20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680888 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1365 på: 01. Des. 2008, 18:57 »
men, hvis Owen ikke vil bli, skal vi bruke han framfor Martins og miste begge til sommern da?

Vil ikke Owen bli så burde vi få penger for mannen, og forsterke med en skikkelig spiss i januar. blir vanskelig, men det er bedre en å miste våre 2 største stjerner.

Vi skal vel ikke bruke Owen istedet for Martins. Vi skal vel bruke Owen OG Martins.
Dersom Ashley ønsker å bli i Newcastle bør han vel egentlig finne en manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 01. Des. 2008, 19:43 »
jeg gleder meg så jævlig til januar vinduet nå!!!

jeg lever i limbo framtil det vinduet er over:) nå har vi manager inntill videre, nå gjelder det bare å få satt et lag og forsterket det i de leddene vi trenger.

Kvifor gleda du deg? Kan ikkje alle her inne inngå ein avtale om å ikkje ha forventninga til Januar. Så slepp vi "stormen" etterpå når alle er så misfornøydde og ingen nye spelarar har komme inn :) Det gjer alt så mykje enklare.

store forhåpninger har jeg ikke:) men det vinduet kommer til å vise hvor Ashley vil med klubben, vi kommer neppe til å kjøpe hele verden, men jeg håper vi skaffer ny venstre back ihvertfall:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 01. Des. 2008, 20:35 »
men, hvis Owen ikke vil bli, skal vi bruke han framfor Martins og miste begge til sommern da?

Vil ikke Owen bli så burde vi få penger for mannen, og forsterke med en skikkelig spiss i januar. blir vanskelig, men det er bedre en å miste våre 2 største stjerner.

Vi skal vel ikke bruke Owen istedet for Martins. Vi skal vel bruke Owen OG Martins.
Dersom Ashley ønsker å bli i Newcastle bør han vel egentlig finne en manager.
Ashley har funnet en manager.
Tviler på at han har tenkt å kvitte seg med Kinnear, hvis han gjør en noenlunde ok jobb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 01. Des. 2008, 22:13 »
Vi vet jo ikke hva han gjør til sommern, men akkurat sånn som ståa er idag så har han gjort et godt valg. nå trenger vi bare et januar vindu som viser hvor han vil med klubbe, da tenker jeg ikke at jeg vil ha et City og Chelsea vindu, men et som forsterker oss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 01. Des. 2008, 22:51 »
Dersom Ashley har tenkt og bli, og atpåtil tenkt å fortsette å satse på Kinnar, har han i mine øyne IKKE gjort et riktig valg. Dessuten ser jeg ikke at vi har hatt noen fantastiske resultater med Kinnear. Det er min klare oppfatning at vi hadde vært bedre dersom Keegan hadde ledet dette laget. Eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 01. Des. 2008, 23:15 »
Uenig med deg Kristoffer!

Kinnear har gjort det helt greit resultatmessig, ihvertfall i forhold til laget han har hatt tilgjenglig. Grunnen til at NUFC ligger såpass langt nede på tabellen er ikke fordi Kinnear har hatt så svake resultater, men fordi laget gikk på 5 strake tap under Keegan og Houghton sine ledelser og allerede da var veldig godt plantet i gjørma.

Fortsetter Kinnear og ta jevnlig med poeng og klarer å holde på at laget blir vanskelig å slå tror jeg at laget vil klatre sakte men sikkert opp på øvre halvdel.
Når det er sagt er ikke Kinnear på min ønskeliste heller, men så lenge han levere brukbare resultater så skal jeg ikke klage. At vi ikke klarer å spille bedre fotball enn det vi til tider gjør og klarer å holde mer på ballen er ikke noe Kinnear kan gjøre noe med foreløpig. Vi har enkelt og greit ikke 11 spillere som klarer å spille "fin fotball" og holde ballen litt i laget desverre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 01. Des. 2008, 23:20 »
Hvorfor klarte vi det under Keegan da?
Jeg syns ikke vi har spilt god nok fotball, og jeg syns vi burde kunne forventet mer fra kamper mot Wigan og Fulham eksempelvis.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 01. Des. 2008, 23:22 »
Og er det faktisk noen som vil ha Kinnear videre etter inneværende sesong?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 01. Des. 2008, 23:29 »
Hvorfor klarte vi det under Keegan da?
Jeg syns ikke vi har spilt god nok fotball, og jeg syns vi burde kunne forventet mer fra kamper mot Wigan og Fulham eksempelvis.

Synes ikke vi spilte så fin fotball under Keegan bestandig jeg. Siste hjemmekampen hans mot Bolton var jo tragisk selv om vi vant 1-0. Bolton var jo bedre enn oss i den kampen.
Men Keegan prøvde ihvertfall å få laget til å spille "fin fotball" og holde litt på ballen, men det var vel begrenset med suksess. Men han prøvde ihvertfall. Med bedre spillere kunne det fungert MYE bedre.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 01. Des. 2008, 23:40 »
Vil ha ny manager etter sesongen, en manager som kan bli sitte i mange år framover, Shearer eller ei. Når det er sagt syns eg Kinnear har gjort ein god jobb omstendighetane tatt i betraktning.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 02. Des. 2008, 14:43 »
Newcastle 4-1 Stoke, 16th January, FA Cup
Newcastle 0-0 Bolton, 19th January, Premier League
Arsenal 3-0 Newcastle, 26th January, FA Cup
Arsenal 3-0 Newcastle, 29th January, Premier League
Newcastle 1-1 Middlesbrough, 3rd February, Premier League
Aston Villa 4-1 Newcastle, 9th February, Premier League
Newcastle 1-5 Man Utd, 23rd February, Premier League
Newcastle 0-1 Blackburn, 1st March, Premier League
Liverpool 3-0 Newcastle, 8th March, Premier League
Birmingham 1-1 Newcastle, 17th March, Premier League

Newcastle 2-0 Fulham, 22nd March, Premier League HER KOMMER FØRSTE SEIERN! Det er jo ingen som kan komme å si at Kinnear har underlevert... Se hva mannen klarte kontra Keegan. 9 kamper gikk det før første seiern med han nede på linja. 2 poeng på 9 kamper...

Og da må vi ikke glemme at vi har klart 0-0 mot chelsea, 2-2 mot city med en mann mindre... vi har tapt 2-1 mot Fulham ja, men de er i slag om dagen. ifjord klarte vi 1-1 mot Boro... tror vi må komme ned ifra denne høye hesten vår og se ting i øynene, det finnes ikke enkle kamper i premier league, og Kinnear har ikke gjort en dårligere jobb en Keegan.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 02. Des. 2008, 14:49 »
Keegan tok over et lag med en fullstendig annerledes spillestil enn hva han selv ville spille. Det tok selvfølgelig tid å implementere en mer angrepsorientert, spillende type fotball. Alt av treningsmetoder og slikt vendte også Keegan helt om på kontra Sam Allardyce sin metode. Keegan tok seg god tid, og da kom også resultatene etterhvert. Videre hadde vi tross alt gått i lange tider uten resultater.
Denne sesongen startet vi ganske lovende, ting så jævla bra ut helt til Keegan forlot oss. Kinnear ser jeg ikke har gjort annet enn å gå vekk fra en type fotball vi spilte relativt bra under Keegan. Nå ser jeg ingen som helst offensiv plan over tingene, annet enn at jeg konstaterer at Kinnear liker lange baller.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 02. Des. 2008, 14:57 »
Keegan tok over et lag med en fullstendig annerledes spillestil enn hva han selv ville spille. Det tok selvfølgelig tid å implementere en mer angrepsorientert, spillende type fotball. Alt av treningsmetoder og slikt vendte også Keegan helt om på kontra Sam Allardyce sin metode. Keegan tok seg god tid, og da kom også resultatene etterhvert. Videre hadde vi tross alt gått i lange tider uten resultater.
Denne sesongen startet vi ganske lovende, ting så jævla bra ut helt til Keegan forlot oss. Kinnear ser jeg ikke har gjort annet enn å gå vekk fra en type fotball vi spilte relativt bra under Keegan. Nå ser jeg ingen som helst offensiv plan over tingene, annet enn at jeg konstaterer at Kinnear liker lange baller.

No får vi aldri vita kor bra eller dårleg vi hadde gjort det denne sesongen under KK si leiing, desverre. Eg ser på JFK som ein som kom inn for å redda oss frå nedrykk, og han har igrunn starta godt. 11 poeng på 9 kampar? Greit nok, vi er jo eit av botnlaga, desverre.

Men, etter denne sesongen ser eg helst at vi har ny eigar og ny manager. Og startar med blanke ark. Og den managaren vi då får inn skal vera ein som kan ta oss sakte og sikkert opp blandt topp 6. Det skal rett og slett vera ein super eigar og manager...og dei skal fungera like godt ilag som Knoll og Tott!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 02. Des. 2008, 15:01 »
Det er jeg klar over, men jeg tror ikke vi ville vært et lag i nedrykkssumpa dersom KK hadde vært manager. Der mitt poeng er.
Og enig hva du sier angående neste sesong. Det er mitt store ønske. Jeg frykter at Ashley blir, og skulle få lyst til å ansette Kinnear utover denne sesongen. Det ser ikke jeg på som noe spesielt ønskelig scenario.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 02. Des. 2008, 15:09 »
At vi møtte Arsenal to ganger på bortebane, Villa på bortebane, ManU hjemme og Liverpool borte har ingen tatt med i betraktningen. Hvorfor ikke?
Vi spilte uavgjort i en dårlig kamp mot Bolton, men vi knuste Stoke enkelt i kampen før. Vi fikk 1-1 mot Boro og Birmingham. Mot lag vi skal slå så tok vi under Keegans ledelse tre av 12 poeng på de første ni kampene. Husker jeg ikke helt feil spilte vi en brukbart bra kamp mot Blackburn, men vi hadde ikke den nødvendige selvtillitten til å sette kula i mål. I stedet var det Blackburn som fikk en heldig scoring og vant kampen. Mot Birmingham hadde vi en dårlig førsteomgang, men snudde det helt i andreomgang, og kunne, med litt mer flaks ha vunnet kampen. Det var også i denne andreomgangen at Keegan endelig fant den taktikken som fikk oss på vinnersporet. Etter serien over Fulham så vi oss aldri tilbake, og latterliggjorde Tottenham i deres lekegrind. 4-1 vant vi i en kamp hvor knapt en sjel hadde særlig tro på at vi skulle vinne. Den fotballen vi spilte i den kampen var fantastisk.

Finfotballen til Keegan varierte noe i kvalitet. Det er helt riktig. Og vi har aldri vært kjent for å starte sesongen spesielt bra. Så at spillet ikke sitter helt hundre prosent i august måned skal vi ikke legge for mye vekt på. Jeg er dog sikker på at spillet ville sittet mye bedre nå, hvis Keegan fortsatt hadde vært sjef, enn det gjør per dags dato med Kinnear som boss.
Hva har det seg, mon tro?

Vi har ingen klar filosofi for hvordan vi skal angripe. Vi har en filosofi for hvordan vi skal forsvare oss. Det går på å kjempe med nebb og klør og håpe at vi har hellet med oss, og at Given har en god dag på jobb, samtidig som motstanderens spisser har en dårlig dag på jobb, som tilfellet var for Afonso Alves i forrige kamp og Anelka mot Chelsea.
Owen kommer overhodet ikke inn i kampene. Hvorfor det? Fordi han er en dårlig spiller kanskje? Eller er det fordi vi ikke har noe organisert angrepsspill? Hvor mange innlegg fra kant hadde vi mot Boro? Jeg så to forsøk fra Zog på venstrekanten. Det er alt jeg kan huske. Og ingen av de forsøkene var spesielt vellykket.

Owen forsvinner fort i kampene vi spiller, hvis han ikke får noe å jobbe med. Og får han ikke noe å jobbe med, blir nok lysten til å signere en ny kontrakt i siste øyeblikk stadig mindre også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon