20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1980 på: 31. Mai 2009, 10:42 »
Ashley har jo faan ikke penger til å bruke på klubben lengre, så jeg fatter ikke at folk vil fortsette med han. Det er greit at tidspinktet kanskje ikke er det beste og bla bla bla, men i dagens fotball er man totalt avhengig av en eier som kan spytte inn penger.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1981 på: 31. Mai 2009, 10:52 »
Hva om Ashley ikke har en kjøper klar?? Da kan dette fort dra ut i 2-3 måneder som det gjorde sist gang, og da får vi garantert ikke Shearer inn heller.

Daniel: Det hadde ikke vært noe verre enn at Ashley hadde gjort noen grep nå i sommer for så å legge klubben ut for salg. Feks ansette Shearer og gi 10MP til ny spillere pluss de pengene vi får ved evt salg av de vi har. For så å legge klubben ut for salg i August for 120MP med en managers om er backet av fansen og en ny og forhåpentligvis forbedret spillertropp med lavere utgiftsposter mht til lønn.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1982 på: 31. Mai 2009, 11:01 »
hvis Ashley vil forlate klubben uten et totalt ødelagt rykte, må han gjøre en profesjonell jobb i ukene fremover. Hvis han sitter på gjerdet og venter, og ikke bruker en krone blir klubben også mindre attraktiv å kjøpe, som flere sier.
Jeg håper Ashley forbereder klubben på CCC spill neste sesong så godt som mulig, så får en evt ny eier fortsette der han slipper.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1983 på: 31. Mai 2009, 11:03 »

"Mission Complete Agent Ashley.. return to base"
« Siste redigering: 31. Mai 2009, 11:07 av Kjottbolle »
Newcastle United Football Club<3

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1984 på: 31. Mai 2009, 11:28 »
hehe, fett bilde. har du link?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1986 på: 31. Mai 2009, 11:42 »
Hvis dette drar ut i flere måneder er jeg redd det kan bli et helvette, men hvis Ashley klarer å få litt fortgang i dette og han får solgt klubben innen kort tid, så ser jeg utelukkende positivt på dette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1987 på: 31. Mai 2009, 11:53 »
Helt enig der. Dette er selvfølgelig avhengig av hvor lang tid han skal knote med salg denne gangen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1988 på: 31. Mai 2009, 11:58 »
Dette kan jo gå bra også. Hvis jeg var en rik kæll med interesse i å kjøpe opp og bli suksessrik med en klubb, ville jeg jo gjerne hatt muligheten til å forme klubben som jeg ville. Og i den situasjonen vi er i nå, kan en nye eier gjøre om på klubben etter sin smak...
Tipper det er en del som har lyst til å kjøpe oss....

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1989 på: 31. Mai 2009, 12:02 »
Håper salget går i orden så fort som mulig..Må da være noen som har lyst på oss nå, til den prisen? Hadde slått til jeg hvis feriepengene hadde vært på konto nå  ;D

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1990 på: 31. Mai 2009, 12:10 »
Hva sier dere gutter?
Starte en kampanje der vi prøver å samle opp 100mill pund som med dagens kurs blir 1 milliard og 18 millioner norske kroner.

Hvis alle betaler 10 tusen hver så trenger vi kun 101800 personer:)

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1991 på: 31. Mai 2009, 12:12 »
foresten nå har de norske avisene begynt å melde nyheten og.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=543947

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1992 på: 31. Mai 2009, 12:22 »
Mike Ashley får bare selge. Så håper jeg vi får inn en rik sjeik med løs lommebok som gir Shearer jobben og midlene han ønsker for å føre Newcastle til toppen av Premier League der de hører hjemme.

Det kan uansett ikke bli verre enn det er nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1993 på: 31. Mai 2009, 12:47 »
Forøvrig - jeg kan overhodet ikke skjønne hvordan i helvete Mike Ashley har klart bygge opp den formuen han har (hadde). For meg er det langt større sannsynlighet at han har hatt flaks enn at han har vært dyktig. Skal prøve å enkelt se gjennom de feilene jeg mener han har gjort hos oss på den korte tiden sin.

Kjøpet av klubben
Rett og slett amatørmessig - som en liten gutt som ønsker seg en svær leke. Sir John Hall finner ut at han skal selge, og vips er Mike Ashley der. Kjøper så kjapt som overhodet resten av klubben uten å overhodet sjekke tall eller regnskap. Hvordan skal det være mulig for en mann som har bygget seg oppe en slik formue? Det er utenfor min fatteevne.
Ringvirkningene slo rett tilbake på oss. Da Ashley hadde kjøpt opp klubben ble alt av transfers satt på hold den sommeren frem til slikt var sjekket. Resultatet ble at flust av potensielle prospekter for vår del byttet klubber mens vi ble sittenede lenge på gjerdet, fullstendig handlingslammet. Unntaket var Joey Barton som vi fikk kjøpt, på bekostning av Parker, mens Fat Fred vel enda satt den lille perioden under Ashley. Videre fant vel også Ashley da ut at det ikke var så enkelt som å kaste pengene sine ut etter nye spillere, slik ryktene sa han ville gjøre...

