20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676927 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #315 på: 02. Sep. 2008, 17:09 »
Ikke noe nytt nå heller.

Veldig mange fans utenfor St.James Park som synger "Ashley out". Fortsatt ikke noe offisielt.

Men han David Craig virker å tro at Ashley ikke sparker Keegan...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 02. Sep. 2008, 17:23 »
Da fikk jeg riktig for mange av mine påstander mot Mike Ashley, selg klubben før du ødlegger sjela helt.  . >:(

Ødelegger sjela? Selv synes jeg dette er oppskriftsmessig slik klubben har vært drevet i moderne tid. Om noe styrker dette sjela til Newacastle, nemlig som Donaldklubb nr 1 i England, slik vi tidligere er kjent som...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 02. Sep. 2008, 17:25 »
fat fred brannt ialfall for klubben
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 02. Sep. 2008, 17:28 »
Har han gjort noe bedre enn Ashley da? Ashley driver hvertfall klubben godt økonmisk og nå har begge sparket en publikumsyndling om Keegan blir sparka. Ingenting er dårligere enn Fat Fred!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 02. Sep. 2008, 17:32 »
fat fred brannt ialfall for klubben
Hehe. Meget mulig. Men han hadde en merkelig måte å vise det på.
Han viste gjennom sine 10 år som styreformann at han ikke hadde peiling på hva han gjorde. Ikke det spor bedre enn Mike Ashley, som faktisk har gjort mye fornuftig hittil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BallaJazz

• Gjest
« Svar #320 på: 02. Sep. 2008, 17:54 »
Vell..Ashley får en stor kamel å svelge og det sprørs om den feite magen hans har plass til denna!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 02. Sep. 2008, 18:04 »
Fat Fred viste ihvertfall ambisjonar om at Newcastle skulle være eit topplag. Ashley ser bere ut til å være ute etter å tee pengar på klubben.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #322 på: 02. Sep. 2008, 18:12 »
Tviler vel på om ashley tør å leke kompis og sitte sammen med fansen nå >:(
noen burde gi ham en på shcnaset

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #323 på: 02. Sep. 2008, 18:43 »
Jeg tror det er nødvendig med organisatoriske endringer. Keegan kan ikke tro at han sitter i styret men styret (v/ Ashley og Wise) bør bruke Keegans shoppingliste litt mer flittig.

(Nå kan mye ha skjedd siden sist her, har ikke oppdatert meg på ca en time...)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 02. Sep. 2008, 20:15 »
Hvis Keegan fortsetter etter en stor uenighet, som det kan virke som om det har vært, så er jeg faktisk imponert over Ashley. Skal en del til for å holde Keegan tilbake hvis han egentlig vil gå.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 02. Sep. 2008, 20:25 »
Om det er slik at Ashley ikke vil sparke Keegan, har penger tilgjengelig til dei rette spillerne, så peker alt mot at Wise( Jimenez, Vetere ) må ut, og at det er han sin feil at vi ikke har flere spillere nå.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 02. Sep. 2008, 20:31 »
Tipper vi kan takke Jiminiz og Vetere for Coloccini, Jonas og Xisco. De skal visstnok ha MEGET gode kontakter i Spania.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 02. Sep. 2008, 20:35 »
Ja, sikkert det. Men Wise har sikkert gjort gode ting for klubben han også!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #328 på: 02. Sep. 2008, 20:42 »
Jeg har mange grunner til hvorfor jeg håper på nytt styret:

- Potensielle overganger uteblir.
- Aldri vært skrevet mer om gjerrighet i Newcastle i mediene.
- Owen kontrakt drøyes hele tiden, og vi tilbyr for lite i lønn for en nøkkelspiller. (Jeg kan aldri tenke meg at Owen forlanger mer enn det han allerede har.)
- Vi må selge før vi kjøper, dette har kostet f.eks. Elano. .
- Uprofisjonell besluttninger. (Alladyce sparket etter kun  6 mnd, noe som skapte reaksjoner)
- Virker som Wise har mer å si enn Keegan på overgangsmarked.
- Bilettprisene øker, og det er kun  de som kjøper 3 års sesongkort som får sesongbilleten for samme pris som fjordåret.

- Ashley gjør ting som han tjener på:
*Han kommer til klubben og har åpen bar på et par puber, men husk, om ashley har betalt øl for 150.000 kr til fansen er det som om normale økonomisk  stilte mennesker skulle gi 50 kr til et gatebarn i afrika.
*At han har betalt ned £80 mill av klubbens gjeld kommer bare HAN til gode, ingen andre. Han kjøpte klubben for £130 Mill og + de 80 blir regnestykket enkelt.  han har altså betalt kr £210 mill, og nå snakkes det om salg på £260-280 Mill. Profitt, Profitt.
* Han søker innvestorer/deleiere som kan få 1 % av Skuta som han mener skal kjøpe spillere mens han sitter å smiler og ser at klubens profil og aksjer øker.

Hvis folk leser litt rundt på andre forskjellige Newcastle forum er det faktisk veldig mange som har blitt meget skuffet over det nye regime. Jeg selv hadde forhåpninger, ikke at vi skulle bruke 1 milliard i sommer på spillere, men at vi skulle få inn 5-6 spillere med virkelig kvalitet, og spillere som går rett inn i start elveren.

- Bra vi ikke haster oss på overgangsmarkedet, dog er vi enkelte ganger nogenlunde treige.
- Gjerrige er helt greit akkurat nå. Tenk på hvor mange spillere vi har kjøpt og solgt med tap.
- Owen har allerede en meget god lønn. Over 1 mill i uka(?). Han har strengt tatt ikke gjort seg fortjent til høyere lønn. Heller lavere.
- Vi selger ihvertfall riktig. Men, tror ikke vi er nødt til å selge før vi kjøper. Men, med de dyre spillerne vi har tenkt på. Så selvfølgelig må vi det.
- Allerdyce ble ikke ansatt av Ashley. Ikke spilte vi fotball under han heller. Ashley i sin fulle rett til å sparke han. Selv om jeg/flere ikke nødvendigvis var enige i avgjørelsen at the time.
- Hva skulle vi med Wise egentlig? Litt håpløs situasjon å hente han inn i mellomrommet imellom styret og manageren.
- De som kjøper sesongkort har sikkert gjort det siden 1970, hvorfor ikke 3 år i slengen? Og med de pengene klubben rett og slett har kastet bort de siste årene, så er det kanskje ikke rart at prisene har økt?

* Jordnær person, han er som oss andre.
* Kommer det ikke klubben til gode at de ikke har gjeld? Merkelig...
* Forretningsteft kanskje?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 02. Sep. 2008, 21:29 »
Ja, sikkert det. Men Wise har sikkert gjort gode ting for klubben han også!
Wise burde kanskje heller vært Academy Director, i stedet for Director of Football?
For ting tyder på at det er Wise som har styrt showet i forhold til Tozer, Tamas Kadar, Söderberg, Zamblera, Baheng etc. Og det har jo aldri vært Keegans felt.

Men det virker også som at Wise har en litt for stor fot innenfor a-laget, og at han delvis tramper over Keegan.
Keegan skal ikke behøve å gå via Dennis Wise, han bør kunne gå direkte til styret.

Dennis Wise i seg selv har helt sikkert gjort en meget god jobb. Men hvilken rolle han har virker noe uklart. Det er noen organisatoriske skillelinjer som virker litt uklare for noen og enhver.

Det som er positivt er at vi har kommet ut av dagens krisemøter med Keegan i behold. Forhåpentligvis kan de fortsette samarbeidet på en bedre måte enn det som har vært gjort tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon