20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1155 på: 07. Nov. 2008, 14:10 »
Det var dette intervjuet av Hicks jeg mente tidligere!

"- Masse avkastning
- Folk er bekymret over at jeg tar bort penger fra Texas Rangers (baseballaget til Hicks, journ. anm.) for å bruke på Liverpool. Men det er motsatt. Liverpool kommer til å gi masse avkastning som jeg kan bruke på Rangers eller Dallas Stars (ishockeylaget til Hicks, journ. anm.), sa Hicks i et videointervju med websiden til Major League Baseball (MLB), skriver The Independent tirsdag."

Nå er ikke alle amerikanere slik, men jeg er allikevel sleptisk til at klubben skal havne i amerikansk eierskap. Ser ikke for meg at klubben skal få noe særlig mer med "cash" verken til det ene eller andre uten at det er "vi" supportere det går utover. Til syvende og sist er det vi som betaler for lånene disse personene tar opp.

Hicks er jo f... ikke sann. dette sier han videre i samme intervju: "Dette sa han om oppkjøpet av ishockeyklubben Dallas Stars:

- De var et elendig lag som spilte i en falleferdig hall. Så jeg tenkte at jeg kunne endre det; skaffe en ny arena og gjøre klubben verdifull og selge den for masse penger. Jeg er en forretningsmann, og regnet ikke med at jeg skulle bli så interessert i hockey."

http://arkiv.na24.no/Nyhet/281944/Ville+cashe+inn+p%C3%A5+Liverpool.html

« Siste redigering: 07. Nov. 2008, 14:14 av Frode »

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 07. Nov. 2008, 14:47 »
Så han er en drittsekk som vil tjene penger på virksomheten sin? Og å skaffe et lag en ny arena og gjøre klubben verdifull kan jeg virkelig ikke se noe negativt med. Jeg er enig i at uttalelsen om at han kan bruke en eventuell Liverpool-avkastning på å styrke Rangers eller Dallas Stars er horribel, ikke akkurat det smarteste han har sagt...men ærlig talt : Jeg gir en lang faen i om en eventuell ny eier ikke vet hva offside-regelen er engang, så lenge han støtter manageren og gir oss nok penger å bruke. Mike Ashley sier jo selv at han elsker fotball, men det gjorde han likevel ikke til noen stor klubbeier.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 07. Nov. 2008, 15:18 »
Så han er en drittsekk som vil tjene penger på virksomheten sin? 

Ja egentlig! Jeg mener at visse "ting" (herunder fotball eller annen klubbidrett) IKKE er for at enkeltpersoner skal tjene penger, og ihvertfall ikke store summer. Når det kommer til dette skrittet så er det som jeg har poengtert flere ganger at det er vi supportere som må betale for dette igjennom dyrere kampbilletter, dyrere supportereeffekter, ja alle tilbud klubben skulle ha blir dyrere.

At Hicks vil gi en hockeyklubb nytt stadion og gjøre den verdifull er sikkert bra det, men det kommer helt an på hvordan dette har skjedd. Hvordan han finansierte en ny stadion/arena, osv.

Å ha eiere inne i dette gamet kun for pengenes skyld sier seg jo selv at ikke er bra. De pengene supporterene bruker på klubben mener jeg skal komme klubben til gode, IKKE en forretningsmann.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 07. Nov. 2008, 15:35 »
Det er ikke bare bra at han ville gi Dallas en ny stadio. I utgangspunktet ville han flyttet laget ut av byen for å starte opp et nytt sted. Tenk dere at hele Newcastle United hadde blitt flyttet til en ny by hundrevis av mil unna med ny stadio og det hele :) hehe..

Om han fikk det til med Dallas tror jeg ikke, men det er ikke få eksempler på det i USA. Og jeg må si meg enig med Frode. Dersom en person kjøper en klubb som har hundretusenvis av tilhengere som dedikerer livet sitt til den klubben så er man en drittsekk dersom man er ute kun etter å tjene penger. Det finnes nok av andre ting han kan kjøpe opp å selge i biter evt!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 07. Nov. 2008, 16:33 »
Det er ikke bare bra at han ville gi Dallas en ny stadio. I utgangspunktet ville han flyttet laget ut av byen for å starte opp et nytt sted. Tenk dere at hele Newcastle United hadde blitt flyttet til en ny by hundrevis av mil unna med ny stadio og det hele :) hehe..

det er en snodig sak, men å flytte lagene rundt omkring i usa er faktisk en vanlig sak. dette skjer både på hockey og basket fronten.
Håper aldri den trenden kommer til europa i det hele tatt :)
amrikanere er snodige folk:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 07. Nov. 2008, 21:54 »
du har helt rett i at det har sine positive sider med å bytte trener midt i sesongen, du trenger ikke å se til Wenger for å få det til.. Bare å se på Roeder og Keegan. De fleste som kommer inn midt i sesongen har en positiv gnist med seg. Jeg tror ikke det hjelper å ansette en ny manager i Newcastle ennå, de nye eierne som kommer inn vil helt sikkert bruke litt tid på å føle sin plass i systemet, det er neppe fotball folk som kommer inn, og vi så jo hvor lang tid det tok for Ashley å begynne å ta tak i klubben. Jeg synes vi skal la a-laget vårt fortsette i den steamen som de er i nå, jobbe hardt for hverandre, også når sesongen er ferdig så ser vi framover... langt langt framover.... Så kan vi finne den rette til å ta over, og bygge opp laget over tid.

hvis vi bytter i Januar, og ikke fortsetter på det Kinnear har bygget opp så vil vi få en ny manager effekt, og jeg tror ikke den kommer til å være like positiv som den nye manager effekten som vi er vant med. Alle spillerne roper jo etter kontenuitet, da synes jeg at det er det vi skal gi dem. Fansen roper hele tiden etter ny manager... så jeg synes nesten vi kan ta oss en bolle og holde kjeft.

Kinnear har vist seg mer en god nok for denne jobben i mine øyne, han tok i mine øyne og snudde et Newcastle lag som var lengre nede en da Keegan tok over, og han brukte 3 kamper på det imotsetning til 8 som Keegan brukte.

Jeg synes han burde få sesongen ut, og jeg synes han burde få en rolle en eller annen plass i klubben.
Jeg må skifte tema et øyeblkk, og gå tilbake til Kinnear-diskusjonen.
Du sier jo selv at du mener at Kinnear ikke bør bli fast ansatt som manager. Dermed skal vi jo bytte manager før eller siden uansett. Så er det ikke da like greit å bryte opp så tidlig som mulig? Er det egentlig noe om å gjøre at Kinnear får tid til å implementere sin spillestil i spillernes hoder, for at det skal bli et brått skifte akkurat i det de er i ferd med å få Kinnear under huden?
I mine øyne er det bedre å bryte opp med en gang, hvis vi først har en ordentlig manager klar til å overta. Jeg mener det er bedre at den som skal ansettes fast skal få så lang tid som overhodet mulig. Denne sesongen ble ødelagt det sekundet nyhetene om Keegan sprakk, dagen etter overgangsvinduets slutt. Joe Kinnear har gjort en strålende jobb så langt. Men med unntak av Everton borte og Villa hjemme har han ikke på noen måte overgått mine forventninger. I mine øyne burde enhver annen caretaker manager vært i stand til å gjøre noenlunde det samme som Kinnear har gjort.

Det at Keegan trengte lenger tid skyldtes at vi hadde gått en mye lengre periode med tap etter tap etter tap. Spillerne eide ikke selvtillit, og hadde tydelig mistet all tro på egne ferdigheter. Dessuten var vi kommet lenger ut i sesongen, og kampprogrammet var heller ikke enkelt. Derfor trengte Keegan tid på snuoperasjonen. Synes det blir helt feil å sammenligne Kinnears situasjon med Keegans situasjon i fjor vinter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 09. Nov. 2008, 11:37 »
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/football/65660/NEWCASTLE-TO-GO-AMERICAN.html

http://www.mirror.co.uk/sport/2008/11/08/toonited-states-115875-20879636/

Men så fant jeg dette på N-O: "Alan Oliver assures SkySports1 Sunday Supplement that no deal will go through in the immediate future...almost certainly not January."

Men nå har vel ikke akkurat Alan Oliver fått så mye info av Ashley eller det nåværende styret til at han skal kunne vite noe særlig mer enn andre!?

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 09. Nov. 2008, 13:05 »
Newcastle will be owned by Americans in the New Year. Two groups looking to buy the Toon have made hush-hush trips to Tyneside and are to meet Mike Ashley's £280million asking price.

Newcastle United are poised to become the fourth Premier League club owned by Americans. A US-based consortium - one of two interested in buying the Magpies - is close to tabling a £225million bid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 09. Nov. 2008, 22:01 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 09. Nov. 2008, 22:11 »
ut av alle de vi kan få så synes jeg han er ekstremt bra. Galaxy har jo vist satsings vilje, de har god økonomi, og har klart å sette MLS fotball på kartet... så jeg tror faktisk at vi kan finne mye værre eieren en han her når vi først skal bytte til amrikansk eier. han driver jo også fotball klubb!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 09. Nov. 2008, 23:18 »
Det burde da i aller høyeste grad åpne for et samarbeid mellom oss og L.A Galaxy. Hvor vi kan sende spillere på lån i den amerikanske sesongen, og vi låner Beckham ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 10. Nov. 2008, 16:45 »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 10. Nov. 2008, 17:08 »
En drøm hvis dette skulle gå i orden! Shearer som manager :D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 10. Nov. 2008, 17:13 »
Shearer får iallefal lenger tid på seg en utenforstående før han får sparken. Poyet vil f.eks bli sparket etter ca 6 mnd, mens Shearer får kanskje et helt år, om alt går galt

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 10. Nov. 2008, 17:21 »
Shearer får iallefal lenger tid på seg en utenforstående før han får sparken. Poyet vil f.eks bli sparket etter ca 6 mnd, mens Shearer får kanskje et helt år, om alt går galt

Det er helt tydelig en klar fordel med å ansette Shearer ja. Han vil få mer tid av fansen enn mange andre. Som manager er det vanskelig å vite hva han står for, men han kjenner klubben og da vet han forhåpentligvis at han ikke kan drive med masse lange baller f.eks.