20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1395 på: 03. Des. 2008, 15:29 »
Hehe nei, men skjønnar ikkje argumentet "JFK treng kun viderføra alt KK gjorde". Det eg prøvde få fram. Då kunne vel kven som helst ha videreført det KK gjorde.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 03. Des. 2008, 15:35 »
Funny at der alltid kommer ein defansiv jævel inn etter KKs avgang...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 03. Des. 2008, 15:36 »
Veit ikke hva du mener her, men Kinnears hovedoppgave straks han kom inn var bare å lede laget i 5-6 kamper. Da skulle han ikke gjøre noen store endringer på spillemåte, ettersom det aldri var ment som noe lengre opphold i Newcastle. Hans hovedoppgave var bare å få opp motivasjonen på spillerne. Det har han klart ganske bra, men nå i lengda syns jeg at spillet vårt ikke blir veldig mye bedre. Jeg syns Kinnear er veldig lik Souness, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 03. Des. 2008, 16:19 »
Jo føsovidt einig i det. Men slik ein kunne tolka deg og Joakim so gir dykk KK mykje ros for å ha komme inn etter Big Sam, og snudd om på alt. Og etter ei stund fått resultata slik at vi ikkje rykka ned. Og så videreført dette denne sesongen, så langt det varte...
Men når då JFK kjem inn etter at vi har tapt 5-6 kampar på rad, og har fått oss til å sanka brukbart med poeng, så er det ingenting fordi han kun videreføre det som KK gjorde. Det høyres ut som viss vi gjer det bra så er det arven etter KK vi surfar på mens gjer vi det dårleg så er det det defansive spelet til JFK som er årsaken... Det verte litt feil.

No er eg ein av dei som vil ha ny eigar og ny manager (ser ikkje ut som det vil skje), men så lenge JFK får oss til å sanka nok poeng så vi ikkje rykke ned så all ære til han for det og ingen andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 03. Des. 2008, 16:25 »
Hehe, det jeg sier er vel at Kinnear er en god motivator, men jeg ser ikke at hans visjoner om hvordan vi skal spille i lengda er bra for dette laget. Jeg syns han bryter ned noe Keegan hadde påbegynt med bravur!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1400 på: 03. Des. 2008, 16:34 »
Funny at der alltid kommer ein defansiv jævel inn etter KKs avgang...
Først går en offensiv trener ut, så kommer det inn en defensiv fyr. Den defensive fyren blir erstattet av en tulling som ikke vet opp og ned på et fotballmål. Deretter får vi inn en ny offensiv trener, som til gjengjeld er mye bedre enn den forrige offensive treneren. Men etter at han har gitt oss litt suksess, så får han sparken, og erstattes av en idiot. Idioten erstattes av en enda større idiot, før vi får inn en defensiv trener, som igjen erstattes av den første offensive treneren. Om fire år er det vel Sir Bobbys tur igjen. En siste innsats før han ligger i grava. Og fire år etter det, er det Keegans tur igjen. ;D

Hvor pokker kommer denne JFK-forkortelsen fra, egentlig?

Keegan kom inn, snudde opp ned på alt Big Sam hadde gjort, og fikk til slutt resultater. Og han videreførte det de få kampene han ledet denne sesongen, og det skal man på ingen måte kimse av. Synes ikke vi skal begynne å undervurdere de resultatene Keegan faktisk fikk. At vi var sjanseløs mot Pool, ManU og Arsenal i januar/februar kan da ingen være overrasket over. Det er jo på den tiden de lagene er på sitt beste, og vi var nesten på vårt beste på det tidspunktet, uten at jeg synes vi skal gi Keegan skylda for det.

Nå er det et faktum at Kinnear i utgangspunktet bygde videre på noen av ideene til Keegan da han kom inn. Han skulle jo i utgangspunktet bare være her i noen få kamper, for så å si adjø igjen. Men i det siste har han gradvis begynt å innprente sine egne ideer og tanker, og vi har gradvis fjernet oss mer og mer fra Keegan-tiden, og vi har ikke lenger noe angrepsspill.

For all del, Kinnear skal ha ros for at han gir oss noen høyst nødvendige poeng, men han må også tåle kritikk for at vi har gitt fra oss noen livsnødvendige poeng. Og klarer vi ikke slå Stoke, så vet ikke jeg hvem andre vi kan skylde på, enn mannen som har ansvaret for å skaffe oss de poengene vi trenger. Uavgjorten mot Chelsea var super. Men tapet mot Fulham og uavgjorten mot Wigan kostet oss mye mer enn det vi vant på uavgjorten mot Chelsea. Å spille uavgjort på Riverside er i utgangspunktet ingen kjempeprestasjon. Det har vi gjort før. Så det trenger vi ikke juble for mye over.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 03. Des. 2008, 17:43 »
jeg tror aldri vi kommer til å bli enig om hvem som hadde det enklest når han fikk jobben... keegan eller kinnear..

mannen som hadde alle i hele verden i ryggen... eller mannen ingen trodde på... vanskelig regnestykke ja....

For spillerne måtte jo bare forandre seg ifra defansivt til offansivt. Det er jo drit vanskelig, og alle vet jo at det ikke er noen sak å endre til defansiv fotball... det er jo bare å stå bake...

Så at klubben er i totalt forfall og ingen hæres å ta i klubben, det skal jo ikke tale til Kinnears fordel...

jeg skjønner faktisk ikke hvordan man ikke kan være imponert over det Kinnear har gjort. Det er mye å forbedre... men han har virkelig fått mye til.
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1402 på: 03. Des. 2008, 18:00 »
Sitat
Hvor pokker kommer denne JFK-forkortelsen fra, egentlig?

Frå Nufc.com

Var i starten , "and it`s Joe Fuckings Kinnear" eller noke liknande dei skreiv når det vart klart at han fekk jobben...Eg trudde faktisk at han hadde eit anna mellomnamn på F. Men såvidt eg veit så tek eg feil der, dei kallar han vertfall JFK til tider :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1403 på: 03. Des. 2008, 18:02 »
Joe Fucking Kinnear ja.
Kinnear har jo faktisk ikke hatt stort mange fans mot seg, han! Fansen har hovedsaklig vært imot Fat Mike, mens fansen som har møtt opp på kamp har vel ikke vært annet enn støttende til laget og Kinnear. Det er vel ingen eller svært få som ikke har trodd på Kinnear. Alle veit at Kinnear ikke står i ledetog med Ashley.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 03. Des. 2008, 18:09 »
Hmm, trudde det var JFK etter John F. Kennedy. ::)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1405 på: 03. Des. 2008, 18:21 »
Intresangt poeng er jo om Kinnear ikkje hadde tatt jobben kæm pokker hadde vert managern vår nå da ??
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 04. Des. 2008, 02:06 »
Jeg trodde han het Joe Francis Kinnear jeg, men ser ut som jeg tok feil
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 04. Des. 2008, 09:37 »

Trudde eg og...Og derfor vart F`en til Fuckings og forkortelsen JFK etter John F Kennedy.. :P Jaja, ikkje veit eg.

Tjodalf

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1408 på: 04. Des. 2008, 09:42 »

Trudde eg og...Og derfor vart F`en til Fuckings og forkortelsen JFK etter John F Kennedy.. :P Jaja, ikkje veit eg.

Men det som slår meg er at ekspresidenten ikke har noe mellomnavn på F han heller..? John Fucking Kennedy.. Det hadde vært kult.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 04. Des. 2008, 10:07 »

Men det som slår meg er at ekspresidenten ikke har noe mellomnavn på F han heller..? John Fucking Kennedy.. Det hadde vært kult.

Fitzgerald ;)