20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NufcMartins

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #465 på: 07. Sep. 2008, 16:12 »
Det eneste Ashley kan gjøre for og gjøre dumskapen hans godt igjen, er selvfølgelig og få Keegan gjenninnsatt.
Jeg håper Wise får sparken. Den fyren der tror vel at han kan bli trener for Newcastle >:(

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #466 på: 07. Sep. 2008, 16:15 »
Men kan vi ikke bare håpe da?

du er WELCOME BACK, KING KEV!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 07. Sep. 2008, 16:16 »
Hvis Mike Ashley sparker Dennis Wise nå, så strør han egentlig bare salt i såret, og vil vel nesten hisse opp supporterne enda mer. For hvorfor sparket han ikke Wise MENS Keegan var sjef? Tror nok fansen vil føle at han tramper på Keegan mens han ligger nede hvis han fjerner Wise nå.

Derfor er ikke nødvendigvis det "a wise move", for å spille litt med ordene.

Så over til Arsenal-sammenligningen. At Arsenal har "tjent" penger på sine overganger denne sommeren er så sin sak. De har tross alt et nærmest komplett lag fra før av, uten noen spesielle svakheter. De har dobbel eller trippel dekning på samtlige plasser. De har en manager som er verdens absolutt beste til å utvikle unge talenter til toppspillere i verdensklasse. De har hentet de beste unge talentene fra alle kanter av verden. Arsenal har i aller høyeste grad råd til å "spare penger" på overganger.

Newcastle United er i en HELT ANNEN posisjon. Vi har en særdeles tynn stall. Blant de tynneste i ligaen.
Vi er en klubb som har sultet etter suksess i mange, mange, mange år. Vi har noen få klassespillere, men vi mangler generelt mange spillere i mange posisjoner. Vi har ingen optimal venstreback. Vi har en småsvak midtbane. Vi har kun én høyreback. Og vi kunne trengt flere klassespillere i midtforsvaret. Vi har Michael Owen på lånt tid, vi har en Oba Martins som ennå har et stykke igjen til han kan hamle opp med Adebayor, og som kanskje ønsker at han var i nettopp Adebayors sko.

Vi har ikke råd til å gå i pluss etter sommerens overgangsvindu. Vi har ikke råd til å bare kjøpe unge talenter. Riktignok er det veldig bra å tenke langsiktig. Men for langsiktig kan vi ikke tenke. Vi kan ikke risikere å rykke ned mens vi venter på at ungguttene skal utvikle seg og bli gode. Nettopp derfor blir det helt feil av Mike Ashley å ikke investere kraftig i spillerimport. Og nettopp derfor klages det på at vi har gått i pluss etter sommerens overgangsvindu.

Sir Bobby har helt, helt rett. Hør hør!

Klapp klapp for et meget godt innlegg.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #468 på: 07. Sep. 2008, 16:32 »
Jeg skal se at Ashley selger først.
Det tror jeg ikke før jeg ser det.

Dessuten tar jeg disse KK-comeback-ryktene med en aldri så liten klype med salt.

Det er ikke slik at jeg er sikker på at Anil Ambani kjøper oss opp, men jeg lever i håpet.
Jeg tar alle rykter rundt Newcastle, være seg spillere,eiere osv, men en bitteliten klype salt. men allikevel drømmer jeg om at ting kan skje. Selv om det er liten sannsynlighet.
Hva er vel livet foruten drømmer? ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 07. Sep. 2008, 17:26 »
Gløm Keegan, kjem garantert ikkje tilbake med det første. Må slutte å komme med desse ryktene, gjer berre falske forhåpningar. E jo laga slik vi vil det skal være, men innerst inne bør alle innsjå at Keegan er ferdig i Newcastle for denne gang.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 07. Sep. 2008, 17:56 »
Enig med Øyvinden her. Det virker nesten som om alle nå kun tenker på ett nytt oppkjøp og at det er først da vi kan begynne å se fremover igjen. Uansett hvor flott det hadde vært så må vi stikke fingeren i jorda og innse at det er langt unna å bli en realitet akkurat nå. Jeg frykter at Ashley (spesielt med sitt fravær) ikke helt skjønner konsekvensene av hva som har skjedd og derfor IKKE har noen som helst planer om å selge. Derfor velger jeg å forholde meg veldig avslappet i forhold til eventuelle takeover rykter.

Kanskje vi må holde ut med Ashley veldig lenge enda, og kanskje vi én dag vil bli veldig fornøyde med denne såkalte "langsiktige tenkingen". Hvis vi skal gå hver dag og vente på at klubben blir kjøpt opp så kan dette bli en veldig lang vinter.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 07. Sep. 2008, 18:53 »
Jepp, "what Joakim said" ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 07. Sep. 2008, 19:00 »
NUFC.COM

If like us you're still trying to make sense of the madness on Barrack Road, then here are some words of wisdom from a man called Mike - taken from the public interview he gave, printed in the September 2008 club magazine:

"Maybe I could have bought a smaller club not so well supported as Newcastle United but it just wouldn't have been the same challenge.

"North East people are very passionate people, not only about football but also about their work. They are great people to be with. People from the North East are second to none when it comes to passion and commitment...

"You do get angry, you do get annoyed, depressed, frustrated, whatever words you want to use. Don't let anyone try and tell you anything else - if they do they aren't telling the truth because football is such an emotional game.

".... I know there is no truth to a lot of what is written, for the fans who may not know the real story, it can take away a bit of their enjoyment of watching their team.

"If the deal is right - and it's the right player that Keegan wants - then we'll do the deal. Kevin himself is very particular on who he wants.

"To use his words, they have to have the right heart for Newcastle United. If they don't then he is not interested.

"Newcastle United is a football city and Newcastle United and St.James' Park just have this special energy about them.

"The fans are very passionate about their football and when they talk to me they have strong views, but that's great....I do love to get their opinions."

May we suggest that anyone with strong views and opinions takes themselves to SJP on Saturday and vents those - they'll find plenty of others doing that and plenty of lenses and microphones to capture the goings-on.

Specific demonstrations are being planned for Saturday and we'll bring you news of those as that day draws nearer.

Supporting the team remains at the heart of this for us and most of you - that's why we aren't advocating a boycott of games.

However we fully support calls for the boycotting of club merchandise sales and SJP food and drink outlets including Shearer's Bar.

On a wider scale, we also support calls to boycott other businesses owned by Mike Ashley, including Sports Direct, Sports Soccer & Lillywhites.

While it's naive to assume that those actions would affect the financial position of a man who is reportedly spent mind-boggling sums in night clubs recently, it's one way of making a lawful protest and attracting media coverage.

And to those who have already walked away in disgust from the club over the whole affair, we understand and sympathise with your views.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #474 på: 07. Sep. 2008, 20:24 »
Vis Ashley vil drive en klubb på samme måte som Arsenal. Så fåreslår jeg at han KJØPER arsenal og selger oss til han Inderen eller enn annen som har lysst å invistere penger i oss.

Da blir vi alle fornøyde.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 07. Sep. 2008, 20:32 »
Eller, lar manageren bestemme slik som Wenger gjør i Arsenal...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 07. Sep. 2008, 20:32 »
Vis Ashley vil drive en klubb på samme måte som Arsenal. Så fåreslår jeg at han KJØPER arsenal og selger oss til han Inderen eller enn annen som har lysst å invistere penger i oss.

Da blir vi alle fornøyde.

Ikke Arsenal...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #477 på: 07. Sep. 2008, 21:19 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,15125_4102389,00.html

Les denne meget gode artikkelen. Treffer spikern på hue

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 07. Sep. 2008, 23:41 »
Et oppkjøp kommer selvfølgelig ikke til å skje med det første.
Selv om det ryktes at Ashley ikke kommer til å bli like synlig som før.

Mike Ashley har kjøpt Newcastle for å ha det moro og tjene litt penger. Han trekker seg ikke ut før han finner ut at dette ikke er noe morsomt lenger, og han taper penger på dette prosjektet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #479 på: 07. Sep. 2008, 23:47 »
Et oppkjøp kommer selvfølgelig ikke til å skje med det første.
Selv om det ryktes at Ashley ikke kommer til å bli like synlig som før.

Mike Ashley har kjøpt Newcastle for å ha det moro og tjene litt penger. Han trekker seg ikke ut før han finner ut at dette ikke er noe morsomt lenger, og han taper penger på dette prosjektet.

Det stemmer nok, men altså: hvis han ikke kan sitte me suporterene lenger fordi di hater han.. og mindre folk kommer på kampene(noe som sansynlig vil skje hvis boikot planene går som ryktes) Så vil han jo både 1. miste litt av morroa og 2. tape penger på å eie klubben.
Så jeg tror at hvis han får et bud som gir han tilbake det han har invistert i klubben og kanskje noen ekstra millioner i profitt så skal vi ikke se bort i ifra at han selger...
Jeg lever iallefal i håpet.
Newcastle United Football Club<3