20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680533 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1200 på: 13. Nov. 2008, 00:39 »
Kinnear har vel også havnet med kant med noen spillere, har han ikke? Souness klarte fint motivere spillerne med det samme han kom, han også. Men det varte da vel ikke stort lenge. Både Souness og Kinnear er store, krevende personligheter som liker å sette seg i respekt. Begge er i mine øyne utgått på dato.
Jokkes poeng angående Drillo i Wimbledon var ikke mynta på Kinnear, eller er det jeg som har misforstått her?
Kinnear skal ha for at han har klart å motivere spillerne igjen. Men bortsett fra det syns jeg han gjør mange taktiske feil som kunne kostet oss enda mer. Vi har overhodet ikke overbevist mot et lag som WBA, vi var faktisk heldige som kom fra det med seier. 2. omgangen der var direkte flau. Fulham og Sunderland har fullt fortjent slått oss. Det som irriterer meg er at vi er et lag som bør kunne styre spillet, holde ballen i laget og spille ut motstandere, ihvertfall dårligere/jevngode lag. Det syns jeg Keegan klarte bra. Det har vi klart bare en gang, og det var mot Villa. Mulig han fortjener mer tid, men jeg vil OVERHODET ikke se Kinnear lengre enn nødvendig.
Jeg vil ha nye eiere og ny manager OMGÅENDE. Dette vil gi supporterne våre troa på fremtiden og, ikke minst, spillerne. Dersom en dyktig manager skulle være tilgjengelig og villig til å ta over oss - slå til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1201 på: 13. Nov. 2008, 19:52 »
Når jeg snakket om Drillo så snakket jeg ikke om Kinnear, nei. Kinnear har riktignok rykket ned med et lag han også, men det er ikke det som er poenget. Sånn som jeg forsto Frode, så ville han sparke Shearer til Kongo dersom han leder et Newcastle-lag som rykker ned, selv om laget måtte være nesten fortapt fra før av.

Om Newcastle ligger desidert nederst på tabellen i mars, Alan Shearer overtar og laget ligger tredje sist på tabellen i mai, og dermed rykker ned. Så mener jo Frode at Shearer har gjort det mye dårligere enn sin forgjenger og at det dermed er han som har skylda for at vi rykker ned. Jeg mener det blir en helt feil tankegang.

Det er Drillos feil at Wimbledon rykket ned i 2000. Ikke Joe Kinnears eller Terry Burtons. Riktignok var ikke Wimbledon helt fortapt da Drillo fikk fyken, men Terry Burton var ikke i stand til å redde et skip som sank fort. Å redde Titanic, når skipet allerede hadde veltet, var mer eller mindre umulig, selv om båten ennå ikke hadde sunket. Dersom kapteinen på det tidspunktet allerede var død, ville det da vært førstestyrmannens feil at skipet sank?

Ligger vi sist på tabellen i mars, har vi allerede kjørt på skjæret, og skipet trekker inn mye vann. Men skipet har ennå ikke veltet, og ikke sunket. Vil det da være Shearers feil om han overtar i mars, og ikke greier å redde skipet?

Kinnear har gjort en helt ok jobb som krisemanager. Men han har på ingen måte stabilisert skipet og fått oss på normal kurs ennå. Jeg synes vi ser veldig sårbare ut. Og jeg synes ikke Kinnear har overgått forventningene mine på noen måte. Selvfølgelig kom han til å snu stemningen i spillegruppa, selvfølgelig kom han til å få noen gode resultater. Og selvfølgelig kom han til å tape noen kamper også.
Men måten vi vant vår første kamp på, måten vi tapte mot Sunderland og Fulham på, og måten vi tidvis spiller på, særlig når vi er under press, med lange baller som ikke fører noen steder og veldig upresise pasninger er ikke like bra. Og jeg mener manageren på ta sin del av skylda for at ellers gode ballspillere ikke er i stand til å slå en eneste normal pasning i en kamp der motstanderen har en del press. Han har også  hatt en del taktiske blundere som har vært veldig avgjørende i kampene vi har spilt.

Vi må, for å få et best mulig utfall av denne sesongen, og være sikker på at vi ikke rykker ned, være ute av gjørma både sportslig og administrativt innen 24. desember. Når jula er over begynner sesongen for alvor. Og er du nede i sumpa da, så forblir du i den sumpa ut sesongen. Det er fortsatt mulig å redde seg fra nedrykk, men det blir jævlig vanskelig jo færre poeng du har.

Det er også svært viktig å få inn et par veldig sentrale forsterkninger i januar. Og jo tidligere vi får inn nye eiere, jo større er sjansen for at vi kanskje, kanskje, kanskje kan overtale Owen til å bli. Men tror også en bedre manager må inn for at Owen skal bli. Og det sier seg jo selv at Owen ikke vil spille for en klubb hvor ikke engang høyere makter vet hva fremtiden bringer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 13. Nov. 2008, 22:07 »
Når jeg snakket om Drillo så snakket jeg ikke om Kinnear, nei. Kinnear har riktignok rykket ned med et lag han også, men det er ikke det som er poenget. Sånn som jeg forsto Frode, så ville han sparke Shearer til Kongo dersom han leder et Newcastle-lag som rykker ned, selv om laget måtte være nesten fortapt fra før av.

Om Newcastle ligger desidert nederst på tabellen i mars, Alan Shearer overtar og laget ligger tredje sist på tabellen i mai, og dermed rykker ned. Så mener jo Frode at Shearer har gjort det mye dårligere enn sin forgjenger og at det dermed er han som har skylda for at vi rykker ned. Jeg mener det blir en helt feil tankegang.

Nå har jo dine helt egne tolkninger på andres innlegg, det har jo vært bevist før, så det er egentlig håpløst å diskutere med deg. Du tolker det jo bare dit hen du vil.
Skjønner ikke hvor du får mars mnd fra? Heller ikke helt fortapt, er NUFC det pr dags dato? Har jeg nevnt dette i mitt tidligere innlegg? Og hva med sunn fornuft, har du det?
Eller tror du jeg er stein dum? Jeg håper du er den eneste her som mener jeg har antydet at jeg ville sparker Shearer langt pokker ivold om NUFC lå sist på tabellen, helt fortapt, 10 poeng bak sikker plass og han kun fikk lede laget i sesongens siste kamp........ Det får da være grenser, også det lange innlegget med om hvis hva hadde hendt så er det krise osv. Men for all del, fortsett du. Ordet er ditt......

Frode

• Kaptein
    • Vis profil

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1204 på: 14. Nov. 2008, 01:18 »
Så mener jo Frode at Shearer har gjort det mye dårligere enn sin forgjenger og at det dermed er han som har skylda for at vi rykker ned. Jeg mener det blir en helt feil tankegang.

Hvis Frode hadde ment dette så hadde jeg vært helt enig med deg, For at det å straffe en manager for noe han ikke har gjort er helt feil. Men min store sak her inne de siste dagene er nettop å forsvare Kinnear siden han ikke har gjort noen store feilskjær som manager.

Kinnear er et skjellsord i din munn, det har du sagt før første ballen ble sparket. Så jeg synes ikke det blir riktig å slenge for mye med leppa og hevde at andre ikke er villig til å gi noen en sjangse. Når man ikke er villig til å gjøre det selv. Beklager Joakim hvis dette virker som en personlig vendetta, men det er du og Kristoffer som kjemper imot meg her:) Og du har argumentert hardest imot denne mannen, og gjort det til en prinsipp sak å ikke gi han en sjangse.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1205 på: 14. Nov. 2008, 01:20 »
Kinnear har vel også havnet med kant med noen spillere, har han ikke?

Ikke i Newcastle så langt. Han har faktisk klart å få Martins i ryggen, samt at vi ikke har hørt noe surk ifra Zog. Så pr dags dato så gjør mannen det rimelig bra på det mennesklige planet. Om mannen har kommen på kant med noen tidligere kan jeg ikke svare for, for hvem hva og hvorfor kan ha endret seg mye siden den gangen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1206 på: 14. Nov. 2008, 02:02 »
Hehe, han har da tross alt ikke vært her så lenge at han har fått sjansen til det. Poenget mitt er bare at en ikke skal ta av bare fordi han har fått en positiv effekt etter at han kom. Jeg har som sagt ingen problemer med å vedkjenne at han er en motivator, men det stopper der på mange måter. Ting så veldig fint ut både for Roeder og Souness i starten..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1207 på: 14. Nov. 2008, 14:18 »
Men han har jo bidratt med positive ting i alle klubbene han har vært i. Sjekk resultanene som jeg fant fram... Det kan ikke Souness skryte av, han er jo hatet i alle klubbene han har vært i. Du innrømmer jo mer eller mindre nå at han har gjort en god jobb, men er ikke villig til å gi mannen en sjangse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 14. Nov. 2008, 22:49 »
Souness gjorde jo positive ting både i Rovers og Rangers, samt Soton. Kinnear har vel gjort noen heller dårligere ting de siste jobbene før denne.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1209 på: 14. Nov. 2008, 23:09 »
Er det virjkelig noken som meiner Kinnear bør vurderes som permanent manager ??
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 14. Nov. 2008, 23:14 »

Nei, det trur eg ikkje. Det er vel kun snakk om at noken vil ha han ut sesongen for å behalde stabiliteten og den gode moralen i spelargruppa. Og det er eg einig i. Samtidig er det best å få inn den nye manageren så fort som mogleg. Men dette bør jo ikkje vera ein forhasta beslutning. Så viss vi verte teke øve i Januar og ingen ny manager er klar, så meinar eg at JFK skal sitja ut sesongen og styra oss inn til ein trygg plass.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1211 på: 14. Nov. 2008, 23:21 »
Får ikkje håpe det er noken ialfall.. Kinnear sitter vel til eit eventuelt takeover. Før det er han jo eineste alternativ men etter det så er det jo det beste at det nye styret får på plass sin nye manager så fort som mulig. Han har jo gjort det ok til nå men spørs jo kor lenge det varer.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 14. Nov. 2008, 23:28 »

Nei, det trur eg ikkje. Det er vel kun snakk om at noken vil ha han ut sesongen for å behalde stabiliteten og den gode moralen i spelargruppa. Og det er eg einig i. Samtidig er det best å få inn den nye manageren så fort som mogleg. Men dette bør jo ikkje vera ein forhasta beslutning. Så viss vi verte teke øve i Januar og ingen ny manager er klar, så meinar eg at JFK skal sitja ut sesongen og styra oss inn til ein trygg plass.
amen.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 14. Nov. 2008, 23:32 »
Same here. Men synes også det bør være rom for å gje honnør til Kinnear for jobben han har gjort til no.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 15. Nov. 2008, 02:35 »
Joe Kinnear skal sitte til et nytt eierskap er vel etablert. De nye eierne skal selv få bestemme om de vil ansette Joe Kinnear på fulltid (da tar jeg hagla og reiser over dammen), la Kinnear sitte ut sesongen, eller innsette en ny manager umiddelbart.

Men i første omgang skal Kinnear sitte frem til vi får nye eiere. Så får vi ta det derfra.
Selv tror jeg ikke vi vil surfe på den samme bølgen hele sesongen. Om man da kan kalle en 18. plass på tabellen for en bølge.
Det er vel forsåvidt en bølge i den forstand at vi var rett oppunder topp 10 etter Villa-kampen, for så å fyke rett ned til 18. plass etter Fulham-kampen, som jo var en så fantastisk god kamp at det bare var en elendig dommer (som ga oss et mål vi aldri skulle hatt) som hindret oss fra å vinne 20-0. Bare Sunderland-kampen var bedre, da vi rundspilte våre venner i rødt og hvitt, men likevel tapte. Merkelige greier.

Kinnear overtok som manager i Luton på nyåret i 2001. Luton rykket ned. Ifølge Frode var det Kinnears feil, da han åpenbart må ha gjort det dårligere enn sin forgjenger. Den påfølgende sesongen stormet de riktignok til opprykk. Sesongen derpå ble det snakket om enda et opprykk, men det ble visstnok en skuffende niendeplass.

Ï 2004 ble han Forest-manager, og fikk laget opp fra bunnen av tabellen til en 14. plass. Sesongen derpå var det snakk om opprykk, og det hele endte med meget skuffende resultater og Kinnear fikk fyken allerede i desember samme år. Det må man jo si var en meget god prestasjon. Hvilken imponerende merittliste denne mannen her. Sikker på at vi ikke skal ansette han på fulltid?

Riktignok har jeg vært en motstander av Kinnear hele tiden, fordi han ikke er "my cup of tea", og har et heller frynsete rykte.
Men jeg prøver å se noenlunde objektivt på hans prestasjoner som manager. Jeg føler det er helt riktig å kritisere han for ELENDIGE kamper mot Sunderland og Fulham. Det er helt på sin plass å kritisere han for svært manglende taktiske evner, som har kommet godt til syne i begge disse kampene. Hans taktiske mangler kom også veldig tydelig til syne mot WBA. Riktignok var vi sårbare, og det å sikre vår første seier var viktig. Men hvis man ser på hvordan vi opptrådte mot Villa, er det merkelig at vi blir rundspilt og overkjørt i andreomgang mot WBA. Hva gjør så Kinnear for å ri unna stormen? Han slår langt mot en spiss som ikke er i stand til å ta imot ballene, og lar WBA starte på nytt og på nytt og rulle opp angrep etter angrep. Hvorfor prøvde vi ikke å holde på ballen mot et lag som var langt dårligere enn oss, med tanke på hvor fantastisk bra det gikk i den påfølgende kampen, mot et mye bedre lag?

Kinnear har vært flink til å motivere spillerne til å opptre som et lag. Som en helhet. Men han har ikke maktet å gjøre noe med måten vi spiller fotball på. Hvis han har gjort noe, så har han gjort heltene våre om til dårligere fotballspillere enn de var for eksempel mot ManU, i første seriekamp. Og mannskapet i den kampen var ikke noe bedre enn mot WBA, Villa og Fulham.
Så hvis Joe Kinnear er "prikk lik" Kevin Keegan, hvorfor greide Keegan da å få mer ut av de samme spillerne, enn det Kinnear har greid?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon