20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle Uniteds forsvarsproblemer  (Lest 6239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle Uniteds forsvarsproblemer
« på: 23. Mai 2007, 11:05 »
Newcastle har hatt enorme forsvarsproblemer de senere årene. Gang etter gang har managere som Ruud Gullit, Bobby Robson, Graeme Souness og Glenn Roeder prøvd å ordne opp i det rufsete bakleddet.

Big Sam har uttalt at hans første prioritet er nettopp forsvaret. Men hvem bør handles inn? Og hvem av de nåværende forsvarsspillerene bør beholdes? Jeg tar ikke med de unge talentene her, da de ganske sikkert blir værende.

Syns dette temaet er såpass viktig for newcastlesupporterene, at det fortjener en egen tråd.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle Uniteds forsvarsproblemer
« Svar #1 på: 23. Mai 2007, 11:07 »
Selv vil jeg etter nøye vurdering beholde Tayls, Ramage og Baba.

Jeg vil ha inn disse spillerene: Campbell, Ben Haim, Baines.

Da ser det slik ut:

Ben Haim / Solano - Campbell / Huntington - Taylor / Ramage - Baines / Baba

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Mai 2007, 11:21 »
Hva skal vi med Baba og Ramage? Baba er ustabil. gjør mange tabber. og kan vel i beste fall regnes som en middelmådig spiller.
Ramage er nå 23, og kan ikke lenger gjemme seg bak "ung og talentfull" stemplet. Han er rett og slett ikke en god fotballspiller. Så han mot Birmingham og det er noe av det dummeste jeg har sett når han dreit seg ut...
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Mai 2007, 11:23 »
Jeg tror ikke vi klarer å handle inn nok spillere til å kaste ut ALLE unntatt Taylor. Er ganske sikker på at det ikke skjer. Men jeg er jo selvsagt enig med deg- Ramage og Baba forsvinner neste år.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Mai 2007, 11:28 »
Ramage kan vi beholde, sjølv om han var elendig litt ut i sesongen var han faktisk ganske god saman med Taylor i midtforsvaret tidleg i sesongen, men på back er han håpløs. I tillegg er han jo egenprodusert og ganske ung, trur faktisk han kan bli ein trygg og brukbar midtstoppar med åra med litt betre teknikk og styrke. Han gjer ting enkelt og held alltid fokus. Sidan han også tek så lite lønn er han ikkje så verst å ha i stallen til backup.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Mai 2007, 12:52 »
Jeg vil beholde Taylor, Edgar og Hunty. Resten kan gå.

Jeg ser absolutt ingenting potensiale i Ramage.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Mai 2007, 14:51 »
Statistikken viser faktisk at Newcastle har sluppet inn betraktelig mindre mål i de kampene Bramble og Taylor har spilt midtstoppere, og Ramage ikke har spilt. Det sier jo sitt... Hvilke kvaliteter har Ramage? Og for et topplag, som Newcastle har som mål å bli igjen, vil handa kunne forsterke laget på noen som helst måte?
Hadde Ramage fått spille for Chelsea, Liverpool, Man U, Arsenal, Tottenham osv...?
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Mai 2007, 15:15 »
Taylor og Baba kan beholdes sammen med alle talentene. Baba som backup på venstrebacken

Ny (Solano) - Taylor (Hunty) - Ny (Ny) - Ny (Baba)
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Mai 2007, 16:44 »
Jeg vil beholde Taylor,Ramage,Babayaro.   Ramage og babayaro skal selvfølgelig være backup.

Localhero skriver "Hadde Ramage fått spille for Chelsea, Liverpool, Man U, Arsenal, Tottenham osv...?

Det er et spørsmål som det ikke er vits å stille, fordi vi er uendelig lang bak de 4 store. Tottenham er også et stykke forran oss. Ramage er en glimrende backup som gir 100% uansett! i tillegg er han lokal. Han er ikek en type spille som klager hvis han ikke får spilletid.

En spiller jeg beundrer på Manu er Jon O`Shea. Han er milevis ifra å være god nokk for å starte for et topp 4 lag, men godtar sin rolle i laget. Han sier selv at han driter i om han får spille, men prøver å gjøre så god han kan for at klubben skal ha suksess. Han godtar sin rolle som backup. En meget profesjonell spiller!

Jeg føler Ramage er av samme type. Jeg liker ham, selv om han ikke er noen spesielt god fotballspiller. Jeg tror også han blir bedre neste år.
Han har også blitt nevnt som en av våre mest seriøse spillere sammen med Taylor, Given, Milner og Butt.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Mai 2007, 16:51 »
Bare Taylor eg vil sjå på 1 laget. Carr og Baba kan beholdes men da bare som backup. Dei skal spilla minst mulig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Mai 2007, 17:33 »
Taylor og Babayaro. Taylor på 1. laget, Babayaro som backup.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 23. Mai 2007, 18:20 »
Det blir spennende å se hva som skjer i forsvaret.

Venstre back: Ramage har vist enkelte glimt av storhet. Han har en slepen venstrefot og er målfarlig i begge ender av banen, avhengig av hvor Newcastle ikke skal score. Landslaget neste? Som back-up har vi Albert Luque, en spiller som besitter store ferdigheter en-mot-en defensivt.

Stoppere: Celestine Babayaro har kanskje ikke fått ut hele sitt potensiale som venstreback, men jeg er helt sikker på at han har en mitdstopper i seg.
Han er god i luftrommet, og har et godt langskudd. Ved siden av seg får han en annen spiller som også har underprestert i sin opprinnelige posisjon.
Steven Carr har et uforløst potensiale som stopper og hans enorme spenst gjør ham til en habil hodespiller.

Høyre Back:Titus Bramble ble til vår alles store skuffelse fristilt fra kontrakten i forrige uke. Han er i ferd med å finne seg en ny klubb, men la oss håpe Big Sam tar til fornuften og kjøper ham tilbake. Titus er egentlig midtstopper, men forhåpentligvis får vi brukt hans gode innleggsfot og dribleferdigheter i en offensiv høyreback-rolle.

Grundemaister

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Mai 2007, 18:59 »
Har vi fått olje penger? Bare taylor igjen ser jeg folk stemmer.

Jeg vil bare ha taylor igjen i Startellveren men alle de andre i backup.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23. Mai 2007, 20:35 »
Har vi fått olje penger?

Nope, Sportswear-penger.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Noreng

• Gjest
« Svar #14 på: 23. Mai 2007, 20:41 »
Taylor, Ramage og Baba beholdes.
Ben Haim, Degen, Hyypia/Campbell og Boka inn

Degen(Ben Haim)-Taylor(Hunty)-Hyypia(Ben Haim)-Boka(Baba)

Her ser Ben Haim ut som en benkesliter, men det er fordi han har muligheter til å spille på to plasser, og blir dødsviktig.