20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle Uniteds forsvarsproblemer  (Lest 6230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle Uniteds forsvarsproblemer
« Svar #15 på: 23. Mai 2007, 23:39 »
Har vi fått olje penger?

Nope, Sportswear-penger.

Sportsworld for å være pirkete  :D :P

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 23. Mai 2007, 23:42 »
Ok, folkens. Nå blir antakeligvis sommeren helt annerledes enn vi hadde trodd. Vi får nok en god del penger å handle for, og vi kan sikte litt høyere enn det vi har gjort hittil. Hvilke spillere har vi muligheten til å hente nå, som vi ikke hadde før?

Jeg setter opp noen forslag: Wayne Bride, Gareth Bale, Darren Bent, Anelka... Men hvilke andre spillere tror dere vi sikter oss inn på nå, med en fetere lommebok?

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24. Mai 2007, 00:13 »
Jeg synes det er greit å beholde Baba og ramage. Baba som backup på venstrebacken, selv om jeg at det er langt mer talentfull og bedre spiller som backup på denne plassen. Ramage er grei for å fylle kvota med spillere vi ha "oppdratt" fra ungdomsakademiet.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24. Mai 2007, 00:18 »
Noreng, stort sett enig, men husk at Boka spiller for Cote D`Ivoire i Afrikamesterskapet. Dvs. at Baba er garantert å spille alt for mange kamper spør du meg. Baba har takket nei til Nigeria, ikke sant??

Hvis ikke blir jo problematikken forverret.

EivindI- det blir spennende tider fremover.

Håper du har rett i at det vil handles fra en litt høyere hylle etter eierskapsendringene.

Wayne Bridge hadde vært glimrende. Men at vi i "verste" fall ender opp med Baines eller Bale er ok det også. I bakhånd har vi Baba som backup.

På høyre back skal selvsagt Carr ut asap, men hvem er denne Degen?

Jeg foreslår at vi ser mot Europa på denne plassen, der er det generelt høyere nivå på sidebackene, slik jeg ser det.

Daniel Alves(Sevilla) er ønsketenking. Noen forslag? Solano backup.

I midten kan vi hente enten Campbell eller Ben Haim, men i tillegg vil jeg ha inn en klassestopper. Collocini. Noen bedre forslag?

Håper dette er vår bakre firer kommende sesong:

"D.Alves"  - S. Taylor  -  Collocini   - Baines/Bridge

Innbyttere: Ben Haim, Babayaro, Solano, Huntington, edgar(utlån)

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #19 på: 24. Mai 2007, 00:56 »
Bale er så godt som klar for Tottenham ifølge flere medier. Så han kan vi bare utelukke til neste sesong. Jeg mener vi sårt trenger en som kan slå gode dødballer i newcastle, og jeg håper vi henter en som kan det i sommer. Om han ikke går til Spurs så går han nok ikke til oss.
http://www.planetspurs.com/fullnews/28/Bale-to-White-Hart-Lane.php
« Siste redigering: 24. Mai 2007, 21:25 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 24. Mai 2007, 14:01 »
Det vi først og fremst trenger for å rydde opp i forsvarsproblemene er spillere som er gode nok til å gå rett inn på laget og løfte nivået. Derfor må det prioriteres. Da er det ikke sikkert vi har ressursene til å hente backup spillere i samme slengen og dermed må vi beholde de vi har som backupspillere. Forutsatt at vi får inn en ny back på hver side, og minst en stopper KAN vi iallfall låne ut enten Huntington eller Edgar, noe de mest sannsynlig vil tjene på.

Jeg kan godt tenke meg en ny høyreback, litt usikker på hvem, men det må da finnes gode høyrebacker som er mulig å lokke til Newcaslte? På venstre mener jeg Baines er ypperlig, og en gratis Ben Haim sier man ikke nei takk til. Med maks flaks kunne vi kanskje lurt Sol Campbell nordover også og fått et par solide sessonger med mye rutine i forsvaret. Da har vi følgende backrekke:

Høyreback: NY (evt Hunt, en spiller jeg ikke har sett spesielt mye til?)
Venstreback: Baines
Stoppere: Campbell og Taylor

Ben Haim er en solid backup på alle plasser(?), og kan også gå rett inn i midtforsvaret når det er nødvendig. På backene er Babayaro og Carr backup, og i tillegg har vi Ramage, Huntington og Edgar. Det burde holde, kanskje kan vi tilogmed driste oss til å låne ut enten Huntington eller Edgar, tror de kunne vokst mye på å spilt en sessong på utlån.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at vi klarer å hente disse spillerne, men om vi ikke gjør det, er det viktig at det jobbes hardt og grundig med å finne andre gode nok kandidater, noe som ikke bør være umulig. De spillerne jeg nevner ovenfor er bare det forslaget som datt ned i hodet på meg idag.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 24. Mai 2007, 14:07 »
Bale så godt som klar for Tottenham ifølge flere medier. Så han kan vi bare utelukke til neste sesong. Jeg mener vi sårt trenger en som kan slå gode dødballer i newcastle, og jeg håper vi henter en som kan det i sommer. Om han ikke går til Spurs så går han nok ikke til oss.
http://www.planetspurs.com/fullnews/28/Bale-to-White-Hart-Lane.php

Like greitt. Han blir veldig dyr, og i tillegg er det langt fra sikkert at han er moden for den tøffe Premier League tilværelsen ennå. Det høyeste nivået Bale har spilt på er fortsatt Championship (evt det walisiske landslaget?) og fra der er det langt opp til den gjeveste divisjonen i England. Tror nok Bale blir knallgod, men kanskje passer han best i en klubb der han får spille noe, men ikke fast? I Newcastle trenger vi en som kan gå rett inn og spille fast og levere uke etter uke. Det har ikke Bale bevist at han kan på det øverste nivået ennå. Det har derimot Leighton Baines, i tillegg vil Baines bli endel billigere tipper jeg. Til tross for at han også fortsatt er ung står han jo alikevel frem som en rutinert spiller i PL sammenheng sammenlignet med Bale.

Nei Big Sam skaff oss Leighton Baines fort som faen. Det vil være en et viktig steg i riktig retning når det gjelder å rydde opp i forsvarsproblemene våre!

sivernil

• Flaskebærer
  • *
  • :)
    • Vis profil
« Svar #22 på: 24. Mai 2007, 16:31 »
Det er jo værtfall framgang! Bramble er borte no.. Det har værtfall eg ventet lenge på!! Meir ustabil forsvars spelar skal du F*** Meg leite lenge etter! Scoret vell flere selvmål enn rette mål?` Kanskje Big Sam kan få med seg noen forsvarsspillere fra Bolton? N`gotty? Hunt?!
Alan Shearer vill alltid være Nr.9 på Newcastle United!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 24. Mai 2007, 20:15 »
Ok, folkens. Nå blir antakeligvis sommeren helt annerledes enn vi hadde trodd. Vi får nok en god del penger å handle for, og vi kan sikte litt høyere enn det vi har gjort hittil. Hvilke spillere har vi muligheten til å hente nå, som vi ikke hadde før?

Jeg setter opp noen forslag: Wayne Bride, Gareth Bale, Darren Bent, Anelka... Men hvilke andre spillere tror dere vi sikter oss inn på nå, med en fetere lommebok?
Nesta, Cannavaro, Kakà, Ribery og Ronaldinho......  ;D

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 24. Mai 2007, 20:22 »
Fin liste det, bortsett fra at Ribery ikke har noe i det selskapet å gjøre. Han kunne vi fått, med tanke på at vi fikk Owen...

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 24. Mai 2007, 21:02 »
Cannavaro er ca. midtveis i 30-årene, men Nesta er jo en klassestopper..

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 på: 24. Mai 2007, 21:12 »
De jeg har sett av Bale og hørt fra andre er at han er "svak" bakover i banen.. Kanskje mer ving enn back og det trenger ikke vi å øsle 10mill.pund på!

Håper virkelig vi klarer å lokke Baines til oss.. Baines er den venstre backen jeg har MEST lyst på.
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 24. Mai 2007, 22:54 »
Først ville jeg ha Bale, men nå er Baines blitt førstevalget. Han har bevist at han kan spille godt på det øverste nivået. Vi trenger en beck som kan gå rett inn på laget og heve det. Bale ville vært en meget dristig kjøpt med tanke på at han ikke har bevist noe i PL. I tillegg er 10mp alt for dyrt for en back som ikke har bevist noe.

Tippe southampton rykker opp neste sesong. De får mye å handle for etter salget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Noreng

• Gjest
« Svar #28 på: 26. Mai 2007, 10:08 »
På høyre back skal selvsagt Carr ut asap, men hvem er denne Degen?

Jeg foreslår at vi ser mot Europa på denne plassen, der er det generelt høyere nivå på sidebackene, slik jeg ser det.

Daniel Alves(Sevilla) er ønsketenking. Noen forslag? Solano backup.

Degen er en europesisk back ja. Han spiller i Dortmund og Sveits. Spilte fast i VM. Veldig moderne back. Rask, duellsterk, gode innlegg/langpasninger, og ikke minst så spiller han som ving når laget angriper  :)

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Mai 2007, 14:30 »
KAn ivertfall prøve oss på Micah Richards nå. Hadde vært genialt. Han hadde vært meget godt kjøp til nesten enhver pris. Han er akkuratt som Rio FErdinand når han var i Leeds, og jeg tror faktisk at han blir enda bedre en Ferdinand.

Har også tenkt at Gareth Barry kunne vært en som var god på venstrebeck, men LEighton Baines er jo meget god han også!

Wayne Bridge er også meget god!

Vi skal ivertfall få inn gode forsvarerer i år 
Live The Dream, Newcastle United!