20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Hunt det første kjøpet til Allardyce?  (Lest 7414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nicky Hunt det første kjøpet til Allardyce?
« Svar #30 på: 20. Mai 2007, 22:44 »
Ben haim er jo ingen middelmådighet? Han er tusen ganger bedre en Bramble og Moore. Han er 25 år og har laaang tid igjenn. Chelsea vil også ha ham. Ingen kan se på dette som negativt. Han er gratis i tillegg. Får vi ham, har vi mer penger til å fikse backproblemet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 20. Mai 2007, 22:45 »
Om ikke Ben Haim er tiltenkt høyrebacken, da. Med Campbell i midten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #32 på: 20. Mai 2007, 22:50 »
Alt er opp til organiseringen og hvordan Sam klarer å håndtere dette forsvaret. Og jeg stoler på han.

Men jeg stoler ikke på at Hunt og Ben Haim plutselig vil gjøre forsvaret vårt mye bedre. Moore var jo kjempegod i våre øyne før, og det samme var Bramble for noen år tilbake. For ikke å snakke om Boumsong, Carr og Babayaro. Alle disse var gode spillere, men etter de kom til oss var de ikke det lenger.

Håper at Sam klarer seg bedre enn sine forgjengere med tanke på forsvaret. Og med hans defensive ideologi får vi håpe det.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 20. Mai 2007, 23:44 »
Jeg liker godt tanken på Ben Haim inn i de bakre rekker.. men er redd en forsvarsrekke med x---taylor--campbell--ben haim. ikke har den nødvendige farten man trenger.. campbell er ingen hurtig mann lengre.. taylors styke er jo ikke hurtighet og om man skal se på ben haim er et vel kunn farten man kan sette minustegnet på.. litt redd for hva henry og andre hurtig tog kan gjøre mot et slikt forsvar. hva mener dere?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #34 på: 21. Mai 2007, 14:20 »
Enig med Toon jeg også. Fart har vært veldig undervurdert i forsvarsrekken til Newcastle de siste årene, og det er nok en av grunnene til at det er så dårlig baki der.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 21. Mai 2007, 15:58 »
Er ikke fart som har vært i nærheten av vårt problem. Det har rett og slett vært den defensive organiseringa og mangel på konsentrasjon. Tayls er forøvrig en hurtig stopper, og tror han ville gjort det knallbra med Campbell. Ben Haim er ingen stjernestopper, men et utrolig smart trekk å hente gratis. Han er en betraktelig bedre stopper enn Bramble og Moore.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 21. Mai 2007, 15:58 »
Er ikke fart som har vært i nærheten av vårt problem. Det har rett og slett vært den defensive organiseringa og mangel på konsentrasjon. Tayls er forøvrig en hurtig stopper, og tror han ville gjort det knallbra med Campbell. Ben Haim er ingen stjernestopper, men et utrolig smart trekk å hente gratis. Han er en betraktelig bedre stopper enn Bramble og Moore.

Støttes!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 21. Mai 2007, 17:49 »
Tayls er forsåvidt hurtig, men han er ikke noe lyntog, for å si det sånn. Det finnes så utvilsomt hurtigere stoppere enn Taylor.

Men når det er sagt, så er Taylor fremdeles hurtig nok til at han vil kunne gå greit sammen med Campbell. Campbell er den rutinerte, ufeilbarlige beinknuseren som skal overta der Bramble slapp, som den som knuser motstanderne i duellene. Om man treffer ankel, kne eller ball i taklingene har ikke så mye å si. Og i lufta er Campbell enda bedre enn Bramble. Og når Taylor vet at han har en slik spillertype ved sin side, med det fortrinn at han nesten aldri gjør feil, så kan Taylor konsentrere seg om det han kan best.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 21. Mai 2007, 23:12 »
Tayls er forsåvidt hurtig, men han er ikke noe lyntog, for å si det sånn. Det finnes så utvilsomt hurtigere stoppere enn Taylor.

Men når det er sagt, så er Taylor fremdeles hurtig nok til at han vil kunne gå greit sammen med Campbell. Campbell er den rutinerte, ufeilbarlige beinknuseren som skal overta der Bramble slapp, som den som knuser motstanderne i duellene. Om man treffer ankel, kne eller ball i taklingene har ikke så mye å si. Og i lufta er Campbell enda bedre enn Bramble. Og når Taylor vet at han har en slik spillertype ved sin side, med det fortrinn at han nesten aldri gjør feil, så kan Taylor konsentrere seg om det han kan best.

Bramble har vel for så vidt aldri vært noen hyler i luften? Han har kanskje vunnet noen hodedueller og satt 2, 3 mål på hodet, men noen luftens baron har han aldri vært.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 23. Mai 2007, 19:20 »
Jeg har alltid oppfattet Bramble som en solid duellspiller, både på bakken og i lufta. Og jeg innbiller meg at han har scoret mer enn bare 2-3 mål på hodet. Det har av og til vært 2-3 mål på hodet per sesong.

Nå aner ikke jeg hva du mener med luftens baron, men jeg mener bestemt at det ikke er direkte enkelt å vinne luftudeller mot Bramble. Hadde det vært opp til meg hadde jeg uten problemer flyttet opp Bramble som spiss i sluttminuttene i kamper hvor vi har trengt et mål, og ikke har hatt Sibierksi tilgjengelig. Da hadde vi i det minste hatt en spiller som har scoret noen mål i sin karriere og som kan å vinne luftdueller. Både offensivt og defensivt.

Han har selvfølgelig ikke vært noen Jostein Flo, men jeg synes ikke han har vært så fryktelig langt unna.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #40 på: 23. Mai 2007, 19:37 »
Joackim ;), eller var det Joakim, har et godt poeng når det gjelder Bramble.

Han har hele tiden vært solid i duellspillet, men det er de mange feil som har ødelagt for ham.

Hvis dere søker på "best of Bramble" på youtube så finner dere en "morrovideo" med noen av hans mange tabber, samt en video fra en Chelsea-kamp hvor han fullstendig dominerer mot D.Drogba i duellspillet og i særdeleshet i luftrommet.

Men så var det dette med konsentrasjon da Bramble!
Han kan spille godt i 92 minutter av en kamp, men det hjelper lite når det er lagt til 4 minutter i tilleggstid...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 23. Mai 2007, 19:40 »
Det kan være lagt til fem minutter tilleggstid, og Bramble klarer det fint han. Bortsett fra det ene sekundet.
Det tar bare et sekund for Bramble å gjøre en generaltabbe. Et minutt er altfor lenge.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #42 på: 23. Mai 2007, 19:47 »
jaja, ingen vits i å poengtere et allerede poengtert poeng Joakim..  ;D

Bramble gjør som alle andre spillere mindre feil han også, og få spillere kan sies å spille feilfritt en hel kamp.

Men det er selvsagt snakk om korte øyeblikk når slike feil gjøres.
Det er jo nettopp disse øyeblikkene som skiller en middels god fra en dyktig midtstopper.