20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kåringer, PL 2006/2007  (Lest 6237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kåringer, PL 2006/2007
« på: 15. Mai 2007, 13:25 »
Årets manager: ?
Årets spiller: ?
Årets overraskelse(lag): ?
Årets skuffelse(lag): ?
Årets kjøp:
Årets flopp:
Årets lag(11 spillere + eventueller reserver): ?

Årets manager: Big Sam. Nok en fantastisk sesong med Bolton. Steve Coppell er en like god kandidat, har gjort det godt med Reading.

Årets spiller: Ingen tvil. Ronaldo har vært fantastisk for Man Utd denne sesongen.

Årets overraskelse(lag): Reading. Nyopprykket lag, ikke mange poengene unna en av plassene i UEFA-cupen.

Årets skuffelse(lag): Newcastle United. Nok en skuffende sesong. Ellers falt Charlton sammen som et korthus etter Curb sin avgang.

Årets kjøp: Berbatov har etter en litt rufsete start vært glimrende for Tottenham. Lescott har vært et glimrende kjøp av Moyes. Meget god sesong for Everton. Benni McCarthy er en annen som må nevnes i denne sammenheng.
Årets flopp:Shevchenko har vært meget skuffende for Chelsea. De to argentinerne til West Ham ville ha ligget høyt oppe på en slik liste ved juletider, men begge har spillt seg solid opp etter jul. Uansett, ingen er i nærheten av Shevchenko når det kommer til å ikke innfri forventninger.

Årets lag:
Keeper: Pepe Reina(David James);
Forsvar:Carragher(Gary Neville), Ferdinand(Vidic), Carvallho(Taylor), Shorey(Evra);
Midtbane: Ronaldo(Gerrard), Scoles(Essien), Sidwell(Fabregas), Giggs(Arteta)
Angrep: Berbatov(Rooney), Drogba(Martins)

Satte laget opp i 4-4-2 som de fleste journalister liker å gjøre. Enkelte spillere er til dels feilplassert, som f.eks Carragher(fungerer fint på høyreback, men best som stopper der han også har figurert oftest de siste sesongene), og Arteta som er best sentralt men som fungerer meget godt på flankene. Har en reserve på hver plass, noe som er et resultat av at det er vanskelig å velge, samt at det er flere enn 11 som fortjener plass på et slikt lag...
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Kåringer, PL 2006/2007
« Svar #1 på: 15. Mai 2007, 13:37 »
Årets manager: Det må nok bli Alex Ferguson. Helt vanvittig hvor store fotballkunnskaper den mannen har.

Årets spiller: Christiano Ronaldo. Må være innen topp tre når det gjelder verdens beste fotballspillere nå.

Årets overraskelse(lag): Reading her også. Var sikker på at de ville holde seg over nedrykkstreken, men at de skulle komme SÅ høyt oppe var litt overraskende.

Årets skuffelse(lag): Charlton. Har tjent trofast i Premier League nå i mange år, og jeg hadde virkelig trodd at de skulle gjøre det bedre.

Årets kjøp: Utvilsomt Berbatov, ja. Han har gjort det store for Tottenham i år.

Årets flopp: Der må jeg faktisk si Kuyt i Liverpool. Hadde forventet så mye mer av ham, men han har vært en eneste stor middelmådighet.

Årets lag:
Keeper: Juri Jaaskeleinen;
Forsvar:Carragher, Ferdinand, Vidic, Woodgate ;
Midtbane: Ronaldo, Gerrard, Scholes, Lennon (feil side, men pytt)
Angrep: Rooney, Drogba

Feilplasserte spillere her også, men pytt.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15. Mai 2007, 13:43 »
Uenig angående Kuyt. 12 mål i PL er nok litt underkant av hva som var forventet, men han har lagt ned en enorm arbeidsinnsats i alle kampene jeg har sett han. Fantastisk arbeidsmoral, blir nok ventelig bedre neste sesong. Skulle gjerne sett han i Newcastle.

Hvordan Kuyt overgår Shevchenko er for meg uforståelig, men det er sunt at man har forskjellige meninger, for all del.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 15. Mai 2007, 13:47 »
Kan godt hende at Kuyt har scoret en del, men det skulle jo bare mangle med alle de sjansene han også har brent.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Mai 2007, 14:39 »
Jeg syns også valget av Kuyt som flopp er vannvittig. Han har da vært bedre enn Craig Bellamy, samt legger ned en helt sinnsvakt arbeidsinnsats. Meget god spiller som jeg hadde takket ja til for Newcastle anytime. Da syns jeg både Sheva, Ballack og Duff er større favoritter til den tittelen, for ikke å glemme Kuyts lagkamerat Gonzales.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Mai 2007, 14:47 »
Sheva og Ballack er vel de to soleklare. Begge har prestert på et minimumsnivå i forhold til forventningene, men Sheva er den som skuffer aller mest av disse to.

Duff er også en som har skuffet, det samme med hypen Gonzalez.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Mai 2007, 15:01 »
Enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15. Mai 2007, 15:09 »
Årets Manager Sir Alex Ferguson. Ikke annet enn en bragd å vinne serien med Man Utd i år. Løser spillekonflikter (Rooney vs Ronaldo) som han skulle gjort det hver dag, og er ikke redd for å kaste idiotene på dør(RvN). En ny gjeng med talenter er på vei opp, og Man Utd kommer til å bli dominerende i mange år framover.

Årets Spiller Ronaldo. Er det noen tvil?

Åres overraskelse (lag) Reading. Nyopprykket og øvre halvdel er en bragd

Årets skuffelse (lag) Newcastle. Selv med Roeder som manager hadde jeg håpet på Uefa plass. Det endte med 5 poeng over nedrykk.

Årets kjøp Carrick eller Berbatov, klarer ikke bestemme meg.

Årest flopp Shevchenko. Her var det lettere å bestemme seg.

Årets lag
David James (Van der Saar)
Steve Finnan (Gary Neville) - Jamie Carragher (Joleon Lescott) - Nemanja Vidic ( Rio Ferdinand) - Matthew Taylor (Nicky Shorey)
C Ronaldo (Gerrard) - Mikel Arteta (Micheal Essien) - Michael Carrick (Sidwell) - Ryan Giggs (Phil Jagielka)
Didier Drogba (Dimitar Berbatov) - Wayne Rooney (Kevin Doyle)

Vet at Jagielka overhodet ikke er venstreving, men følte han fortjene en plass på reserve årets lag.
« Siste redigering: 15. Mai 2007, 15:11 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15. Mai 2007, 15:10 »
Årets manager: Sir Alex. Selv om Man U har vært lite plaget av skader i år er det en sterk prestasjon å ta tilbake seriegullet, komme til semien i CL og finalen i FA-cupen.

Årets spiller: Ingen tvil. Ronaldo har vært fantastisk for Man Utd denne sesongen.

Årets overraskelse(lag): Reading. Nyopprykket lag, ikke mange poengene unna en av plassene i UEFA-cupen.

Årets skuffelse(lag): Newcastle United. Nok en skuffende sesong. Ellers falt Charlton sammen som et korthus etter Curb sin avgang.

Årets kjøp: Kommer ikke på noen utfordrer til Berbatov i farta. Andy Johnson hadde en fin start i Evertontrøya, men har ikke vært like god utover i sesongen. Carrick hadde en treg start i Man U, men har vært god utover i sesongen.

Årets flopp: Shevchenko. Tett fulgt av Duff. Siden Sheva var utrolig mye dyrere og Duff har vært mye skade kommer Sheva på topp.  

Årets lag:
               van der Sar
Finnan     Vidic      Agger     Evra
Ronaldo Scholes Fabregas Milner
            Drogba Berbatov

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15. Mai 2007, 15:23 »
Årets manager: Sir Alex Ferguson. Det er faktisk en stor prestasjon å få et rustent Man Utd-lag som jeg var i ferd med å avskrive, til å blomstre så vanvittig og slå Chelsea suverent i kampen om ligagullet.

Årets spiller: Ronaldo. Det er synd å si det, men gutten har vært fantastisk denne sesongen.

Årets overraskelse (lag): Reading. Det har hendt før at nyopprykkede lag har gjort det godt, men Reading var virkelig en overraskelse.

Årets skuffelse (lag): Newcastle United. Jeg hadde faktisk aldri ventet en så dårlig sesong. Til tross for umerittert manager og første ses. uten Alan Shearer.

Årets kjøp: Det må nok bli Berbatov. Har virkelig imponert for Spurs denne sesongen.

Årets flopp: Shevchenko. Jeg trodde aldri han kom til å forlate Milan, og når han gjorde det floppet han så totalt. Så lite for så mye penger.

Årets lag:
David James
Carragher - Vidic - Agger - Finnan
Ronaldo - Scholes - Mikel - Milner
Drogba - Berbatov
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #10 på: 15. Mai 2007, 15:35 »
1. Steve Coppell. Han tok en "Big Sam" og med små ressuser fikk han Reading til å bli et topplag
2. C. Ronaldo
3. Reading, såklart
4. Wigan. Hadde en stjernesesong i fjor, men rykka nesten ned. Charlton, Boro og NUFC var også med her
5. Berbatov, utentvil
6. Sheva
7:
Given
Neville - Vidic - Carragher - Evra
Ronaldo-Scholes-Gerrard-Giggs
Berbatov-Drogba

djmattis

• Gjest
« Svar #11 på: 15. Mai 2007, 16:01 »
Årets manager: Maurinho, fører et lag med storstjerner, noe som er dokumentert vanskelig (se real madrid) + jeg klarer ikke la vær å ha sansen for han, haha han er jo sinnsykt morsom (se "jeg er ikke en dårlig taper")

Årets spiller: C. Ronaldo, hater å måtte skrive det men faen å da, umulig å nekte for det selv om man hellst vil.

Årets overraskelse(lag): Newcastle, hvordan klarer man å missbruke slik potensiale?
Årets skuffelse(lag): Newcastle, hvordan klarer man å missbruke slik potensiale? haha
Årets kjøp: Berbatov - Martins, de får dele plass
Årets flopp: Scheva, synes synd på han, sånn virkelig for et press han må gjennomgå.

Årets lag(11 spillere + eventueller reserver): Velger å ikke svare, er for mange alternativer på forskjellige plasser.

given, ronaldo, drogba er selvskrevne

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 15. Mai 2007, 16:03 »
Hehe. Mye enighet her inne ser jeg. Når det gjelder Ronaldo, så er det vel ingen som betviler det. Fantastisk sesong, rett og slett fantastisk. Muligens den beste sesongen en enkeltspiller har levert i Premier League sin historie. En svært viktig bidragsyter til Manchester United sitt 16.gull. Når det gjelder Manchester United sitt gull, så vil jeg også trekke fram Paul Scholes som leverer sin beste sesong på lenge. Samt en meget god keeper, og et midtstopperpar som helt fortjent har mottatt mye ros.

Wigan hadde en klart dårligere sesong i år enn i fjor, men ikke uventet at laget falt litt sammen denne sesongen. Husk at Wigan mistet både Pascal Chimbonda og Bullard foran sesongen. Med Paul Jewell sin avgang, så blir nok sesongen som kommer ventelig minst like tøff som i år. Byen er nok best på rugby.

Boro er som vanlig middelhavsfarer, så noen stor skuffelse var det ikke. Har likevel masse talent, og burde ha etablert seg blant topp10 om man ser på pengebruken de siste 10 sesongene.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15. Mai 2007, 16:17 »
Årets manager: SAF

Årets spiller: Ronaldo

Årets overraskelse (lag):Reading

Årets skuffelse (lag): Newcastle United

Årets kjøp: Berbatov

Årets flopp: Shevchenko

Årets lag:
David James/Petr Cech
Finnan - Terry - Toure - Cole
Ronaldo - Fabregas - Essien - Scholes
Drogba - Rooney/Berbatov
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15. Mai 2007, 17:10 »
Cole???? Han har jo meget MILDT sagt vært elendig for Chelsea i år...