20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #375 på: 30. Des. 2007, 03:50 »
Jeg tenker Emre, jeg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 30. Des. 2007, 04:16 »
Kan iafall forstå det om det er Emre
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 30. Des. 2007, 12:05 »
Tipper Geremi! Mistet kapteinsbindet og ikke i troppen mot Chelsea.......

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 30. Des. 2007, 12:18 »
Det er jo selvsagt ikke en spiller som har direkte kontakt med media, slik at de snapper opp sånne saker.......Spillerne har venner og bekjente utenfor klubben, og forteller sikkert en del historier til disse...venner og bekjente av spillerne selger så historier til avisene bak ryggen på spillerne...Jeg er nesten 100% sikker på at det er slik det foregår...

Jeg er helt sikker på at hele laget bidrar til at slike historier lekker ut.......men det er selvsagt ikke direkte til medie, dit kommer de via andre-tredje person.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 30. Des. 2007, 15:12 »
Uansett hvem det er, og om det i det hele tatt er en spiller som har klagd direkte slik som det antydes, så syns jeg det er litt utaktisk av Big Sam og ta dette til mediene. Dette burde vel strengt tatt vært løst innenfor garderobens fire vegger? Det kan jo ikke ha noen positiv effekt på spillergruppa heller hvis enkelte går rundt og føler seg mistenkt av manageren, mens andre går rundt og spekulerer på hvem som er muldvarpen....

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #380 på: 31. Des. 2007, 02:19 »
Nå vet ikke jeg når den artikkelen ble skrevet, men Sam er nok en type som tar seg av sånt med en gang, og ikke går rundt og skaper splid i troppen sin på denne måten.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 31. Des. 2007, 11:22 »
Spillmessig har det ikkje vert så mykje framgang under Allardyce. Trur ikkje han er den rette for Newcastle. Da han var i Bolton hadde han ikkje noko press på seg, og dermed gjorde han ein bra jobb. I Newcastle er det derimot eit ganske stort press på han. Allardyce spiller ein feig og kjedelig fotball.( Det virker iallefall som om han prøver det.)

Eg meiner at han bruker spillerane våre heilt feil. Og laguttaka er til tider heilt merkelige.
Martins aleine på topp blir feil. Vi kan ikkje slå lange baller høge baller på han. Martins er ein spillande spiss. Om berre
Allardyce hadde gitt Martins og Owen spilletid sammen trur eg vi kunne ha fått eit riktig bra spisspar. Om Owen hadde greid å halde seg skadefri selfølgelig.

Og kvifor i all verden hentar Big Sam ein middelmodig spiss som Viduka?!
Han har kanskje gode avslutninger og er god fysisk , men han jobber ikkje nok, går ikkje på løp, vinner ganske sjelden dueller, har ikkje fart og han har ikkje alderen med seg.  Han er rett og slett ikkje noko spiller for ein klubb som Newcastle.

Emre, som etter mi  meining er den beste fotballspillaren vi har, er benksliter. I steden bruker han Nicky Butt eller Joey Barton(Berre innblada i ting som ikkje har noko å gjere med fotball i det heile tatt.)
Han og er eit tullekjøp. Han mangler fart, og blir løpt opp med ballen fleire gonger i løpet av ein kamp. Det fører til kontringer i mot. Pengesløseri!
Og Butt, han kan til tider spille bra, men holder ikkje eit godt nok nivå over tid. Han har alderen i mot seg og kan til tider gjøre forferdelige ting med ballen, som fører til mål i mot. Big Sam bør finne ein erstattar om han vil bli i klubben. For sentrallinja til Allardyce er langt i frå god nok. Blei kanskje litt mykje fokus på spillerane. Men det må til for å vise at Big Sam ikkje er god nok for Newcastle. For han må se kor dårlege desse spillerane er. Ein god manager hadde aldri henta Viduka til Newcastle for eksempel.

Vil Big Sam beholde jobben MÅ han gjøre nokon gode og smarte kjøp når overgangsvinduet åpner. Om ikkje han gjør det
bør vi hente ein ny manager til klubben.
Da treng vi ein som har trent store klubber før, og som har noko å vise til. Han må vere ein som vil at laget skal SPILLE FOTBALL, og gjøre spillerkjøp ut i frå detta. Han må kunne tåle presset frå supportarane. Han må vere på benken under heile kampen og ikkje sitte på tribuna, og han må vere engasjert         
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 02. Jan. 2008, 11:51 »
BS skal visstnok ha unnskyldt tapet mot Wigan med at de hadde en dag hvile mer enn oss før matchen...Latterlig!

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #383 på: 02. Jan. 2008, 12:38 »
Har sikkert skrevet her før men det får gå.

Etter Derby og Wigan-kampene var eg litt skeptisk til sam, men etter en rask titt på det som heter statistikker mener jeg at sam bør sitte noen sesonger. Skrev i city-tråden at det å hente inn mange spillere ikke vil gi en over natten-effekt. City har brukt nesten dobbelt så mye som Sam, men har faktisk ikke vunnet borte siden west-ham i august. Hva med Blackburn og West-ham? De har jo like gode spillere men er jo i samme røkla som Newcastle. Men ser du at Hughes og Curbishly får høre det i media? Nei. Bare fordi noen idioter i den britiske pressen gjør alt de kan for å få Sam sparket trenger jo ikke vi å mene det samme.

I fjor hadde vi 25 poeng før nyttårskampen, i år har vi 26. Hvem trodde at Sam skulle forrandre ting over natten? Jeg håpet jo selvfølgelig at ting skulle gå litt bedre men kan jo ikke bare hive inn nye spillere for så å klage på alt og alle og kjøpe nye spillere.

Nå er jo jeg ikke fornøyd med det som skjer i kampene. Da jeg så kampen mot chelsea ble jeg egentlig mer irritert med tanke på de forrige kampene tror ikke jeg at spillerne ga 100% for drakten i kampene mot Wigan og Derby. Selv om man ikke er enig i de taktiske disposisjonene til Big-Sam bør man iallefall innstille seg på å svette litt når man tjener så jævlig mye. Hvor ble det av fighterviljen mot Arsenal og Birmingham? Mot Arsenal var vi uheldig som ikke vant, mot birmingham viste vi at om man kjemper så får man resultater.

Big-Sam MÅ ikke gjøre noen kjøp i januar. Om han skal kan han kaste Emre ut av klubben som ikke har spilt en bra kamp siden Everton-kampen i oktober. Det samme gjelder Martins som snart MÅ vise at han kan mer enn noen kamper her og der. Vi vet han har det inne, men om han ikke får det ut i newcastle-drakten kan vi selge han. Om han skal kjøpe noen så bør han hente inn en ny venstreback eller la Enrique spille. Zog bak funker bare ikke. SWP fikk jo hele broen for seg selv mot chelsea.

Og at noen fortsatt slenger drit om Butt er beyond me. Desidert den beste mot Chelsea, om vi kvitter oss med han faller den defansive delen av midtbanen helt sammen. Om vi får noe mer offensiv kraft gjennom midtbanen så blir ting mye bedre. Skulle tro at Emre er den personen som ville gitt oss det men slikt er det da altså ikke. Ser gjerne at vi får en ny midtbanespiller med offensiv kraft.

Dagens rant ;D

"The first 90 minutes are the most important"

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 02. Jan. 2008, 13:45 »
Mine synspunkter:

Sitat
Etter Derby og Wigan-kampene var eg litt skeptisk til sam, men etter en rask titt på det som heter statistikker mener jeg at sam bør sitte noen sesonger. Skrev i city-tråden at det å hente inn mange spillere ikke vil gi en over natten-effekt. City har brukt nesten dobbelt så mye som Sam, men har faktisk ikke vunnet borte siden west-ham i august. Hva med Blackburn og West-ham? De har jo like gode spillere men er jo i samme røkla som Newcastle. Men ser du at Hughes og Curbishly får høre det i media? Nei. Bare fordi noen idioter i den britiske pressen gjør alt de kan for å få Sam sparket trenger jo ikke vi å mene det samme.

