20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #150 på: 12. Nov. 2007, 21:44 »
Given hadde kun to år igjen av sin kontrakt(snakker om sommeren 05), og etter at vi endte på nedre halvdel for første gang på tre-fire sesonger så tror jeg faktisk Given selv vurderte sin fremtid, han var jo tross alt en av PL's beste keepere da også...Souness var uansett nær ved å hente Paddy Kenny(takk GUD for at han ikke gjorde det)....jeg tror nok også Souness var en beundrer av Given, men jeg tror alt sto og falt på hva Given selv ville...og Souness er jo ikke akkurat kjent for å spare på spillere som ønsker seg bort!

Man vet jo aldri hvor mye sannhet det er i rykter, men det er eneste gangen jeg husker det "blåste" litt rundt Shay Given og hvor jeg følte meg uttrygg på om han ble med videre..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 14. Nov. 2007, 22:27 »
Jeg kunne startet en egen tråd, men jeg velger å ta det her.
newcastle-online.com har det blitt skrevet en, i mine øyne, glimrende artikkel om hvordan vi Newcastle-fans ser ut til å ha tatt farlig stor skade av ligainnspurten i 1996, da vi tapte gullet på målstreken til Man Utd.

Artikkelforfatteren skriver om hvordan stemningen på SJP var langt mer optimistisk før 1996. Selv når Ossie Ardilles herjet på sitt verste, og holdt på å sende oss ned i daværende tredjedivisjon, var stemningen preget av optimisme. Spillerne ble oppmuntret, fremfor å bli buet ut. Men hver eneste gang, etter 1996, hvor vi har feilet, spilt dårlig, eller slitt med selvtilliten, så har laget blitt pepet ut av sine egne. Fra at man så på Premier League-tittelen som en fjern, fjern drøm som bare hendte andre lag, og som for de mest optimistiske kanskje lå 10-20 år, og kanskje enda lenger, frem i tid, så har man etter 1996 nektet å godta annet enn et Newcastle som kjempet om tittelen. Etter to andreplasser var plutselig ikke noe annet enn seier godt nok lenger.

Artikkelforfatteren skriver også hvordan Reading-fansen oppmuntret sine egne i kampen mot Arsenal, med å juble hver eneste gang en spiller lyktes med en takling eller fikk beinet unna ballen. Man hadde på forhånd godtatt at man ville bli rundspilt av Arsenal, og at det bare ville bli spill mot ett mål. Etter at vi røk ut for et ungt og reservepreget Arsenal i ligacupen, som viste at selv de tredje beste i Arsenal er bedre enn våre beste, ble manager og spillere møtt med krass kritikk. Enkelte på dette forumet også, var ikke langt unna å kalle tapet en skandale. Vi godtar plutselig ikke lenger at noen er bedre enn oss.

Straks Big Sam overtok, og begynte å forsterke forsvaret, så ble det forventet at de andre middelhavsfarerne i ligaen skulle bli blåst av banen, som i Keegans glansdager. Riktignok skal vi ikke begynne å ha lave forventninger, men vi bør begynne å støtte spillerne, og innse at det er tid for en totalrenovasjon av Newcastle United. Det er tid for gjenoppbygging av et lag som på sikt skal kunne hevde seg i toppen. Kanskje er det på tide å akseptere det, og opptre deretter.

eller er artikkelforfatteren på jordet, og skal vi fremdeles forvente ingenting mindre enn det absolutt beste? Skal vi forvente at all motstand feies av banen, med mindre det er de absolutte topplagene? Skal vi drite i gjenoppbygging og renovasjon, og kjøre på med å ødelegge for våre helter?

Les mer: The Shadow of '96
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 14. Nov. 2007, 22:46 »
Halleluja til han! Han har selvfølgelig helt rett. På tide å se realistisk på tingenes tilstand, å akseptere at vi ikke blir best over natta. Sir Bobby tok oss ei heller til CL over natta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 14. Nov. 2007, 23:35 »
Bra artikkel for all del, men i likhet med en annen tråd på det forumet der synes jeg det er litt sånn "Robson brukte 2-3 år på å stabilisere oss og løfte oss mot toppen, Allardyce må ha like god tid"!.............

Men jeg synes det blir helt feil å sammenligne! Robson tok over et nesten helt ubrukelig lag som i tillegg nesten ikke hadde èn eneste pund til rådighet når det gjaldt transfer. Ikke hadde han store salgsobjekter heller uten at han ville svekke laget vesentlig, stallen var jo syltynn. Han måtte derfor låne mer eller mindre ukjente spillere eller klare seg med billige gamle løsninger som f.eks. Christovao Helder, Kevin Gallagher osv. Selv om dette viste seg å funke bra og han klarte å danne et topplag etter 2-3 sesonger betyr ikke dette at alle managere etter han skal få like god tid.

Til sammenligning har Allardyce tatt over et mye sterkere mannskap, og ikke minst han har fått sjansen til å forsterke stallen vesentlig ved å få tilgang til transfermidler. Noe han også har benyttet seg av.
Men selvfølgelig bør Allardyce få tid på seg til å vise at han kan forbedre Newcastle United FC, spørsmålet er bare hvor lang tid!?! Vi må jo selvfølgelig se forbedringer og han må vise at laget er på rett kjøl igjennom gode resultater, men jeg mener han ikke har like god tid som det Robson hadde siden det så mye verre ut da! Bra overganger gir grunn til optimisme men det er ute på banen alt grunnlaget for om han er den rette eller ikke legges og/eller vises!
Det er jo også en vesentlig forskjell på fotball-filosofien Keegan, Robson og Allardyce står for, og det er ingen tvil om hvilken som er minst attraktiv for meg. Men skaffer Allardyce suksess driter jeg ærlig talt i det....... men hvis ikke er det vel litt lettere å dømme han...........

Å si at Allardyce må/skal ha et par sesonger uansett blir jo litt feil det også, vi vil jo alle se fremskritt.

Men akkurat det han skriver om å gi støtte til laget er jeg veldig enig i, og det er jo latterlig at Allardyce allerede har fått presset på seg om å bli arbeidsledig og at vår styreformann må ut å forsvare han offentlig.
Håper og tror at Allardyce med tid og stunder skal få dette laget til å være en forbanna drittmotstander for alle som måtte komme til å møte oss, allerede denne sesongen.  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 15. Nov. 2007, 16:22 »
Jeg er enig i at Allardyce ikke skal ha all verdens tid. Vi må se fremgang. Men vi kan ikke begynne å sparke ham etter 12 kamper.
Alan Oliver presenterer en interessant statistikk i dag, som viser hvordan vi har ligget an etter 12 kamper helt siden vi rykket opp i det gode selskap.
Interessant er det jo å se at vi i jubelsesongen 02/03 kun hadde ett fattig poeng mer etter 12 kamper enn vi har i år. Og alle som snakker om Roeder-standard på spillet. Hvorfor har vi da 18 poeng i år, mot Roeders ni i fjor? Greit nok at det tidvis kan se ut som det gjorde i fjor, men vi får likevel poeng.

Dette er statistikken for de siste 12 sesongene:
Kode: [Velg]
Season  Pl  Pt  Ps
1993/94 12 4 4 4 17 14 16 10
1994/95 12 9 2 1 29 12 29 1
1995/96 12 10 1 1 29 9 31 1
1996/97 12 9 0 3 23 13 27 1
1997/98 12 6 3 3 16 16 21 9
1998/99 12 4 3 5 15 16 15 13
1999/00 12 3 1 8 23 27 10 18
2000/01 12 6 1 5 13 11 19 6
2001/02 12 6 2 4 22 17 20 6
2002/03 12 6 1 5 18 16 19 9
2003/04 12 4 4 4 16 18 16 10
2004/05 12 4 4 4 23 23 16 9
2005/06 12 5 3 4 12 10 18 8
2006/07 12 2 3 7 7 14 9 18
2007/08 12 5 3 4 19 18 18 11

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 17. Nov. 2007, 13:02 »
Fin lesning det. Har også sjekket litt, og vi har flere poeng til nå en vi hadde vi fikk forrige sesong mot dei vi har møtt så langt denne sesongen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 17. Nov. 2007, 14:13 »
Interessant er det jo å se at vi i jubelsesongen 02/03 kun hadde ett fattig poeng mer etter 12 kamper enn vi har i år. Og alle som snakker om Roeder-standard på spillet. Hvorfor har vi da 18 poeng i år, mot Roeders ni i fjor? Greit nok at det tidvis kan se ut som det gjorde i fjor, men vi får likevel poeng.

Syntes det blir litt feil å sammenligne poeng mot poeng siden antall poeng også avhenger av hvem vi møter, form, skader osv. I fjor møtte vi to av "de fire store borte" og der fikk vi to tap. I denne sesongstarten har vi ikke møtt noen av "de fire store" og derfor syntes jeg man ikke kan bare kan se på poeng den starten mot poeng i den starten.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 17. Nov. 2007, 15:55 »

Syntes det blir litt feil å sammenligne poeng mot poeng siden antall poeng også avhenger av hvem vi møter, form, skader osv. I fjor møtte vi to av "de fire store borte" og der fikk vi to tap. I denne sesongstarten har vi ikke møtt noen av "de fire store" og derfor syntes jeg man ikke kan bare kan se på poeng den starten mot poeng i den starten.

Det som frustrerer meg er det variable nivået laget presterer på. I enkelte kamper (særlig på hjemmebane) styrer vi spillet og spiller bra fotball, vi gjorde det delvis også borte mot Bolton, men i andre kamper igjen ser vi nok engang ut som et av PL's svakeste og mest tafatte lag og da blir det dårlig med poengfangst, se Derby kampen som ett eksempel.
Nå er forsåvidt ikke dette noen krise så tidlig i sesongen og så tidlig i Big Sams regime, men det er frustrerende. Jeg skal ikke spekulere i hytt og gevær om hva dette skyldes, men på sitt beste er Newcastle ett topp-7 lag, på sitt verste er dessverre samme laget nærmere motsatt ende av skalaen. Men som sagt, jeg tror vi får rettet på dette etterhvert, og derfor ser jeg ikke på det som noen gedigen krise -ennå!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 22. Nov. 2007, 17:21 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12010_2896913,00.html

Big Sam sier han blir i Newcastle uansett !

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #159 på: 22. Nov. 2007, 17:51 »
Jeg var ikke av den som hadde trodd han hadde sagt ja uansett. Iallefall ikke etter at han tok over Newcastle. Hadde han trent Bolton å blitt spurt, tror jeg han hadde takket ja vist han hadde blitt spurt. Det at han går ut å bekrefter at det ikke blir han så tidlig er bare bra..
Allardyce er mannen for Newcastle, det mener jeg fast bestemt.
Bare se hva managere får til vist de blir gitt tilitt over lengere tid. Så burde folket forstå at han er den rette mannen med de rette ferdighetene.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 22. Nov. 2007, 21:20 »
Big Sam tenker nok som så at de hadde muligheten til å ansette ham i fjor sommer. Da valgte de McClaren. Det var FAs tap, ikke Big Sams. Han fikk i sommer jobben med å redde Newcastle ut av en veldig dyp sportslig krise. Den er han bare såvidt kommet i gang med. Og Sam Allardyce er en klubblojal mann, som ikke forlater en halvferdig jobb, bare fordi han har sjansen til å få en litt mer prestisjefylt jobb. Dessuten tror jeg Big Sam vet at han har langt lettere for å skape et navn for seg selv ved å føre Newcastle ut i Europa og gjøre en slutt på klubbens eviglange jakt på et trofé.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 23. Nov. 2007, 00:23 »

Nå seie Sebastian rett før posten din at me har tatt meir poeng mot det samme laga i år i forhol til i fjor, så uansett koss du sammneligne så er det positiv fremgang. Noke som selvsagt bare skal mangle men alikevel...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 23. Nov. 2007, 01:37 »
Sam Allardyce om den uheldige pausen for Newcastles del:
SAM Allardyce did not hold back as he labeled the recent international break a "disaster" for Newcastle United.

Michael Owen (thigh) will be missing for this weekend's game with Liverpool while Steven Taylor (back) is a major doubt after both players picked up injuries representing their country.

Add to that hamstring-victim Abdoulaye Faye as well as a doubt over the fitness of Claudio Cacapa and Big Sam has major defensive worries ahead of the Reds clash.

But it is the injuries to England duo Owen and Taylor which have particularly angered the United boss.

"He (Taylor) should not have been selected," said Allardyce.

"He was obviously injured before he played.

"It should not have been his decision whether to play or not.

"It now looks like he'll miss Liverpool and who knows after that because it's a back injury.

"It was a major blow to lose Michael as well just at a time when we were getting him back to full fitness.

"We were keeping our fingers crossed that David Rozehnal reported back fully fit because Abdoulaye Faye is definitely missing and Claudio Cacapa is also doubtful for Liverpool.

"The international break has been a disaster to be honest."
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 23. Nov. 2007, 02:05 »
"Disaster" er å ta i i GANSKE mye....vi mister Owen som ikke har prestert en dritt i år(med noen veldig få unntak)....Dog mister vi Taylor som garantert ville vært med på lørdag..

"Disaster" har vi hatt to ganger på skadefronten i år og det er i mine øyne skadene til Shay Given, den eneste spilleren vår som er uerstattelig....

BigSam tror Owen er bedre enn det han er....no doubt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 23. Nov. 2007, 02:27 »
Big Sam veit vel heller hvor god Owen er. Å miste han i rundt en måned er selvfølgelig en gedigen nedtur akkurat når han var på tur å bygge opp et grunnlag.
Og det er vel sjelden en skade på en stopper til kommer så ubelelig som nå, så vi har da uten tvil vært jævla uheldig.