20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #60 på: 21. Sep. 2007, 11:12 »
Det du sier om Martins JOakim, det er forsåvidt riktig...han er ikke akkurat den som er den beste kollektivt eller den kløktigste spilleren...Men Martins er den ENESTE i Newcastle og en av få i PL som har evner og ferdigheter til å kunne gjøre det utroligste både for seg selv o lagkamerater, han er så uforutsigbar og han kan skape målsjanser og mål ut av intet! Jeg mener det er viktig å ha noen sånne på laget også, han er dessuten en svært underholdene spiller å se på! For å sitere Shay Given fra sesong en DVD i hylla mi: Football is all about entertainment"

Jeg ser grunner til å kritisere BigSam allerdede, men det er mest pga at jeg hater den forbanna spillestilen/boltonstilen..Jeg er lei av de lange ballene, men jeg visste de kom. Han har også gjort noen dårlige disposisjoner hittill....Men for all del, BigSam har ledet 6 kamper og han skal selvsagt få tid! Det viktigste er at vi vinner kamper, men jeg tror vi må variere spillet litt mer for å nå helt opp fordi langpasningene hittill har vært svært lite effektive, få til mye bedre ving-spill...gjerne spille 4-3-3 da jeg synes både Milner, Geremi, Smith, Butt var bedre da enn i 4-4-2....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 21. Sep. 2007, 13:32 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1117473,00.html

SAM Allardyce is determined to eradicate the complacency which he feels cost his Newcastle United side at Derby County on Monday.

The Toon gaffer says that his players will be warned that that level of performance will not be tolerated as the Magpies look to get back to winning ways when Alan Curbishley and West Ham come to Tyneside on Sunday.

"I think we were guilty of complacency at Derby," said the black and white boss.

"I think there was an element of people going down there expecting to win the game if they just turned up and that's dangerous.

"Perhaps people got carried away with the nice things that were being said and written about them and they thought it would be easy at Derby.

"Coupled with the international break, I think that's the reason we lost a game we should have won. We cannot let that sort of thing happen again. If we let that happen against West Ham we will be in big trouble.

"We have to make sure the inner circle is focused on what they are doing and to make sure they are not distracted by outside influences."

Viktige poenger fra Big Sam, angående svikten mot Derby!
Jeg syns ikke vi kun spiller lange baller, jeg syns det er en fryktelig overdrivelse, MEN det ble dessverre litt for mye av det mot Derby da vi ikke klarte skape noe, ingenting fungerte, spesielt midtbaneleddet var totalt borte, og da nytta det ikke spille langs bakken da vi ikke evnet trille ball. Men ellers syns jeg vi spiller varierende. Og det er ingenting som tilsier at å spille litt langt mot en targetman nødvendigvis må være sorgens, det må vi da vite som har hatt Kongen i laget!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 21. Sep. 2007, 16:03 »
Mot Derby skjedde det samme som skjer med alle andre lag, hvis de blir litt "desperate" og mister besinnelsen fordi de føler de ikke får til noe, og derfor poler de ballen frem til spissene i håp om at de skal klare å trylle, uten at de nødvendigvis følger på selv og gjør noen stor innsats for at spissene skal kunne få sjansen til å trylle. Når vi blir rådville og ikke vet helt hva vi skal gjøre, så kommer de lange pasningene i eininga. Det skjer med alle lag i samme situasjon. Det er ingen lag som spiller finfotball da. Men stort sett prøver vi å finne løsninger langs bakken, og vi har variert mye i våre beste kamper hittil i år. Det var mye godt spill langs bakken mot Wigan, og det var mange fine kombinasjoner også mot Bolton. Men i kamper hvor vi har blitt presset tilbake på banen, har de lange pasningene kommet oftere enn ellers. Og med begrenset suksess. Men det er en myte at vi bare slår lange baller. På samme måte som at det er en myte at Drillo-stilen kun består av lange pasninger.

Manageren kan ikke spille kampen for sine spillere. Noe må de dessverre gjøre selv. Og når spillerne så til de grader ikke er mentalt tilstede, så går det manageren sier inn det ene øret og ut det andre, og de fortsetter som vanlig. Vi kan ikke begynne å felle en dom over Big Sams Newcastle etter bare fem seriekamper. 2 seire, to uavgjorte og ett tap er en lovende start, selv om det ikke er helt som vi hadde drømt om, og alltid innbiller oss at vi skal greie. Dessverre er det en ting som kjennetegner samtlige Newcastle-fans, bakkekontakt er en tanke vanskelig, og etterpåklokskap er det beste vi veit.

Jeg har forøvrig aldri prøvd å antyde at vi ikke er tjent med å ha en spiller som Martins i stallen, og at han ikke er verdt sin vekt i gull. Men det er et faktum at han ikke er en veldig tradisjonell spiller, og det er et faktum at han iblant kan forvirre lagkameratene sine ved å tenke mer på seg selv enn hva engelskmenn vanligvis gjør. Martins er ikke den typen som tenker på hva som gagner kollektivet, han tenker på hva som gagner sin egen sjanse til å score mål. Men han er en veldig god tilrettelegger de gangene han faktisk tenker på annet enn sitt eget beste, og han er en fantastisk god spiller når han bruker sin spisskompetanse på riktig måte. Og nettopp derfor er det både fordeler og ulemper med å bruke Martins sammen med både den ene og den andre, og å bruke ham i både den ene og den andre posisjonen. Og det er ikke alltid at Martins tjener kollektivets beste. Og selv om han er en fenomenal spiller er det ikke så sikkert at han bør starte hver kamp, uansett motstander, og aldri bli tatt av banen, fordi han kan gjøre det utroligste.

I enkelte tilfeller kan vi være veldig godt tjent med Martins og Owen som en duo, andre ganger kan vi kanskje være bedre tjent med bare Owen eller bare Martins.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 21. Sep. 2007, 16:24 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_2745742,00.html

Sam Allardyce has carried on his war of words with Rafa Benitez by telling the Liverpool manager that he can 'dish it out but he can't take it'.

Allardyce recently said that Benitez would be 'lucky' to still be in his job if he had not guided Liverpool to two UEFA Champions League finals, because The Reds had not performed well in the Premier League during his time at Anfield.

Benitez responded by saying that Allardyce must have forgotten a number of Liverpool's other successes, and also told the Newcastle manager to focus on his own team.

Allardyce accepts that Benitez had the right to reply, but feels he should have just let the matter lie.

"I can't remember exactly what the comments were, they were about two weeks ago," Allardyce told Sky Sports News.

"He's had a little bit of a chunter, but that's life. He can dish it out but he can't take it."

Mourinho praise

Jose Mourinho's departure from Chelsea has hogged the headlines this week and Allardyce admits he was saddened by the news.

"He had a lot of charisma and talent and he was a very successful manager," he said.

"From my point of view, I hope the clause in the contract doesn't say he can't work in this country, because I'll be sad to see him leave the Premiership."

He can dish it out, but he can't take it! Genialt sagt! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 21. Sep. 2007, 16:44 »
Genial manager vi har. Ikke noen Souness som trodde han var verdensmester i alt og konge over hele verden. Ikke som Roeder som ikke ville skylde på alt det som forgjengeren skyldte på, men som gjorde det likevel. Og heller ikke en veldig korrekt og seriøs gammel mann som Robson. Dette er en mann som tør å tale the "big guys" midt imot, og dæljer laus på Benitez av full kraft.

Måtte bare Newcastles prestasjoner på banen reflektere hans verbale egenskaper. Vi har ikke vært like "blessed" med det tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 23. Sep. 2007, 14:11 »
I dag skal jeg klage på deg FØR kampen FATsam......

Klarer du faen ikke endre på et lag....er det så forbanna vanskelig å bruke Martins og Owen....hæææ????? Skal klubbens mest stabile spiller siste 5-6 år være reserve keeper.....???? Synes du virkelig at en midtbane bestående av Butt, Smith, Geremi og Milner har fungert godt i det siste...Noen har tydeligvis klippekort, mens andre blir satt ut av laget fordi.........du skal ha konkurranse om plassene??....Vær konsekvent da din dritt!! Hvis vi mister noen av Martins, Given eller Taylor pga av dine latterlige disposisjoner skal jeg reise til newcastle å kjeppjage deg langt helvette unna St.James Park....Amen...håper vi vinner kampen, det er til pass for tjukken...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 23. Sep. 2007, 16:01 »
Bortsett fra at jeg heller ville hatt Martins på høyreving og Butt ut til fordel på Smith så er jeg enig i dagns lagoppstilling.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 23. Sep. 2007, 16:45 »
Bortsett fra at jeg heller ville hatt Martins på høyreving og Butt ut til fordel på Smith så er jeg enig i dagns lagoppstilling.

Ditto!
Allardyce gjorde mye rett i dag. Mange ville nok gjort mye forandringer, men han velger alikevel la omtrent alle få sjansen til å bevise at de kan rett opp. Det gjorde de i dag. Samtlige spør du meg.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 23. Sep. 2007, 17:03 »
Vil ikke si Butt, Owen hevet seg over nivået mot derby.....ellers er jeg enig med deg!

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #69 på: 23. Sep. 2007, 17:35 »
Synes Butt gjorde en solid jobb jeg, skorter jo endel på pasningsspillet hans, men med den innsatsen defensivt synes jeg at han gjør en bra nok jobb idag. Lite skuffet idag igrunn med unntak av litt pinglete forsvarsspill på 1-1 målet og Martins skulle strengt tatt hatt et mål idag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 23. Sep. 2007, 19:57 »
Vil ikke si Butt, Owen hevet seg over nivået mot derby.....ellers er jeg enig med deg!

Helt uenig. Owen var frisk første del av kampen, og fungerte godt sammen med Viduka. De kan bli et glimrende par sammen.
Butt var solid i dag ja, hevet seg maange hakk fra forrige kamp.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #71 på: 28. Sep. 2007, 23:16 »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. Sep. 2007, 23:29 »
Leste dette tidligere i dag..og det var godt skrevet og meningene var velmente!

Som Gray sier...det blir spennende å se om Newcastle er bedre uten Owen fordi vi kanskje går over til 4-3-3......Owen er nok grunnen til at Sam har spilt 4-4-2.

Hva skal vi tro er best? Jeg vil gjerne se 4-3-3 med Owen-Viduka-Martins, men det er en annen sak!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #73 på: 29. Sep. 2007, 00:10 »
Jeg vil gjerne at vi spiller 4-3-3, men da må vi finne plass til både Zoggy og Milner i formasjonen. Da ser jeg faktisk helst at vi spiller litt skeivt, sånn at Zoggy er hengende venstreving og at Milner spiller istedenfor Smith på høyre.

Det vil isåfall se slik ut:

----------------Given
Beye-Rozy/Taylor-Cacapa-Enrique

Milner - Geremi - Butt
--------------------------Zoggy

--Oba ----Viduka

Så kan man jo spekulere på om dette ikke er like nært 4-4-2  ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 29. Sep. 2007, 00:13 »
Leste dette tidligere i dag..og det var godt skrevet og meningene var velmente!

Som Gray sier...det blir spennende å se om Newcastle er bedre uten Owen fordi vi kanskje går over til 4-3-3......Owen er nok grunnen til at Sam har spilt 4-4-2.

Hva skal vi tro er best? Jeg vil gjerne se 4-3-3 med Owen-Viduka-Martins, men det er en annen sak!

Akkurat nå tror jeg vi er best i 4-4-2. Det er denne formasjonen de fleste spillerne er vant med. 4-3-3 er en spennende formasjon som vi kanskje etter tid kan bli best i, men akkurat nå ser det ut som noen av spillerne ikke får ut sitt fulle potensiale i denne formasjonen. Hvis Sam får tid  kan han få mange av spillerne til å passe inn i denne formasjonen og da kan nok mange av spillerne også finne seg til rette her. F.eks. kan BArton, Emre og Smith passe bra som indreløpere og selv om Martins ikke har overbevist som ving enda mener jeg han har noen egenskaper som gjør at han kan passe inn her også.