20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679013 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1680 på: 16. Jan. 2009, 12:28 »
2004/2005 14 plass.
2005/2006 7 plass.
2006/2007 13plass.
2007/2008 12 plass.

2008/2009 11 plass

Dette er Newcastle sine siste 5 år. Vi kan ikke fortsette å klage på de resultatene som vi gjør. Vi har ikke vært beder de siste 5 årene... vi blir ikke det over natten. at vi ligger der vi ligger nå etter hvordan denne sesongen har vært er fantastisk. Nå som klubben og ledelsen ser framover og satser så kan jeg faktisk ikke klage. Vi ligger foreløbig høyere nå en hva vi har gjort siden 2005. Og vi spiller tradisjonelt vår beste halvdel på høsten. Med støtte bak klubben så kan dette faktisk bli bra!

Det er mange som vil ta Newcastle nå. Kinnear sier at han vil kjøpe spillere, at han har penger, og bekrefter forskjellige bud. dettte overser vi. men når det kommer contra beskjed om at det har vært møter om penger.. at han ikke har fått penger eller et snev av negative nyheter så blåses dem opp her inne. hvis dere ikke kjenner dere igjenn i hva jeg sier. så les tilbake på trådene... alle de argumentene som faktisk styrker klubben og viser de positive sidene blir blankt oversedd, men det man kan ta klubben, styret og manageren på biter man direkte på. siterer og kaster dritt etter den som skrev inlegget.

Hvis stemningen i England er lik stemningen her inne så synes jeg faktisk ikke at det er rart at Newcastle er der de er idag. Jeg var i Newcastle den dagen Ashley sa han ville beholde klubben. jeg jublet når jeg hørte nyhetene. klubben har et stabilt styre. Ashley lover å satse på klubben. og vi har en retning framover!

Jeg var ikke like entusiastisk etter at Newcastle sinn supporter talsmann kom på tv og rakket ned på alt og alle i Newcastle og skapte splid og kaos med engang. Hadde det ikke vært for at navnet hans sto der så kunne det like fort ha vært Joakim. Samme argumentene, og samme blinde elskoven for Keegan.

Jeg trodde faktisk Newcaslte kom til å gruse Liverpool, men hvis noen av spillerne så nyhetene på morningen, så skjønner jeg godt at de var redd for supporter opprør og stilte ufokusert til kamp start!

Det viste seg heldigvis at mesteparten av de som sendte inn meldinger til SKY faktisk var for Ashleys avgjørelse og ville ha klubben framover. men disse karene som roper høyest og mest negativt... de skader klubben mer en styret i mine øyne... blir sliten av dette konstante surket. Newcastle er et bunnlag pr dags dato. satse må vi, men man må jo se realistisk på situasjon samtidig.

Vi er ikke Manchester, men vi kan bli det over tid.

Kunne ikke sagt det bedre selv.  Dessuten har Kinnear ikke gjort det dårlig heller. Klubben ligger bedre an enn da han tok over og vi betalte ikke fletta for å kjøpe ut en manager heller. Hvis Given har bestemt seg for å dra er det lite Kinnear kan gjøre: Og Given har vært såpass lojal at klubben bør respektere hans avgjørelse. Og hvis Owen ikke vil signere en kontrakt basert på antall kamper er det helt greit at han drar: God spiller uten tvil, men en spiller er aldri større en klubben. I dagens øk situasjon er det selvmord å la Owen få en kjempekontrakt uten at den tar hensyn til spilletid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1681 på: 17. Jan. 2009, 16:32 »
Er dere virkelig så blinde at dere ikke skjønner at når Given begynner å snakke om å skifte klubb, da er det alvorlig fare på ferde.
Given er så utrolig lojal, og har vært det så lenge, at når Given har gått lei, og gjerne vil bort. Da er klubben i alvorlig, alvorlig, alvorlig fare.
Da er det ikke noe "syng og vær glad"-mentalitet som bør prege oss supportere. Da bør vi heller jobbe sammen for å bli kvitt roten til problemet. Mike Ashley.

Owen vil bort herfra for alt i verden. Han kan ikke vente til han blir kvitt oss. Charles N'Zogbia ser det på samme måte, og ultralojale Shay Given vurderer nå fremtiden sin, i samråd med sin agent. Da er IKKE klubbens fremtid spesielt lys.
Og den som ikke ser det lever i en farlig drømmeverden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1682 på: 17. Jan. 2009, 18:35 »
Jeg tror faktisk ikke det Joakim. Jeg tror ikke det hjelper at supporterne fortsetter med stort opprør imot Ashley.

Det skaper både splid og problemer. At mannen må bla mer opp, det er vi enig i... men det er fortsatt 13 dager igjenn... og vi har bydd.. det er avskptt for at det var for lavt, men det betyr ikke at ikke vi vil legge inn et nytt og bedre bud.

Eneste klubben har hatt å skryte av de 10 årene given har vært her er supporterne, nå er de søppel også, så da skjønner jeg at han reiser.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1683 på: 17. Jan. 2009, 18:39 »
Fansen må støtte laget 100% resten av sesongen og heller ta oppgjøret mot Ashley når sesongen er ferdig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1684 på: 17. Jan. 2009, 18:54 »
Fansen må støtte laget 100% resten av sesongen og heller ta oppgjøret mot Ashley når sesongen er ferdig!

Der er jeg 100% enig med deg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1685 på: 17. Jan. 2009, 19:06 »
Har fansen vert så strenge på Ashley da ? Er vel bare KK sagaen som har fått sinnene til og koke ?  Synes han har fått ødelagt lenge no i ro og fred.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1686 på: 18. Jan. 2009, 16:16 »
Har fansen vert så strenge på Ashley da ? Er vel bare KK sagaen som har fått sinnene til og koke ?  Synes han har fått ødelagt lenge no i ro og fred.
Jeg er enig, og jeg mener det er på tide med et nytt opprør. Og vi har ikke råd til å vente til februar/mars. Vi må allerede NÅ vise Ashley klart og tydelig at vi trenger SOLIDE forsterkninger på MANGE plasser (men ikke spissplassen), og at det koster penger. Fansen må vise Ashley at dette ikke er en lekegrind, hvor han kan gjøre hva pokker han vil, og ødelegge alt han vil, uten at noen reagerer.

Jeg er uenig i at et nytt opprør mot Ashley vil skape splid og problemer. Jeg mener det er helt nødvendig for at denne klubben skal overleve. Det er helt nødvendig for at vi skal overleve i PL, og det er helt nødvendig for at vi skal ha en fremtid å tro på.

Okey da, splid vil det skape. Men den spliden er HELT NØDVENDIG!

Jeg står ALLTID 110% bak de 11 utvalgte. Men jeg mener jeg er i min fulle rett til å skjelle ut Mike Ashley etter alle kunstens regler samtidig. Vi har ikke råd til å vente med et opprør mot Ashley, og alle bør forstå at det å kritisere Ashley ikke er det samme som å svikte laget. Laget har min fulle og hele støtte. Jeg liker overhodet ikke å tape fotballkamper. Det er det verste jeg vet. Og det ødelegger ALLTID dagen min. Men det er så mye mer enn bare en dag som vil bli ødelagt om ikke vi gjør opprør mot Mike Ashley NÅ!'

Etter sesongen kan det være for sent. Da kan denne klubben være død og begravet allerede. Og det er på tide at folk forstår det.
nufc.com har i aller høyeste grad forstått det.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1687 på: 18. Jan. 2009, 16:33 »
optimisten Joakim!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1688 på: 18. Jan. 2009, 16:35 »
Helt utrolig, og utenfor min fatteevne at noen kan mene at et opprør fra supporterenes sin side vil hjelpe denne klubben fremover. Nå er det desidert viktigste at alle står sammen, supportere, spillere, trenere og ledere. Klubben lever av supporerene, og det er viktig at folket på SJP stiller seg bak spillerene i hver eneste kamp. Så skal det gå veldig fint å unngå et nedrykk, det er uten tvil nok kvalitet i laget vårt til at vi bør redde oss unna nedrykk. Det eneste jeg har gitt opp siste ukene, er håpet om å komme på øvre halvdel. Tapene mot Wigan, Liverpool, Blackburn og bare uavgjort mot West Ham beviser bare at vi ikke har en god nok stall til å komme på øvre halvdel.

Hva godt vil et supporteropprør føre med seg, det er et forbanna jævla godt spørsmål! Det som er sikkert er at det vil bli mer negativ omtale i avisene, spillerene vil få spørsmål om dette(tar bort fokus), Kinnear vil måtte sitte på presskonferanser overøset med utenomsportslige spørsmål, det vil bli mer frustrasjon over hele fjøla, og den som ikke tror det gjør vondt verre skal få lov til å tro om igjen!! Det er jo heller ikke slik at Ashley vil rykke ned med Newcastle heller, et nedrykk vil jo være en tap-tap situasjon for han. Da synker prisen betraktelig, og vi blir mye mindre attraktive mtp et salg.

Eneste riktige er å gi Kinnear arbeidsro, og støtte spillerene gjennom denne tunge sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1689 på: 18. Jan. 2009, 17:09 »
Poenget er at Ashley ikke fatter poenget, og da må noen banke det inn i ham. Når ikke Kinnear gjør det, og når ikke spillere på flukt er et godt nok signal, og pressen bare dilter etter Kinnear, så er dette fansens oppgave. Rett og slett. Jeg snakker ikke her om en aksjon lik det som var rett etter Keegans avgang, hvor man ikke møter opp på kamp og ikke støtter spillerne under kamp. Jeg mener man må gjøre dette før og etter kamper. Og bare bruke enkle, men tydelige bannere på kamp.

Ikke at Ashley kommer til å se bannerne eller høre ropene, for han svømmer jo i pengebingen sin mens laget spiller kamp. Men fansen MÅ vise avsky og forakt mot måten klubben styres på, og det må gjøres NÅ!

Spillerne skal fremdeles ha vår fulle støtte under kamp. Man kan ikke slutte å støtte spillerne og laget. Men jeg mener vi må gjøre begge deler samtidig.

Hvis pressen begynner å plage spillerne med dette, må man bare skjerme spillerne fullstendig fra pressen, og la Joe Kinnear ta seg av all pratinga. Hvis ikke Joe Kinnear klarer å kombinere pressen med sitt sportslige ansvar, så har han absolutt ingenting som manager å gjøre.

Men det går ikke an å sitte stille lenger, og se på at Ashley ødelegger denne klubben mer og mer for hver dag. Hvis ikke noen gjør noe, så rykker laget ned, og Mike Ashley har sørget for å gi klubben det aller siste nådestøtet, som jeg er redd fører til at vi ikke bare rykker ned en divisjon, og rykker opp igjen med en gang. Mike Ashleys ødeleggelse vil få så altfor, altfor, altfor store konsekvenser.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1691 på: 18. Jan. 2009, 18:36 »
Veldig bra ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1692 på: 18. Jan. 2009, 18:59 »
Hva faen godt skal komme ut av å protestere enda mer mot MA? Annet enn negativitet rundt klubben?

At fansen skal veive rundt med banner på kampene, nytter ikke. Mike Ashley gir blanke f* i hva fansen til Newcastle United FC mener. Det eneste fansen oppnår med dette, er at spillerne mister konsentrasjonen. Da Keegan ble sparket, var fansen mer opptatt av å skrike og synge dritt. Jeg tror spillerne ble påvirket av dette og at prestasjonsnivået ble deretter!

Fansen MÅ støtte oppunder spillere, managere og trenere i denne tunge tiden! Selv om jeg er meget forbanna på MA, Kinnear og enkelte spillere er jeg såpass oppegående, at jeg vet jeg må støtte laget! Å gjøre noe annet, ser jeg på som idioti!

Jeg har for lengst gitt opp en plassering på øvre halvdel, og frykter nedrykk! Jeg tror at den eneste måten å unngå nedrykk på, er å gi faen i alt det utenomsportslige. Spillerne står i første rekke og dersom de begynner å tvile, ja da går det bare en vei!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1693 på: 18. Jan. 2009, 20:44 »
Hva faen godt skal komme ut av å protestere enda mer mot MA? Annet enn negativitet rundt klubben?

Han la jo ut klubben til salg på grunn av protester om ein hadde protestert igjen og enda kraftigere kanskje han hadde solgt også..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1694 på: 18. Jan. 2009, 21:58 »
Men nå gjorde han ikke det! Derfor mener jeg det er nødvendig at fansen støtter laget nå! Så kan de heller protestere når sesongen er slutt. På den måten mister iallefall ikke spillerne konsentrasjonen i denne fasen av sesongen. En fase som er livsviktig for videre eksistens i PL!