Gutteklubben Grei fremfor et kompetent styre
En selvsagthet for dyktige bedriftsledere er selvsagt valg av ansatte. Og da snakker vi kompetanse på det områdene de ansatte er satt til. Her har virkelig Mike Ashley vært helt hårreisende. Av de vi kjenner til - kan starte med Chris Mort. Veldig behagelig type - ingen tvil om det. Advokat - vel og bra det. Men styreformann i en Premier League-klubb? Hva faen er det for no? Mort hadde vel ingen som helst form for tidligere arbeidserfaring innen fotball eller noen som helst form for idrett. Dere husker kanskje hvor oppgitt Allardyce tidvis var over at han ting gikk tregt og at han følte han måtte lære opp ledelsen? Også der mistet vi antakeligvis mange spillere...
Ellers er det bare å nevne i fleng - men kan nøye meg med de to viktigste navnene - Dennis Wise og Derek Llambias. Llambias var selvfølgelig like hårreisende som Mort. Dennis Wise likeså. Hva pokker har Dennis Wise bevist som tilsier at han burde få hovedkontroll over Newcastles sportslige satsing, og retten til å overstyre Kevin Keegan!? Tragisk.

Sparkingen av Sam Allardyce/Det å gå viderer med Sam Allardyce
Sparkingen av Big Sam var jo et ganske klart tegn på at Mike Ashley egentlig overhodet ikke visste hva han gjorde, eller hva han ville med denne klubben. På det tidspunktet Big Sam ble sparket lå vi trygt på tabellen, 11. plass altså. Vi var veldig variable i prestasjonene dog, og slet med å prestere på et jevnt nivå etter den beste sesongstarten på flerfoldige år. Men, enhver som har fulgt Newcastle United vet av vi ikke har prestert stabilt bra siden Sir Bobby Robson, og det å tro at vi over natta skulle gjøre dette ble jævla dumt. Big Sam sa fra dag 1 at detter er ingen quick-fix. Vi kommer ikke til å være der oppe vi vil være iløpet av første sesong. Prøving og feiling kom til å skje. Sir Bobby tok oss eksempelvis ikke fra himmel til helvete på en sesong. Der var både ujevne prestasjoner og mang et møkkakjøp/lån. Vi trenger bare se på O'Neill i Villa for å se hva kontinuitet betyr. Ingen quick fix der, men styret sto bak ham. Derfor var det hodeløst av Mike Ashley å sparke Big Sam. Det kommer jeg alltid til å mene.
Eventuelt var det like hodeløst å ikke kvitte seg med ham med en gang han kom inn, fremfor å la ham bygge opp et stort støtteapparat som kostet MYE penger, dersom en ikke hadde trua på det han ville gjøre.

Keegan vs Wise
Her skar det seg virkelig. Etter å ha brukt store summer på å kjøpe ut Big Sam og hans menn fra sine kontrakter ville Mike Ashley gjøre seg populær blant geordiene. Ergo - the return of great King Kev. De fleste av oss var ekstatisk, og byen var selvfølgelig full av gledesscener. Nå skulle det bli godfotball på Tyneside igjen! Sportslig sett gikk det først veldig dårlig, og snakk om nedrykk kom etterhvert, da Keegan slet med å komponere laget. Det gikk som kjent bra etterhvert, og vi avslutta sesongen veldig positivt, geordiene stinne av forhåpning fremfor transfersommeren og sesongen som skulle følge. King Kev snakka allerede veldig tidlig etter at han signerte om hvilke spillere han skulle hente når sommeren kom. Han skulle hente unge spillere som kunne utfordre de etablerte og heve bredden i laget. Men viktigst av alt - han skulle ikke handle masse spillere bare for å gjøre det - han skulle handle spillere som hadde bevist seg i PL og som King Kev selv mente at kom til å heve dette laget.
Dennis Wise og hans evenukkvenner ble forresten ansatt like etter King Kev, angivelig for å ta seg av forhandlingene om spillere samt lete verden rundt etter talenter. Vel og bra, vel og bra. Vi lo vel godt av ryktene fra den fæle London-pressen som fortalte om gnisninger mellom King Kev og den stygge lille dvergen. Dvergen ville visst hente ukjente, billigere spillere fra andre deler av Europa, fremfor spillere som hadde bevisst seg i PL og dermed ble litt dyrere.
Trengs det si stort mer her? Resultatet ble det som etterhvert førte til nedrykk. Eksempelvis ble spillere som Colo kjøpt fremfor spillere som Upson. Ikke noe billigere heller forsåvidt, og ikke den spilleren vår egen manager ville bygge laget rundt, men som Dennis Wise ville. Joey Barton, James Milner og Owen ble alle forsøkt solgt. De lyktes med Milner, og henta inn dårligere spillere. Mot Keegans vilje. Keegan fikk nok, og når Keegan får nok nøler han ikke. Så hva er feilene her?
Det åpenbare er helt klart det at en i det hele tatt ansatte King Kev, for så å ikke la han gjøre det King Kev er best til. Det å blidgjøre fansen for så å ikke følge opp Keegans ønsker. Alle som kjente til Keegan fra før av, vet at han ikke er verdens enkleste mann, og dersom Ashley trodde han kunne holde på Keegan på den måten var han mildt sagt jævla dum. Eneste måten Keegan kunne blitt på, var dersom han faktisk fikk bygget sitt eget lag og hatt kontroll over overgangene.

Hele den j*vla nedrykkssesongen
Her er det blitt gjort så mange håpløse feil, og jeg har skrevet et langt innlegg allerede nå. Skal prøve å fatte den komedien i korthet.
Ashley finner ut at han skal stikke av, prøve å selge klubben. Setter ifølge rapportene en prislapp på £300-400 mill for klubben. Haha, you wish. Siden han skal selge klubben når som helst må han ansette en midlertidig boss. Da er det veldig smart å tilby denne bossen ukeskontrakt. Resultatet blir selvfølgelig deretter. Joe Kinnear (eller Joke Inhere som jeg finner passende). Jada, han hadde baller til å ta jobben, og fortjener vel en viss kudos for dette. Men Joe Kinnear hadde da ingenting å tape. Joe Kinnear hadde frem til dette sittet på sin stampub i London og drukket sine pints, og hadde for lengst gitt opp å få et seriøst jobbtilbud. Så kommer denne kontrakten dalende. Jeg var SJOKKERT da nyheten kom. Klarte noen okei resultater, og stabiliserte oss ihvertfall med en viss avstand fra nedrykksstreken i sin honeymoonperiode. Klarte dog skjemme seg selv og hele klubben ut med en flau tirade av f*uck's fremfor et helt land. Smart Joe, smart.
Og hjerteprobleme alle visste at han hadde hatt kom selvsagt tilbake etter noen stressende måneder i Kinnears liv.
Hughton hadde allerede klart å bevise at han ikke var noen mann som fikk gutta til å yte i nærheten av maks. Alikevel fant Ashley ut at det var greit å la han og Calderwood ta seg av laget mens Kinnear var sjuk (ja, det å tro at Kinnear skulle komme tilbake etter operasjonen var også veldig smart..). Det var ikke greit. Samtlige av oss så at dette gikk rett til helvette, og etterhvert veldig mange ropte etter en redningsmann. Den kom, aaaalt for sent. Kan jo selvfølgelig ikke si at det var den rette, men det er vanskelig å se at så mange andre sannsynlige muligheter skulle klart booste laget noe mer enn geordienes stor helt.

Oppsummering
Så nå er vi altså i denne gjørma. En viss optimisme å spore fremfor kommende sesong, men vi har jævla langt igjen. Vi sliter enormt med økonomien, antakeligvis mange ganger mer enn eksempelvis Boro og WBA. Latterlig høy lønningsbudsjett, og en eier som ikke er så rersurssterk som han burde vært.
Ashley innrømmer omsider at han angrer på kjøpet av klubben. Selv om han benekter dette tipper jeg han har gjort det jævla lenge.
Og han sier at han bare VAR en rik fotballfan, mens han nå er en ikke full så rik fotballfan. Han har nemlig mistet mange penger på dette.
Og for det har jeg absolutt INGEN sympati. Det fortjener du faktisk. Du har vært en avgjørende faktor i at Newcastle United spiller på nest høyeste nivå til høsten. Dine feil har ført til at hele Newcastle-regionen kommer til å lide av enorme inntektssvikter, og mange har allerede mistet jobbene sine. Den unnskyldningen din var selvfølgelig en selvfølge - alt annet ville vært langt over frekt. Så beklager, men at du har mistet mye av formuen din på dette syne jeg er fullt fortjent. Og at du overhodet har klart bygge den formuen finner jeg merkverdig, med slike åpenbare feil du har gjennomført.
Good riddance (forhåpentligvis)...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1994 på: 31. Mai 2009, 14:36 »
Jeg synes faktisk litt synd på Ashley jeg. Sykt men sant.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.