Relativt enig i dette. Den engelske pressen benytter enhver anledning til å gyve løs på Sam og Newcastle. Det er ikke bare Toon-fansen som skjønner at Newcastle underpresterer. Er ikke "blown away" dog, av starten til Allardyce i managerstolen. Jeg er ikke fan av defensiv spillestil, á la Liverpool, og hvis det skal fungere så må forsvaret sitte som støpt. Jeg synes vi til stadighet ser gamle synder i forsvaret. Det ser ut som det kan ta lang tid før et Newcastle-forsvar er bunnsolid i alt det foretar seg og innehar kvalitetene vi sårt lengter etter. Det ser ut som om Sam jobber med saken, og det er jo bra.

Sitat
I fjor hadde vi 25 poeng før nyttårskampen, i år har vi 26. Hvem trodde at Sam skulle forrandre ting over natten? Jeg håpet jo selvfølgelig at ting skulle gå litt bedre men kan jo ikke bare hive inn nye spillere for så å klage på alt og alle og kjøpe nye spillere.

Joda, men nå skal det ikke all verden til for å overgå Roeder.

Sitat
Nå er jo jeg ikke fornøyd med det som skjer i kampene. Da jeg så kampen mot chelsea ble jeg egentlig mer irritert med tanke på de forrige kampene tror ikke jeg at spillerne ga 100% for drakten i kampene mot Wigan og Derby. Selv om man ikke er enig i de taktiske disposisjonene til Big-Sam bør man iallefall innstille seg på å svette litt når man tjener så jævlig mye. Hvor ble det av fighterviljen mot Arsenal og Birmingham? Mot Arsenal var vi uheldig som ikke vant, mot birmingham viste vi at om man kjemper så får man resultater.

Birmingham-kampen var ikke spesielt god. Etter min mening er det kun første omgangen i seriepremieren mot Bolton og andre omgangen mot Arsenal som har vært virkelig gode opptredener. Jeg ser bort i fra 20 minutters finspill som mot Chelsea. 20 av 90 minutter holder svært sjelden, i hvert fall mot gode lag.

Sitat
Big-Sam MÅ ikke gjøre noen kjøp i januar. Om han skal kan han kaste Emre ut av klubben som ikke har spilt en bra kamp siden Everton-kampen i oktober. Det samme gjelder Martins som snart MÅ vise at han kan mer enn noen kamper her og der. Vi vet han har det inne, men om han ikke får det ut i newcastle-drakten kan vi selge han. Om han skal kjøpe noen så bør han hente inn en ny venstreback eller la Enrique spille. Zog bak funker bare ikke. SWP fikk jo hele broen for seg selv mot chelsea.

Her er jeg svært uenig med deg. Punkt 1: Big Sam MÅ kjøpe spillere i januar, og han KOMMER til å kjøpe spillere i januar. Spørsmålet er hvor mange. Han har vel hintet til 2-3. Punkt 2: Emre Må bli i klubben. Hvorfor skal vår eneste kreative sentrale midtbanespiller ut av klubben? Han må i hvert fall bli til vi henter hans erstatter og vel så det. Jeg syns det er litt surrealistisk og hodeløst at han uke ut og uke inn sliter benk i Newcastle. Mannen er mer enn god nok til å spille for denne klubben, og jeg synes rett og slett synd på han. Enough said. Martins er og blir en klassespiller, men trenger å få opp selvtilliten og begynne å spille gode kamper. Er uenig med deg i at vi bør selge han. Owen er i så fall spilleren som bør selges. Enig i at Enrique bør spille.

Sitat
Og at noen fortsatt slenger drit om Butt er beyond me. Desidert den beste mot Chelsea, om vi kvitter oss med han faller den defansive delen av midtbanen helt sammen. Om vi får noe mer offensiv kraft gjennom midtbanen så blir ting mye bedre. Skulle tro at Emre er den personen som ville gitt oss det men slikt er det da altså ikke. Ser gjerne at vi får en ny midtbanespiller med offensiv kraft.

Midtbanen faller ikke sammen om vi slipper Butt til f.eks Carlisle. Vi har Abdoulaye Faye, og vi henter sikkert enda en. Du skulle tro at Emre er den personen som gir oss offensiv kraft gjennom midtbanen? Ja, da tror du rett, men han får ikke akkurat vist mye i de få minuttene han har spilt denne sesongen. Han har jo knapt startet en kamp. Hvordan skal han få gjort noe da? Spørsmålet er: Hva har Sam Allardyce i mot Emre?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #385 på: 02. Jan. 2008, 15:07 »
Sitat
Midtbanen faller ikke sammen om vi slipper Butt til f.eks Carlisle. Vi har Abdoulaye Faye, og vi henter sikkert enda en. Du skulle tro at Emre er den personen som gir oss offensiv kraft gjennom midtbanen? Ja, da tror du rett, men han får ikke akkurat vist mye i de få minuttene han har spilt denne sesongen. Han har jo knapt startet en kamp. Hvordan skal han få gjort noe da? Spørsmålet er: Hva har Sam Allardyce i mot Emre?

Veldig uenig her. Jeg mener at Faye-Taylor er det beste stopperparet. Hvorfor skal en rock-solid stopper flyttes frem på midtbanen? Når det gjelder Emre så vet jeg ikke hva problemet er. Har jo vært mye rot med fyren, spesielt forrige sesong. At han er langt fra topp-form er jo klart. Men siden Big-Sam tydeligvis mener at Newcastle er bedre uten Emre så bør han selges for så å hente inn en ny offensiv midtbane. Bare min mening, kommer jo neppe til å skje ;)

Men når det gjelder Sam synes jeg at han skal ha denne og neste. Om han ikke får i gang en god spillestil i løpet av denne tiden er jo han helt klart ikke rett person for Newcastle. Men dømme han til døden etter noen måneder i stolen blir for dumt
"The first 90 minutes are the most important"

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #386 på: 02. Jan. 2008, 19:16 »
Sitat

Veldig uenig her. Jeg mener at Faye-Taylor er det beste stopperparet. Hvorfor skal en rock-solid stopper flyttes frem på midtbanen? Når det gjelder Emre så vet jeg ikke hva problemet er. Har jo vært mye rot med fyren, spesielt forrige sesong. At han er langt fra topp-form er jo klart. Men siden Big-Sam tydeligvis mener at Newcastle er bedre uten Emre så bør han selges for så å hente inn en ny offensiv midtbane. Bare min mening, kommer jo neppe til å skje ;)

Men når det gjelder Sam synes jeg at han skal ha denne og neste. Om han ikke får i gang en god spillestil i løpet av denne tiden er jo han helt klart ikke rett person for Newcastle. Men dømme han til døden etter noen måneder i stolen blir for dumt

Husk at Fayes favorittposisjon er på midtbanen. Enig i at han er svært god som stopper, men vil heller se Taylor og Cacapa på stopperplass og Faye på defensiv midtbane, enn Faye og Taylor med Butt på defensiv midt. Det skal sies at Butt har vært svært god i det siste, men jeg mener Faye bør bli foretrukket på grunn av alder og potensial. Før øvrig er Faye en meget god kandidat til kapteinsbindet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #387 på: 02. Jan. 2008, 21:36 »
Møkkamann som leder et MØKKALAG!!!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #388 på: 02. Jan. 2008, 21:41 »
Ro deg ned, slutt å starte idiot tråder. Håper heller du blir sparket ut av forumet enn at Big Sam blir sparket. Vi snur kampen.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 02. Jan. 2008, 22:52 »
Jeg tror dette kan bli interresante 24 timer i vente nå? Jeg spår at Allardyce forsvinner i morgen.

Teori 1: BigSam er misfornøyd med lojaliteten hos spillerne, som han allerede har klaget på..uforståelig for meg, når han bruker folk ute av posisjon og masse rare systemer.

Teori : Ashley og Mort har gått lei av Allardyce. Var vel første hjemmekampen denne sesongen Ashely ikke har vært tilstede på SJP.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM