20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #120 på: 03. Nov. 2007, 19:20 »
Jeg snakker om BigSams uttalelser i media, kristoffer....BigSam var ute å kritiserte Martins for at han scoret for lite...Synes det er urettferdig!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 03. Nov. 2007, 19:36 »
Det er jo fordi det faktisk stemmer. Martins er en spiss som kan gå i lange perioder uten å score mål, og Big Sam utfordret Oba til å sette flere sjanser, oftere. Det er da ingen hemmelighet at Oba kan være svært frustrerende fremfor kassa iblant, og bomme på sjanser han skal sette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #122 på: 03. Nov. 2007, 20:15 »
Vil bare minne dere som ikke mener Given er en verdensklassespiller?? Skam dere. Da har dere ikke mye peilling på fotball, iallefall når dere hiver Emre inn i denne verdensklassespiller.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 03. Nov. 2007, 21:03 »
Dere?? Det er vel bare en person som har pratet om verdensklassespillere....Jeg er forøvrig av den oppfatining om at Shay Given er en verdensklasse keeper, hvis det skulle være noen tvil om det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #124 på: 03. Nov. 2007, 21:10 »
Vil bare minne dere som ikke mener Given er en verdensklassespiller?? Skam dere. Da har dere ikke mye peilling på fotball, iallefall når dere hiver Emre inn i denne verdensklassespiller.

Hehe. Nå vil jeg ikke lage dette til en Given-diskusjon, men han er definitivt ikke verdensklasse. God keeper, men mangler en del for å kunne klassifisseres som verdensklasse. Ja, jeg vet at det ikke er politisk korrekt å være kritisk til Given når man er NUFC-supporter, men det driter jeg i. Jeg har mine oppfatninger og vurderinger utfra det jeg ser på banen, så får andre folk ha sine vurderinger uten at jeg trekker fotballforståelsen deres i tvil. Mine ankepunkter mot Given er som følger:

- kommuniserer dårlig med forsvarsfireren sin. Dette fører til mange unødvendige situasjoner.

- står ofte feilplassert når motstanderlaget har frispark i farlig posisjon.

- er ofte klønete med føttene.

- står veldig ofte limt fast til streken. Det er lov å gå ut og ta kommandoen av og til.

God keeper, men ikke i nærheten av Buffon, Cech, Cassilas mfl. Mao, ikke verdensklasse.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #125 på: 04. Nov. 2007, 10:04 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1159144,00.html
Big Sam var ikke direkte fornøy nei med hva som skjedde. Står hvorfor Cacapa ble byttet ut etter 17 min.

But Hughes could be in the frame to replace Sam Allardyce at Newcastle if he fails to make a quick impression. (News of the World)
Å da er allerede ryktene i gang ang hvem vår nye manager blir. Ender vel opp iløpet av neste uke at Mourinho kommer nordover.
Nei detter er tull, la nå mannen få bygge litt videre på grunnmuren.. Har tiltro til Allardyce jeg iallefall
« Siste redigering: 04. Nov. 2007, 10:11 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 04. Nov. 2007, 20:24 »
Tror Sam blir sittende en stund til. Det er tross alt bare første hjemmetap med et overraskende lag. Hadde trua på Newcastle helt til jeg så lagoppstillingen. Etter å ha vært 4 ganger på SJP i år så ser jeg akkurat den samme fotballen hver gang så om det blir flere sprekker så er det etter min mening fordi Sam ikke har allverdens variasjon i taktikker i ermet. Lange baller opp mot to små tekniske spisser som Owen og Martins er mer lykke enn taktikk.

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #127 på: 04. Nov. 2007, 22:10 »
Sack him,he he. Nei spillerene må tok ta en del av skylden her. Men jeg syntes at han disponerer feil spillere til tider,men han vet vel hva som må til tror jeg.

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #128 på: 04. Nov. 2007, 22:30 »

Hehe. Nå vil jeg ikke lage dette til en Given-diskusjon, men han er definitivt ikke verdensklasse. God keeper, men mangler en del for å kunne klassifisseres som verdensklasse. Ja, jeg vet at det ikke er politisk korrekt å være kritisk til Given når man er NUFC-supporter, men det driter jeg i. Jeg har mine oppfatninger og vurderinger utfra det jeg ser på banen, så får andre folk ha sine vurderinger uten at jeg trekker fotballforståelsen deres i tvil. Mine ankepunkter mot Given er som følger:

- kommuniserer dårlig med forsvarsfireren sin. Dette fører til mange unødvendige situasjoner.

- står ofte feilplassert når motstanderlaget har frispark i farlig posisjon.

- er ofte klønete med føttene.

- står veldig ofte limt fast til streken. Det er lov å gå ut og ta kommandoen av og til.

God keeper, men ikke i nærheten av Buffon, Cech, Cassilas mfl. Mao, ikke verdensklasse.

Du kan ikke legge skylden på Shay for at han kommuniserer dårlig med forsvarsfireren. Sålangt i år har han hatt en firer foran seg som ikke har store engelskkunskapene. To senegalesere, en brasse og en spanjol. Roz har ikke vært så mye innpå, men han kan heller ikke engelsk noe særlig. Steven Taylor er eneste engelskmann i forsvaret og han får sjelden tillit. Ikke Shay sin feil ang kommunikasjon, men jeg er enig at han ikke er helt på høyde med Buffon, Cech og Casillas... Men han er vår!!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 05. Nov. 2007, 10:14 »
Sitat
er ofte klønete med føttene

haha du ha røyka då!?!?! Given er ein av dei beste keeperane i PL, og PL er ein av dei beste ligaene i verden. You do the math!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 05. Nov. 2007, 10:33 »
Det er ikke til å legge under en stol at en av svakhetene til Given er forarbeidet hans.

Given er veldig veldig god! Men han er ikke i verdensklasse, og det er vel 3-4 keepere i PL som er bedre også. Chech, Van Der Sar og Friedel er minst like gode eller bedre enn Given etter min mening.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 05. Nov. 2007, 16:19 »
I The Chronicle i dag står det flere interessante ting:

- But the Chronicle?s information is that both Ashley and chairman Chris Mort want to keep Allardyce in charge as manager until Alan Shearer is ready to take over.

- Big Sam is 53 and he has always said that he intends to retire when he is 55, which would coincide with Shearer?s contract with BBC?s Match of the Day coming to an end.

Det betyr at Big Sam blir hos oss i (maks) 2 år til, og da er det Shearer som tar over. Med forbehold om at alt dette stemmer selvfølgelig!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 05. Nov. 2007, 18:16 »
Det er ikke til å legge under en stol at en av svakhetene til Given er forarbeidet hans.

Given er veldig veldig god! Men han er ikke i verdensklasse, og det er vel 3-4 keepere i PL som er bedre også. Chech, Van Der Sar og Friedel er minst like gode eller bedre enn Given etter min mening.

Van der sar? Det er ett fodt eksempel på at keeperane i dei beste klubbane får høgare status enn dei i dei nest beste.
kor mange lo ikke da Sar jikk til United? Det er kun fordi dei ikke blir satt på for mange prøver. Om Sar hadde stått i for eksempel hadde stått i Newcastle, så hadde han vert høgst middels i Premier League!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 05. Nov. 2007, 18:59 »
Van Der Sar var ene og alene om den lille "suksessen" som Fulham hadde når han var der, og Van Der Sar er en klasse keeper selvom han begynner å dra på åra, han er en av verdensbeste keepere med ballen i beina og har en vanvittig rekkevidde.

Han hadde selvsagt sluppet inn fler mål i Newcastle, men hans kvaliteter ville ikke vært mindre av den grunn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 05. Nov. 2007, 19:14 »
Van der Sar er absolutt en god keeper, men jeg ser ikke hvordan han på noen måte går utenpå Shay Given. Jeg synes egentlig han de siste 10 årene har vært mer ustabil i prestasjonene enn Shay Given. Ikke mannen som gjør de store tabbene, men det er lenge siden han var bedre enn Shay Given.

Hvordan i all verden har denne helt totalt idiotiske kritikken mot Given kommet fra?
Og fotarbeidet hans? Given har jo i alle år vært kjent som sweeper, så og si. Den som har kommet lynraskt ut og beinet ballen unna før farlige situasjoner oppsto. Han har aldri hatt annet enn kontroll med ballen i beina, og han forflytter seg raskt.
Jeg synes Given alltid har vært meget god på nettopp fotarbeidet.

Kommunikasjonsmessig har han alltid hatt noe å gå på, men han har aldri vært typen til å bruke så mye kjeft. Forsvaret hører knapt nok en døyt av hva keeper sier for noe i løpet av en kamp uansett. Peter Schmeichel skrek som en gærning i samtlige 90 minutter, men forsvaret til man utd hørte jo aldri en døyt av hva han sa for noe.

Frispark synes jeg alltid har vært en av Givens sterkeste sider. Selv om ikke er like svær som Cech, Buffon og Van Der Sar, så har han likevel en vanvittig rekkevidde, på grunn av spenst og hurtighet. Given har alltd vært meget reaksjonssterk, og jeg har alltid følt meg 100% trygg med han i mål, uansett hvilken situasjon han ble satt i. Og én mot én er han bare fantastisk. Skal jeg kritisere ham for noe, så kan det være feltarbeidet. I yngre år var det spesielt en av hans svakeste sider, og han har av og til klønet det litt til for seg selv gjennom litt nonchalant opptreden i feltet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon