20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680563 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1275 på: 24. Nov. 2008, 22:21 »
Berømme han for!? Jeg syns det er tåpelig, jeg. Vitner om elendig dømmekraft å skal innsette Kevin Keegan om det kun var for å blidgjøre fansen. Hva pokker gjennomgikk de da de hadde samtalene om hvordan ting skulle bli? Trodde virkelig Ashley at Kevin Keegan kom til å innfinne seg med å presses på spillere uten hans eget samtykke? Det er jo latterlig, jeg har liten tro på at Kevin Keegan satt under noe ansettelsesmøte og sa - jada, jeg er forberedt på at Dennis Wise skal bestemme hvilke spillere jeg skal råde over. Bare gi meg lønn du, så skal jeg sette opp laget til hver kamp, jeg!

Og ja, de fleste av oss er vel for satsing av unge talenter. Men for meg er nøkkelen til enhver suksess at en tør ta de rette avgjørelsene, at en tør ansette en manager og stå ved denne manageren - gi han full tillit og tro på at han kan bygge et bra lag. Der har Ashley feilet miserabelt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1276 på: 24. Nov. 2008, 23:17 »
Det jeg tror jeg og Frode er ganske enig om er at grunnlaget i Ashleys filosofi for Newcastle er bra, og det har vært spennende å se hvor langt den kunne tatt oss. Og at han har nok vært uheldig med de personene han har satt til å gjøre den jobben. Big Sam var ikke rett mann til å lede laget, Keegan var ikke rett mann til å bruke i en sånn ansettelses politikk.

Er så lei av å høre om at Ashley hadde fine tanker for klubben. Ja, filosfien hans for klubben høres spennende ut den, men han er ikke akkurat den første som har kommet med flotte tanker for klubben. Roeders tanker om mange unge spillere virket posetivt på lang sikt og Big Sam sa mye fornuftig han også. Fakta er at Ashley tydelig ble styrt av supporterne på avgjørelser som er vitkig på langsikt. Da motstanden økte mot Big Sam tok han den enkleste løsningen å sparket han. En avgjørelse som de fleste andre managere og fotballfolk regaerte kraftig på. Da supportene gikk mot han som eier valgte han å sette klubben han elsker så høyt ut for salg. En eier som takler motgang på denne måten kan aldri greie gjennomføre en filosofi som krever såpass kontinuitet som en talentbassert filosofi krever, og hvertfall ikke i en klubb som Newcastle. Det er som kjent stor forskjell på ord og handling.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 24. Nov. 2008, 23:24 »
Håper har lært av sine feil å blir i Newcastle jeg nå. Vi kan ikke gå å vente på at klubben skal bli solgt, det kan ta årevis og det har vi ikke tid til. Om Ashley blir har vi hvertfall en viss kontuinitet.. Og dersom han har lært så ansetter han en manager som er komfortabel med å jobbe under/sammen med en DOF.

Tipper majoritetet av Newcastle supporterne tilgir han dersom han kommer ut å viser litt ansvar. Og som jeg tidligere har sagt tipper jeg dette skjer før jul engang.

Det er som Sheperd sa "Geordies can forgive, but they never forget".

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 24. Nov. 2008, 23:28 »
DET er et godt poeng Lars, det Sheperd så legendarisk sa den gangen.
Men jeg veit ikke om jeg er villig til å la Ashley få noen ny sjanse. Han har vist enorm mangel på ryggrad, og han har en enorm mangel på troverdighet. Det hjelper heller ikke at han tilsynelatende mangler resurser. Er slettes ikke sikker på om han klarer lære av sine feil...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 24. Nov. 2008, 23:35 »
Vi vil ikke ha ressurser til å konkurrere med City og Chelsea i summer. Men hvis man ser tilbake på de 4-5 siste årene så må denne sommeren være en av de sommerne vi har brukt minst netto, men allikevel har styrket troppen relativt godt. Det virker som om alle kjøpene vi har gjort har vært gode. Hadde vi fått inn en ny VB også så hadde det vært en mer eller mindre perfekt sommer.

Om Ashley lærer eller ikke vet jeg ikke. Men vi kan rett og slett ikke vente så altfor lenge til på at klubben skal bli solgt.. Dersom en ny kjøper ikke er på banen før jul så forsvinner nok mer eller mindre hele "stjernegalleriet" vårt i Januar eller til sommeren. Da snakker vi Championship før vi vet ordet av det..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 24. Nov. 2008, 23:37 »
Jeg snakker ikke på død og liv om å konkurrere med de to, men der er fortsatt lag mellom der som vi bør kunne hevde oss mot.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1281 på: 24. Nov. 2008, 23:37 »
Snakker om naivitet. Gi ashley ein ny sjangse ? Ja om ein ha klubben fullstendig og totalt rævkjørt så værsågod. Da fortjener kje klubben no meir heller.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1282 på: 24. Nov. 2008, 23:41 »
Joda. Men hva er viktigst, bruke mye penger eller kjøpe kvalitet? Kvalitet koster ikke alltid så mye vi tror. Se bare på Bassong, Jonas, Guthrie, Zaki, Santa Cruz osv osv. Dette er alle habile spillere som ikke kostet skjorta og som vi absolutt ville hatt muligheten til å hente.

Er det en klubb i England som har bevist at man ikke kan kjøpe seg til suksess så er det Newcastle. Med et godt speidernettverk, et fungerende system og en god manager så hadde vi kommet langt med 15MP - 20MP til transfer i året.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 24. Nov. 2008, 23:41 »
Snakker om naivitet. Gi ashley ein ny sjangse ? Ja om ein ha klubben fullstendig og totalt rævkjørt så værsågod. Da fortjener kje klubben no meir heller.

Hva er alternativet? Sitte på gjerdet å vente på at klubben blir kjørt i grus?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 24. Nov. 2008, 23:49 »

Hva er alternativet? Sitte på gjerdet å vente på at klubben blir kjørt i grus?

Nei pressa dritten utav klubben han blei jo livredd når det kom litt demonstrasjona. Det som skjer no er bråket gir seg og han får ro og fred til og kjøre klubben ned minst 1 hakk i divisjonssystemet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1285 på: 24. Nov. 2008, 23:51 »
Men si et bedre alternativ da? Vi får jo ikke solgt klubben, så hva skal vi gjøre?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 24. Nov. 2008, 23:57 »
Men si et bedre alternativ da? Vi får jo ikke solgt klubben, så hva skal vi gjøre?

Ka meine du ? Om ein demonstrerer og styrer på så kommer han til og selge. Han har jo fått tilbud. Synd geordiene er så naiv :(

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 24. Nov. 2008, 23:59 »
Joda. Men hva er viktigst, bruke mye penger eller kjøpe kvalitet? Kvalitet koster ikke alltid så mye vi tror. Se bare på Bassong, Jonas, Guthrie, Zaki, Santa Cruz osv osv. Dette er alle habile spillere som ikke kostet skjorta og som vi absolutt ville hatt muligheten til å hente.

Er det en klubb i England som har bevist at man ikke kan kjøpe seg til suksess så er det Newcastle. Med et godt speidernettverk, et fungerende system og en god manager så hadde vi kommet langt med 15MP - 20MP til transfer i året.

Vi har ho aldri hatt i nærheten så mye penger under Ashley til å kjøpe for heller da..
Men nei, mye penger betyr ikke nødvendigvis suksess, men det har jo med sporstlig styring å gjøre. Newcastle United har hatt latterlig mange managere på få år, som har satt sammen og brutt ned lag, og av forskjellige grunner ikke har fått fortsatt arbeidet sitt. Det koster penger.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1288 på: 25. Nov. 2008, 00:08 »
Nå husker ikke jeg akkurat hva netto sum vi har brukt på spillere den tiden Ashley har vært her. Men at vi har kvittet oss med en del daukjøtt å kjøpt nye mer spennende spillere er det liten tvil om.. Men ja, at Ashley ikke er like pengesterk som enkelte andre eiere er selvsagt ingen FORDEL. Men det trenger ikke å være verdens undergang heller, det kommer helt ann på hvilken retning Newcastle vil legge seg de kommende årene.

Og kontuinitet er mangelvare i Newcastle, noe som også er grunnen tll at vi er gått fra et lag som kunne angripe topp 4 til et lag som kjemper mot å unngå nedrykkskampen hvert eneste år. Og det er jo nettopp der jeg håper han har lært hvis/når han ansetter en ny manager å blir sittende som eier.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1289 på: 25. Nov. 2008, 00:09 »

Ka meine du ? Om ein demonstrerer og styrer på så kommer han til og selge. Han har jo fått tilbud. Synd geordiene er så naiv :(

Vi får ikke solgt en klubb når det ikke er noen som vil kjøpe den. Lav interesse i utgangspunktet + en verdensomspennende finanskrise som kan vare i mange mange år vil neppe skape mange interesserte. Så fansen kan demonstere så mye de vil, klubben blir ikke solgt dersom ingen vil ha den.