20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680310 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1380 på: 02. Des. 2008, 15:41 »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1381 på: 02. Des. 2008, 18:49 »
Hehehe

"Toon Twat Army"

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 02. Des. 2008, 21:47 »
Keegan tok over et lag med en fullstendig annerledes spillestil enn hva han selv ville spille.

akkurat den der har du og Joakim brukt akkurat sånn som dere vil. Dere mener jo begge at mannen står for tidenes mest defansive fotball, og som Joakim har sagt flere ganger, han lar ikke Leo springe over midtbanen... Så da burde jo overgangen ifra Keegan fotball til å bli fratatt all kreativitet virke negativt på laget...

Dette er svar på Joakim sitt inlegg:) gidder ikke sitere..

Det som er problemet med de kampene vi spillte imot de store lagene var jo at vi ikke hang litt med engang. Det var verken noen system defansivt eller offansivt. Vi ville dytte alt framover på banen, men forsvaret var ikke et tema, og det viser jo også resultatene.

Det stemmer at det var imot Blackburn vårt spill virkelig begynte å sette seg. Men da hadde mannen virkelig brukt noen forsøk, uten at noen i hele tatt stillte spørsmåltegn til jobben han gjor. Vi har hatt noen dårlige kamper med Kinnear som trener, men vi har virkelig hatt kamper der vi har vist vår styrke. Første omgangen imot WBA f.eks. Det er vell det beste vi har prestert i år?

At vi hadde spillt bedre fotball med Keegan som manager og uten sommer trøblet er det ingen som kan være uenig i, men siden de problemene oppsto, så er ikke det et alternativ, og når vi blir satt i den posisjon som vi er satt i, så synes jeg Kinnear er en helt.

Vi har ingen klar filosofi for hvordan vi skal angripe, det har du rimelig rett i. Jeg sa akkurat det samme i sist kamp imot Boro, verken vingene eller sentrale midtbane spillere styrte angrepet vårt. og det var vanskelig å se hvor vi ville henne, men vi holder tett bakover. Det skal i det minste laget ha. Når vi klarer å tette igjenn bake, og selvtilliten sitter ifra forsvaret, så vil angrepet sette seg etterhvert.

Jeg tror vi nå vil begynne å se det beste utav Newcastle framover. Vi har lagt lista med å ta poeng imot Chelsea, og holde et Boro som har hatt en lengre seiersrekke til uavgjort. Jeg var ikke fornøyd etter den kampen, men så lenge vi tar poeng i hver kamp så føler jeg ikke at jeg kan klage. Ikke når vi ligger der vi ligger... år etter år... Så jeg har tillit til mannen, og spillerne går ut og ønsker seg ut i Europa, da må vi bare håpe at vi klarer det!:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 02. Des. 2008, 22:33 »
Poenget her er at Keegan hadde et helt annet utganspunkt da han kom inn enn det kInnear hadde. Kinnear har gjort en godkjent jobb, men er på igen måte noen helt. Tap bote mot Fulham og Sunderland og uavgjort hjemme mot Wigan der de spilte med en mann mindre en hel omgang er ikke akkurat noe å skryte av. Men han har også gode resultater som har blitt nevnt. Det er lite som tyder på at vi kommer til å få se det beste av NUFC i kampene fremover. Vi har vært brukbare deffensivt, men offensivt har vi ingen plan. Hovedgrunnen til at vi fikk med oss poeng mot Boro og Chelsea var på grunn av flaks. Og Boro tapte mot Bolton hjemme i forrige kamp så de hadde ikke hatt en lengre seiersrekke. Kampene før dette mot Fulham og Wigan var heller ikke særlige gode. Vi må tilbake til Villa kampen for å finne en kamp der vi presterte bra. Forhåpentligvis greier vi en seier mot Stoke siden vi har spillere som er bedre. Om det ikke blir seier her vil hvertfall jeg være svært bekymret...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1384 på: 02. Des. 2008, 22:45 »
Vi blir ikke å komme oss ut av sumpa ved å spille defensivt. Vi MÅ få inn et spillemønster offensivt som gjør at vi får utnyttet Owen og Martins skikkelig. Slik vi spiller i dag er det jo total jeopardy hva som skjer når vi skal i angrep. Kinnear har alltid likt forsvarspill og er i mine øyne litt vel lik Big Sam der. De begge mener tydeligvis at det er bedre å gå på banen å bryte ned motstandernes spill enn å spille sitt eget spill... DET funker ikke i lengden!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 02. Des. 2008, 22:55 »
Problemet med Newcastle United de siste 5-6-7 sesongene har vært forsvarsspillet. Det vet alle. Kanskje vi endelig har fått en manager som tar tak i dette. Får vi et forsvar som resten av laget er trygge på, vil resten komme etterhvert. Det er jeg overbevist om.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 02. Des. 2008, 23:02 »
Vi blir ikke å komme oss ut av sumpa ved å spille defensivt. Vi MÅ få inn et spillemønster offensivt som gjør at vi får utnyttet Owen og Martins skikkelig. Slik vi spiller i dag er det jo total jeopardy hva som skjer når vi skal i angrep. Kinnear har alltid likt forsvarspill og er i mine øyne litt vel lik Big Sam der. De begge mener tydeligvis at det er bedre å gå på banen å bryte ned motstandernes spill enn å spille sitt eget spill... DET funker ikke i lengden!!

Sier han som holder med Tromø :P

Neida, klart vi trenger et tydeligere definert angrepsmønster, men tror det er viktig å få på plass den defensive organiseringa. Den har jo vært tragisk veldig lenge nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 02. Des. 2008, 23:03 »
Amen Ulf. Nå var jeg en tilhenger av Big Sam, men skal vel innrømme at han hadde en defensiv stil. Men han sa at han med tiden ettersom kvaliteten på laget hevet seg ville implementere en mer offensiv spillestil. Men det er en annen sak...

Syns da vitterlig Jokke og jeg har et poeng. Da Kinnear kom og tok over her skulle han heller ikke endre på så mye i utgangspunktet. Han skulle bare sitte en 5-6 kamper, og da veit vel selv han at det vil være idiotisk å snu opp ned på spillestilen. Samtidig har han gradvis brutt ned spillestilen spør du meg. Hva kampene mot storlagene i fjor like etter at Keegan tok over gjelder - han gjorde jo ting gradvis, og laget var fortsatt i elendig form. Du kan jo se hvordan vi spilte med Keegan mot ManU på OT.
Hva forsvaret gjelder, syns Keegan gjorde fremskritt der allerede iløpet av forrigesesongen med de spillerne han hadde til rådighet. Og han signa da tross alt Coloccini og Bassong, samt at han hylte etter venstreback hele tiden. Samtidig tror jeg faktisk Chris Hughton er viktig der. Men det er ikke tvil om at Colo har forsterket forsvaret vårt kraftig denne sesongen. Mulig vi hadde sluppet inn noen flere mål denne sesongen, men da hadde vi isåfall scoret mer og tatt mer poeng. Det føler jeg meg sikker på.
Før dere sier noe - ja, Dennis Wise og co foreslo Bassong og Colo, men Kevin Keegan aksepterte de! Slik burde det funka hele veien! KK med siste ordet altså..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 02. Des. 2008, 23:16 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 02. Des. 2008, 23:55 »
Da får vi bare håpe at han bestemmer seg for det å frigjør noen kroner i Januar, samt overtaler Owen til å bli.

Håper også han henter tilbake Chris Mort!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 02. Des. 2008, 23:59 »
Dersom han fortsetter, håper jeg noe av det første han gjør er å skaffe oss en ny manager! Jeg vil som sagt IKKE se Kinnear på permanent basis. Ellers kan han bare pakke sakene sine. Det er vel uansett det jeg ser på som den optimale løsning!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 03. Des. 2008, 10:50 »
synes det er flott å få en sånn uttalelse:)

jeg synes ikke det er rett å ansette noen andre før sommern. Nå har vi gitt Kinnear sjangsen til å føre laget fram til sommern, spillerne er fornøyd. men jeg synes vi skal begynne å lete og etter ny manager med engang. Gjøre oss en god avtale med en mann, og finne en retning som managern og ledelsen ønsker slik at alt er i boks når sesongen er ferdig.

Kinnear er sikkert åpen for å la han komme inn og bidra på trening et par ganger i uken også:D hehe... det har han jo tilbydt francis og shearer:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 03. Des. 2008, 11:06 »
Dersom han fortsetter, håper jeg noe av det første han gjør er å skaffe oss en ny manager! Jeg vil som sagt IKKE se Kinnear på permanent basis. Ellers kan han bare pakke sakene sine. Det er vel uansett det jeg ser på som den optimale løsning!

Greit med JK frem til sommeren, men etter det bør vi har skaffet oss en ny manager.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 03. Des. 2008, 14:11 »
Amen Ulf. Nå var jeg en tilhenger av Big Sam, men skal vel innrømme at han hadde en defensiv stil. Men han sa at han med tiden ettersom kvaliteten på laget hevet seg ville implementere en mer offensiv spillestil. Men det er en annen sak...

Syns da vitterlig Jokke og jeg har et poeng. Da Kinnear kom og tok over her skulle han heller ikke endre på så mye i utgangspunktet. Han skulle bare sitte en 5-6 kamper, og da veit vel selv han at det vil være idiotisk å snu opp ned på spillestilen. Samtidig har han gradvis brutt ned spillestilen spør du meg. Hva kampene mot storlagene i fjor like etter at Keegan tok over gjelder - han gjorde jo ting gradvis, og laget var fortsatt i elendig form. Du kan jo se hvordan vi spilte med Keegan mot ManU på OT.
Hva forsvaret gjelder, syns Keegan gjorde fremskritt der allerede iløpet av forrigesesongen med de spillerne han hadde til rådighet. Og han signa da tross alt Coloccini og Bassong, samt at han hylte etter venstreback hele tiden. Samtidig tror jeg faktisk Chris Hughton er viktig der. Men det er ikke tvil om at Colo har forsterket forsvaret vårt kraftig denne sesongen. Mulig vi hadde sluppet inn noen flere mål denne sesongen, men da hadde vi isåfall scoret mer og tatt mer poeng. Det føler jeg meg sikker på.
Før dere sier noe - ja, Dennis Wise og co foreslo Bassong og Colo, men Kevin Keegan aksepterte de! Slik burde det funka hele veien! KK med siste ordet altså..

Kvifor gjekk det så dårleg med ein gong KK gjekk då, burde ikkje laget og ass. berre fortsetja spela som under KK? Sidan han har lagt alt til rette og det berre er å "stjela" KK sin taktikk.
Greit nok KK og JFK har ganske ulik taktikk, men synst dei er på samme kvalitetsnivå der...Ikkje så altfor bra altso. Men som motivatorar er dei begge på eit veldig høgt nivå.

Til dette med at Ashley fortsett, det trur eg nesten har vore planen hans sidan KK gjekk...Rett og slett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 03. Des. 2008, 14:26 »
Føler du ikke det er relativt åpenbart hvorfor det gikk som det gikk straks KK forlot!? Var jo lissom ikke noen avtalt avgang som foregikk i stillhet...