20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #90 på: 24. Okt. 2007, 04:10 »
Veldig enig med deg i det du skriver Joakim. Gledelig at Big Sam sier at vi allerede ligger foran skjema, tenk bare på hva laget kan utrette når det er skikkelig samspilt..!

Allardyce etter kampen i går :

"We scored three great goals, we outplayed Tottenham, we went out there and did what we wanted to do - and that was get three points.
We have not moved in the table but we have got within one point of the top pack now. We have played nine games, we have 17 points and it is our best start in 10 years now.
From my point of view and that of the players, with us all just coming together in July, it is a terrific performance up to now from the team."

Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #91 på: 27. Okt. 2007, 20:45 »
Å hva med kampen i dag? Big Sam med store taktiske blundere så det holder..Helt klart flere grunner her til å stille seg kritisk til Big Sam`s taktiske valg og SPESS i dag i kampen mot Reading så var det helt elendig

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 27. Okt. 2007, 20:50 »
Det er for mye rart i dag....byttene hans er skandale! Men det er masse annet rart i dag også....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #93 på: 27. Okt. 2007, 21:00 »
Ja, i dag var det en total feil formasjon\spillere?? Skjønner det ikke i det hele tatt. Ikke siden det er så tydelig at både Emre\Barton ikke holder fullt nivå igjennom 90 min. Greit Barton spilte det. Vi er tafatte, passive å virker redde. Dette holder ikke mål. Skulle absolutt spilt med andre spillere fra sart. Kampen kan beskrives med et ord... FLAUT...
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 27. Okt. 2007, 21:21 »
Dette er et kompleks vi har hatt i lang tid, før Big Sam kom. Helt klart at vi sliter på bortebane, samma faen hvilket lag vi stiller med. Enig i at vi burde stilt med vinger i dag, men jeg skjønner fortsatt hva Sam mente, da vi har vært bedritne defensivt i år på bortebane. Det fortsatte i dag selv om vi hadde et defensivt på papiret sterkt lag. Det er noe med psyken i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #95 på: 28. Okt. 2007, 09:21 »
Ja, dette komplekset for bortebane må vi kvitte oss med. Å det fort. Vi skal være glad vi har tatt såpass med poeng hjemme.
Martins\Owen mener jeg kan spille sammen videre, men da trenger vi en helt annen midtbane. Midtbanen i går, den var til tider dårlig, å noen ganger skremmende dårlig.
Vi så veike ut i fra første avspark igår. Vi jogget rundt etter ballen, innstillingen eller hodet så ut til å være en helt annen plass.
Nei her trengs det forbedringer, spesielt på midtbanen å bakover.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 28. Okt. 2007, 12:11 »
Vi har jo klagd på manglende kreativitet i midtbane leddet, og det var nok nettop dette Sam forsøkte å forbedre igår. På papiret synes jeg ikke laget var helt borte, Geremi ligger nok med et lite klippekort da han er vår kaptein. 

Synes manglende gnist og vinner lyst var det som kostet oss seieren igår. var flere spillere som ikke var i slag igår. Kan ikke legge skylden på Sam
Han kom, ble mett og dett var dett....

Noreng

• Gjest
« Svar #97 på: 28. Okt. 2007, 13:14 »
Sam gjorde en tabbe i dag. Men han må lære av sine feil? Se på Brann. Mons Ivar Mjelde var ikke et geni det første halvåret han eller? Samme gjelder Ferguson... Folk må ha tid, og lære av sine feil. Når Sam tok over var laget så skakkkjørt som det gikk han. Han har gjort til et glimrende lag på hjemmebane, og etterhvert vil vi bli et bra bortelag også!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 28. Okt. 2007, 16:40 »
Uten å ha sett kampen velger jeg å stole på de kamprapportene jeg har lest, og Big Sams uttalelser. De tyder på at hovedproblemet ligger i hodet til spillerne. Av en eller annen grunn må de ha trodd de var verdensmestere etter kampen mot Tottenham.

Å plassere Geremi på høyrekanten i en bortekamp er i prinsippet greit nok. Og det er bra at han prøver både Emre og Barton samtidig. Men han burde nok hatt enten Milner eller Zog på banen fra start av. Spørsmålet er hvordan han skulle fått til det, og samtidig hatt bedre kreativitet på midten OG defensiv trygghet. Vi kan ikke spille med Milner - Barton - Emre - Zog i en bortekamp. Det er selvmord. Tanken om Geremi - Barton - Butt - Emre er i utgangspunktet ikke så dum. Om bare spillerne hadde hatt hodet på rett plass, noe de helt tydelig ikke hadde, når de overhodet ikke har fått med seg noe av det Big Sam har fortalt dem på trening og på spillermøter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 28. Okt. 2007, 17:55 »
Sam gjorde en tabbe i dag. Men han må lære av sine feil? Se på Brann. Mons Ivar Mjelde var ikke et geni det første halvåret han eller? Samme gjelder Ferguson... Folk må ha tid, og lære av sine feil. Når Sam tok over var laget så skakkkjørt som det gikk han. Han har gjort til et glimrende lag på hjemmebane, og etterhvert vil vi bli et bra bortelag også!

Du har faktisk helt rett. Sam selv har sagt at han ikke vil gjøre undre iløpet av så kort tid. Han trenger god tid på å finne ut hvordan laget vil fungere best, og hvor spillere fungerer best. At vi har et bortekompleks er en VELDIG gammel sak, og det har vært et problem enten vi har hatt skadefri stall eller store skadeproblemer over de siste årene. Slet til og med under Sir Bobby med dette, selv om det bare har blitt forverret iløpet av de siste managerene.
Sam vil gjøre feil når han gjør seg kjent med laget, men jeg har full tiltro til han. Geremi blir stadig kritisert, hvilket er veldig forståelig, han har overhodet ikke levert den siste tiden slik vi veit han kan. Men jeg tror han har stor innvirkning på laget fortsatt rent psykisk og som motivator. Owen vil alltid være førstemål for kritisering, da han er vår dyreste spiller og alle forventer undre. Jeg er cool hva Owen angår. Så lenge han holder seg skadefri vil han etterhvert starte å score målene, det er jeg sikker på. Men han er akkurat som Big Al HELT avhengig av at laget fungerer. Slik som i går gjorde det overhodet ikke det, og da kan spissene lite gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 28. Okt. 2007, 22:01 »
En av de positive tingene me slike tap som i går er at man lærer av feilene, som du sier Noreng. Han er nødt til å se at vi må spille med to vinger, og de heter James og Charles. Vi må også vrake Butt, og tydeligvis virker ikke Owen-Martins likevel. Han må i tillegg slutte å bytte ut Martins i hver kamp. Han er et konstant uromoment.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #101 på: 29. Okt. 2007, 08:23 »
http://www.football365.com/story/0,17033,8701_2831345,00.html
Allardyce er meget redd for borteformen vår. Det samme er jeg å. Dette er noe som trengs å snu meget fort..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 29. Okt. 2007, 16:51 »
Ja, borteformen må vi endre på snarest. Og Sunderland-kampen er en ypperlig anledning til å spre selvtillitt i laget på bortebane. Ingen Newcastle-spillere som har vært her i litt mer enn ett år, vil noensinne være bekjent av å tape for Sunderland, enten det er på SJP eller SoS. Og Big Sam har lang nok erfaring til å vite at han heller ikke kan være bekjent av noe annet enn seier på Stadium of Shite.

Kan kanskje være en idé å gi Taylor tillit mot Sunderland, da han alltid vil yte det lille ekstra i slike kamper, og vet hva som kreves for å vinne en slik kamp.

Jeg er ikke helt enig i at vi MÅ starte med to vinger til enhver tid, men minst én ordentlig ving, det bør vi ha. Owen-Martins kan virke det, om bare laget spiller dem gode. Alt tyder på at Big Sam hadde planer for å spille dem gode mot Reading, men av en eller annen merkelig grunn ble ikke planen fulgt opp. Det er forøvrig ikke noe galt i å bytte ut Martins, hvis han føler behov for å endre på ting. Hvis Martins ikke helt har fått ting tl, så gjør han liten nytte for seg på banen. Dessuten er han ingen garantist for mål på samme måte som Owen. Får vi en sjanse er det større sjanser for at Owen setter den, enn at Martins gjør det. Selv om de har et jevngodt snitt så langt i år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 29. Okt. 2007, 16:56 »
Problemet mot Reading var da heller at vi slet med å skape sjanser og av den grunn burde Martins fortsatt... jeg leste rykter om at Martins fikk seg en smell i kampen på lørdag, så det kan ha vært grunnen....

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 29. Okt. 2007, 17:12 »
Problemet mot Reading var da heller at vi slet med å skape sjanser og av den grunn burde Martins fortsatt... jeg leste rykter om at Martins fikk seg en smell i kampen på lørdag, så det kan ha vært grunnen....

Han småhinket litt av banen, men Jokke har uansett et poeng. Owen vil alltid være den spilleren som plutselig kan stikke frem å sette den sjeldne sjansen som plutselig kommer, og vil dermed være svært viktig å ha utpå der.