg ser det harakiri å selge.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2947 på: 25. Aug. 2009, 10:56 »
Moat toon deal close

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2604709/Moat-Toon-deal-close.html

Ikke noe mye forandring fra det vi har hørt i det siste men..

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2948 på: 25. Aug. 2009, 12:23 »
Ifølge en WUM/"itk" på Toontastic og N-O kan vi glemme Moat, og at noe kanskje skjer idag, who knows...

Får velge og stole på The Sun.. Hmm det føltes rart å si, The Sun har da aldri riktig :p

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2949 på: 25. Aug. 2009, 12:33 »
Aldri stol på noko som helst er mitt tips! Er berre å vente til det kjem noko offisielt, ikkje tull fra useriøse aviser eller såkalte ITK.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2950 på: 25. Aug. 2009, 13:07 »
Om noe skjer i det hele tatt etter at mer info fra Barclays skal vaere frigjort vites ikke.

Barclays har en staaende avtale med klubber i Championship om at overdraft ikke skal overstige ca. 10 millioner pund. For tiden skriver Newcastle's gjeld til Barclays seg til svimlende 20 millioner pund med en kassakreditt paa 40 millioner pund. en kreditt som garantert vil reduseres saa naert 10 mill. pund som mulig.

Barclays skal visstnok ha krevet at Newcastle betaler halvparten av gjelden innen tirsdag for aa komme seg innenfor grensene som er avtalt med klubbene.

I tillegg har Mike Ashley tapt STORT paa sportsbutikkene sine det siste aaret og er, relativt til sin verdi for 2 aar siden, nesten en fattig mann.

Med dette i bakhodet saa ser det daarlig ut for at Moat overtar klubben slik den oekonomiske situasjonen er naa. Det som kan se ut som det mest realistiske som skjer naa er at Moat og Ashley deler klubben mellom seg. Baade for aa vise oekonomiske muskeler ovenfor Barclays og for at Ashley skal ha mulighet til aa faa tilbake sine tapte midler over tid.

Ashely forsvinner nok ikke.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2951 på: 25. Aug. 2009, 13:31 »
Jeg ser ikke det helt negative i at vi fikk den meldingen igår. At klubben nå går ut med navnet til Moat og sier at de har forlenget fristen er jo egentlig bare positivt.

Jeg tror ikke Ashley får muligheten til å cashe inn på å forlenge fristen til Moat.

Hvis jeg skal kjøpe meg en bil... Blir enig med selger at jeg skal skaffe finansiering også har vi en avtale. Da kan jo ikke selger selge alle dekkene og dørene på bilen mens jeg er i banken og fikser pengene..?

Jeg synes det viser at Ashley ikke stresser at han gir en forlenget frist. Han har snakket med spillerne og opplyst dem og hva som skjer, han har snakket med fansen via nettsiden.. vi kan jo ikke kjefte på han for at dette er gammelt nytt. Han kan jo ikke noe for at denne klubben er lekk som en sil.

Det kommer minimum 5 motstridende nyheter i uken. Hvis klubben bekrefter en av de historiene så kan vi ikke straffe han for det.

Han har sagt at han har gitt Moat forlengelse av fristen. Da har han gjort en avtale og lagt en bekreftelse ut for alle. Da er ikke det noe han kan gå tilbake på. Da lukter jo det erstattningssak lang vei?

Jeg er på samme måte som dere veldig utrygg på om Moat klarer å drifte denne klubben. Det blir jo egentlig veldig feil å forvente at vi skal ha en eier av klubben som dekker alt ut av egen lomme... det er urealistisk. Det er Chelsea og City, ikke realiteten.

Vi trenger noen som kan lede oss inn i en trygg økonomisk tilstand som gir oss muligheten til å tjene penger på fotballen vi spiller.

Det beste vil nok være Moat og Ashley ilag. en flammeslukker og en pengesekk. sammen blir det gull:) 8)

(skrev dette fort på jobb, beklager skrivefeil:))
Han kom, ble mett og dett var dett....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2952 på: 25. Aug. 2009, 14:05 »
Dette er spennende ;D
The Norwegian mogul Lars Arild Stordal er in the frontsetet til å buy Newcastle?
He is a little rik, but han elsker Newcastle.

More om dette to follow.

The Norwegian det er talk about has støtte from a rik fyr from Andeby?

The money guy fra Andeby, with a stor money binge has been robbet av B-Gjengen, and the avtale has kollapset.

« Siste redigering: 25. Aug. 2009, 14:17 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2953 på: 25. Aug. 2009, 14:14 »
Dette er spennende ;D
The Norwegian mogul Lars Arild Stordal er in the frontsetet til å buy Newcastle?

More om dette to follow.

Så nå vil du både være manager og eier? :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2954 på: 25. Aug. 2009, 14:19 »
Dette er spennende ;D

More om dette to follow.

The money guy fra Andeby, with a stor money binge has been robbet av B-Gjengen, and the avtale has kollapset.

No kommentar at this pisspunkt.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.