20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680916 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1260 på: 23. Nov. 2008, 20:22 »
Ja, men ManU har vel aldri ledet PL fra start til slutt.
Selvfølgelig har Arsenal de poengene de har. Kvaliteten på ungdommene deres er jo av en annen verden. Fabregas, Nasri, Denilson, Adebayor. Selvfølgelig ligger de der oppe blant de beste. Men etterhvert som ManU finner toppformen, og Chelsea rykker fra, så skal de få det tøft med å holde unna for lagene som kommer bakfra, og beholde fjerdeplassen.
0-3 mot et ustabilt Man City som ikke har tillitt til manageren sin burde si sitt om dagens Arsenal-lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 24. Nov. 2008, 00:30 »
Kan jo rett og slett bare spørre når Arsenal vant ligaen sist. Og med hvilke spillere de da hadde i stallen kontra nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 24. Nov. 2008, 16:52 »
Kan jo rett og slett bare spørre når Arsenal vant ligaen sist. Og med hvilke spillere de da hadde i stallen kontra nå.

2003/04. Wenger var også da manager i klubben og kjørte det samme systemet med at han kjøpte "billige" ung-gutter som han gjorde stjerner ut av. Vieira kostet 3,5 millioner pund. Ljungberg 3 millioner pund. Campell hentet han gratis. Ashley Cole kom opp fra akademiet. Kolo Tourè kostet 150 000 pund, osv.
Wenger har også gjort noen dyrere kjøp som Henry (10,5 mill. pund), Pires (6 mill. pund), Lauren (7 mill pund). Altså ikke noe verre enn at NUFC også har brukt likedan på enkeltspillere. Forskjellen er at Wenger gjorde stjerner ut av mange av dem og solgte dem videre med veldig god avkastning, mens NUFC kjøpte spillere i en en helt annen alder som de i tillegg har tapt MYE penger på ved videresalg.

Wenger får mye kritikk nå fordi han fortsetter å satse på ungdommen. Selv om det er noen sesonger siden klubben sist vant PL vil jeg si at de har hatt rimelig bra suksess og Wenger har tatt seg tid til å "oppfostre" neste generasjon med gullvinnere. Med unge potensielle verdenstjerner i stallen som Fabregas, Walcott, Clichy, Nasri, van Persie, Diaby, osv, synes jeg det gror rimelig godt i rekkene der og er uten tvil et slagkraftig lag for fremtiden.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 24. Nov. 2008, 17:20 »
Problemet er om det bare blir en sann klubb med unge lovande. Hleb og Flamini for, det samme kan fabregas gjer. Ikkje at det treng og skje, men problemet er om dei fer etterkvart som dei blir verdensstjerne. Då sitt Wenger litt i si eiga knipe. Hjelper ikkje med god avkastining da. Da blir det aldri gull igjen, for det er eit problem at der ikkje er nokk bærebjelka i laget per dags dato

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 24. Nov. 2008, 17:31 »
Problemet er om det bare blir en sann klubb med unge lovande. Hleb og Flamini for, det samme kan fabregas gjer. Ikkje at det treng og skje, men problemet er om dei fer etterkvart som dei blir verdensstjerne. Då sitt Wenger litt i si eiga knipe. Hjelper ikkje med god avkastining da. Da blir det aldri gull igjen, for det er eit problem at der ikkje er nokk bærebjelka i laget per dags dato

Det er jo der problemet til Wenger er denne sesongen. Han ville IKKE at verken Hleb eller Flamini skulle forlate klubben, men det var spillerene som satt på de gode kortene og med reglen på sin side. Flamini ville ikke skrive ny kontrakt og Hleb truet med å kjøpe seg ut av sin om han ikke fikk bytte klubb.

Og det er klart at 2 så gode spillere er vansklige å erstatte, uansett om du heter Wenger, Ferguson eller Kinnear.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 24. Nov. 2008, 18:35 »
Og Wenger kjøpte da en miks av mer etablerte spillere samtidig som han hentet unge talenter. Det ryktes i at Wenger ikke lengre får de pengene han ønsker av styret. Det understreker bare mitt poeng om at laget trenger faktisk ikke bare talenter - vi trenger etablerte spillere som kan dra lasset.
Det går faktisk an å ønske en mellomting, jeg tviler for at vi som innser faktumet at vi trenger en resurssterk eier/eiere som er villig til å satse, vil ha Chelski2. Men vi trenger noen som er villige til å gi en manager den tilliten til å velge sine spillere.
Kevin Keegan ville aldri hente et helt nytt lag. Han prata i starten om å hente inn bare noen få virkelige kvalitetsspillere som kom til å heve laget, han ønsket spillere som hadde bevist seg i PL. Og han ville da også spe på med talenter for fremtiden, hvor han blant annet navnga et talent som Giles Barnes som et eksempel. Det er i mine øyne en fin vei å bevege seg. Men da trengs det en ledelse som tør satse litt, samt tør stole på sin egen manager. Jeg stolte på Kevin Keegans dømmekraft rundt spillervalg, det burde Fat Mike gjort...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 24. Nov. 2008, 19:11 »
Og Wenger kjøpte da en miks av mer etablerte spillere samtidig som han hentet unge talenter.

Gjorde han det?
Da han tok over Arsenal på midten av 90 tallet var det allrede veletablerte spillere i stallen som Seaman, Adams, Keown, Dixon, Winterburn, Wright, osv. Men disse var skiftet ut for lenge siden i 2003/04. Da var det spillere Wenger selv hadde avlet frem eller gjort stjerner av som sto i sentrum med Vieira, Campell, Cole, Henry, Tourè, i tillegg til noen kjøpte importer som Pires til 6 mill pund (var langt ifra noen stjerne da han ankom Highbury), Gilberto til 4,5 mill pund og Senderos til 2,5 mill pund. Det var vel stort sett disse spillerne som var sentrale da Arsenal sist vant PL?

Selvfølgelig har Wenger brukt penger, men ikke urovekkende mye og ikke noe særlig mer enn det NUFC brukte i samme periode vil jeg tro. Men mens Wenger kjøpte spillere for fremtiden med potensiale og som enda hadde litt før de var på topp gjorde NUFC det stikk motsatte, det har vi sett at IKKE funker.

Det er også en selvfølge at NUFC trenger en eier som er villig til å bruke litt penger, men det er vel så viktig at eieren tørr å stå for sine meninger selv om han av og til vil bli upopulær blant fansen.

Grunnen til at NUFC er der de er idag er ikke på grunn av for lite penger brukt på overgangsmarkedet, det mener ihvertfall jeg. Den aller største årsaken er at vi har nå har vår 5. eller 6. manager på de siste 4 åra. På denne tiden har vi også hatt en fin stamme å bygge videre på laget fra, men da må managere vise litt dyktighet og samtidig få mer tid.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 24. Nov. 2008, 19:54 »
Og Wenger kjøpte da en miks av mer etablerte spillere samtidig som han hentet unge talenter.

Gjorde han det?
Da han tok over Arsenal på midten av 90 tallet var det allrede veletablerte spillere i stallen som Seaman, Adams, Keown, Dixon, Winterburn, Wright, osv. Men disse var skiftet ut for lenge siden i 2003/04. Da var det spillere Wenger selv hadde avlet frem eller gjort stjerner av som sto i sentrum med Vieira, Campell, Cole, Henry, Tourè, i tillegg til noen kjøpte importer som Pires til 6 mill pund (var langt ifra noen stjerne da han ankom Highbury), Gilberto til 4,5 mill pund og Senderos til 2,5 mill pund. Det var vel stort sett disse spillerne som var sentrale da Arsenal sist vant PL?

Selvfølgelig har Wenger brukt penger, men ikke urovekkende mye og ikke noe særlig mer enn det NUFC brukte i samme periode vil jeg tro. Men mens Wenger kjøpte spillere for fremtiden med potensiale og som enda hadde litt før de var på topp gjorde NUFC det stikk motsatte, det har vi sett at IKKE funker.

Det er også en selvfølge at NUFC trenger en eier som er villig til å bruke litt penger, men det er vel så viktig at eieren tørr å stå for sine meninger selv om han av og til vil bli upopulær blant fansen.

Grunnen til at NUFC er der de er idag er ikke på grunn av for lite penger brukt på overgangsmarkedet, det mener ihvertfall jeg. Den aller største årsaken er at vi har nå har vår 5. eller 6. manager på de siste 4 åra. På denne tiden har vi også hatt en fin stamme å bygge videre på laget fra, men da må managere vise litt dyktighet og samtidig få mer tid.

Veldig einig i det du skriv. Kloke ord.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 24. Nov. 2008, 20:12 »
Men HALLELUJA, mann!
Det er jo også mye av hva jeg har prøvd å få frem - hvor pokker har Ashley viste evne og vilje til å stå for sine valg, og støtte en manager! 2 managere gikk på litt over et halvt år under ham! Big Sam gikk da det begynte storme litt, og fordi fansen ble litt mugne. Ja, okei, vi spilte ikke feiende flott og det var ikke Fat Mike sin ansettelse. Men han bukket under straks det kom litt motgang. Vi var langt fra i noen nedrykksstrid da Big Sam ble sparka, og ting så da langt fra like mørkt ut som det gjort under Souness og Roeder.
Så går han hen å ansetter King Kev, og slik ting har utviklet seg så det jo ikke ut som noe annet enn en ansettelse ment for å blidgjøre fansen, for han har jo aldri virkelig gått inn for å beholde King Kev når han anså Dennis Wise som viktigere. For meg vitner ikke det om en sjef med guts til å gjøre de riktige tingene. Det var jo direkte LATTERLIG å ansette King Kev for så å gjøre det han gjorde. Inkompetanse lang vei.
Og ja, Arsenal på topp hadde en fin blanding av rutine og unge fremadstormende spillere.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 24. Nov. 2008, 20:16 »
Jeg er også veldig for Frode om dagen! ;D

Du skal ha skryt for det, du har mye rett i det du sier!

Jeg er også enig i det mange sier i at vi trenger en pengesterk eier som har muligheten til å bla opp. (og det har vi jo egentlig også!:)) Men jeg synes det er rett å være kritisk til hva man skal bruke disse pengene på.

Når artikkelen om at Keegan hadde fått 1mrd til spillerkjøp når han ble ansatt kom ut, så steg nok prisen på alle Newcastle targetene med minimum 50%. Det er det som er faren med å få en litt for lett og ledig eier, og da er det lett å få dette Chelsea stemplet som alle sammen er redd for.

Vi opptrådde noe gniet i sommer, og bydde det vi mente spillerne var verd, hvis noen prøvde å melke oss trakk vi oss. og det synes jeg er bra, sender ut signaler om å ta Newcastle seriøst igjenn, det har vi ikke blitt tatt de siste årene. Man ser jo Arshavin saken som et godt eksempel på hvordan man ser på rike klubber ifra england. Og da skader det ikke at vi markerer oss litt i transfer markede. Men jeg som dere var ekstremt frustrert over mangelen på forsterkninger i sommer:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 24. Nov. 2008, 20:18 »
Dere ser jo overhodet ikke hvor det skorter henne. Det skorter på Mike Ashleys grunnleggende mangler til å se hvordan en fotballklubb skal drives - ikke nødvendigvis økonomistyringen, men det sportslige.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 24. Nov. 2008, 20:22 »
Så går han hen å ansetter King Kev, og slik ting har utviklet seg så det jo ikke ut som noe annet enn en ansettelse ment for å blidgjøre fansen, for han har jo aldri virkelig gått inn for å beholde King Kev når han anså Dennis Wise som viktigere. For meg vitner ikke det om en sjef med guts til å gjøre de riktige tingene.

Er det ikke guts å beholde Wise når alle supporterne står utfor bygningen å surker? det er faktisk guts det!

Keegan gikk selv. Ashley prøvde å få han tilbake, de hadde 2 møter med mannen for å forsøke å få han tilbake. Han velger å fortsette med den foretningsmodellen som han har tro på framfor å legge seg for en sutrekopp av en Keegan. Det er også guts det!

du kan beskylde Ashley for mye rart, men å si at mannen ikke har guts, der bommer du. inkompetanse...? den kan vell diskuteres, men det har jeg gjort de siste dagene ;) så jeg gidder ikke repetere alle mine meninger om mannen.

Og sparkingen av Ashley var noe som kunne fullt forsvares av både resultater, tilbakemeldinger ifra spillere og sist men ikke minst at han ikke var ønsket av ledelsen,.

Så halleluja mann! ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 24. Nov. 2008, 20:25 »
Nei, det er ikke mye guts med shopping og champagne borti US and A mens alt pågikk. DET er guts mener du?
DET er FLAUT mener jeg, det er latterlig, og det er denne eieren som sier han elsker klubben vår. Det er skamfullt, og at denne karen heller ville beholde sine lekekamerater i London ser jeg ikke på som mye guts. Hadde han møtt opp i Newcastle og stått for sine avgjørelser så kanskje, men nei - den mannen har ikke mye guts.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 24. Nov. 2008, 20:43 »
Enig med Kristoffer her. Guts kunne vi kalt det hvis Fat Mike hadde møtt opp på St. James' Park etter at Keegan var sparket, og vist alle og enhver at han sto for den avgjørelsen han hadde tatt. Hadde han også snarlig ansatt en manager på fulltid etter at Keegan var borte, så kunne vi kalt det guts. I stedet tilbringer han dagene i statene med piker, vin og sang, mens Newcastle United seiler sin egen sjø. Protestene blir flere, og større. Og mannen velger til slutt å selge seg ut, etter sigende "for å blidgjøre fansen".

Det er ikke mye guts.
Det er faen ikke guts i det hele tatt. Det kaller jeg faktisk feigt.

Men han har ennå ikke solgt, for det sier jo seg selv at han som har så mye guts og står for det han gjør og elsker Newcastle United like mye som fansen må jo ha mest mulig penger igjen før han kan overlate en havarert skute til noen søkkrike dumminger fra en annen kant av verden.

Guts ville jeg kalt det om han hadde latt tvilen komme tiltalte til gode, og latt Big Sam sitte mens fansen raste over dårlig spill og ustabile resultater. Han kunne også valgt å fjerne Big Sam før han hadde rukket å komme i gang med prosjekt Newcastle. Det ville vært mye mer rettferdig overfor både Big Sam selv, spillerne og ikke minst fansen. Det er heller ikke mye guts når han ikke kan fortelle spillerne og sin nyansatte manager et kløyva ord om situajsonen i klubben. Når spillerne må lese i avisen og se på TV hvordan det ligger an med de administrative forholdene hos deres arbeidsgiver, så er det uholdbart.

Men den mannen vil dere altså beholde?
Penger er ikke alt. Men Dennis Wise er alt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 24. Nov. 2008, 22:12 »
Men den mannen vil dere altså beholde?
Penger er ikke alt. Men Dennis Wise er alt.

Jeg tror verken jeg eller Frode har sagt at vi absolutt vil beholde mannen?

Det jeg tror jeg og Frode er ganske enig om er at grunnlaget i Ashleys filosofi for Newcastle er bra, og det har vært spennende å se hvor langt den kunne tatt oss. Og at han har nok vært uheldig med de personene han har satt til å gjøre den jobben. Big Sam var ikke rett mann til å lede laget, Keegan var ikke rett mann til å bruke i en sånn ansettelses politikk.

Hadde vi hatt en annen manager en Kevin Keegan, en som hadde hatt litt mere tillitt speider nettverket så tror jeg faktisk Newcastle hadde vært på en annen plass en de er idag.

Det er vell det jeg har sagt. Årsaken til at han valgte Keegan var vell for at det var fansens ønske, og det kan man bare berømme mannen for. Det som vi aldri kommer til å få vite er hvor mye Keegan ble opplyst om før han tok jobben. Det vet vi nok ikke før rettsaken Keegan fører mot klubben er avgjort.