20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677329 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #661 på: 14. Sep. 2008, 18:28 »
Fantastiske nyheter, det er bare å håpe at det er noen som vil ha Cirkus United.

Det må da finnes en rik galning som ikke er så oppdatert på hva som har skjedd i klubben de siste 10-15 åra!?!?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 14. Sep. 2008, 18:38 »
Deilig. Endelig ein opptur.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 14. Sep. 2008, 18:45 »
Etter å ha lest Mike sin appell til supporterne så synes jeg han fortjener litt heder til neste kamp! jeg synes virkelig at det er noe i det han sier her, det er synd at dette kommer så seint som det gjør. Grunnen til  krigs tilstandene er at supporterne ikke får klare beskjeder ifra klubben. Nå har vi fått det, og jeg er kjemp fornøyd, synes nesten det er litt leit at Ashley må gå. (Er vell lett å overtale.)

Vi kan ikke forvente at Keegan skal kjenne alle talentene som finnes ute i verden, og da må vi ha et apparat rundt klubben som skal kunne forsterke oss. Ferguson sa vell at Wise kunne starte en krangel i et tomt hus, så jeg trekker fortsatt i tvil om han er riktig mann for klubben, men Mike er jeg litt usikker på om er feil. Han har ihvertfall en gjennom tenkt plan for klubben, og det har vi manglet de siste årene, og hvis det stemmer det han sier om økonomien vår, så må det være lov til å være litt skeptisk.

Ashley fortsett
Wise ut!

ikke realistisk ser det ut som, men men..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 14. Sep. 2008, 18:56 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1392670,00.html

Denne må dere lese. Er et personlig brev fra Ashley. Synes det var bra skrevet. Og jeg er enig i nesten alt det han sier: Castle og han har ikke råd til å hente inn de aller dyreste spillerne, derfor må klubben satste på et omfattende talentnettverk. Og at klubben var øk fokked før han kom tror jeg er hevet over enhver tvil.  Er bare så ufattelig synd at han ikke gjorde noe med organiseringen av klubben: Dvs gi manager større innflytelse over spillerkjøp som er vanlig i andre klubber.  Har ikke hatt noe i mot at Wise eller noen andre hadde kvalitetssikret evnt spillere Keegen er interessert i å hente. Det sentrale er at Keegen må få andledning til å velge de han er interessert i å kjøpe. Deretter må det være en prosess hvor økonomi, fotballferdigheter til spilleren osv må vurderes.

I følge Ashley er det styret som har hindret en omorganisering som Keegen har ønsket, .  Men at styret har misdømt Keegens populæritet er tydelig. Hadde de visst konsekvensene ville de nok ha vært med på en omorganisering. De må jo ha visst at hvis Ashley blir tvunget til å selge så betyr det at de blir avskjediget

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 14. Sep. 2008, 18:59 »
Greit nok det han skriv, men eg skulle gjerne likt å visst kva Wise og den gjengen der egentlig gjer i klubben. Men bra han hører på protestane. No må vi få inn ein rikare eigar!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #666 på: 14. Sep. 2008, 18:59 »
Jippi! ;D Føler faktisk litt med Ashley i noen ting ;), men at Wise og llambias kom inn i bildet tilgis aldri.  >:(
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 14. Sep. 2008, 19:02 »
Jeg føler egentlig med det meste Ashley sier, bare så jævlig irriterenede med Wise og den andre idioten. Filosofien til Ashley er akkurat slik jeg vil klubben skal drives. Kjekt at inderen kjøper oss, men jeg vil ikke at castle skal bli det nye Chelsea, da mister klubben mye av identiteten sin

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #668 på: 14. Sep. 2008, 19:03 »
Ashleyss "brev" kommer dessverre sent. Jeg er derimot enig i så godt som alt han skriver. Det økonomiske i klubben må være forsvarlig; ikke Shepherd-style. Newcastles økonomi er fortsatt herjet av etterskjelv fra Shepherds elendige økonomiske styring.

Ashley burde gitt dette ut tidligere, og da kunne han ha strøket det om at han selger klubben. Det klare svaret om hva som skjer har vi ventet på så lenge. I dag kom det, men det spørs om det er for sent for Ashley.

Ashley har helt rett når han sier at det trengs mer enn en person for å styre klubben, og forsvarer derfor en Direcotr of Football-rolle. Det gjør jeg også. Det hadde derimot vært bedre alternativ enn Wise, og der kommer den største tabben til Ashley: Å velge Wise. Tabbe nummer to er tidsbruken. Tabbe nummer tre er å la andre ta seg av forhandlingene med Keegan i første fase.

Wise må uansett gå, en ny DoF kan komme inn, men i et organisatorisk system som gir manageren mer makt og innflytelse. Shearer/Keegan, med en Ashley som fokuserer på gjeldsslette og akademiet, samt noen litt større kjøp for å krydre og fylle hull. Da kan Newcastle ha noe å bygge på.

Forventer en at det bare er å pøse inn mer penger, når vi fortsatt skylder penger for transfers flere år tilbake, og gir Ashley skylden, så har en latt den siste tidens hendelser ødelegge dømmekraften totalt. Virkeligheten er ikke FM, og økonomien er faktisk litt vanskeligere i det virkelige liv. Ashley kan dette, men Ashley sliter på andre ting; Mediearbeid, for eksempel.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #669 på: 14. Sep. 2008, 19:03 »
But Ashley released a defiant statement declaring his love of the club, highlighting his investment in Newcastle's future and stating that he would only sell to a buyer who will spend freely on big-name players.

Liker det her ;) :)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #670 på: 14. Sep. 2008, 19:06 »
Kunne det ikke gått an å splitte aksjeposten, slik at fansen og en riking kjøper en del hver. Dermed kan fansen få en/noen representanter i styret... ;) Evt. synes jeg fansen kan få lov til å bestemme av den nye eieren.
« Siste redigering: 14. Sep. 2008, 19:08 av SuperAlmeida »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 14. Sep. 2008, 19:06 »
Helt enig MortenM.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #672 på: 14. Sep. 2008, 19:09 »
Utrolig voksent gjort av Ash. Men hvorfor ikke gjør det tidligere ?  Men han er tydligvis ikke rik nok til å ha Newcastle. Så vis ingen vil kjøpe oss nå, synes jeg at Ash bør selge 50 % til supporterne, for det er nok av supportere som har 1000, 10000, 1000000 å satse på sitt kjære newcastle.

At han skal ha 300 mill pund, synes jeg er rettferdig, utifra at han har betalt ned gjeld på 120 m pund og kjøpt klubben for 150m pund.

Får mye mer sympati med Ash etter dette og det synes jeg di fleste andre og skulle hatt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 14. Sep. 2008, 19:10 »
Jeg støtter Ashley i alt han sier egentlig. Og jeg ser gjerne at Newcastle har Arsenal som "rollemodell"... Jeg vil heller at vi skal drives som Arsenal enn som Chelsea, uavhengig av hvem som eier oss! Men det som har irritert meg er denne "knivingen" mellom styret og Keegan. Det må være klare retningslinjer på hvem som har ansvaret for hva, og disse retningslinjene må alle være inneforstått med!!

Jeg ser gjerne at Ashley fortsetter å eie Newcastle, men da må Wise komme seg ut. Han er ferdig uansett dersom Newcastle blir solgt! Deretter vil jeg ha en ny manager, gjerne en som er inneforstått med det nye systemet. Jimenez har jo faktisk vist seg å være en jævel på å plukke gode spillere, så han er en mann vi bør ha.

Heller toppklubb om 5år enn Chelsea i dag.

Wise out!!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #674 på: 14. Sep. 2008, 19:10 »
But Ashley released a defiant statement declaring his love of the club, highlighting his investment in Newcastle's future and stating that he would only sell to a buyer who will spend freely on big-name players.

Liker det her ;) :)
Jeg liker Ashleys intensjoner, men at Newcastle skal bli City eller Chelsea opp av dage ønsker jeg ikke. Newcastle skal kjempe om troféet, ikke kjøpe det ved å bruke £200 mill på transfers. Newcastle må bygge opp laget, klubben og fansen. Etter denne sesongen, så er det 102 år siden Newcastle vant serien. Vi må for all del ikke kjøpe oss ut av dette. Det vil ødelegge Newcastle.

Jeg har skrevet det mange ganger her. Om noen vil ha en slik klubb, så anbefaler jeg en av de to blå draktene som det oser dollars fra. Kjøpeseirer hører ikke hjemme i sort og hvitt!