20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Samarbeid med NUSSC?  (Lest 6083 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Samarbeid med NUSSC?
« på: 16. Mai 2007, 14:41 »
Etter ønske fra "aDDis" oppretter jeg nå en avstemming slik at vi får se hvordan våre mange debattanter stiller seg i forhold til dette med å samarbeide med NUSSC.

Vennligst merk at jeg verken har kontaktet NUSSC vedrørende dette eller at dette er et samtaleemne innad i Team NewUtd - enda.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Samarbeid med NUSSC?
« Svar #1 på: 16. Mai 2007, 14:48 »
Nei.

Om NUSSC derimot blir den supporterklubben den kan bli, så skal jeg ikke utelukke at jeg taler varmt for et samarbeid i fremtiden. Men, det er mye som skal gjøres før det er i nærheten av å skinne av NUSSC.

Men, jeg ser helt klare positive sider ved at man har 2 nettsider. Jeg tror det er noe som begge tjener på på sikt, i og med at det lett blir en konkurranse supporterklubbene i mellom om å lage best mulig produkt(foreløpig bare nettside).
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Mai 2007, 14:50 »
Ser at debatten foregår slik at det er folk som er medlem i NUSSC og aktive på forumet der, som er mest ivrige på å slå klubbene sammen.

Hva forteller det??

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Mai 2007, 15:01 »
Hva menes med samarbeid da? At forumene skal slås sammen eller at teamet i newutd skal gå inn og hjelpe NUSSC med å gjøre supporterklubben bedre og jobbe for NUSSC?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Mai 2007, 15:06 »
Hva menes med samarbeid da? At forumene skal slås sammen eller at teamet i newutd skal gå inn og hjelpe NUSSC med å gjøre supporterklubben bedre og jobbe for NUSSC?

Det er et godt spørsmål som jeg ikke kan svare deg skikkelig på, ettersom vi aldri har diskutert dette.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Mai 2007, 15:11 »
Synes forøvrig dette med sammenslåing kommer litt vel fort. Vel, man har skiftet leder, men det var vel litt brask og bram da forrige leder kom inn og?Ingenting ble bedret med NUSSC under nylig avgått leder.

For at Newcastle-supportere skal få tillitt til NUSSC, så må mye gjøres. Og det kommer til å tid før mange vil anse NUSSC som en seriøst drevet supporterklubb.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Mai 2007, 15:16 »
Hvis dere er interessert og den nye lederen i NUSSC er interessert (samt at det viser seg at hun har gode hensikter) tror jeg dette hadde vært positivt om dere hadde fått til et samarbeid av en eller annen form. Dere har en veldig flott nettside, der har et et bra engasjement, mange flinke folk med ærlige hensikter.

NUSSC på sin side har vel ca 1500 medlemmer, selv om mange ikke er aktive på forumet. De har vel også rettigheter som dere pr. dags dato i allefall ikke har. I tillegg har de vel betydelig mere penger som de kan bruke på driften av en supporterklubb. NUSSC har jo også mange ærlige ildsjeler, det er ikke kun pillrottne sjeler som holder til der.

Jeg tror også det handler litt om stolthet her?? NUSSC vil vel neppe innse/innrømme at denne nettsiden er bedre og at forumet på mange måter også er bedre (det er jo også en smakssak.) Jeg vil også tro at dere ikke vil "gi bort" denne flotte klubben til NUSSC som dere alltid har vært i mot.

Konklusjonen er vel at NUSSC har hatt mye å lære av dere, mens dere nok hadde hatt godt av pengene og rettighetene til NUSSC.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Mai 2007, 15:19 »
Nå fungerer jo ikke newutd.no annet som en nettside med forum, så penger tror jeg ikke ledelsen er så ivrige på å få tak i med tanke på det tilbudet man har i dag. Det meste kommer vel inn i form av annonseinntekter?

Newutd.no har vel ingen andre kostnader enn utgiftene til selve nettsiden, så mye penger trenger man ikke.

Det er litt sånn god, gammeldags Gerhardsen-dugnadsånd som rår her inne. Og det er flotte greier.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Mai 2007, 15:20 »
Synes forøvrig dette med sammenslåing kommer litt vel fort. Vel, man har skiftet leder, men det var vel litt brask og bram da forrige leder kom inn og?Ingenting ble bedret med NUSSC under nylig avgått leder.

For at Newcastle-supportere skal få tillitt til NUSSC, så må mye gjøres. Og det kommer til å tid før mange vil anse NUSSC som en seriøst drevet supporterklubb.

