20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680884 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1290 på: 25. Nov. 2008, 00:26 »
Men si et bedre alternativ da? Vi får jo ikke solgt klubben, så hva skal vi gjøre?

Ka meine du ? Om ein demonstrerer og styrer på så kommer han til og selge. Han har jo fått tilbud. Synd geordiene er så naiv :(

Vi får ikke solgt en klubb når det ikke er noen som vil kjøpe den. Lav interesse i utgangspunktet + en verdensomspennende finanskrise som kan vare i mange mange år vil neppe skape mange interesserte. Så fansen kan demonstere så mye de vil, klubben blir ikke solgt dersom ingen vil ha den.

Har du glømt Anil var intresert men Ashley foretrakk og drikke seg full i ein bar istede for og gå til forhandlingsmøte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 25. Nov. 2008, 09:51 »
Men si et bedre alternativ da? Vi får jo ikke solgt klubben, så hva skal vi gjøre?

Ka meine du ? Om ein demonstrerer og styrer på så kommer han til og selge. Han har jo fått tilbud. Synd geordiene er så naiv :(

Vi får ikke solgt en klubb når det ikke er noen som vil kjøpe den. Lav interesse i utgangspunktet + en verdensomspennende finanskrise som kan vare i mange mange år vil neppe skape mange interesserte. Så fansen kan demonstere så mye de vil, klubben blir ikke solgt dersom ingen vil ha den.

Har du glømt Anil var intresert men Ashley foretrakk og drikke seg full i ein bar istede for og gå til forhandlingsmøte.

du blander vell 2 historier ganske glatt der:)

jeg tror du heller skal sette deg litt inn i ting, og komme med en kreativ løsning istedenfor å bare rive løs på Ashley. Det jeg på en måte ønsker å høre er hvordan du ønsker at klubben skal drives, og hvordan du ser for deg at Ashley skal kunne selge seg ut. Og vi kan ikke forvente at mannen skal selge klubben med tap, da må han få selge den til summen han har spyttet inn i klubben + kjøpssummen. da går han jo i 0. Så gi gjerne din mening om hva som kan gjøres, men vær så snill å ikke skyt inn negative kommentarer uten noen form for fakta basis.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 25. Nov. 2008, 10:32 »
Drømmen hadde selvsagt vært om Anil Ambiani hadde kjøpt Newcastle.

Men han har ved flere anledninger sagt at han ikke er interessert da fotball ikke er hans sport. Og det at Ashley var full så han ikke gadd å gå i et møte med han er noe du har lest i "the sun". Ingenting tyder på at det er noen interesserte i Newcastle om dagen. Alle navn vi hører kommer ut en dag eller to å benekter sin interesse.. Så hva skal vi gjøre? Skal vi sitte med Joe Kinnear i et år til uten noen som vil bruke en krone i Newcastle, og se på at alle de beste spillerne  våre forsvinne?

Eller har du en annen løsning?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 25. Nov. 2008, 12:40 »
Klubben er jo ute for salg, så kommer det ett fornuftig bud så blir den solgt. Nu er det jo mange faktorer som gjør at Newcastle for tiden er en vanskelig klubb å selge, så det kan ta lang tid.
Så det beste alle parter (supportere, spillere, manager(e) , Ashley)  kan gjøre er jo å innse det, og da gjøre det beste for klubben fram til den blir solgt.
Dvs møt opp på kamp, støtt laget, invester i nødvendige spillere, skaff en skikkelig manager osv.
Gode resultater og god omtale er selvfølgelig med på å gjøre Newcastle til ett bedre salgsobjekt, imotsetning til tomme tribuner og nedrykk!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 25. Nov. 2008, 12:53 »
Helt enig. Og jeg tror at dersom det skjer så KAN det hende klubben blir solgt, eller at han velger å bli. Det viktigste for Newcastle nå er ikke hvem som eier klubben, men hva som gjøres. Det må gjøres noe før det er for sent.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 25. Nov. 2008, 13:11 »
Drømmen hadde selvsagt vært om Anil Ambiani hadde kjøpt Newcastle.

Men han har ved flere anledninger sagt at han ikke er interessert da fotball ikke er hans sport. Og det at Ashley var full så han ikke gadd å gå i et møte med han er noe du har lest i "the sun". Ingenting tyder på at det er noen interesserte i Newcastle om dagen. Alle navn vi hører kommer ut en dag eller to å benekter sin interesse.. Så hva skal vi gjøre? Skal vi sitte med Joe Kinnear i et år til uten noen som vil bruke en krone i Newcastle, og se på at alle de beste spillerne  våre forsvinne?

Eller har du en annen løsning?

?We are no longer interested in buying Newcastle because of the turbulent conditions which currently exist there and because we have been unable to have any satisfying talks with anyone from the club.?

Anils statement tolk det koss du vil men eg tolker det som han har vert intresert iallfall det kommer jo tydelig fram her.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 25. Nov. 2008, 16:37 »
Det hadde selvfølgelig vært det beste for alle parter om Anil Ambiani tok over Newcastle. Er jo det jeg også håper på! Men nå er det jo et par måneder siden vi sist hørte noe fra det holdet.

Jeg har ikke noe tro på at Ashley var på fylla i stedet  for å gå i møte med Anil.  Dog kan jeg tro at det har vært kontakt mellom begge parter og at de ikke har kommet til en enighet. Anil får ikke klubben på billigsalg... Men etter de siste uttalsene fra banken som har med salget å gjøre virker det som om Ashley er villig til å selge for ca den summen ha ga + nedbetaling av gjeld, noe mer synes jeg ikke vi kan eller bør forvente av han.

Jeg tror de aller fleste av oss HÅPER at klubben blir kjøpt opp, men jeg vet ikke hvor mange det er som faktisk tror det. Og dersom vi ikke blir kjøpt innen kort tid nå er det beste for klubben at Ashley tar over igjen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 25. Nov. 2008, 20:35 »
Men det må da gå an å gjøre begge deler.
Hvis Ashley tydelig sier at han er åpen for tilbud, samtidig som han gjør sitt ytterste for å rette opp den skakkjørte situasjonen klubben er i.

Ashley bør helt klart begynne å vise ansikt i Newcastle igjen. Jeg tror det vil ta lang tid å tilgi ham, men hvis han viser en vilje til å gjøre noe med situasjonen klubben for tiden er i, og ikke bare sitter og venter på å få solgt, men faktisk jobber aktivt for å få skuta på rett kjøl, og overlater til Harris å snakke med potensielle kjøpere.

Vi kan selvfølgelig ikke bare sitte på gjerdet og vente på at klubben blir solgt. Inntil videre så er Mike Ashley eier av denne klubben, og jeg mener det er på tide at han tenker som så at "tiden leger alle sår" og møter opp på kamp igjen. Og viser ansikt. Jeg vil fremdeles ønske mannen bort snarest mulig. Men det er på tide for Ashley å ta kontroll over skuta igjen, samtidig som han lar Keith Harris ta seg av forhandlinger om salg. Mike Ashley bør snarest gi Joe Kinnear en kontrakt som går frem til sommeren (som evt. nye eiere kan velge å gjøre hva pokker de vil med, om klubben blir solgt i løpet av sesongen).

Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig å gjøre begge deler samtidig. Styre klubben OG selge klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 25. Nov. 2008, 21:29 »
Fordi han er vel ikke interessert i å bruke penger på en klubb som han kommer til å selge? Newcastle er et dødt prosjekt for Ashley nå. Det beste for han nå ville vært å selge unna spillere å legge pengene i egen lomme, så vi får bare håpe han ikke er så grisk.

Jeg tror ikke vi kan håpe eller regne med at Ashley skal investere ny kapital i klubben samt at han venter på å selge seg ut til kostpris. Hvertfall ikke slik dagens marked er.. Men ja, det ville vært det beste. Men det kommer ikke til å skje..

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 25. Nov. 2008, 21:52 »
Fordi han er vel ikke interessert i å bruke penger på en klubb som han kommer til å selge? Newcastle er et dødt prosjekt for Ashley nå. Det beste for han nå ville vært å selge unna spillere å legge pengene i egen lomme, så vi får bare håpe han ikke er så grisk.

Han må jo vere hjerneskada om han tror han kan få samme gode pris når klubben befinner seg rævkjørt i Championship for det er jo det som kommer til go skje når han legger prosjektet dødt. Ashley viktigeste visjon var at laget sko bestå i generasjoner det finner eg litt komisk.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 25. Nov. 2008, 22:23 »
Hvis han tenker som en businessmann så selger han spiller for spiller før han selger klubben. Akkurat som de store finansfolkene som kjøper opp en bedrift og selger litt etter litt. Man tjener mer penger på mange salg en et stort..

Dog tror jeg ikke Ashley kommer til å gjøre det. Jeg tror Ashley kommer ut før jul engang å sier at han er vil fortsette å jobbe med klubben og at han vil være åpen for salg dersom det kommer et godt tilbud på bordet. Det kommer nok mest sannsynlig ikke til å komme på flere år hvis finanskrisen er såpass hard som de fleste spår at den vil være, og dermed vil Ashley være eier i Newcastle i mange år fremover. Da vil dette mest sannsynlig være glemt...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 25. Nov. 2008, 22:58 »
Hvis han tenker som en businessmann så selger han spiller for spiller før han selger klubben. Akkurat som de store finansfolkene som kjøper opp en bedrift og selger litt etter litt. Man tjener mer penger på mange salg en et stort..

Dog tror jeg ikke Ashley kommer til å gjøre det. Jeg tror Ashley kommer ut før jul engang å sier at han er vil fortsette å jobbe med klubben og at han vil være åpen for salg dersom det kommer et godt tilbud på bordet. Det kommer nok mest sannsynlig ikke til å komme på flere år hvis finanskrisen er såpass hard som de fleste spår at den vil være, og dermed vil Ashley være eier i Newcastle i mange år fremover. Da vil dette mest sannsynlig være glemt...

Gløymt? Då er vi mest sannsynleg rykka ned for lengst og alle skulle ønskt dei kunne gløymt heile NUFC...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 25. Nov. 2008, 23:12 »
Vi rykker ikke ned dersom Ashley tar over for fullt igjen. Ny manager, litt ekstra penger og kanskje en ekstra investor eller lignende som Ashley snakket om ville få fart i sakene igjen.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 26. Nov. 2008, 08:15 »
Tror ikke Ashley selger spiller for spiller, for så å selge en bunnskrapet klubb!  Og er det så mye å tjene på det for Ashley??  Vil jo ikke få en skit for selve klubben da!
Dessuten så vil det kost dyrt med x-antall sikkerhetsvakter rundt seg 24/7.
sunt pueri pueri puerilia tractant

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 26. Nov. 2008, 08:29 »
Vi rykker ikke ned dersom Ashley tar over for fullt igjen. Ny manager, litt ekstra penger og kanskje en ekstra investor eller lignende som Ashley snakket om ville få fart i sakene igjen.

Kanskje ikkje, men kva manager vil ta øve?