20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678713 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1665 på: 14. Jan. 2009, 17:34 »
Om det er en ting Kinnear har må det være ryggrad. Vi husker jo alle hans utbrudd mot pressefolkene og hans friske uttalelser. Problemet hans er vel mer at han er taktisk svak enn at han er en feiging.
At han slengte ut 100 000 banneord i løpet av 10 minutter gir ikke mannen ryggrad.
Det jeg tenker på er at han ikke slår hardt mot hardt. Han er så takknemmelig for å ha en jobb, at han ikke gidder å protestere så veldig mye på Owens kontrakssituasjon, Bartons fremtid eller Shay Given for den del.
Han lar Mike Ashley gjøre hva faen han vil. Han dukker heller ikke opp selv, for å møte pressen etter kamper. Det lar han Hughton gjøre.
Hva faen har Joe Kinnear gjort som er så fantastisk?

Hva pokker har han gjort for å "temme" Tjukken?

Ikke en dritt!
Han eier ikke prinsipper, han eier ikke ryggrad. Basta bom. Ingenting å lure på.

Den virkelig store synderen er selvfølgelig Mike Ashley, men Joe Kinnear gir meg ikke det minste håp om en bedre fremtid.
Denne klubben går til helvete, om ikke begge to forsvinner innen sesongens slutt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1666 på: 14. Jan. 2009, 17:42 »
Mye rett  dette ja men på ein annen side er det jo bra han ikkje eiger ryggrad hadde han det så hadde han ikkje vert manager og tror faktisk Kinnear er det beste manageren klubben kan ha så lenge Ashley sitter på toppen. Ingen med vett i hue som kommer til og ta jobben ialfall.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1667 på: 14. Jan. 2009, 17:46 »
Det var jo selvfølgelig en soleklar grunn til at Kinnear var eneste mannen som ville ta denne jobben, og det er fordi ingen vil ha Ashley over seg, og ingen vil ansette Kinnear. Kinnear har absolutt ingenting å tape, han har vel bare vist at han enda kan styre et fotballag. Sånn sett har han vært veldig ærlig om akkurat dette, og jeg vil vel ikke påstå at han ikke har ryggrad. Det bør vel alikvel være liten tvil om at Kinnear ikke styrer så jævla mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1668 på: 14. Jan. 2009, 17:47 »
Det er overhodet ikke bra at han ikke har ryggrad. Dette gjør jo at vi GARANTERT mister N'Zogbia, Owen og Given, enten nå i januar, eller til sommeren. Laget rakner fullstendig, fordi Kinnear ikke har vett til å si ifra, og ikke har vett til å sette hardt mot hardt.

Joe Kinnear er den ENESTE manageren som var gal nok til å ta en midlertidig jobb i Newcastle etter at Keegan dro. Men han er likevel langt ifra den beste. Og jeg mener at han med det har en ganske unikt sterk posisjon. Han kan jo egentlig ikke bli sparket, for da er det absolutt ingen som kan overta. Og hvis verden har fått vite om at Kinnear hadde fått sparken fordi han talte Roma midt imot, så hadde hele Fotball-England samlet kastet Tjukken på sjøen, og Dennis Wise hadde rømt til London for ikke å lide samme skjebne.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1669 på: 14. Jan. 2009, 19:08 »
Joe Kinnear er ikke det beste valget, men jeg synes han har gjort en brukbar jobb med tanke på omstendighetene rundt og i klubben. Hadde han gått ut å kritisert styret hadde han blitt kastet på "hode og ræva ut". . I steden for ber han på sine knær om å få penger til spillerkjøp, og siden han går ut med dette i media har han garantert fått 0 i overgangsbudskjett, og nå har t.o.m Ashley en grunn, jo finanskrisen. .

Snart får vi enda flere skader når spillerene begyner å bli psykisk syke av alt drittet!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1670 på: 14. Jan. 2009, 19:50 »
Om det er en ting Kinnear har må det være ryggrad. Vi husker jo alle hans utbrudd mot pressefolkene og hans friske uttalelser. Problemet hans er vel mer at han er taktisk svak enn at han er en feiging.
At han slengte ut 100 000 banneord i løpet av 10 minutter gir ikke mannen ryggrad.
Det jeg tenker på er at han ikke slår hardt mot hardt. Han er så takknemmelig for å ha en jobb, at han ikke gidder å protestere så veldig mye på Owens kontrakssituasjon, Bartons fremtid eller Shay Given for den del.
Han lar Mike Ashley gjøre hva faen han vil. Han dukker heller ikke opp selv, for å møte pressen etter kamper. Det lar han Hughton gjøre.
Hva faen har Joe Kinnear gjort som er så fantastisk?

Hva pokker har han gjort for å "temme" Tjukken?

Ikke en dritt!
Han eier ikke prinsipper, han eier ikke ryggrad. Basta bom. Ingenting å lure på.

Den virkelig store synderen er selvfølgelig Mike Ashley, men Joe Kinnear gir meg ikke det minste håp om en bedre fremtid.
Denne klubben går til helvete, om ikke begge to forsvinner innen sesongens slutt.

D slriver veldig mye vås for tiden Joakim!

Hva er galt med å ikke møte pressen etter hver bidige kamp? Det hender jo ofte at managerne sender sine assistenter for å møte pressen! Men det vel kun Kinnear det ikke er lov for!?

Og hva er galt med å være takknemlig for å ha en jobb? Mannen har hatt problemer med hjerte og har ikke hatt en jobb siden, selv om han gjentatte ganger har yterte ønske om å komme tilbake. Og hvor mange ganger har ikke Kinnear vært ute og sagt at ikke noen av de "store gutta" forsvinner i dette transfervinduet.

Og kalle han en mann uten ryggrad og argumentere med løgner blir for dumt!  Av og til skulle jeg f... meg tro at du snakker med mannen jevnt og trutt,for det virker som du kjenner han godt!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1671 på: 15. Jan. 2009, 00:18 »
2004/2005 14 plass.
2005/2006 7 plass.
2006/2007 13plass.
2007/2008 12 plass.

2008/2009 11 plass

Dette er Newcastle sine siste 5 år. Vi kan ikke fortsette å klage på de resultatene som vi gjør. Vi har ikke vært beder de siste 5 årene... vi blir ikke det over natten. at vi ligger der vi ligger nå etter hvordan denne sesongen har vært er fantastisk. Nå som klubben og ledelsen ser framover og satser så kan jeg faktisk ikke klage. Vi ligger foreløbig høyere nå en hva vi har gjort siden 2005. Og vi spiller tradisjonelt vår beste halvdel på høsten. Med støtte bak klubben så kan dette faktisk bli bra!

Det er mange som vil ta Newcastle nå. Kinnear sier at han vil kjøpe spillere, at han har penger, og bekrefter forskjellige bud. dettte overser vi. men når det kommer contra beskjed om at det har vært møter om penger.. at han ikke har fått penger eller et snev av negative nyheter så blåses dem opp her inne. hvis dere ikke kjenner dere igjenn i hva jeg sier. så les tilbake på trådene... alle de argumentene som faktisk styrker klubben og viser de positive sidene blir blankt oversedd, men det man kan ta klubben, styret og manageren på biter man direkte på. siterer og kaster dritt etter den som skrev inlegget.

Hvis stemningen i England er lik stemningen her inne så synes jeg faktisk ikke at det er rart at Newcastle er der de er idag. Jeg var i Newcastle den dagen Ashley sa han ville beholde klubben. jeg jublet når jeg hørte nyhetene. klubben har et stabilt styre. Ashley lover å satse på klubben. og vi har en retning framover!

Jeg var ikke like entusiastisk etter at Newcastle sinn supporter talsmann kom på tv og rakket ned på alt og alle i Newcastle og skapte splid og kaos med engang. Hadde det ikke vært for at navnet hans sto der så kunne det like fort ha vært Joakim. Samme argumentene, og samme blinde elskoven for Keegan.

Jeg trodde faktisk Newcaslte kom til å gruse Liverpool, men hvis noen av spillerne så nyhetene på morningen, så skjønner jeg godt at de var redd for supporter opprør og stilte ufokusert til kamp start!

Det viste seg heldigvis at mesteparten av de som sendte inn meldinger til SKY faktisk var for Ashleys avgjørelse og ville ha klubben framover. men disse karene som roper høyest og mest negativt... de skader klubben mer en styret i mine øyne... blir sliten av dette konstante surket. Newcastle er et bunnlag pr dags dato. satse må vi, men man må jo se realistisk på situasjon samtidig.

Vi er ikke Manchester, men vi kan bli det over tid.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1672 på: 15. Jan. 2009, 10:36 »
En grunn til at vi ligger der vi ligger som ikkje blir så mykje fokusert på er skadeproblemene. Vi er konstant i toppen av skadetabellen og det har nok meir innvirkning på kampane enn vi er klar over. Det blir dyrt når vi til einkvar tid skal ha 10 spelarar ute med skade, vi fokuserte på det under Souness/Roeder/Allardyce, men problemet er like stort endå. Om vi kan klare å kvitte oss med dei mest skadeutsatte spelarane og erstatte dei med folk som er gode for 15-20 kampar på rappen uten skader kan det fort gje store utslag på tabellen. Smith, Viduka, Ameobi, Cacapa m.fl er eksempel på slike som er meir tid på sjukestova enn på fotballbana, desse krever høg lønn og tenk om vi kunne erstatta dei med jamngode/bedre spelarar av stål og ikkje kjeks.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1673 på: 15. Jan. 2009, 11:45 »
Kjøp ein 5 - 6 "Colochini`a"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1674 på: 15. Jan. 2009, 16:52 »
Kjære vene snille Erlend.
Tenkte jeg skulle gi deg en sang i gave, så flink som du er til å gjøre livet så mye lettere å leve.
Lillebjørn Nilsen skrev en gang en vise, som passer så fint til deg. Jeg gir deg youtube-link og har skrevet ned teksten under, så du selv kan synge med. Enjoy.

SE ALLTID LYST PÅ LIVET

Se alltid lyst på livet, sa mor og far til meg.
Tro alltid at det beste bare hender deg.
Og barnetro er viktig, ellers blir det trist.
Så jeg gjetter kryssord med kulepenn og er stadig optimist.

Og med huet under armen, og armen i bind
vender jeg livet det annet kinn
Og legger tippelappen inn hver onsdag.

Sommeren var en skandale, med sludd og nordavind.
Før vi visste ordet av det satte høsten inn
Vinteren gikk som vanlig, det var ikke mange fuglene som sang.
Likevel tror jeg at våren vil prøve seg nok en gang.

Kona har gått fra meg, og verten har sagt meg opp
Venninna mi vil ikke ha meg. Formen er på topp.
Alt jeg har er en koffert og to ukers flyttefrist.
Likevel leser jeg Bonytt og er stadig optimist.

Så jeg snubler gjennom livet. Jeg går min egen vei.
Jeg har min egen tordensky som følger meg.
Jeg trenger ikke dra til Bergen, og jeg sparer en del på det.
Jeg kan bare rope "Gå, mann", så høljer regnet ned.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1675 på: 15. Jan. 2009, 16:54 »
det som skaper størst problemer er faktisk forsvars problemene. Så lenge vi klarer å mønstre Enrique-colo-bass-beye så er vi sikker, men når vi må tette hullene med taylor og edgar så får vi med engang problemer.

jeg er fornøyd me hva vi klarer med dagens stall... vi har en kjempe god første 11, nå mangler vi 2 av 3 beste spissene. 2 av beste 6 på midtbanen. 2 av beste 6 i forsvar. Hvordan kan vi da forvente at vi skal vinne hver kamp.... Bak første 11'ern er vi ekstremt dårlig.Det oser problemer lang vei av den stallen vår. og jeg tror vi kommer til å være litt bedre stillt i slutten av januar... det tror jeg.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1676 på: 15. Jan. 2009, 16:56 »
takk Joakim:) ikke hver dag jeg kan skryte av å få en egen sang dediktert til meg ;D

men jeg synes det er rart at det ikke er flere som klarer å se det mer på samme måten som meg. for ting er faktisk ikke så dårlig som flertallet skal ha det til.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1677 på: 15. Jan. 2009, 17:20 »
takk Joakim:) ikke hver dag jeg kan skryte av å få en egen sang dediktert til meg ;D

men jeg synes det er rart at det ikke er flere som klarer å se det mer på samme måten som meg. for ting er faktisk ikke så dårlig som flertallet skal ha det til.

Det er vertfall ikkje so mykje dårlegare enn kva vi har prestert kvar sesong sidan Robson (untak Roeder sin 7 plass). Det er dette som "sjokkerar" meg, skulle tru vi hadde vore blandt topp 5-6 heilt fram til Ashley gjorde sitt berykta inntog. Nei eg forsvarar verken Ashley sin uduglege evne til å vera eigar eller Kinnear sin uduglege evne til å holda kjeft. No er sesongen langt frå ferdig, men per dags dato ligg vi der vi har gjort i mange år...Og vi har vore på veg nedover i fleire år...Berre synd at vi ikkje greie snu den utviklinga. Vi har igrunn klaga øve eigar, manager, resultat og spelarar heilt sidan Sir Bobby Robson utruleg nok fekk sparken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1678 på: 16. Jan. 2009, 02:13 »
Det er det at jeg faktisk ikke ser store lyspunkter for fremtiden.
Vi har en dårlig manager, en dårlig økonomi sammenlignet med de andre laga, og vi er rett og slett en sportslig dårlig drevet klubb. Noen av våre aller beste spilleres fremtid i klubben er høyst usikker, og derfor er det jævla vanskelig å gå rundt og være jævla glad.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1679 på: 16. Jan. 2009, 10:53 »
Før eg begynner på denne tanke rekka så vil eg sei at dette ikke er 100% mitt syns punkt, men at dette er tanker eg har gjort meg om den gjeldene situasjonen..

Med dagen finans klima, med klubber som binder seg til avtaler di umulig kan holde når deres sugar daddy forsvinner fra klubben. Og spillere som selvsagt utnytter dette på det groveste. Ikke missforstå, eg hadde også gått til den klubben som betaler best når en snakker om slike ufattelige summer. Det er derfor vi ser så få spillere som forblir lojale til klubben sin i dag.

Om vi da ser bort fra KK episoden ( som også kan forklares med dette) skal vi da ikke vare glade for at Mike Ashley driver klubben på en så fornuftig måte som han gjør?? Vi støtter en klubb som er mer eller mindre gjeldsfri, me slipper å tenke på at økonomien var skal knekke klubben. Det vi står igjenn med er ein STOR KLUBB med fantastiske supportere, flotte fasilliteter og ikke minst så holder vi på å bygge eit lag med spillere som vil spille for klubben. Greit vi har en del spillere som syter å klager, dette er jo også dei spillerne som trur det er så mye bedre å komme til en klubb som hiver ut pengene og satser på å vinne på kort sikt.

Når eg tenker etter hva som har skjedd etter at Ashley tok over , så er det vel ein stor endring som skiller seg ut. Å det er satsing på ungdoms avdeling, bringe inn store talenter å utvikle disse til store stjerner virker det som er planen. Det beste for oss supportere  hadde vel vore å satset strot  både på A lag og ungdomsavdeling. Men om dette ikke lar seg gjøre så er eg faktisk ening med prioriteringa til den nåverende  ledelsen.

Denne proriteringa var det vel keegan ikke ville vare med på, han vil ha eit kjøpe lag. Om eg ikke  husker så la KK ned ungdomslag forje gang han var manager for newcastle. En spiller som vi sannsynligvis gikk glipp av pga dette er vel Carrick som var eit lokalt talent. Dersom vi kan ta vare på disse og sper på med internasjonale talenter så ser eg ein lys fremmtid for newcastle. Har litt bi smak av å si dette men se på stallen til Boro og hvor mange dei har fått opp av lokale talenter som gjør en ok jobb i PL. Bare tenk hvor bra NUFC kan gjøre detom vi legger våre forhåndsvis store finansielle muskler og tiltrekningskraft inn på å skaffe dei beste lokale og internasjonale talentene og utvikle dei.

Dette kan vi gjøre uten å sette klubben i økonomisk fare, og allikevel satse på å vinne noe fremmover, greit at det vil ta tid. Men eg er villig til å vente, så fremt klubben satser skikkelig på denne måten.  Muligheten blir i mine øyne større til å vinne noe med dette fokuset enn med å prøve å konkurere med "the big spenders". Når du ser på klubber som chelsea , man city og man u ,så har vi jo ikke sjangs til å konkurere på den måten uansett..

Eg tror også at Joking Here bare er har for han er lett å styre, det virker som at ashley vil at klubben newcastle skal drives etter eit bestemt mønster fra bunnen av. Eg tror at så for vi får stabilisert 1 laget på eit ok PL nivå så vil vi se oppad stormede spillere som allerede har spillt i samme system som a laget og kan gå rett inn på 1 laget å vite sine arbeids oppgaver.

Prøv å glemm store kjøp og KK, Målet denne sesongen er å overleve, deretter få inn ein taktikker som kan innarbeide eit system som vi skal satse på. og utvikle spillere innen ... Da vil fremmtiden vare lys.

Minner igjenn om at dette kun er tanker eg har gjort meg, tanker som eg håper på.. Men selvsagt så banner eg også når eg ser hvor tynn stall vi har nå.. Og eg også har lyst på store forsterkinger, men er det egentligt verdt det?? Tenk hvor kult d kan bli å få til eit skikkelig talent utviklingssystem å slå alle disse "ufatteligt rike" klubbene om noen år når pengebingen deres begynner å gå tom, du ser allerede tendenser til det hos Chelsea.

want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger