20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680534 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1215 på: 15. Nov. 2008, 08:30 »
Hmm.
Ja, han har gjort en grei jobb så langt. Men han er ikke noe taktisk geni, det har ikke vært vanskelig å se i noen kamper.
Det som er spørsmålet, er om vi rundt juletider\januar for nye eiere, om folket vil beholde mannen da ut sesongen.
Jeg mener det er utelukket. En av de viktigeste grunnene er at vist vi skal kjøpe noen spillere i januar, er det ikke sikkert den nye manageren vil ha de når han tar over. Å vips, har vi tapt penger allerede til sommeren.
Mener så fort nye eiere kommer, så skal den nye manageren hentes. For jeg tror spillerene er mere lystne på en kar som kan bygge laget frem mot neste år, å planlegge sine egne spillerkjøp\selge spillere han ønsker.
Jeg tror å spillergruppa i Newcastle er inneforstått med dette å vil heve seg enda mere. Å de vil å være glade for at evt Ashley er ute av denne klubben, å det blir ro fortest mulig. 
Dette tror jeg vil være til det beste for klubben\spillerene\fansen å iallefall den beste løsningen for meg.

Orker ikke å komme til mai\juni å vi for en ny manager som skal ha assistenter\spillere\selge spillere osv.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 16. Nov. 2008, 10:37 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1392670,00.html

Da han sa at klubben var til salgs offentlig for første gang sa han følgende:
" If I can't sell the club to someone who will give the fans what they want then I shall continue to ensure that Newcastle is run on a business and football model that is sustainable. I care too much about the club merely to abandon it. "

Nå nærmer det seg snart 3 mnd med midlertidige løsninger på managersiden, ja egentlig alt som har med klubben å gjøre. Om ikke det kommer en kjøper snart så synes jeg det er på tide at Ashley viser at han bryr seg om klubben og skaffer "oss" i det minste en dugandes manager på fast eller lengre kontrakt og gir klubben ihvertfall litt midler til å kunne hente noen få spillere i januar....

Fy f... å dritt lei jeg er av denne ventingen!  >:(
« Siste redigering: 16. Nov. 2008, 10:39 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 16. Nov. 2008, 11:47 »
Jeg begynner å bli rimelig sikker på at klubben ikke vil bli solgt. Og at rundt juletider så kommer Ashley ut å sier at han vil fortsette å være eier av klubben.

Og da bør han få inn en manager som liker å jobbe under en DOF så vi slipper dette kaoset her enda engang!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 16. Nov. 2008, 12:59 »
Fy fan i helvette for eit sirkus....

Det som skjer er at Ashley ikkje selge, og JFK fortsett som manager... Tragikomisk. Dette verte ein laaaaaaaaaang sesong :(

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 16. Nov. 2008, 13:14 »
Blir ikke klubben solgt før jul tror jeg vi fort blir å rykke ned. Owen kommer garantert til å bli solgt i januar, og Spurs trenger ny keeper og jeg frykter Given får nok at dette sirkuset. Og la oss si at vi mister de to, da er vi ikke for gode til å rykke ned. Det er forferdelig det som skjer i Newcastle om dagen, fortsetter Ashley tror jeg ikke vi får en skikkelig manager til å overta. I år ser ligaen ut til å bli rekordjevn, og da ser jeg ikke bort fra at dette kan ende med katastrofe.

Et salg av klubben har aldri vært viktigere, la oss håpe Ambani kommer og redder oss.
an sparker ikke Bobby Robson??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 16. Nov. 2008, 20:07 »
Billionaire owner Mike Ashley is considering a plan that would take the heat off him at Newcastle ? and line up Alan Shearer as the next manager.

Talks have been held between Toon chairman Derek Llambias and a wealthy North-East businessman ? understood to be insurance company boss and lifelong fan Alan Beenshill.

Under Beenshill?s proposal, he would become chairman while Ashley would retain an involvement.

But it is the prospect of Shearer  returning as manager under the new regime that will excite Newcastle fans.

It is believed Shearer is aware talks have started and has indicated he would be willing to work as manager with the would-be chairman.

A source close to the negotiations said last night: ?The businessman  involved has built up a very successful company and is a shrewd guy.

?He has a lot of ideas about the future of Newcastle and, if anybody can deliver Alan Shearer, he can.

?This is a serious proposal and it?s one that would work out well for a lot of people.

?It is very different to the sort of deals we?ve been hearing about involving investors from the Middle East and America.

?It doesn?t involve a complete takeover but it could be the right way to go in the current financial climate.

?We are talking about a devoted Newcastle United supporter who is ready to invest in the club and is keen on a hands-on role.

?If Mike Ashley is adamant he wants £250million for the whole club, he won?t get it from this man, but he will see a return on some of his investment and retain a major stake.?

Beenshill said last night: ?I remain a massive fan of the club.

?But I have no comment  to make at this stage.?

Helt greit, bare bli ferdig så klubben kan se fremover. Vi står jo bomstille slik det er nå.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 16. Nov. 2008, 21:01 »
Helt greit dette. Hvis Ashley erstatter Lliamba, fjerner DoF og ansetter Shearer så har han ryddet godt. Største problemet er faktisk hvilke ansettelser som er gjort,  hovedskyllebøtta fortjener Derek Lliamba. Jeg vil bare se denne klubben gå fremover, og rydder de opp nok til at Alan Shearer eller en annen god manager vil ha jobben som manager så har jeg ingen problemer til å leve med at Ashley eier klubben vår fremover.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 16. Nov. 2008, 21:20 »
Enig

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 16. Nov. 2008, 22:26 »
Så lenge Mike Ashley faktisk spiller en rolle og muligens eier en del av klubben, så er jeg svært skeptisk til hvorvidt Alan Shearer vil bli manager i klubben. Jeg tror Shearer er veldig påpasselig med at han ikke går i samme fella som Keegan, og jeg tror han vil være veldig sikker på at han får den støtten han trenger, og at han får styre skuta på sin måte, før han eventuelt sier ja. Og hvordan kan denne mannen greie seg uten eksterne investorer?

Jeg er svært skeptisk til en løsning hvor Ashley fortsatt er sjefen. Selv om det innebærer at Wise og Llambias sannsynligvis drar sin kos. Det er ikke bare i de to personene at problemet ligger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stian89

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 16. Nov. 2008, 22:35 »
Jeg kan ikke se at Alan Shearer skal takke ja til å bli manager for Newcastle i den tilstanden vi er i nå. Han vil være rykende fersk som manager, og er nok avhengig av suksess i sin første jobb for at det i det hele tatt skal bli noen managerkarriere å snakke om for mannen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 16. Nov. 2008, 22:46 »
Jeg er helt sikker på at Shearer - om forholdene ligger til rette- mer enn gjerne vil gjøre alt i sin makt for at vi skal komme oss ut av den krisen vi er i nå. Shearer lider minst like mye som alle andre supportere av denne klubben. Og han vil garantert ikke være skuddredd om han kommer inn som manager.

Jeg er dessuten ganske sikker på at Shearer har plukket opp nok fra de managerne han har hatt opp gjennom tiden, både på klubb og landslag, til at han vil være i stand til å gjøre en god jobb som sylfersk manager.
Risikoen ville i mine øyne vært langt større om vi hadde ansatt Roy Keane (før han ble mackem-boss) eller Paul Ince (selv med hans erfaring fra MK Dons), enn jeg føler det er å ansette Alan Shearer.

Men som sagt har jeg ingen tro på at Shearer vil arbeide i en modell hvor Mike Ashley fremdeles er hovedaksjonær.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stian89

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 16. Nov. 2008, 23:50 »
Hmm, tror du Alan Shearer ville ofret en fremtidig managerkarriere (satt på spissen) for å få lov til å prøve å få Newcastle United på rett kjøl? Jeg er dessverre ikke like overbevist om at han har 100 prosent uselviske tanker om dette, jeg tror dessverre virkeligheten er mer kynisk. Dette til tross for at Shearer selvølgelig er helten over alle helter.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 16. Nov. 2008, 23:55 »
Ambisjonen til Shearer ER å trene Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 17. Nov. 2008, 02:31 »
Ambisjonen til Shearer ER å trene Newcastle.

Helt riktig! Det har han vel indirekte sagt hele tiden, og det skal vel være vanskelig gjøres å ikke tolke det.
Men han er en mann som har ambisjoner om å lykkes. Og for å gjøre det må ting legges til rette for det. Det være seg dyktige eiere og styre, eiere og styre som gir manageren full tillit og midler. Per nå har vi ikke det i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 18. Nov. 2008, 00:26 »
Venter i spenning...