Selvsagt er det en forutsetning at den nye lederen er en redelig person som driver klubben på en god måte. Jeg mener også at det er alt for tidlig å snakke om samarbeid, og for min del og melde seg inn i supporterklubben. Det er vel greit å være litt skeptisk, men jeg synes man bør gi den nye lederen sjansen til å vise hva hun vil og får til før man kutter hånden av henne. Det er mulig at hun til og med vil ta noen gale avgjørelser i starten, men jeg mener hun bør få noen sjanser. Med mindre hun da styrer klubben videre i samme dur som den har vært styrt tidligere, men det vil man jo raskt finne ut av i så tilfelle...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Mai 2007, 15:24 »
Nå fungerer jo ikke newutd.no annet som en nettside med forum, så penger tror jeg ikke ledelsen er så ivrige på å få tak i med tanke på det tilbudet man har i dag. Det meste kommer vel inn i form av annonseinntekter?

Newutd.no har vel ingen andre kostnader enn utgiftene til selve nettsiden, så mye penger trenger man ikke.

Det er litt sånn god, gammeldags Gerhardsen-dugnadsånd som rår her inne. Og det er flotte greier.

Selvsagt. Newutd fungerer perfekt slik den er nå, men poenget mitt er at jeg ikke tror de har mulighet til å arrangere/selge turer og utstyr og medlemsblad. Og det tror jeg heller ikke de er interessert i. Så hvis det skal være snakk om samarbeid må det jo være at enten NUSSC tar over nettsiden og forumet her, eller at newutds medlemmer hjelper til i driften av NUSSC, enten med nettsider eller drift av klubben med arrangering av turer, arrangement osv.

Men Nordin: Er ikke målet deres først og fremst og drive en nettside og et forum for supporterne. Samt være behjelpelig med guider, bestilling av billige turer og supportereffekter?

Slik jeg ser det er det ingenting i veien med at Newutd fortsetter med det, men NUSSC hadde nok kunne dratt stor nytte av hjelp fra folk fra newutd...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Mai 2007, 15:27 »

Men Nordin: Er ikke målet deres først og fremst og drive en nettside og et forum for supporterne. Samt være behjelpelig med guider, bestilling av billige turer og supportereffekter?

Jo, det er helt korrekt. Derfor ser jeg ikke behovet for et samarbeid per dags dato. Avstemmingen ble opprettet fra "nøytralt" hold etter ønske fra en av våre brukere.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #11 på: 16. Mai 2007, 15:57 »
Samarbeide med NUSSC? Gi meg en god grunn til at newutd skal gjøre det. Newutd klarer seg mye bedre på egenhånd, og et samarbeid med NUSSC kommer sikkert bare til å bety at denne siden blir en reklameside for supporterklubben, og at "ytringsfriheten" her vil bli mer begrenset hvorvidt det gjelder å lufte sine egne meninger og linke til steder som tilbyr bedre priser enn det supporterklubben gjør.

Newutd blir nok bare utnyttet om et samarbeid skulle bli tilfellet.

Lene ser ut til å være den rette for NUSSC, men i nærmeste fremtid burde det nok ikke bli et samarbeid.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #12 på: 16. Mai 2007, 16:22 »
For min del er tanken på et samarbeid med NUSSC helt utenkelig sånn situasjonen er nå. Vi aner ikke om supporterklubben skal drives på skikkelig måte, og vi er egentlig laget i protest mot den måten de har vært drevet på. Et samarbeid er derfor helt utenkelig.

NUSSC sier de har 1500 mer eller mindre inaktive medlemmer. Vi har 2500 unike besøkende på siden hver eneste dag.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 16. Mai 2007, 19:08 »
Yup, og det viser at folket velger Newutd overfor NUSSC, ganske enkelt fordi det er et bedre tilbud på alle mulige måter.

Men igjen, vi kan ikke slenge all dritten fra Weiseth over på nye ledere. Hun Anita og han Tommy, eller hva de het, viste seg å være på samme nivå. Det gjenstår å se på den nye eieren, om hva hun eventuelt gjør. Men hun har jo en litt småkald tone overfor Newutd, så det virker som at hun fortsetter å ta opp "krigen".

djmattis

• Gjest
« Svar #14 på: 16. Mai 2007, 20:15 »
Kommer til å støtte Newutd.no når som hellst!!!
Jeg melder meg ut om dere velger å bli en side.