20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678956 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #795 på: 16. Sep. 2008, 22:02 »
Økonomisk er en ting, men viktigste måten vi oppnår gode økonomiske resultater er gjennom sportslig suksess. Ashley har i mine øyne ikke styrt klubben sportslig forsvarlig.

Dette er faktisk det dummeste jeg har lest på en stund!

Om du ser på fakta, så ser du at flestparten var fornøyd med spillerutskiftningene i sommer. Vi fikk en kjempestart på årets PL. Ashley ble omtrent en "helt" da han sto sammen med supporterne borte mot Arsenal og tok en øl på styrten "på ulovlig vis" visstnok.

Så man kan si at Ashley gikk fra "helt" til "skyteskive" på under èn uke, alt fordi Keegan trakk seg! Og det var atpåtil ikke Ashley som falt ut med han da han var i USA på en såkalt "forretningsreise".

Så all misnøyen har bakgrunn i at Keegan trakk seg. Normalt i andre klubber heter det at ingen mann er større en klubben, dette gjelder desverre ikke i NUFC, noe også noen av våre tidligere managere har sagt, som blant annet Allardyce.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 16. Sep. 2008, 22:06 »
Jeg syns jo du har et TOTALT misoppfatta syn når du sier at alle var veldig fornøyd med sommerhandelen. Jeg var slettes ikke fornøyd, jeg var faktisk jævla skuffa, og jeg har da registrert at jeg ei heller er alene om det.
Jeg er ikke fornøyd med at vi har mistet noen kvalitetsspillere jeg helst skulle sett vi beholdt, jeg er ikke fornøyd med at vi faktisk avslutta vinduet med fortjeneste. Jeg er ikke fornøyd med at vi har endt opp med en forferdelig latterlig stall. Og aller viktigst, jeg er ikke fornøyd med at Ashley har latt Wise og co jobbe bak ryggen på King Kev, og deretter støttet dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 16. Sep. 2008, 22:08 »
Folk som "ikke helt skjønner" hva Ashley og styret har gjort som er så farlig bør tenke litt over disse tingene

1- Øker bilettprisene, og "lurer" folk til å kjøpe for 3års sesognekort, folk venter store signeringer. Rykter om wow sigering blir aldir avkreftet av klubben,

2- Ryktene verserer om hvem som egentlig styrer transfers og kontrakter. Ashley og Wise sier at Keegan har siste ordet.

3- Milner blir solgt til Aston villa mot Keegans vilje. Kontrakten til Owen har tatt evig lang tid. Alle spillere er til salgs.

4- Vi får en midtbanespiller som ikke er god nokk for valencias  tropp på lån, og kjøper en spiss. selv om Keegan ville ha en ving og en back.

5- Ashley er i Usa og prøver å få seg noe med unge jenter, når det stormer som mest rundt klubben. Dialogen mellom Ashley og Keegan virker å være lik 0. Først etterpå kommer han krypende tilbake 2 ganger.

Disse tingene vet vi er sanne, og det er nokk for meg til at jeg gjerne ser at de kommer seg vekk.  Det er sikkert andre ting jeg har glemt å nevne. Det finnes også masse rykter.
« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 22:10 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 16. Sep. 2008, 22:09 »
Jeg syns jo du har et TOTALT misoppfatta syn når du sier at alle var veldig fornøyd med sommerhandelen.

Jeg skrev flestparten! Da var ikke du og Asbjørn med der....

Eller andre som trodde at Henry, Ronaldhino, Kakà eller noen andre verdenstjerner ville komme...
« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 22:12 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 16. Sep. 2008, 22:13 »
Om du antar at jeg hadde slike oppfatninger av hvem jeg mente klubben burde hente har du også misoppfatta meg veldig.
Jeg tenker mer generelt, stemningen her inne på forumet, og hva jeg har fått inntrykk av på andre forum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 16. Sep. 2008, 22:20 »
Jeg syns jo du har et TOTALT misoppfatta syn når du sier at alle var veldig fornøyd med sommerhandelen.

Jeg skrev flestparten! Da var ikke du og Asbjørn med der....

Eeller andre som trodde at Henry, Ronaldhino, Kakà eller noen andre verdenstjerner ville komme...

Det så lenge bra ut, men da Milner plutselig ble solgt og "alt vi fikk inn" var Xisco og denne "Sør Amerika Ballacken" så var skuffelsen umiddelbart til å ta og føle på! Denne venstrebacken vi var på jakt etter i hele sommer dukkket vel heller ikke opp.

Jonas, Guthrie og Coloccini var helt klart gode kjøp, og Xisco kan foråpentligvis vise seg å bli det også. Men når man tar utgangspunkt i den stallen vi hadde i vår, og ser på spillerbeveglser ut og inn, og til slutt resultatet: altså den stallen vi nå sitter igjen med, da er den aldri så liten anelse skuffende. La det være helt klart: jeg er ingen fan av Stephen "way over the top" Carr, men han hadde vært en god backup og hatt nå!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 16. Sep. 2008, 22:23 »
Om du ser på fakta, så ser du at flestparten var fornøyd med spillerutskiftningene i sommer. Vi fikk en kjempestart på årets PL. Ashley ble omtrent en "helt" da han sto sammen med supporterne borte mot Arsenal og tok en øl på styrten "på ulovlig vis" visstnok.

Hvilke fakta basserer du dette på Frode? Ja, Bassong, Colo, Jonas, Xisco, Nacho og Guthrie er alle spiller som virker å forsterke oss og kommer til å bli nyttige iløpet av sesongen. Dette tror jeg de fleste Newcastle supportere er enige. Problemet er bare at vi har handlet for få spillere, og det var flere av oss som ventet spillere inn natt til 2. sep. De kom aldri. Vi skulle handlet inn en ersatter for Milner, vi skulle handlet inn en ny venstreback, vi skulle handlet inn en spiller som var bedre enn Butt og vi skulle handlet inn en spiller i backup for Beye. Når vi ikke gjør dettte kan jeg umulig være fornøyd med transfervinduet og det tror jeg heller ikke flesteparten er.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 16. Sep. 2008, 22:33 »
Dei fleste hadde vel forventa at me fekk inn ein venstreback og mitbane spiller(e) før vinduet stengte. Når ein ikkje fekk det i tillegg som Milner blei solgt tror eg det fleste blei misfornøyd. Er ialfall ingen grunn til og vere fornøyd med den totale transfersommeren.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 16. Sep. 2008, 22:39 »

Hvilke fakta basserer du dette på Frode? Ja, Bassong, Colo, Jonas, Xisco, Nacho og Guthrie er alle spiller som virker å forsterke oss og kommer til å bli nyttige iløpet av sesongen. Dette tror jeg de fleste Newcastle supportere er enige. Problemet er bare at vi har handlet for få spillere, og det var flere av oss som ventet spillere inn natt til 2. sep. De kom aldri. Vi skulle handlet inn en ersatter for Milner, vi skulle handlet inn en ny venstreback, vi skulle handlet inn en spiller som var bedre enn Butt og vi skulle handlet inn en spiller i backup for Beye. Når vi ikke gjør dettte kan jeg umulig være fornøyd med transfervinduet og det tror jeg heller ikke flesteparten er.

Jeg baserer meg på det jeg tidvis leste her og på N-O.
Greit at folk var litt skuffet over at vi ikke fikk inn venstreback, men om du leser, spesielt på N-O, så var de likegyldige til salget av Milner og mente at vi ranet Villa der.
At Ashley også kunne stå sammen med fansen og kose seg i siste kamp i august tyder jo at at "hatet" kom da Keegan trakk seg.

At Ashley også slet med underskuddet som var på 30 millioner pund årlig som var utgifter på gamle spillere og altfor høy lønn viser jo tydlig at klubben kunne endt veldig ille opp om han ikke hadde kjøpt den opp.
Dette kan du lese om her:
http://www.football-finances.org.uk/newcastle/2007/index.htm

Så til sist, Ashley fikk et år på seg på noe som nørmalt vil ta lenger tid å rette opp. Han gjorde èn feil, det var å ansette Keegan, selv om jeg var i ekstase over det skjønner jeg nå at det ble litt feil.
Noen som husker hva Alex Ferguson sa om fansen til NUFC da han fikk høre om Keegans comeback?

« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 22:41 av Frode »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 16. Sep. 2008, 23:21 »
Misnøyen med overgangsvinduet kom jo først etter det var ferdig for etter utalelser var det jo forventet at vi skulle være aktive den siste dagen. Arsenal kampen var 30. aug så det var nok ikke noe misnøyde mot han på grunn av dette da. På N-O er det kanskje noe midre kritikk av overgangsvinduet enn her, men mitt intrykker hvertfall ikke at de fleste er fornøyd. Mange var fornøyde før 2.sep. Da vi ikke fikk inn de spillerne vi trengte kom minsnøyen også der.  At Keegan trakk seg gjør jo selvsagt at vi fokuserer mer på et svak overgangsvindu, men jeg personlig hadde uansett ikke vært fornøyd med dette overgangsvinduet og hadde påpekt det.

Det blir vanskelig å være misfornøyd med salget av Milner når han selv vil bort, vi får mye penger for han og KK sier at dette vil flytte klubben fremover. Når vi i ettertid ser at det aldri kom noen erstatter blir det selvfølgelig noe annet. Siden du tydligvis er fornøyd med overgangsvinduet. Syntes du vi har nok kvalitet og en stor nok tropp per dags dato?

Jeg har aldri kritisert Ashley for hans bedriftsmessige beslutninger. Han har gjort mye bra for NUFC på dette område og det skal vi være taknemlige for.
« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 23:28 av fredd »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 16. Sep. 2008, 23:26 »
Du vet at det heter overgangsvindu, fredd? :D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 16. Sep. 2008, 23:29 »
Du vet at det heter overgangsvindu, fredd? :D

Hehe  ;) Veldig mange overgnagsvinduer ser jeg ja. Skal ha rettet opp til fleste nå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 16. Sep. 2008, 23:48 »
Sitat fra: fredd
Bassong, Colo, Jonas, Xisco, Nacho og Guthrie er alle spiller som virker å forsterke oss og kommer til å bli nyttige iløpet av sesongen. Dette tror jeg de fleste Newcastle supportere er enige.
Ehh.
Hvor godt kjenner du egentlig denne pur unge Nacho Gonzales?
Vi har hørt særdeles lite om denne gutten, og han er hentet inn på lån uten opsjon på kjøp. Altså virker det utelukkende som en kortsiktig handel, som svært få Newcastle-supportere skjønner poenget med.
Og jeg er en av dem.

Jeg var sånn halvfornøyd da overgangsvinduet stengte. Visste svært lite om de to vi hadde fått inn den dagen, og var litt undrende over at vi hadde fått inn en spiss og en uruguyansk "trequartista", når vi hele sommeren hadde jaktet en venstreback og nettopp hadde solgt en høyreving.

Der og da var jeg av den oppfatning at Milner hadde seg selv å takke. Senere har det kommet frem opplysninger som tyder på at det ikke helt var tilfellet. Dessuten er det en kjent sak at Newcastle-supportere er delt i synet på Milner.
Enkelte mener det overhodet ikke er noe savn, mens andre stadig griner over at vi mistet et arbeidsjern. Og så har vi de som mener at £12 mill for Milner var en grei pris, men at vi måtte bruke pengene på en erstatter.

Etter hvert som tiden har gått, og skadene nå har satt inn for alvor, så blir jeg mer og mer bekymret og mer og mer oppgitt over det jeg vil kalle en veldig dårlig transfersommer.

Guthrie ser ut til å være en nyttig tilvekst, og kan bli en god fotballspiller med tiden. Men han er fremdeles bare ung og lovende.
Xisco er også en ung spiller. Og han vil først og fremst være en backup for Owen og Martins i mine øyne. Og en konkurrent for Carroll og Viduka. Nøyaktig hvor god han er vet vi lite om. Etter debuten å dømme er jeg skeptisk, men har ikke tenkt å felle noen dom allerede.

Jonas og Coloccini er de eneste vi kan virkelig si oss fornøyd med så langt. Begge har fått en god start i Newcastle-trøya.
Men det er bare to spillere.
Vi ser jo nå som skadelista begynner å nå gamle høyder at stallen vår er FARLIG TYNN!
Når juniorspilllere som knapt nok har fått smake på a-lagsnivået i sommerens treningskamper må sitte på benken i en PL-kamp, med stor fare for at de kan bli nødt til å hoppe inn. Da er ikke jeg fornøyd.
Når det er like før at Ben Tozer må starte en PL-kamp som venstreback, da har vi ikke gjort en god jobb denne sommeren. Og da har ikke klubben blitt drevet sportslig forsvarlig.

Det er en enkel og grei konklusjon som selv Frode bør være i stand til å se.

NB! I tilfelle noen skulle være i tvil. Dette er ikke en kritikk rettet mot fredd. Hovedpoenget er rettet mot de som argumenterer mot at Ashley ikke har drevet klubben sportslig forsvarlig og som mener at vi gjorde en god jobb på overgangsmarkedet i sommer. Fredd har fått påpakning for å allerede regne Xisco og innlånte Nacho som nyttige tilvekster som alle newcastle-supportere er fornøyde med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #808 på: 17. Sep. 2008, 00:57 »
Det virker ihvertfall tydelig at fokuset om dagen er ikke akkurat å skaffe en ny manager :P Det virker også som om Ashley har litt trøbbel med å få solgt klubben.

Hvis han blir sittende, skal vi fortsette å "hate" han eller skal vi forsøke å gjøre det beste ut av det? Jeg er ihvertfall bestemt på at noen flere demonstrasjoner og hatmeldinger ikke tjener klubben i det hele tatt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 17. Sep. 2008, 01:07 »
Xisco syns jeg var et bra kjøp i utgangspunktet. En spisstype vi trenger, og en for fremtiden. Keegan hadde også pratet med Xisco selv og fortalt om sine planer for klubben i forkant av overgangen. Nacho luktet det panikk og planløshet over lang vei. Vi opptrer jo som farmerlaget for Valencia her og kan i verste fall ende opp med en spiller som overhodet ikke har noe i PL å gjøre.
Jonas er et knallkjøp, og Colo er også såpass god at han forsterker førstelaget umiddelbart, forhåpentligvis vår løsning sammen med vår fremtidige forsvarssjef Taylor.
Guthrie har imponert meg mest faktisk. Dette fordi jeg hadde enormt små forventninger til han. Han kan bli en kongespiller på midten for oss i mange år fremover. Dette var også en spiller Keegan selv identifiserte. Bassong er det vel enda tidlig å bedømme, et kjøp for fremtiden. Må innrømme at jeg er litt usikker på han da, men det er vel slike gamblinger vi er blitt nødt til å ta under begrensede budsjettbetingelser. Altså et greit kjøp.

Kjøpene er greie nok. Problemet er nok at for få forsterket førsteelleveren direkte. Det kan jeg dog takle med det argumentet at vi er nødt til å kjøpe spillere for fremtiden. Det jeg derimot ikke kan takle er at vi selger gode spillere for endel penger, men lar vær å bruke det når vi allerede har en stall som er alt for tynn. Det er sportslig dårlig dealing, og ikke forsvarlig i mine øyne.
Og enda værre, handler skjer bak ryggen på vår manager. Spillere i andre posisjoner enn de vår egen manager (og forøvrig utallige andre) ønsker at vi skal forsterke jaktes på. Keegans første ønske var at vi skulle kjøpe en back, helst en venstreback. Han da det tidlig i vår. Det ble faen ikke prøvd på. Det vil si, vi henta inn en spiller på prøvespill som nå er resverve i Hull City. Det tilfredsstiller ikke helt meg. At vi også forsøker å selge Joey Barton og Michael Owen timer før vinduet stenger, er helt fantastisk amatørmessig, og burde alene betydd kroken på døra for de ansvarlige. Noe forøvrig Ashley kunne gjort med en gang, og klubben hadde stått mye bedre til med nå, enn det den gjør. Trist, men sant.