20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #345 på: 26. Des. 2007, 23:41 »
Begynner å bli lei av maset om å gi Alllardyce tid jeg. Han gjør for mange dumme trekk og griner for mye nå så han har komt til Newcastle. Han sutrer om å få kjøpe nye spillere fordi det er så mange som skal til Afrika Mesterskapet, men hvem er det som har handlet alle disse Afrikanerne? Nettop Allardyce, derfor mener jeg han ikke tenker så veldig langsiktig som han skal ha det til og at vi må være tolmodige mens han bygger opp laget og blir kjent med det. Da nytter ddet ikke å kjøpe spiller som skal erstatte noen for 1 måneds tid, for da får han fort et nytt problem etterpå.

En annen ting jeg vil tilføye er at Allardyce ikke tenker særlig når han bruker Geremi fra start og i tilleg bruker han som kaptein, det er reint vås! Geremi har ikke vært spesielt god noen av kampene han har spilt, og han har spilt det meste av kamper i år. Som regel er det også han som blir byttet ut først, og hvem bytter ofte sin egen kaptein først?. Rent vannvid, sier at Emre skal få sjangsen nå som Geremi har bevist at han er lie tes.

Nå er det faenmeg ikke Sam sin feil at midtbanen spiller så jævlig ræva. Han ser jo like godt som oss at den midtbanen ikke fungerer et jævlig sekund, derav roteringen som desverre ikke gir noen resultater. De kreative spillerne som Emre skaper ingenting når de først får ballen, Milner har bare vært en skygge av fjorårs-sesongen mens Smith ikke vet hvor målet står.
Jeg ser helst at han kaster de spillerne som ikke gir nok for drakten på hode og ræva ut av klubben. Owen, Emre og Geremi kan gjerne byttes med to offensive midtbanespillere og en def-midtbane som på sikt kan ta over for Butt! Sam stiller spørsmål med noens spillere vilje til å vinne kamper, er helt enig med han. Troppen er mer enn bra nok til å hanke inn en plass i uefa-cupen. Desverre skjer det samme som forrige sesong.
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 23:43 av laddy »
"The first 90 minutes are the most important"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 26. Des. 2007, 23:51 »
Trodde det var managerens oppgave å få midtbanen til å fungere jeg laddy?
Når sluttet det å bli managerens oppgave å få spillerne til å fungere i laget? Og hvordan kan du kritisere Emre da han omtrent ikke har fåt spilt?

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #347 på: 27. Des. 2007, 00:04 »
Når sluttet det å bli managerens oppgave å få spillerne til å fungere i laget? Og hvordan kan du kritisere Emre da han omtrent ikke har fåt spilt?

Og da mener du at alt blir bedre bare vi får inn en ny manager?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 27. Des. 2007, 00:05 »

Selvfølgelig. Kanskje vi får inn en manager som forstår at Smith er spiss og at Zog er midtbanespiller. Det skjønner til og med du og jeg!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 27. Des. 2007, 00:08 »
Akkurat der er jeg enig. Big Sam er en "fæl" til å bruke spillere i feil posisjoner. Zoggy er på ingen måte en venstreback!!! Ei heller er Smith midtbane, Martins er heller ingen høyreving!! :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 27. Des. 2007, 00:11 »

Selvfølgelig. Kanskje vi får inn en manager som forstår at Smith er spiss og at Zog er midtbanespiller. Det skjønner til og med du og jeg!

Takker danield!  :)

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #351 på: 27. Des. 2007, 00:15 »

Ja det er jo greit, men vi viser jo at det å bytte manager ikke gjør ting mye bedre for Newcastle. Sam bygde opp Bolton med få midler, nå som han har dratt sliter samme laget langt nede på tabellen. Man skulle da tro at han kunne gjøre ting okey med Newcastle men det har jo ikke skjedd, selv med 9 nye spillere. Jeg tror ikke at man bare skal kaste en manager på dør om resultatene uteblir, gjør vi det gang etter gang vil på et tidspunkt de beste trenerne sky byen og laget.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #352 på: 27. Des. 2007, 09:15 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_3006596,00.html
Fermtiden til Allardyce ligger i spillerenes hender??
Hva vil dette gjøre med spillerenes motivasjon tro??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #353 på: 27. Des. 2007, 09:26 »
Å bytte manager kommer jo allt annpå HVEM det byttes til men for å gå over til Allerdyce så er det vell ingen tvil om at hans taktiske valg ved flere annledninger er helt uforstålig.Fammler litt i blinde her rett å slett virker det som han gjør.Jeg var posetiv til han i begynnelsen men når jeg har sett de rekke taktiske blunderne som han gjør på rad å rekke gang etter gang så begynner jeg virkelig å tvile på om han er rette mannen..
« Siste redigering: 27. Des. 2007, 09:28 av BallaJazz »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 28. Des. 2007, 09:19 »
Vi kan ikke bytte... er ikke et alternativ... det blir ikke bedre av å bytte Manager. Se tromsø og Rosenborg! å ligge stabilt midt på tabellen er et framskritt ifra tidligere høst sesonger. Vår sesongen kan bli bra, vi ser klare svakheter i troppen vi har, og da må vi la manageren få tid til å fikse på dette.

Utrolig mange gode lag i Premier League om dagen. Nivået midt på tabellen er ekstremt jevnt. og vi trenger støtte bak manageren for å klare å holde tritt med utviklingen.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #355 på: 28. Des. 2007, 13:01 »
Her må jeg si meg enig i Simonsen! Synes ikke vi bør gjøre noe med Allardyce før sesongen er over. Ser man på de to lagene som er best i PL per dags dato, så har de begge managere som har vært i laget leeenge, og dermed kan bygge et lag de mener er godt, og får spille sitt spill. Synes vi bør gjøre det samme. Men ting kan endre seg fort, og det vet vi alle!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 28. Des. 2007, 14:02 »
EVEN ROEDER HAD A BETTER RECORD
Toon bosses in Premer League win percentages:
Kevin Keegan 55%
Bobby Robson 44%
Glenn Roeder 40%
Sam Allardyce 37%
Kenny Dalglish 34%
Graeme Souness 29%

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 28. Des. 2007, 14:13 »
Når du ser på slik statistikk må du huske på at Roeder tok over Newcastle mens sesongen var i gang. Da er det mye letter å gjøre det bra og det gjorde også Roeder. Uten dette hadde han neppe vært foran Allardyce.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 28. Des. 2007, 15:25 »
Når du ser på slik statistikk må du huske på at Roeder tok over Newcastle mens sesongen var i gang. Da er det mye letter å gjøre det bra og det gjorde også Roeder. Uten dette hadde han neppe vært foran Allardyce.

HVIS OG MEN, ATTER, VASS.........Så kan du si at hvis laget til Roeder ikke hadde hatt så mange skader, så hadde vi vunnet enda mer......
Faktisk synes jeg Roeder var en mye bedre manager på kampdagen! Mens Allardyce har sine styrker på feltet og på team management....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #359 på: 28. Des. 2007, 15:34 »
Ligger vi ikke på niendeplass eller noe sånt? Er det så ille da? Det er langt ifra katastrofe. Under både Roeder og Souness seg vi ned i bunnen av tabellen. Under Sam Allardyce har vi alltid ligget forsvarlig plassert på tabellen.

Det eneste problemet med Sam Allardyce er mentaliteten. Hva er f.eks galt med en offensiv 4-4-2-taktikk? Hva er galt i å tenke at angrep er beste forsvar?