20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676724 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #555 på: 11. Sep. 2008, 13:00 »
In a BBC investigation into Mr Abramovich's wealth, the reporter John Sweeney noted that, after the oligarch emerged at the top of the trade, the murders stopped.  The Times

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article4272585.ece

Ashley er en engel kontra mange av de andre vi kunne ha hatt. Jeg ser også gjerne at Ashley går, men ikke for enhver pris!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 11. Sep. 2008, 14:22 »
Det er vel ikke alle som har sagt at de vil ha en jævel som Sinawatra eller Roman da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 11. Sep. 2008, 14:41 »
Nei, det er ikke alle, men det er litt skremmende at noen faktisk vil det. At de ikke bryr seg om hva disse folkene har gjort. Men jeg håper vi kan få en normal eier som kan ta over for Ashley snart.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 11. Sep. 2008, 14:51 »
Ja Røkke har nok drept meir enn bare fisker og siden han er så rik!

Blir bare teit og anklage rike folk sånnt. Koffer er ashley bedre enn desse andre da. Tenk på alle sporsforretningene som har gått på konkurs pga ashley! Uffamej

Herregud, noen ganger så virker du mer blåst enn noen andre her. Ja, det finnes de som har tjent penger lovlig, selvom de også kanskje har måtte gjøre ting de ikke er så stolte av.

Bill Gates feks stjal oppskriften på hvordan man kunne lage et OS av Apple, samt at han kjøpte DOS av en fyr for småpenger og solgte den for millioner til IBM. MEN, det er stor forskjell fra Roman og Thaksin feks.

Thaksin har stjålet milliarder fra Thailand, et land som allerede er blandt de fattigste i verden. Han har tjent opp sin egen formue ved å la de fattigste være fattig mens EN person tjener opp sin rikdom på andres ulykke. Amnesty International kaller Thaksin for følgende "a human rights abuser of the worst kind". I tillegg er Thaksin mistenkt for å ha drept en horde av mennesker...

God gutten Roman derimot har stjålet milliarder fra et annet land hvor krisen nesten var større enn i Thailand. The Times har visstnok hatt en lang artikkel hvor de går litt i dyben på hva han har gjort for å tjene opp formuen sin. Her er noe hentet fra WIKI:

- Claims of dishonest "business-partnership" with Vladimir Putin

Berezovsky has claimed that Abramovich and Vladimir Putin are ?business partners? and this allegedly allowed Abramovich to pursue some of his less known but illegal business- and other- practices at the cost of the Russian people and their assets. New York Times quotes

- Bribes

On July 5, 2008, The Times reported that Abramovich admitted he paid billions of dollars for political favours and protection fees to obtain a big share of Russia's oil and aluminium assets as was shown by court papers The Times obtained.[35]

- Arrest for theft

In 1992 he was arrested in a case of theft of government property: AVEKS-Komi sent a train containing 55 cisterns (tankers) of diesel fuel, worth 3.8 million roubles, from the Ukhtinsk Oil Production Factory (Case No. 79067 for the large-scale theft of state property);[37][38] Abramovich met the train in Moscow and resent the shipment to the Kaliningrad military base under a fake agreement, but the fuel arrived in Riga. Abramovich co-operated with the investigation, and the case was closed after the oil production factory was compensated by the diesel's buyer, the Latvian-US concern, Chikora International.

- Aluminium wars

The Times[39][40] said that Mr Abramovich "famously emerged triumphant after the ?aluminium wars?, in which more than 100 people believed to have been killed in gangland feuds over control of the lucrative smelters. He avoided the fate of a rival oligarch who annoyed the Kremlin and ended up being transported to jail in Siberia for ten years," and "Numerous officials and executives are said to have lost their lives".

Ser du forskjellen på Røkke og Thaksin nå Benson!?

Omg eg satte det jo litt på spissen men det sjønte du vel. Poenget er eg aner ik kor dei har fått penga fra og eg bryr meg ik. Og leve lykkelig uvitende er vel det beste her. Om det bruker penga i Newcastle istadenfor andre rivaliserende klubber så gjerne for meg.
Dessuten trodde eg Roman har fått pes pga han spytta så mykje penger inn Chelsea og fokuset på kor han har fått det fra har vert nermest ikkje eksisterende ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #559 på: 11. Sep. 2008, 15:53 »
Ja Røkke har nok drept meir enn bare fisker og siden han er så rik!

Blir bare teit og anklage rike folk sånnt. Koffer er ashley bedre enn desse andre da. Tenk på alle sporsforretningene som har gått på konkurs pga ashley! Uffamej

Herregud, noen ganger så virker du mer blåst enn noen andre her. Ja, det finnes de som har tjent penger lovlig, selvom de også kanskje har måtte gjøre ting de ikke er så stolte av.

Bill Gates feks stjal oppskriften på hvordan man kunne lage et OS av Apple, samt at han kjøpte DOS av en fyr for småpenger og solgte den for millioner til IBM. MEN, det er stor forskjell fra Roman og Thaksin feks.

Thaksin har stjålet milliarder fra Thailand, et land som allerede er blandt de fattigste i verden. Han har tjent opp sin egen formue ved å la de fattigste være fattig mens EN person tjener opp sin rikdom på andres ulykke. Amnesty International kaller Thaksin for følgende "a human rights abuser of the worst kind". I tillegg er Thaksin mistenkt for å ha drept en horde av mennesker...

God gutten Roman derimot har stjålet milliarder fra et annet land hvor krisen nesten var større enn i Thailand. The Times har visstnok hatt en lang artikkel hvor de går litt i dyben på hva han har gjort for å tjene opp formuen sin. Her er noe hentet fra WIKI:

- Claims of dishonest "business-partnership" with Vladimir Putin

Berezovsky has claimed that Abramovich and Vladimir Putin are ?business partners? and this allegedly allowed Abramovich to pursue some of his less known but illegal business- and other- practices at the cost of the Russian people and their assets. New York Times quotes

- Bribes

On July 5, 2008, The Times reported that Abramovich admitted he paid billions of dollars for political favours and protection fees to obtain a big share of Russia's oil and aluminium assets as was shown by court papers The Times obtained.[35]

- Arrest for theft

In 1992 he was arrested in a case of theft of government property: AVEKS-Komi sent a train containing 55 cisterns (tankers) of diesel fuel, worth 3.8 million roubles, from the Ukhtinsk Oil Production Factory (Case No. 79067 for the large-scale theft of state property);[37][38] Abramovich met the train in Moscow and resent the shipment to the Kaliningrad military base under a fake agreement, but the fuel arrived in Riga. Abramovich co-operated with the investigation, and the case was closed after the oil production factory was compensated by the diesel's buyer, the Latvian-US concern, Chikora International.

- Aluminium wars

The Times[39][40] said that Mr Abramovich "famously emerged triumphant after the ?aluminium wars?, in which more than 100 people believed to have been killed in gangland feuds over control of the lucrative smelters. He avoided the fate of a rival oligarch who annoyed the Kremlin and ended up being transported to jail in Siberia for ten years," and "Numerous officials and executives are said to have lost their lives".

Ser du forskjellen på Røkke og Thaksin nå Benson!?

Omg eg satte det jo litt på spissen men det sjønte du vel. Poenget er eg aner ik kor dei har fått penga fra og eg bryr meg ik. Og leve lykkelig uvitende er vel det beste her. Om det bruker penga i Newcastle istadenfor andre rivaliserende klubber så gjerne for meg.
Dessuten trodde eg Roman har fått pes pga han spytta så mykje penger inn Chelsea og fokuset på kor han har fått det fra har vert nermest ikkje eksisterende ?

Nærmest ikke-eksisterende? Haha, hvor faen har du vært de siste fire-fem åra ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #560 på: 11. Sep. 2008, 16:14 »
trenger vi qoute HELE forbanna innlegget hele tiden?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 11. Sep. 2008, 16:17 »
Whatever har ik studert rikinger og formuen deres liksom. :) Heller Roman enn Ashley for med ashley virker det og vere nufc fan heilt meinigslaust. Ein eiger som bruker klubben som tapper klubben og bruker den som inntektskilde da tar eg heller ein riking med ambisjoner utover det og vere eit bånnlag.
Ps! Ka e gale med han Anil da ?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #562 på: 11. Sep. 2008, 18:47 »
Ikke noe galt med Anil såvidt jeg har fått med meg :)
Eneste som er galt med han ennu ikke har kjøpt Newcastle ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 11. Sep. 2008, 19:41 »
Whatever har ik studert rikinger og formuen deres liksom. :) Heller Roman enn Ashley for med ashley virker det og vere nufc fan heilt meinigslaust. Ein eiger som bruker klubben som tapper klubben og bruker den som inntektskilde da tar eg heller ein riking med ambisjoner utover det og vere eit bånnlag.

Det sier vel mer om deg som menneske enn meg som supporter.

At du ville ha og støtter en mann som har gjort så mye ulykke bare for at du skal bli kvitt en mann som prøver å tjene penger på Newcastle!?

Jeg har også sagt hele tiden at jeg tar gjerne inn en riking, men det må være en som ikke har blodige hender.

Edit: Anil vet jeg desverre for lite om til å kunne uttale meg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 11. Sep. 2008, 20:13 »

Det sier vel mer om deg som menneske enn meg som supporter.

At du ville ha og støtter en mann som har gjort så mye ulykke bare for at du skal bli kvitt en mann som prøver å tjene penger på Newcastle!?

Jeg har også sagt hele tiden at jeg tar gjerne inn en riking, men det må være en som ikke har blodige hender.

Edit: Anil vet jeg desverre for lite om til å kunne uttale meg.

Lol er dette livssyns undervisning ?
Så det du seie e alle Chelsea fans er dårlige mennesker om dei ikkje vil bytte roman med ashley mcduck ? Det faller vel i sin egen urimelighet? Ville du vendt ryggen til nufc om Roman kom da ? Isåfall tror eg du er i mindretal.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 11. Sep. 2008, 21:03 »
Hva andre mener får de stå for selv, men jeg kjenner flere Chelsea fans som skammer seg over det Roman har gjort tidligere ja. Desverre er de aller fleste akkurat som deg, likegyldig og uvitende.

Men jeg mener at Newcastle bør holde seg for gode til å ta i mot penger fra mordere. Så ja, jeg hadde lett vendt ryggen til Roman. Si meg, hva er egentlig det GRUSOMME i det Ashley har gjort? Kan mord og undertrykkelse sammenlignes med å presse ut Keegan!?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 11. Sep. 2008, 21:09 »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 11. Sep. 2008, 21:18 »
Sånn er det.

Tror egentlig vi bare må bite det sure eplet å innse at Ashley kommer til å være her i noen år.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 11. Sep. 2008, 21:48 »
Hva andre mener får de stå for selv, men jeg kjenner flere Chelsea fans som skammer seg over det Roman har gjort tidligere ja. Desverre er de aller fleste akkurat som deg, likegyldig og uvitende.

Men jeg mener at Newcastle bør holde seg for gode til å ta i mot penger fra mordere. Så ja, jeg hadde lett vendt ryggen til Roman. Si meg, hva er egentlig det GRUSOMME i det Ashley har gjort? Kan mord og undertrykkelse sammenlignes med å presse ut Keegan!?

Ja vel siden du går så langt så har du vel bedre bevis enn wikipedia eller ?!? Eineste som er sikkert er vel at Kameraten Berezovskij og Roman fekk tak i desse oljefelta.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 11. Sep. 2008, 21:59 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article4272509.ece

http://www.iht.com/articles/ap/2008/09/10/business/EU-Russia-Evraz-Antitrust.php

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article4272585.ece

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article4272531.ece

"Beresovky and Abramovich should be in jail for making their billions on the back of millions of ordinary russians, deliberately scared into giving away at a fraction of their true value coupons/shares in the huge oil/steel/ aluminium companies that these 2 gangster capitalists bought ! "

Her er noen. Kan grave opp flere også.. Men det meste av lesestoffet jeg har lest er fra historebøker og diverse bøker om Russland og Øst Europa. Kan sikkert finne frem titlene hvis du faktisk er interessert i å lese de...!